Skrzynia w Mazdach – głośna praca, wyskakujace biegi, haczenie, brak precyzji

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jesus » 23 gru 2004, 12:50

Witam byłem posiadaczem 3 mazd ... i w każdej miałem to samo .. taki badziew co mnie doprowadzał do furii --- związany ze skrzynią biegów.
więc zakładam że to normalka .. chyba że [tiiit] zbieg okoliczności.
Ten badziew tyczy się 2x626GE w comprexie i benzynie 1.8(FP chyba) oraz MX6 FS.

A więc redukja ... ciężko wchodzi 2 przy np. 30km/h ok 25km/h wchodzi idelanie ... tak samo 3 nie wpakuje jej jadąc poniżej 45Km/h ... znaczy wpakuje ... ale muszę jakby "siły użyć".z 4 i 5 nie ma problemów .. zawsze się ładne redukuje.
Zmieżam do tego .. że np. często muszę wyprzedzać na 4 ... i mulić mazde .. bo ta idzie od 2,3tys obr. a nie np. od 3,4 ... gdzie dynamika jest totalnie inna.

Więć A trafiłem za każdym razem na lekko rozwaloną skrzynię ....
B ... to jest klasyka w mazdzie .. C ... nie wiem o co biega ale mnie to wqrwia.

O 1 biegu nie wspomne .... bo już ten temat wcześciej poruszyłem.

Odnoszę wrażenie że te biegy nie wchodzą tak precyzyjnie .... jak spokojnie zmienie bieg .. czuję na drążku jak te trybiki się tam załączają.

No i oczywiście klasyka tematu ... wibracje na drążku od zmiany biegów.... zawsze je miałem .... ale pamiętam że w comprexie ... na samym początku jak go kupiłem chyba ich nie było (albo nie wyczaiłem).... podejżewałem poduszki ... możliwe ??
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2004, 13:40
Posty: 252 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: 2xRX-7 FD3S 1.3
RX-8
MX-6

Postprzez slazat » 23 gru 2004, 13:13

wydaje mi się ,że to dziwny zbieg okoliczności ;)
u mnie w aucie biegi wchodzą bezproblemowo, nie odczuwam żadnych wibracji i w porównaniu z innymi autami jakimi mam przyjemność jeździć praca skrzyni biegów w GE wydaje sie pracować na wysokim poziomie – bo np. w autach francuskich, niektórych włoskich praca wydaje się "oporowa" – przynajmniej takie mam odczucia :)
Pozdrawiam :) Slazat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2004, 19:19
Posty: 53
Skąd: Łódzkie
Auto: Mazda 626GE Comprex 94r.

Postprzez Smirnoff » 23 gru 2004, 13:24

Ja osobiście też nie mam powodów do uskarżania się na pracę skrzyni biegów w GE KL. Biegi wchodzą swobodnie, bez oporów, bez zgrzytów. Lewarek praktycznie nie wibruje, więc czegóż więcej chcieć?

Jesus, może poprostu masz wyrąbane synchronizatory albo pozacierane cięgna wybieraka?

Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez jesus » 23 gru 2004, 16:11

qrde nie przecze że mam coś [cenzura] ... ale dziwne że miałem to także w starych mazdach. Np. jak kupiłem mx6 miałem to w gdzieś bo się przesiadłem z comprex`a a tam to miałem takie wibracje .... że bałem się laske w mazdzie samą zostawić ;) ..... więc jak wsiadłem w mx6 to niebo a ziemia ;) .... zresztą przy zmianie biegów w comprexie to sobie nawet mięśnie wyrobiłem ... teraz tego nie mam .... ale coś jest moim zdaniem nie tak.
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2004, 13:40
Posty: 252 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: 2xRX-7 FD3S 1.3
RX-8
MX-6

Postprzez hazell » 23 gru 2004, 16:55

Mam juz drugą 626 FS i biegi w obu wchodziły idealnie. Mogę na 2 przy 60 zredukować bez stresu. Za to wibracje też były w obydwóch, najbardziej wyczuwalne na 2, tak jakby mrowienie.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Jaksa » 23 gru 2004, 18:55

Smirnoff napisał(a):może poprostu masz wyrąbane synchronizatory albo pozacierane cięgna wybieraka?
Poprostu sprawdz cięgna ew. szukaj drugiej skrzyni ( mam taką do FP/FS )
Ostatnio edytowano 30 gru 2004, 20:02 przez Jaksa, łącznie edytowano 1 raz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GofNet » 24 gru 2004, 01:12

Mnie tez trochę cieżko działa lewarek skrzyni biegów. Jeśli chodzi o cięgne, to jak się do nich dostać (gdzie dokładnie są) w Mazdzie 323 BG (jak w moim opisie) ??
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Globy » 24 gru 2004, 02:30

jesus napisał(a):takie wibracje .... że bałem się laske w mazdzie samą zostawić

hahaha

U mnie dwojka czasami wykazuje opor, a reszta mieciutko.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez nightcomer » 24 gru 2004, 06:53

jesus napisał(a): 3 nie wpakuje jej jadąc poniżej 45Km/h ... znaczy wpakuje ... ale muszę jakby "siły użyć".
jak to nie wpakujesz poniżej 45... na postoju też? jesus co ty wypisujesz za cuda? A woda w wino ci się zmienia?
Ja mam wyrąbane synchra drugiego i trzeciego i jak chcę wrzucić 2 np. przy 60, uzywam międzygazu i wchodzi gładko.
Co do wibracji to w CX miałem a w tym nie. Wiele ci powie jak zauważysz, czy wajha skacze tylko na jednym biegu albo tylko na parzystych lub nieparzystych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez GofNet » 24 gru 2004, 14:07

nightcomer napisał(a):(...) tylko na parzystych lub nieparzystych
...czyli poduszki pod skrzynią, lub któraś ze śrub (śruby) się poluzowała – brat tak stracił dwójkę w Golf'ie... :|
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez nemi » 24 gru 2004, 22:02

Mi lipnie wchodzi dwójka szczególnie jak jest zimna skrzynia, choć i na gorącej nie zawsze jest OK. Pozostałe biegi chodzą, jakby to powiedzieć, w pytę :). Przez tą cholerną dwójkę zmianiałem olej w skrzyni (145 zł) i pomogło tylko trochę. Aha, czasem wsteczny też pozostawia trochę do życzenia.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Globy » 24 gru 2004, 22:20

nemi napisał(a):czasem wsteczny też pozostawia trochę do życzenia.

To juz taki Madzi pieprzyk :P
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez GofNet » 25 gru 2004, 16:33

nemi napisał(a):(...) Czasem wsteczny też pozostawia trochę do życzenia.
Wsteczy zazwyczaj pozostawia "trochę" do życzenia...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez xXx » 25 gru 2004, 19:17

U mnie jest super, w końcu to ta sama skrzynia co w GE FS, FP i KL oraz MX-6 FS i KL (różnią się one jedynie przełożeniami).

Spróbuj sobie przesmarować tulejki na widełkach wybieraka mieszczące się centralnie pod drążkiem zmiany biegów od spodu. Zawsze jeżeli tam jest opór to może on tylko potęgować złe działanie samej skrzynii biegów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez jesus » 30 gru 2004, 17:13

generalnie sytuacja jest taka że jeżeli wbijam z 1-2 .... 2-3 .... 3-4 ... wszsytko jest gitarka skrzynia chodzi cacówka ... ale jeżeli musze zredukować .. to np. z 4-3 --- 3 nie chce wejść .. jakby się blokowała jeżeli mam 40km/h wchodzi gitarka ... tak samo jest z 2biegiem. tylko że wchodzi gładko poniżej 20km/h

na postoju nie ma takich problemów

synchronizatory do pupy ?? czy co
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2004, 13:40
Posty: 252 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: 2xRX-7 FD3S 1.3
RX-8
MX-6

Postprzez jesus » 17 sty 2005, 13:07

Zalałem skrzynie ATF`em .... do tego wodziki psiknąłem ... chodzi zdecydowanie dużo lepiej. mechanik mówił że po wyglądzie oleju praktycznie nie widać zurzycia skrzyni więc zaproponował wlanie ATF cóż .. jak mi skrzyni nie przekręci będzie ok ;D
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2004, 13:40
Posty: 252 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: 2xRX-7 FD3S 1.3
RX-8
MX-6

Postprzez Konrad » 20 lut 2005, 22:08

Witam wszystkich.

Jak pisałem jakiś czas temu wymieniałem tarcze sprzęgła w mojej M.
Niestety biegi nadal ciężko chodzą i mam wrażenie, że to nie jest wina ani sprzęgła ani skrzyni biegów. To tak wygląda jakby wajcha miała jakiś opór.
Czy ktoś z was miał podobny problem?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 11:54
Posty: 62

Postprzez Kamil T » 20 lut 2005, 22:41

Moją Madzię mam od 2 dni, ale też odnoszę wrażenie, że biegi stosunkowo ciężko wchodzą. Opór, jest jednak odczuwalny tylko na zimnym silniku. Jak się już trochę bestyjka rozgrzeje, to wszystkie 6 biegów wchodzi, płynnie i bez, żadnych oporów, nie wiem zabardzo czym jest to spowodowane.

Pozdrawiam
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 12:06
Posty: 57
Skąd: Ostrów Maz ...
Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro

Postprzez Radosław Połeć » 20 lut 2005, 23:35

U mnie to samo, jak sie silnik nagrzeje jest o niebo lepiej. Szczegolnie topornie wchodzi 2, a i przy wrzucaniu 1 gdy pojazd sie toczy trzeba sie napocic. Niedawno wymienialem olej w skrzyni, i nic....
Czy ciemno czy jasno sunie Mazda przez miasto....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2004, 12:13
Posty: 31
Skąd: Łódź
Auto: bezfurewie

Postprzez Waluś » 21 lut 2005, 11:30

Jeśli uważasz że to wajcha, to wykręć ją całą (jabłko i drążki) i powyczyszczaj na tylejach i posmaruj dobrym smarem. Ja tak zrobiłem i pomogło (ale ja byłm pewien że to lewarek ciężko chodzi) potem było jak w nuweksie :D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6