Mazda: diesel czy benzyna – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Maciej Loret » 13 gru 2007, 22:34

strOOs napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Nie mówiąc o tym, że dopuszczalna ładowność w dieslu jest poniżej 500kg... <lol>


"Cale" 460kg :)


Wg tego:
http://mazda.lublin.pl/download/Mazda6_ ... niczne.pdf

2,3 kombi ma ładowność w zależności od wyposażenia 440-520kg
2,0 kombi ma ładowność w zależności od wyposażenia 378kg-455kg

Tak więc, o ile ww. strona nie kłamie, to raczej niewielką ładowność ma to duże w końcu auto... W szczególności bogato wyposażony diesel...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez brii » 13 gru 2007, 23:14

To w sumie, jak wsiądą cztery osoby to bagażu można zabrać 80kg?? hahaha
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez strOOs » 13 gru 2007, 23:22

brii jak do samolotu – 20kg na glowe :D
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Sokool » 13 gru 2007, 23:22

brii napisał(a):To w sumie, jak wsiądą cztery osoby to bagażu można zabrać 80kg??

Kto by na te cyferki patrzył.
MX dopuszczalna ładowność 385kg.
17 osób powiedzmy po średnio 70kg to jest 1190 + pies jakieś kilo to jest 1191 :P
I co? Jechało? Jechało :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez strOOs » 13 gru 2007, 23:35

Sokool uderz tak w trase np 2kkm :D
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez szoszon1983 » 15 gru 2007, 19:33

A ja kupuję diesla bo.... jestem kirowcą ciężarówki <dupa> :P :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez brii » 19 gru 2007, 18:28

Sokool napisał(a):Kto by na te cyferki patrzył.
MX dopuszczalna ładowność 385kg.
17 osób powiedzmy po średnio 70kg to jest 1190 + pies jakieś kilo to jest 1191
I co? Jechało? Jechało

<lol>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez syberek1 » 25 gru 2007, 03:15

Ludu Ludu hahaha hahaha hahaha Co Wy dajecie hehe Powiem tak chcesz grzać do czerwonej krechy kup benzynę ale grzanie do czerwonej hmm ile wtedy mamy 100/100 l/km. <killer> <killer> <killer> fakt znowu temat oszczędzania przywołuje ale taka prawda ;P ;P ;P Dobra zostawiam temat oszczędności...:D frajda z jazdy jest szczególnie z turbiną jeździłem ostatnio niewielkim niby silniczkiem 1.8T w audi s4 samochodzik lux miało to 190 konia. 2 interculery fajnie muszą chłodzić. I właściciel właśnie lubił grzać pod czerwoną kreskę... hahaha przejechałem się i co powiem... niby turbo ale momentu coś nie bardzo miało dopiero na wysokich obrotach było lux:D 200 to tak nie wiem kiedy, ogranicznik był na 260 ... mówię był bo hahaha już nie ma zepsuło się pewnie to przypadek ale gdy wróciłem na miejsce pasażera do sterów dosiadł się właściciel wypasinej czarnej S4 i grzał do czerwonej właśnie, mieliśmy chyba jakieś 200 na 5 biegu nie jestem pewien wiem że było blisko do czerwieni(czerwone pole) i tu nagle choinka na desce coś dziwnego się zaczęło dziać z motorem silnik szarpnoł auto mocno zwolniło, wycisnął sprzęgło i... zdech :| nie było to miłe uczucie hamować z 200 bez serwa i wspomagania kiery <killer> <killer> <killer> ledwie się udało i Bogu dziękować żyjemy. zaciągnęliśmy auto do mechanika i tu złe wieści silnik na szrot :( Audi s4 2004 rocznik 45kkm sprawdzone serwisowane kupione od wujka nie bite... Przyczyna prawdopodobnie panewki... Pewnie to przypadek ale co do tego kręcenia pod czerwone pole... Radziłbym się zastanowić najpierw... Ciesze się że to nie ja wtedy siedziałem za kierownicą bo może czół bym się winny.
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez marzyciel » 1 mar 2008, 20:04

Stoję przed sympatycznym (nie ukrywam) dylematem diesel czy benzyna. Większość opinii już przeczytałem na forum. Na ile prawdziwa jest opinia, ze diesel jest głośniejszy na mniejszych prędkościach (obrotach?) z powodu paska, natomiast benzyna na większych – łańcuch? Słyszałem diesla jak pracuje, niestety klekot. Nie wiem jak to się zmienia w miarę rozgrzania silnika. Będę wdzieczny za opinie posiadaczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Globy » 1 mar 2008, 20:48

Ta roznica glosnosci wynika juz z powodu samej budowy silnikow o zaplonie samoczynnym (Diesla) i iskrowym. Na szczescie w nowych autach te jednostki sa bardzo dobrze wyciszone. Cieply Diesel na postoju bedzie brzmial po prostu "sciszonym basem", a benzynka ton ciszej (szum) – w praktyce czasami nie do rozroznienia dla niezorientowanych.

Tego pierwszego bedzie slychac przy ruszaniu i nizszych predkosciach z powodu niewielkiego halasu wytwarzanego przez opory ruchu (karoserie, opony, zawieszenie), przez ktory przebija sie jeszcze silnik. Benzyna brzmi lagodniej i odezwie sie milszym tonem, dopiero przy wyzszych obrotach.

Diesel odzywa sie raczej glebokim "buuu", a sam klekot juz w trakcie jazdy ciezko wyczuc – zanika. Podczas jazdy z predkosciami trasowymi 60-100 km/h obroty sa zawieszone w sposob pozwalajacy na rownie cicha prace, jak w jednostce benzynowej. Moim zdaniem powinna przewazyc kwestia ekonomii (spalanie/cena auta/przeglady) i charakterystyki silnikow. Jesli przypadnie Ci do gustu krotszy zakres uzytecznych obrotow, ale w zamian lepsza elastycznosc wysokich biegow (turbina) – bierz Diesla, jest tez bardziej dynamiczny przy tej samej mocy.

Jesli zas robisz mniejsze przebiegi i lubisz uzywac wysokich obrotow, ale nie przeszkadza Ci spokojniejsza charakterystyka – wybor moze pasc na silnik benzynowy. Mimo wyzszych kosztow biezacej eksploatacji jest mniej problemy i ma tansze przeglady. Powodzenia <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez marzyciel » 2 mar 2008, 12:36

Dziękuję za odpowiedź. Przychylam się powoli do diesla. Co wybrałem ostatecznie i z jakim skutkiem :) postaram się opisac za kilka tygodni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2008, 19:19
Posty: 91
Auto: 6 Sport 2.0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Maciej Loret » 2 mar 2008, 23:32

Globy napisał(a):Podczas jazdy z predkosciami trasowymi 60-100 km/h


No to już wiem, kto blokuje te trasy... :D
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez arti.sa » 31 mar 2008, 23:55

Temat się rozkręcił i dead... a było tak pięknie :P No to go odkopię ;)
Ekonomikę paliwa każdy sobie może policzyć choć już była opisana.
Przyjemność z jazdy benzyniakiem i dieslem każdy też powinien znać. A jak nie zna to niech się przejedzie.
A teraz nie czas na pierdu pierdu i jakieś tam odczucia tylko może jakieś konkrety odnośnie silnika
2.0 diesel 136kM i 2.3 z sekwencją. Wiem że niewielu ma taką konfigurację (oczywiście ta 2) ale te disiejsze diesle to sami wiecie – nie mam nic do nich ale jak jest wszystko OK. Ale jakie jest prawdodobieństwo angażowania niesamowitych srodków nie wpominając o nerwach pomiędzy diesel a benzyna? Wielkie na żecz diesla. Najbardziej mnie interesuje temat zagazowania w 2,3 są jakieś uwagi i myczki?
Przymierzam się do zakupu ale całkowicie głupieje, pomijam aspekt komfortu jazdy z górki czy pod górkę ;)
Tylko porównanie eksploatacji!!!
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez magicadm » 1 kwi 2008, 00:19

arti.sa napisał(a):Najbardziej mnie interesuje temat zagazowania w 2,3 są jakieś uwagi i myczki?

Zagazuj M6 LF czyli 2.0 i zapomnisz o kłopotach. Dołóż lubryfikator.
...ale wcześniej sprawdź ile będzie Ci palił benzyny – bo może nie warto???

Ja mam L8 czyli 1.8 120KM – w trasie średnie spalanie potrafi zejść do 6,3 l/100km
LF powinien łykać podobnie...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez arti.sa » 1 kwi 2008, 01:11

Też chyba sie wachałeś swego czas co wybrać? Czyli LF to 2.0 16V 141kM takiej szukać? Zapewne spalanie będzie mniejsze niż w 2.3. A na temat zagazowania są przeciwskazania i jaka cena moze coś więcej?
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez magicadm » 1 kwi 2008, 16:53

Zacząłem szukanie od 2.3, ale odradzono mi ten motorek. Szukałem więc 2.0, ale nic nie było :|. Trafiłem fajne 1.8 , wziąłem i nie żałuję :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Maciej Loret » 1 kwi 2008, 17:22

magicadm napisał(a):Zacząłem szukanie od 2.3, ale odradzono mi ten motorek.


Kto i dlaczego?
Nazwiska, pseudonimy, adresy... :D

magicadm napisał(a):Szukałem więc 2.0, ale nic nie było :|. Trafiłem fajne 1.8 , wziąłem i nie żałuję :)


Ja nigdy nie żałowałem przez 2-3 miesiące, potem zawsze było – dlaczego toto ledwie jedzie??
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez magicadm » 1 kwi 2008, 20:00

Maciej Loret napisał(a):Ja nigdy nie żałowałem przez 2-3 miesiące, potem zawsze było – dlaczego toto ledwie jedzie??

Najwyraźniej masz źle sprecyzowane oczekiwania wobec osiągów autka :)
Jeżdżąc 323DITD pierwszego i ostatniego dnia byłem zadowolony z osiągów – być może dlatego, że rzadko z nich korzystałem na maxa
Pierwszą M6 jaką byłem wieziony była M6 Jaksy – byłem i jestem pod wrażeniem osiągów.
W benzynie jeździłem tylko 1.8 – moją i jest bardzo przyjemnie.

Mi jej osiagi w zupelności wystraczają. M6 daje tyle frajdy z jazdy, że żal deptać – im wolniej jedziesz – dłużej cieszysz się jazdą :D

PS
Nie proponujcie mi bym w nim zamieszkał :P
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez arti.sa » 1 kwi 2008, 21:50

Maciej Loret napisał(a):Ja nigdy nie żałowałem przez 2-3 miesiące, potem zawsze było – dlaczego toto ledwie jedzie??

A mozesz porównac pomiędzy diesel 136kM?
Bo chyba będę typował 2.0 benz lub 2.0 136kM diesel.
Maciej Loret a jaką masz sekwencję i ile cie kosztowała jeżeli to nie tajemnica? W jednej m6 2,3 wynisła 2700pln.
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez Maciej Loret » 1 kwi 2008, 22:16

magicadm napisał(a):Najwyraźniej masz źle sprecyzowane oczekiwania wobec osiągów autka


Nie odpowiedziałeś na pierwsze moje pytanie... ;)

arti.sa napisał(a):A mozesz porównac pomiędzy diesel 136kM?


Mogę. Walkower dla benzyny...
Ale ja jestem zboczny na tym tle...

arti.sa napisał(a):Maciej Loret a jaką masz sekwencję i ile cie kosztowała jeżeli to nie tajemnica? W jednej m6 2,3 wynisła 2700pln.


Nigdy nie miałem instalacji gazowej w aucie.
I nie jest ona wiele bardziej prawdopodobna niż zlot gejów pod auspicjami Radia Ma Ryja...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto