Diagnostyka ECU
Witam,
niestety muszę ponowić pytanie:
moje autko to mazda 626 gd (coupe) silnik fe 2.0l 16v 140km + LPG,
zrobiłem test komputera – i wyszedł mi błąd nr 36 i 17.
17 wiem co to, jednak zastanawia mnie nr 36.
wg danych na stronie, autodaty '07 – takiego kodu nie ma ;/
dzwoniłem po kilku wrocławskich serwisach – i nikt nic nie wiedział.
filmik z testem: http://obrotomierze.pl/tmp/MOV00002.3gp
proszę pomóżcie – co może oznaczać ten kod ?
niestety muszę ponowić pytanie:
moje autko to mazda 626 gd (coupe) silnik fe 2.0l 16v 140km + LPG,
zrobiłem test komputera – i wyszedł mi błąd nr 36 i 17.
17 wiem co to, jednak zastanawia mnie nr 36.
wg danych na stronie, autodaty '07 – takiego kodu nie ma ;/
dzwoniłem po kilku wrocławskich serwisach – i nikt nic nie wiedział.
filmik z testem: http://obrotomierze.pl/tmp/MOV00002.3gp
proszę pomóżcie – co może oznaczać ten kod ?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
linek nie funguje
a może odczytałeś płąd 03 i 06
a może odczytałeś płąd 03 i 06
juz poprawilem, link powinien działać
a, na filmiku jest jeszcze kod 8 – po zmianie przeplywki i resecie – zostaly tylko 17 i 36.
a, na filmiku jest jeszcze kod 8 – po zmianie przeplywki i resecie – zostaly tylko 17 i 36.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
rzeczywiście ewidentnie 36 hehe ciekawe. Musisz poszukać kodów do twojego silnika (oznaczenie FE3)
Spróbuj na www.mx6.com
Spróbuj na www.mx6.com
dzięki za informacje
ale z tego co teraz szukalem... nic tam nie ma o nr 36 ;(
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
Witam, w jaki sposób zdiagnozować ECU Mazdzie 626 2.0 GF(116KM) 98r. 
- Od: 12 mar 2007, 08:01
- Posty: 16
- Skąd: Łaskarzew
- Auto: Mazda 626,98r. 2,0 + LPG-NL
Witam!Piotrek_wroc kod – 17 – Oxygen sensor (O2S).Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Witam! Aby przeprowadzić test silnika trzeba połączyć FEN z B+ za pomocą diody i zmostkować GND z TEN. W mojej Mazdzie nie ma pinu FEN. Jak przeprowadzić test silnika?
Witam!Odświerzam temat.Tak jak napisałem wyżej w mojej Mazdzie nie ma pinu FEN.Próbowałem przerowadzić test silnika (stacyjka w pozycji ON) po przez zmostkowanie pinu GND z TEN za pomocą przewodu i myślałem że zacznie migać kontrolka świec żarowych ale nie zaczęła migać. Albo coś źle zrobiłem albo komputer nie ma zapamiętanuch kodów błędów.Drugie pytanie. Czy w ten sam sposób mogę przeprowadzić test silnika po uruchomieniu silnika?
_________________
Witam!Odświerzam temat.Tak jak napisałem wyżej w mojej Mazdzie nie ma pinu FEN.Próbowałem przerowadzić test silnika (stacyjka w pozycji ON) po przez zmostkowanie pinu GND z TEN za pomocą przewodu i myślałem że zacznie migać kontrolka świec żarowych ale nie zaczęła migać. Albo coś źle zrobiłem albo komputer nie ma zapamiętanuch kodów błędów.Drugie pytanie. Czy w ten sam sposób mogę przeprowadzić test silnika po uruchomieniu silnika?
_________________
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):Witam!Piotrek_wroc kod – 17 – Oxygen sensor (O2S).Pozdrawiam
wiem wiem dzięki – to już wiem
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25808 moja Madzia 
- Od: 24 sie 2006, 22:06
- Posty: 91
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg
Piotrek_wroc napisał(a):ale chodzi mi o kod 36.
Tego kodu nie mam.Mam tylko do 35.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
ja tez sie podpinam pod ten watek
wczesniej bylo wszystko ok
ostatnio zrobilem resecik kompa i z przyzwyczajenie zrobilem test
pasywny ok
aktywny Qpa
silnik zapala i zaraz pozniej nastepuje odciecie zaplonu
poza tym silnik dziala jak malina / obroty na jalowym biegu mam ustawione na 800 /nawet jakbym mial za nisko obroty ustawione to powinien zapalic
/nic nie faluje ,iskra mocna 0.8 ustawione swiece przewody ok aparat zaplonowy nie ruszany bo chodzi, aku naladowane
cos z silnikiem krokowym???
juz kurde nie wiem
wczesniej bylo wszystko ok
ostatnio zrobilem resecik kompa i z przyzwyczajenie zrobilem test
pasywny ok
aktywny Qpa
silnik zapala i zaraz pozniej nastepuje odciecie zaplonu
poza tym silnik dziala jak malina / obroty na jalowym biegu mam ustawione na 800 /nawet jakbym mial za nisko obroty ustawione to powinien zapalic
cos z silnikiem krokowym???
juz kurde nie wiem
MAZDA &M....ITSUBISHI
Pawnik napisał(a):W M6 jest zlącze OBD II oczko
Czyly jak? Nici z odczytania kodu bez odpowiedniego sprzętu? Jak na razie stwierdziłem że skasuję i zobaczymy czy znów wyskoczy, jeśli tak to od razu na jakiś serwis trza się udać – pytanie tylko czy musi to być mazda, czy jakiś zwykły starczy? OBD-2 nie tylko Mazdy mają z tego co się orientuję, więc mam nadzieję że nie muszę liczyć tylko na ASO...

mi dzisiaj z rana jak wsiadlem do samochodu i chcialem odpalic migala kontrolka od grzania swiec zarowych... w rownych odstepach i krotko, jak zaczalem liczyc mrugniecia to bym chyba do teraz liczyl... olalem to i zapalilem samochod- no i chodzil. Dla swietego spokoju rozlaczylem akumulator i zresetowalem komputer – juz nie migalo. Jak wracalem to zauwazylem ze mam przepalona zarowke od swiatel mijania. Czy to jedno z drugim moze miec zwiazek
?
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
Blase napisał(a):Czyly jak? Nici z odczytania kodu bez odpowiedniego sprzętu?
Podpinam się pod to pytanie. Posiadam Mazdę 6 1.8l i również jestem ciekaw czy można odczytać kody błędów "domowym sposobem" czy trzeba udać się do serwisu? W sumie to raz już tam byłem i podłączyli auto pod kompa tylko że przeprowadzili jakiś test silnika (sam sobie wchodził na obroty itp) ale nie wiem czy odczytywali błędy (nie mogłem się dogadać z Irlandczykiem
- Od: 19 maja 2008, 00:48
- Posty: 8
- Skąd: Irlandia
- Auto: Mazda 6 1.8l 2002 sedan
Pomozcie mi. Chcialem sobe przeprowadzic diagnostyke a tymczasem nie mam zlacza FEN. Mam np. TEN, B+, GND a nie mam FEN. Jak odczytac bledy? Auto to 323S 1,5 BA Z5 z 1995r
Zlacze jest takie, tylko brakuje tych pinow, o ktorych napisalem wyzej

Zlacze jest takie, tylko brakuje tych pinow, o ktorych napisalem wyzej

- Od: 18 lip 2005, 18:42
- Posty: 37
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323S Protege 1995r 1,5l A/T
Niestety, domowy sposób sprawdzenia kodów ECU nie zadziała w każdej Madzi. Pomimo tego samego złącza, wtyczki niektórych mazd mają pozamieniane piny. U mnie np, wg schematu wtyczki diagnostycznej w miejscu TEN znajduje się +B. Zanim sprawdzicie kompa domowym sposobem podłączcie miernik (lub tester diodowy) w miejscu, gdzie zakładacie zworkę, aby komp przeszedł w tryb odczytu kodów. Kiedy wyskoczy Wam na mierniku +12V przerwijcie operację. Zmostkowanie tych pinów grozi zwarciem
Dlatego zanim kiedykolwiek z Was zapragnie tym sposobem sprawdzić sobie kody błędów niech zrobi tak, jak proponuję. Jeżeli zmostkujecie te PINy powstanie zwarcie, a to z kolei spowoduje, że nie będziecie mogli odpalić silnika (komputer dostaje po pupie) w trybie odczytu kodów błędów. Niestety ja nie sprawdzę u siebie kodów metodą podaną na forum. Moja Mazda to 323P 1.3 16V (B3) z 97 roku.
Pozdrawiam
Paweł!
Dlatego zanim kiedykolwiek z Was zapragnie tym sposobem sprawdzić sobie kody błędów niech zrobi tak, jak proponuję. Jeżeli zmostkujecie te PINy powstanie zwarcie, a to z kolei spowoduje, że nie będziecie mogli odpalić silnika (komputer dostaje po pupie) w trybie odczytu kodów błędów. Niestety ja nie sprawdzę u siebie kodów metodą podaną na forum. Moja Mazda to 323P 1.3 16V (B3) z 97 roku.
Pozdrawiam
Paweł!
- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki