ksenony a lampy soczewkowe

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez sly1234 » 22 sty 2008, 17:55

a jak z wymianą żarników??? jak to jest w tych zestawach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez sps-snipers » 22 sty 2008, 18:30

Wczoraj kupowalem zarnik.Bezproblemowo.Kupujesz od razu z przewodem i wszystko masz w <dupa> takze beztresowo.Ja we wrzesniu placilem 400zl a jak ARTX pisze na allegro sa juz za 230zl to naprawde smieszne pieniadze :P A pomysl jakie masz bezpieczenstwo na drodze kiedy masz ja dobrze oswietlona.Tylko licz sie z tym,ze bez malych przerobek tego niemasz szans zalozyc w swojej Madzce.2 godziny roboty nietwoje.Albo bedzie ucinala przewody w tych ksenach co kupic albo delikatnie rozwiercac plastic(obudowa wkrecana ta co idzie do zarowek) :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez sly1234 » 22 sty 2008, 22:25

może dokładniej opiszesz co robiłeś aby dopasować te Xeny?? może jakieś foty ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez qbass » 23 sty 2008, 00:17

Macie wszystko w dziale Tuning "Fotorelacja Xenony(...)", Adaś opisał montaż w 323f BA :|
sps-snipers napisał(a):Mi jeszcze nikt niemrugal,ze mam zle ustawione swieczki

Może koncentrował się, żeby nie walnąć w coś? :P
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Adaś » 23 sty 2008, 04:53

qbass napisał(a):Macie wszystko w dziale Tuning "Fotorelacja Xenony(...)", Adaś opisał montaż w 323f BA ysz

dokładnie:)
ja powoli myślę nad spryskiwaczami, zestawy do skody wysuwane ze zderzaka sa na allegro już za 60zł.
Jak wymyslę już to dam znać, na razie za zimno jest i nie mam czasu, żeby zderzak zdjąć i zobaczyć jak to tam zamontować:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez sly1234 » 24 sty 2008, 12:03

a można xenony w długich również zamontować jak to jest to też są h-1 tyle że nie już soczewkowe co? ale chodzi mnie o to aby przy włączonych jednych i drugich światło miało ten sam kolorek:]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez dziubek » 24 sty 2008, 12:41

Ale nawet auta fabrycznie nie wszytskie maja ksenon w dlugich co jest ciekawe wiec bez szalenstwa. Czy zestawy tytpu zarnik w opcji h-1 tez nie pasuje od razu do klosza i trzeba go cos podpilowywac lub inne kabinacje?
Fakt zestawy pewnie sa robione w tej samej fabryce tylko chinczyk zmienia pudelko i naklejke na przetwornicy by byly rozne marki. A obecne ceny pokazuja ze ktos niezle sie oblowil na poczatku choc moze sie okazac ze koszt takiego zestawu po przyplynieciu statkiem z chin to 50zl a reszta to marza ...

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez sps-snipers » 28 mar 2008, 00:38

Życie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez czakol » 28 mar 2008, 01:13

chcialem sie tutaj na forum wymadrzac i poradzic a tu kurka postow jak psof ;p a jednak zrobie to pokrotce :P
marrcossnic nie jest przygotowene na ksenony (chociarz mozna tak sobie mowic) chodzi o to ze na allegro za 400zl znajdziesz sobie komplet dwoch zarowek ksenonowych z przetwornicami, te zarowki normalnie wkladasz w miejsce zwyklych zarowek i gdzies obok montujesz przetwornice ktora daje ta śmoc zarowka ksenonowym ze tak pieknie swieca, pozdr :D
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 02:03
Posty: 70
Skąd: To
Auto: Nie

Postprzez Adaś » 28 mar 2008, 01:19

czakol napisał(a):zarowek

to nie są żarówki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez marcus_87 » 28 mar 2008, 01:38

sly1234 napisał(a):a można xenony w długich również zamontować jak to jest to też są h-1 tyle że nie już soczewkowe co? ale chodzi mnie o to aby przy włączonych jednych i drugich światło miało ten sam kolorek:]


zalozysz xenon to zapomnisz o dlugich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez czakol » 28 mar 2008, 01:42

tez tak mysle najlepiej na swiatlach mijania (normalnych)
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 02:03
Posty: 70
Skąd: To
Auto: Nie

Postprzez xANDy » 28 mar 2008, 17:18

Ehh – ludzie....
światło z jednego ksenona jest ok 2x mocniejsze niż ze zwykłego halogena (ok 2400-2800 l). Skupianie, odcięcie i kształt wiązki podlega konkretnym rygorom – linia odcięcia jest INNA niż w zwykłych halogenach. I o tym prosze nie zapominać!!
Zwykły halogen ma linię płaską do środka a potem skierowaną do góry tak długo i daleko jak świeci światło. Xenon ma inny kształ w tej drugiej części – coś w tym stylu: _____/------- co wynika z tego, xenon nie może świecić wyżej (na pobocze) jak na wysokość 1,8m dlatego jest wewnątrz inna przesłona.
Nie wspominam o samopoziomowaniu i spryskiwaczach.
Zestawy z allegro do przerabiania zwykłych H1 na xenon oślepiają zawsze właśnie ze względu na niedokładną linię odcięcia z boku i tzw. lśnienie (fachowa nazwa) przekracza wszelkie dopuszczalne normy – nic nie poradzą tutaj nawet układy samopoziomowania.

Co do biksenonów – są takie, w których jest tylko jedna żarówka z przesłoną (światła "krótkie" a gdy włącza się "długie" – przesłonka odchyla się i świecą one bez ograniczeń. – Plusem jest czas reakcji (xenon jednak przy odpaleniu "dochodzi do siebie" kilka sekund) i brak dublowania całego układu.
Co do kosztów przetwornic – przetwornice firmy "Czajna Krzak" nie posiadają monitorowania stanu żarnika/palnika co jest obecne w oryginalnym sprzęcie. W przypadku M6 xenony posiadają w środku komputer i to podnosi cenę.

[Edit – błąd w zapisie – nie 1,8 m a 0,8 metra]
Ostatnio edytowano 28 mar 2008, 20:39 przez xANDy, łącznie edytowano 1 raz
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez alf28 » 28 mar 2008, 18:12

xANDy napisał(a):Zwykły halogen ma linię płaską do środka a potem skierowaną do góry tak długo i daleko jak świeci światło. Xenon ma inny kształ w tej drugiej części – coś w tym stylu: _____/------- co wynika z tego, xenon nie może świecić wyżej (na pobocze) jak na wysokość 1,8m
co prawda tego nie mierzyłem ale wysokość 1,8m jast wystarczająca żeby oślepiać wszystkich użytkowników osobówek i świecić po lusterkach tym co poruszają się "wolniejszym" znaczy prawym pasem itd...
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez abdul » 28 mar 2008, 19:59

xANDy napisał(a):Zestawy z allegro do przerabiania zwykłych H1 na xenon oślepiają zawsze właśnie ze względu na niedokładną linię odcięcia z boku i tzw. lśnienie (fachowa nazwa) przekracza wszelkie dopuszczalne normy – nic nie poradzą tutaj nawet układy samopoziomowania.



TA a fabryczne auta wyposażone we wszystkie duperele czyli spryskiwacze , układ samo poziomujący komputery i bajery a i tak oślepiają miałem zaszczyt mijać się z Porshe Cayen i miło nie było więc po co ta gadka orginał nie orginał i tak oślepia nie wspomne o zwykłych żarówkach źle wyregulowanych.
i tyle powiem.

A co do spryskiwaczy ktoś tu pisał że są wymagane no to czyli mój znajomy który ma audi A6 jedne z pierwszych modeli ma fabryczne xenony a spryskiwaczy nie ma fabrycznie i jak się mają przepisy do tego ??
www.BBTel.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2006, 22:36
Posty: 738 (1/7)
Skąd: konigshutte
Auto: było Mazda 323f V6 GT KF
Jest Niemieckie COOO 2.5TDI V6 AKN

Postprzez xANDy » 28 mar 2008, 20:40

abdul napisał(a):miałem zaszczyt mijać się z Porshe Cayen

Jak koledzy napisali wcześniej – wysokie vany mają tendencję oślepiania gdy są blisko, bo mają wyżej zamontowane światła. Z większej odległośni nie powinny, chyba, że ktoś wymieniał sobie sam żarówki i nie zrobił regulacji.

abdul napisał(a):czyli mój znajomy który ma audi A6 jedne z pierwszych modeli ma fabryczne xenony a spryskiwaczy nie ma fabrycznie i jak się mają przepisy do tego
To znaczy, że oficjalnie nie ma homologacji na ten samochód. ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez abdul » 28 mar 2008, 20:52

xANDy napisał(a):To znaczy, że oficjalnie nie ma homologacji na ten samochód.

lampy mają homologacje i są orginalnymi z xenonami i mają literke D

a z tego co przeczytałem gdzieś to jest mowa o takim przepisie że trzeba mieć spryskiwacze i samopoziomujące lefrektory tylko w nowo rejestrowanych samochodach

to jest tak jak z katalizatorem jak go masz to go masz ale na nowo bez katalizatora już ci nei zarejestrują.


A swoja drogą ja też mam tak zwane xenony z allegro i byłem już na wielu spotach czy też na zlocie w wyrazowie i mijałem się czy tez jechałem za kimś i nikt nie nażekał na oślepianie .

jak są dobrze wyregulowane to nie ma szans na oślepianie w soczewkach :)
www.BBTel.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2006, 22:36
Posty: 738 (1/7)
Skąd: konigshutte
Auto: było Mazda 323f V6 GT KF
Jest Niemieckie COOO 2.5TDI V6 AKN

Postprzez Czacha » 28 mar 2008, 20:54

xANDy napisał(a):To znaczy, że oficjalnie nie ma homologacji na ten samochód.

Niekoniecznie...
Przepisy mówią, że we wszystkich nowych samochodach wyposażonych w ksenony muszą być spryskiwacze i samopoziomowanie. W autach wyprodukowanych przed wejściem w życie tych przepisów nie jest to wymagane. Dotyczy to oczywiście lamp przeznaczonych do palników ksenonowych a nie tych, do których zostały one włożone za pomocą młotka i wiertarki, bo to już zupełnie inna sprawa.
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez alf28 » 28 mar 2008, 21:03

abdul napisał(a):lampy mają homologacje i są orginalnymi z xenonami i mają literke D
więc jak to niektórzy mówią DRUCIARSTWA robić nie wolno więc montarz spryskiwaczy odpada ;)
abdul napisał(a):a z tego co przeczytałem gdzieś to jest mowa o takim przepisie że trzeba mieć spryskiwacze i samopoziomujące lefrektory tylko w nowo rejestrowanych samochodach

to jest tak jak z katalizatorem jak go masz to go masz ale na nowo bez katalizatora już ci nei zarejestrują.
tu jest chociarz możliwość sprawdzenia czy działa,a ciekaw jestem jak jest sprawdzany ABS ?? który jest obowiązkowym wyposażeniem samochodów od zeszłego roku <co?>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Lukano » 28 mar 2008, 22:53

Widzę dyskusja na temat "druciarskich ksenonów" z ogólnego przeniosła się tutaj.
Żebyście nie wiadomo co pisali i tak ich nie wymontuję. troszkę bez sensu ta dyskusja ;)
Ale jak kto uważa. Jak będę oryginały do mx-3 to chętnie zakupię <jupi>

abdul napisał(a):Porshe Cayen i miło nie było więc po co ta gadka orginał nie orginał i tak oślepia

A ja dzisiaj mijałem się z Audi A 6 i oślepiał jak diabli :P Na pewno bardziej niż moje druciaki <lol>
i nic mu nie dało śmieszne samo poziomowanie na lubelskich dołkach ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323