Wolne obroty – za niskie, drgania silnika, na pedale hamulca, gazu, lewarku

Postprzez darokomadwa » 2 mar 2008, 19:54

Dołączam sie do tego pytania. Ja również próbowałem ustawić te obroty, i poza tym ze zaczęło być słyszalne syczenie, ale tylko wtedy gdy bardziej wykręcę śrubę regulacji. Dodam za podczas regulacji w trybie serwisowym obroty zmieniały się natomiast po wyjściu z trybu serwisowego obroty wracały do sytuacji z przed regulacji.
Poza tym wszystko śmiga okey, również kody błędów nic nie wykazały.

Czy ktoś ma jakieś pomysły jak to ugryź ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2006, 23:09
Posty: 26
Skąd: Opole
Auto: Mazda 626 1.8 GE 1995r.
Lexus is 250 2010r.

Postprzez adb » 2 mar 2008, 21:54

witam to i się dołącze do tematu chociaż ja mam trochę większy problem a mianowicie po wyregulowaniu obrotow w trybie serwisowym oczywiście wszystko jest ok czasem 20 min czasem 3 godz ale ogolnie wcześniej czy póżniej wraca wszystko do stanu sprzed regulacji czyli silnik się dławi, nie wkręca na obroty, a na naciśnięcie gazu reaguje spadkiem obrotów do zera... z odczytu błedów wynika tylko tyle że mi elektrozawór od vris padł, błąd 46 madzia była już u kilku "fachowców" i albo mówią że to pewnie ECU padł ale skoro tak i jeśli coć padło to czemu po regulacji jeżdzi jak żyleta tylko nie chce tych nowych ustawień zapamiętać.
Jakieś pomysły...?
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2006, 19:11
Posty: 43
Auto: mx-6, 2,5cm 1994r

Postprzez Pendziwiatr » 3 mar 2008, 21:11

Byłem u mechanika ztym telepaniem nadwozia itp.Mechanik niejest wstanie stwierdzić która to poducha,nasłuchiwał,podsłuchiwał,próbował eksperymentować na świecach i dalej trzepie.Jestem z miasteczka gdzie ciężko chyba o dobrych fachowców,a jest ich tu naprawde wielu.Która z poduch najczęściej może siadać w madziach 626 1.8 16V roczek 96 ?A wygląda nato że natym forum można szybciej znaleść jakąś usterke niż u podwórkowych mechaników.Atak poza poduchami to jeszcze mechanik szukał przyczyny mocnego trzeszczeia przy skrętach nawet na postoju,stwierdził że można jeździć,dostało się gdzieś troche wody,skorodowało i trzeszczy.Niemam pojęcia gdzie oddać ten samochód by został doprowadzony do takiego stanu jak był powiedzmy 30tys.km temu.By znów możnabyło np. szeptać do pasażera,czy słuchać niezagłośno radia przy 130km/h. Pomóżcie. I jak nazłość padła mi znów niedawno wymieniana przekładnia kierownicza,musze się teraz umówić na ponowną wymiane i ponieść znów koszta geometrii.Niesą to duże pieniądze,ale ciekwe czy reklamując musze znów ja płacić za ustawianie kół.Może ktoś jest w temacie jakie mam prawo wtakim przypadku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 20:41
Posty: 49
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: MAZDA 626GE ROK96 1.8 16V

Postprzez Grabel » 3 mar 2008, 22:06

mi dragał silnik i przenosił się na lewarek biegów-i okazało się że czujnik zasysania powietrza przy filtrze
Grabel
 

Postprzez dariusz gontarski » 4 mar 2008, 20:07

dziś próbowałem wyregulować obroty to znaczy podciągnąć do około 900 i w trybie serwisowym było wszystko ok. a po wyciągnięciu zwory z gniazda dignostycznego stan obrotów powrócił do tego przed regulacją. a moze ta śruba przy przepustnicy nie jest od regulacji obrotów tylko od dawki powietrza a obroty zapamiętane są w komputerze?
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 18:45
Posty: 18

Postprzez darokomadwa » 5 mar 2008, 20:45

Ja jak pisałem wyżej mam te samą sytuację i również czekam na jakąś konkretną odpowiedz jeśli ktoś zna odpowiedź na to pytanie.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2006, 23:09
Posty: 26
Skąd: Opole
Auto: Mazda 626 1.8 GE 1995r.
Lexus is 250 2010r.

Postprzez piotrzxc » 19 mar 2008, 20:26

mam pytanie czasami na ciepłym silniku trzęsie się cały samochód drgania sa wyczuwalne na kierownicy
piotrzxc
 

Postprzez Bimbak » 19 mar 2008, 20:38

piotrzxc napisał(a):mam pytanie czasami na ciepłym silniku trzęsie się cały samochód drgania sa wyczuwalne na kierownicy

ścisz radio :P

a tak serio to nie wiem nawet o jakim aucie piszesz jednak jeśli to coś z obrotami to proszę nie kontynuować tego wątku tutaj tylko np... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... lne+obroty a najlepiej zrobisz gdy ten temat najpierw przeczytasz od deski do deski ... a jest co czytać :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez piotrzxc » 19 mar 2008, 21:01

u mnie obroty nie spadaja no może jakies 50 chodzi o mazde 626 silnik 1.8
piotrzxc
 

Postprzez Globy » 19 mar 2008, 23:25

Rocznik? Uzupelnij prosze profil i zapoznaj sie Regulaminem.

Samochod nie powinien drgac, moze obroty sa za niskie (znamionowe 750-800) lub auto ma wybite poduszki podtrzymujace silnik/skrzynie.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez dziani » 31 mar 2008, 22:58

Dołącze sie do tego samego pytania i powtorze jeszcze raz to samo co pozostali: co zrobic zeby nowe ustawienie obrotow biegu jałowego zostało zapamietane?


Czy ktokolwie wie? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2008, 21:27
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW '99 (FL) 2.0 LPG

Postprzez Tito01 » 1 kwi 2008, 18:08

No dobra, a jeśli na obrotomierzu mam 300-400 obrotów a silnik cicho i równo chodzi to mam się o co martwić? (silnik KL)
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 933 (35/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez kemot » 1 kwi 2008, 18:30

A u mnie wskazówka delikatnie nad 750 lecz kiedy włączę światła bądź też otwieram szybę lub chodzi ogrzewanie to obroty spadają delikatnie pod 750 i czuć delikatne drgania na kierownicy jak i gałce zmiany biegów.Czy to normalne???Może mam coś z alternatorem??Jest większe obciążenie dla silnika ale komputer powinien wtedy zwiększyć obroty.Normalnie bez uruchamiania niczego jest ok.Ale jak tylko coś włączę to obroty delikatnie spadają a skazówka znajduje się pod 750rpm.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez dziani » 1 kwi 2008, 21:38

Tito01 napisał(a):No dobra, a jeśli na obrotomierzu mam 300-400 obrotów a silnik cicho i równo chodzi to mam się o co martwić? (silnik KL)


mysle, ze producent nie bez powodu ustalil je na wyzsze :]

A skoro potrzebna jest regulacja to jak zapamietac ustawienia? Robie tak:

1. reset kompa ( bez klemy '–' , trzymam wcisniety hamulec na 20 sek
2. mostkuje w kostce diagnostycznej (ten + gnd) mam nadzieje, ze nie ma roznicy do ktorego GND sie podlacze bo mam dwa
3. wkladam kluczyk, zapalam auto (wlacza sie dmuchawa, klimatyzacja, mam przestawiony zegar – wszystko jak po resecie)
4.krece sruba na przepustnicy w celu wyregulowania obrotow
5. czekam 3 minuty, auto sobie chodzi ciagle na benzynce
6. gasze auto
7. zdejmuje mostek
8. odpalam auto
9. OBROTY NIE ZMIENILY SIE, MIMO IZ W TRYBIE SERWISOWYM ZOSTALY WYREGULOWANE

I CO WY NA TO?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2008, 21:27
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW '99 (FL) 2.0 LPG

Postprzez Pajko » 19 sie 2008, 23:40

Cześć

A ja mam taki problem z szarpaniem i obrotami ze kiedy na wolnych obrotach nie wazne czy wcisniete sprzeglo czy nie , szarpie silnikiem nie milosiernie i obroty skacza sobie miedzy 750 a 650 , kiedy otworze maske nie widac jako takowych drgań ok poduszki wiec sa ok przynajmniej tak wnioskuje , ale jedno co mnie martwi dziwny dzwiek z wydechu tak jak by auto nie palilo na jeden cylinder , swiece i WN wymieniane 1,5 miesiaca temu na NGK i Bosch ,oleju nie bierze ani kropli , wiec jestem juz w kropce .

EDIT :

Aha i dodam jeszcze ze mam problemy z odpaleniem , krece kluczykiem kilka razy az zalapie i czasami jest tak ze zalapie za pierwszym razem bez problemu , bywa tez ze strasznie sie dlawi po odpaleniu doslownei 2 sekundy i zaczyna pracowac normalnie a w sumie nie normalnie a tak jak opisalem wyzej

Z tego co czytam to obstawial bym palec albo kopułke , co myslicie ??

EDIT II:

Poczytałem co nieco i wychodzi na to ze winna tez jest sonda lambda bo spalanie dziwnie mi wysokie wyszlo i dodatkowo z wydechu czuje zapach paliwa .

wiec do listy mozliwosci dozucam lambde .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez dziani » 20 sie 2008, 22:14

1) wolnych obrotow sie nie reguluje, mozna jedynie wyregulowac obroty na podtrzymaniu (to jest np wtedy kiedy jedziesz na biegu jałowym a jeszcze sie nie zatrzymałes)

2) jesli chodzi o przypadek powyzej to problem z zapalaniem wystepuje tez wtedy gdy sa niewyregulowane zawory, mozliwe, ze moze to tez miec wplyw na obroty ale nie dam sobie reki uciac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2008, 21:27
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW '99 (FL) 2.0 LPG

Postprzez Pajko » 20 sie 2008, 23:36

Dziś sprawdziłem Błedy iku mojemu zdziwieniu nic nie wyszlo jestem teraz w wielkiej kropce .


EDIT:


U mnie powodem problemu byl regulator cisnienia paliwa , wymieniony i silniczek smiga jak nowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez JurekGx » 2 wrz 2008, 13:46

Czytałem wątek od początku, rozwijał się bardzo ciekawie, jak w dobrym kryminale. Pojawiały się coraz to nowe poszlaki, wydawało się, że już-już znajdzie się rozwiązanie. Kolega stuk był bardzo aktywny. I nagle co? – akcja siadła totalnie. Zero... Czy kolega stuk, albo ktokolwiek inny, kto dorzucał pytanie o przyczynę spadku obrotów i wpadania silnika w drgawki wyczaił o co chodzi?? Wiem, że jest o tym w innych tematach, ale piszący tutaj mogliby podzielić się swoimi doświadczeniami, o ile uporali się z problemem.
Początkujący
 
Od: 20 lip 2008, 08:32
Posty: 23
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz

Postprzez dariusz gontarski » 2 wrz 2008, 16:35

w 100% zgadzam się z JurkiemGx ale ja do dziś nic nie ustaliłem i chyba nie ma takiego magika który by pomógł jeśli chodzi o drgania silnika może tak ma być :(
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 18:45
Posty: 18

Postprzez DamianMX6 » 10 wrz 2008, 14:57

W sprawie drgań silnika.

Jeśli silnik wydaje się pracować normalnie z ta różnicą że drga proponuję w pierwszej kolejności sprawdzić ciśnienie na cylindrach bo może się okazać że w jednym z nich jest ono za niskie, np. zawór wydechowy jest "wypalony".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6