ksenony a lampy soczewkowe
Wczoraj kupowalem zarnik.Bezproblemowo.Kupujesz od razu z przewodem i wszystko masz w
takze beztresowo.Ja we wrzesniu placilem 400zl a jak ARTX pisze na allegro sa juz za 230zl to naprawde smieszne pieniadze
A pomysl jakie masz bezpieczenstwo na drodze kiedy masz ja dobrze oswietlona.Tylko licz sie z tym,ze bez malych przerobek tego niemasz szans zalozyc w swojej Madzce.2 godziny roboty nietwoje.Albo bedzie ucinala przewody w tych ksenach co kupic albo delikatnie rozwiercac plastic(obudowa wkrecana ta co idzie do zarowek) 

- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Macie wszystko w dziale Tuning "Fotorelacja Xenony(...)", Adaś opisał montaż w 323f BA
Może koncentrował się, żeby nie walnąć w coś?
sps-snipers napisał(a):Mi jeszcze nikt niemrugal,ze mam zle ustawione swieczki
Może koncentrował się, żeby nie walnąć w coś?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
qbass napisał(a):Macie wszystko w dziale Tuning "Fotorelacja Xenony(...)", Adaś opisał montaż w 323f BA ysz
dokładnie:)
ja powoli myślę nad spryskiwaczami, zestawy do skody wysuwane ze zderzaka sa na allegro już za 60zł.
Jak wymyslę już to dam znać, na razie za zimno jest i nie mam czasu, żeby zderzak zdjąć i zobaczyć jak to tam zamontować:)
Ale nawet auta fabrycznie nie wszytskie maja ksenon w dlugich co jest ciekawe wiec bez szalenstwa. Czy zestawy tytpu zarnik w opcji h-1 tez nie pasuje od razu do klosza i trzeba go cos podpilowywac lub inne kabinacje?
Fakt zestawy pewnie sa robione w tej samej fabryce tylko chinczyk zmienia pudelko i naklejke na przetwornicy by byly rozne marki. A obecne ceny pokazuja ze ktos niezle sie oblowil na poczatku choc moze sie okazac ze koszt takiego zestawu po przyplynieciu statkiem z chin to 50zl a reszta to marza ...
Pozdrowka
dziubek
Fakt zestawy pewnie sa robione w tej samej fabryce tylko chinczyk zmienia pudelko i naklejke na przetwornicy by byly rozne marki. A obecne ceny pokazuja ze ktos niezle sie oblowil na poczatku choc moze sie okazac ze koszt takiego zestawu po przyplynieciu statkiem z chin to 50zl a reszta to marza ...
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Życie 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
chcialem sie tutaj na forum wymadrzac i poradzic a tu kurka postow jak psof ;p a jednak zrobie to pokrotce
marrcossnic nie jest przygotowene na ksenony (chociarz mozna tak sobie mowic) chodzi o to ze na allegro za 400zl znajdziesz sobie komplet dwoch zarowek ksenonowych z przetwornicami, te zarowki normalnie wkladasz w miejsce zwyklych zarowek i gdzies obok montujesz przetwornice ktora daje ta śmoc zarowka ksenonowym ze tak pieknie swieca, pozdr
marrcossnic nie jest przygotowene na ksenony (chociarz mozna tak sobie mowic) chodzi o to ze na allegro za 400zl znajdziesz sobie komplet dwoch zarowek ksenonowych z przetwornicami, te zarowki normalnie wkladasz w miejsce zwyklych zarowek i gdzies obok montujesz przetwornice ktora daje ta śmoc zarowka ksenonowym ze tak pieknie swieca, pozdr
- Od: 11 mar 2008, 02:03
- Posty: 70
- Skąd: To
- Auto: Nie
czakol napisał(a):zarowek
to nie są żarówki
sly1234 napisał(a):a można xenony w długich również zamontować jak to jest to też są h-1 tyle że nie już soczewkowe co? ale chodzi mnie o to aby przy włączonych jednych i drugich światło miało ten sam kolorek:]
zalozysz xenon to zapomnisz o dlugich
- Od: 3 paź 2007, 11:50
- Posty: 385
- Skąd: Lublin
- Auto: Prelude BB9
Ehh – ludzie....
światło z jednego ksenona jest ok 2x mocniejsze niż ze zwykłego halogena (ok 2400-2800 l). Skupianie, odcięcie i kształt wiązki podlega konkretnym rygorom – linia odcięcia jest INNA niż w zwykłych halogenach. I o tym prosze nie zapominać!!
Zwykły halogen ma linię płaską do środka a potem skierowaną do góry tak długo i daleko jak świeci światło. Xenon ma inny kształ w tej drugiej części – coś w tym stylu: _____/------- co wynika z tego, xenon nie może świecić wyżej (na pobocze) jak na wysokość 1,8m dlatego jest wewnątrz inna przesłona.
Nie wspominam o samopoziomowaniu i spryskiwaczach.
Zestawy z allegro do przerabiania zwykłych H1 na xenon oślepiają zawsze właśnie ze względu na niedokładną linię odcięcia z boku i tzw. lśnienie (fachowa nazwa) przekracza wszelkie dopuszczalne normy – nic nie poradzą tutaj nawet układy samopoziomowania.
Co do biksenonów – są takie, w których jest tylko jedna żarówka z przesłoną (światła "krótkie" a gdy włącza się "długie" – przesłonka odchyla się i świecą one bez ograniczeń. – Plusem jest czas reakcji (xenon jednak przy odpaleniu "dochodzi do siebie" kilka sekund) i brak dublowania całego układu.
Co do kosztów przetwornic – przetwornice firmy "Czajna Krzak" nie posiadają monitorowania stanu żarnika/palnika co jest obecne w oryginalnym sprzęcie. W przypadku M6 xenony posiadają w środku komputer i to podnosi cenę.
[Edit – błąd w zapisie – nie 1,8 m a 0,8 metra]
światło z jednego ksenona jest ok 2x mocniejsze niż ze zwykłego halogena (ok 2400-2800 l). Skupianie, odcięcie i kształt wiązki podlega konkretnym rygorom – linia odcięcia jest INNA niż w zwykłych halogenach. I o tym prosze nie zapominać!!
Zwykły halogen ma linię płaską do środka a potem skierowaną do góry tak długo i daleko jak świeci światło. Xenon ma inny kształ w tej drugiej części – coś w tym stylu: _____/------- co wynika z tego, xenon nie może świecić wyżej (na pobocze) jak na wysokość 1,8m dlatego jest wewnątrz inna przesłona.
Nie wspominam o samopoziomowaniu i spryskiwaczach.
Zestawy z allegro do przerabiania zwykłych H1 na xenon oślepiają zawsze właśnie ze względu na niedokładną linię odcięcia z boku i tzw. lśnienie (fachowa nazwa) przekracza wszelkie dopuszczalne normy – nic nie poradzą tutaj nawet układy samopoziomowania.
Co do biksenonów – są takie, w których jest tylko jedna żarówka z przesłoną (światła "krótkie" a gdy włącza się "długie" – przesłonka odchyla się i świecą one bez ograniczeń. – Plusem jest czas reakcji (xenon jednak przy odpaleniu "dochodzi do siebie" kilka sekund) i brak dublowania całego układu.
Co do kosztów przetwornic – przetwornice firmy "Czajna Krzak" nie posiadają monitorowania stanu żarnika/palnika co jest obecne w oryginalnym sprzęcie. W przypadku M6 xenony posiadają w środku komputer i to podnosi cenę.
[Edit – błąd w zapisie – nie 1,8 m a 0,8 metra]
Ostatnio edytowano 28 mar 2008, 20:39 przez xANDy, łącznie edytowano 1 raz
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
co prawda tego nie mierzyłem ale wysokość 1,8m jast wystarczająca żeby oślepiać wszystkich użytkowników osobówek i świecić po lusterkach tym co poruszają się "wolniejszym" znaczy prawym pasem itd...xANDy napisał(a):Zwykły halogen ma linię płaską do środka a potem skierowaną do góry tak długo i daleko jak świeci światło. Xenon ma inny kształ w tej drugiej części – coś w tym stylu: _____/------- co wynika z tego, xenon nie może świecić wyżej (na pobocze) jak na wysokość 1,8m
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
xANDy napisał(a):Zestawy z allegro do przerabiania zwykłych H1 na xenon oślepiają zawsze właśnie ze względu na niedokładną linię odcięcia z boku i tzw. lśnienie (fachowa nazwa) przekracza wszelkie dopuszczalne normy – nic nie poradzą tutaj nawet układy samopoziomowania.
TA a fabryczne auta wyposażone we wszystkie duperele czyli spryskiwacze , układ samo poziomujący komputery i bajery a i tak oślepiają miałem zaszczyt mijać się z Porshe Cayen i miło nie było więc po co ta gadka orginał nie orginał i tak oślepia nie wspomne o zwykłych żarówkach źle wyregulowanych.
i tyle powiem.
A co do spryskiwaczy ktoś tu pisał że są wymagane no to czyli mój znajomy który ma audi A6 jedne z pierwszych modeli ma fabryczne xenony a spryskiwaczy nie ma fabrycznie i jak się mają przepisy do tego
www.BBTel.pl
abdul napisał(a):miałem zaszczyt mijać się z Porshe Cayen
Jak koledzy napisali wcześniej – wysokie vany mają tendencję oślepiania gdy są blisko, bo mają wyżej zamontowane światła. Z większej odległośni nie powinny, chyba, że ktoś wymieniał sobie sam żarówki i nie zrobił regulacji.
To znaczy, że oficjalnie nie ma homologacji na ten samochód.abdul napisał(a):czyli mój znajomy który ma audi A6 jedne z pierwszych modeli ma fabryczne xenony a spryskiwaczy nie ma fabrycznie i jak się mają przepisy do tego
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):To znaczy, że oficjalnie nie ma homologacji na ten samochód.
lampy mają homologacje i są orginalnymi z xenonami i mają literke D
a z tego co przeczytałem gdzieś to jest mowa o takim przepisie że trzeba mieć spryskiwacze i samopoziomujące lefrektory tylko w nowo rejestrowanych samochodach
to jest tak jak z katalizatorem jak go masz to go masz ale na nowo bez katalizatora już ci nei zarejestrują.
A swoja drogą ja też mam tak zwane xenony z allegro i byłem już na wielu spotach czy też na zlocie w wyrazowie i mijałem się czy tez jechałem za kimś i nikt nie nażekał na oślepianie .
jak są dobrze wyregulowane to nie ma szans na oślepianie w soczewkach
www.BBTel.pl
xANDy napisał(a):To znaczy, że oficjalnie nie ma homologacji na ten samochód.
Niekoniecznie...
Przepisy mówią, że we wszystkich nowych samochodach wyposażonych w ksenony muszą być spryskiwacze i samopoziomowanie. W autach wyprodukowanych przed wejściem w życie tych przepisów nie jest to wymagane. Dotyczy to oczywiście lamp przeznaczonych do palników ksenonowych a nie tych, do których zostały one włożone za pomocą młotka i wiertarki, bo to już zupełnie inna sprawa.
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
więc jak to niektórzy mówią DRUCIARSTWA robić nie wolno więc montarz spryskiwaczy odpadaabdul napisał(a):lampy mają homologacje i są orginalnymi z xenonami i mają literke D
tu jest chociarz możliwość sprawdzenia czy działa,a ciekaw jestem jak jest sprawdzany ABSabdul napisał(a):a z tego co przeczytałem gdzieś to jest mowa o takim przepisie że trzeba mieć spryskiwacze i samopoziomujące lefrektory tylko w nowo rejestrowanych samochodach
to jest tak jak z katalizatorem jak go masz to go masz ale na nowo bez katalizatora już ci nei zarejestrują.

i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Widzę dyskusja na temat "druciarskich ksenonów" z ogólnego przeniosła się tutaj.
Żebyście nie wiadomo co pisali i tak ich nie wymontuję. troszkę bez sensu ta dyskusja
Ale jak kto uważa. Jak będę oryginały do mx-3 to chętnie zakupię
A ja dzisiaj mijałem się z Audi A 6 i oślepiał jak diabli
Na pewno bardziej niż moje druciaki
i nic mu nie dało śmieszne samo poziomowanie na lubelskich dołkach
Żebyście nie wiadomo co pisali i tak ich nie wymontuję. troszkę bez sensu ta dyskusja
Ale jak kto uważa. Jak będę oryginały do mx-3 to chętnie zakupię

abdul napisał(a):Porshe Cayen i miło nie było więc po co ta gadka orginał nie orginał i tak oślepia
A ja dzisiaj mijałem się z Audi A 6 i oślepiał jak diabli

i nic mu nie dało śmieszne samo poziomowanie na lubelskich dołkach
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości