Wymiana licznika (Pytanie)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kubi2410 » 16 mar 2008, 19:47

Znalazłem okazyjnie licznik z obrotomierzem z 323c 1.5 chciał bym go zamontować do swojej 1.3 czy będzie działał obrotomierz? i nic nie trzeba przerabiać wtyczki z tyłu będą pasować?.
Wiem że już ktoś kiedyś się o coś podobnego pytał ale nie mogłem znaleźć tego w szukaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez kubi2410 » 20 mar 2008, 11:11

Nikt naprawdę nie wymieniał licznika? jak ktoś coś wie niech pomoże bo szkoda wyrzucać pieniądze na licznik który okaże się nie działać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez lama » 22 mar 2008, 11:52

Podłączę się do pytania kolegi ;) bo wiem że liczniki z 323C pasują też do 323P a jednak brakuje obrotka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez Mazdaxxx » 22 mar 2008, 21:12

wszystko bedzie pasowalo i dzialalo bez zadnego problemu tylk owtyczki wystarczy przelaczyc
lama napisał(a):bo wiem że liczniki z 323C pasują też do 323P a jednak brakuje obrotka

nie wprowadzaj ludzi w bład bo nei pasuja zegary od 323c do 323p

oto P i jej deska http://www.carsexpert.ru/img/fotoint/mazd3i.jpg

a oto c i jej deska http://grafika.redakcja.pl/ArtykulyFoto ... 047517.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez lama » 22 mar 2008, 22:03

Mazdaxxx napisał(a):nie wprowadzaj ludzi w bład bo nei pasuja zegary od 323c do 323p

oto P i jej deska http://www.carsexpert.ru/img/fotoint/mazd3i.jpg

a oto c i jej deska http://grafika.redakcja.pl/ArtykulyFoto ... 047517.jpg


W takim razie ja nie wiem co mam za pojazd bo tak wygląda mój kokpit, notabenne mówią że to mazda 323P ale co tam...
Obrazek

a to jest kokpit od 323C bez obrotka ale jest...
http://moto.allegro.pl/item327522360_li ... 3_16v.html

Mogę być w błędzie ale wydaję mi się że pomimo różnych konstrukcji i wariacji wizualnych kokpitów w modelech 323 licznik, sam wewnętrzny element jest taki sam... oczywiście mam na myśli ten sam przedział wiekowy aut.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez Mazdaxxx » 23 mar 2008, 00:59

no i tu sie mylisz przeciez widac ze w 323 C i w 323 P sa inne liczniki zarowno z obrotomierzem jak i bez obrotomierza ;p ;p

te bez obrotomierza jak widac u Ciebie w P wskazowki od temeratury i paliwa sa umieszczonew lewo a w 323c do srodka malo tego u Ciebie w 323 p neiwidac kontrolek bez zapalenai ich w 323 C widac pozatym licznik dzienny w 323 p jest elektroniczny w 323 C nie w wersji z obrotmierzem to sam i w 323 c obrotomierz jest po lewej stronie a w P po prawej pozatym sam krsztal szybki jest inny w p taki abrdziej kanciasty w C nie pozatym obwody zegarow sa inne i tego tez jestem pewien bo ostatnio montowalismy z kumplem ALu ramki do wersji z obrotomierzem i nie pasowali bo gosc przyslal do 323 p i byla roznica pare milimetrow i to tyle co do wersji z obrotomierzem i bez obrotomierza we wszystkich tych mneisjzych autkach mazdy w ktorych wystepowal silnik 1,3 b3 byly wersje z obrotomierzem i bez poczawszy od 323 Bg takiej jak ja ama skanczywszy na 323 p gdzie po drodze jeszcze byla c F-ki jako ze sa samochody jaby o klase wyzej sa wieksze silnikie takiemalusie jak 1,3 2 nich nei wystepuja wszystkie co do jednej maja obrotomeirze tak samo z 323 BG C i P wszystkei z silnikiem wiekszym niz 1,3 maja obrotomierz w standardzie a w 1,3 go nei bylo i trzeba bylo za niego doplacic i z tego powodu czasem sa wersje bez moja tez nei miala obrotomeirza jak ja kupilem kumpla C tez nie miala
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez lama » 23 mar 2008, 01:58

to że kształty sa inne to się mogę zgodzić :) ale że wskaźniki są w różnych miejscach to nie ma na nic chyba wpływu poprostu podpinasz ospowiedfnio kostki jeżeli reszta pasuje oczywiście. A powiedz mi czy orientujesz się jak wygląda sprawa z tymi dodatkowymi obrotkami co się do kokpitu można przyczepić czy są w miarę dokładne????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez Mazdaxxx » 23 mar 2008, 03:32

tak sa dokladne o ile sa markowej firmy i wskazowkowe nie cyfrowe i dosc prosto je podlaczyc tylko nei widze sensu montowac takiego bajeru bo obrotomierz nie jakis szajs kosztuje od 100 w gore a za tyle kupisz deske z obrotomierzem oryginalnym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez kubi2410 » 28 mar 2008, 13:25

śmiało wymieniajcie pasuje idealnie obroki śmigają jak trzeba :D tylko rezerwa sie nie zapali bo pompa paliwa niema czujnika ale w poprzednim liczniku tez nie było światełka rezerwy wiec nie przeszkadza to mi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Cr@cker » 28 mar 2008, 13:34

kubi2410 napisał(a):śmiało wymieniajcie pasuje idealnie obroki śmigają jak trzeba :D tylko rezerwa sie nie zapali bo pompa paliwa niema czujnika ale w poprzednim liczniku tez nie było światełka rezerwy wiec nie przeszkadza to mi

Dobrze wiedzieć bo tez będę wymieniał :) a światełko nie potrzebna przynajmniej nie wypala oczu :P i nie stresuje w trakcie jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 17:01
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec (ślask)
Auto: Mazda 323c 1.3 16 v --> Corolla E12 TS

Postprzez kubi2410 » 28 mar 2008, 14:08

Cr@cker napisał(a):Dobrze wiedzieć bo tez będę wymieniał

Jak będziesz wymieniał to sie odezwij bo przy rozbieraniu jest kilka pułapek to ci wytłumaczę wtedy jakich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez lama » 12 kwi 2008, 15:39

A z tą kontrolką rezerwy to wystarczy zmienić pompę paliwową na taką co ma czujkę i podłączyć? Właśnie jestem po swapie licznika i ciekawi mnie to bardzo... Swoją drogą jedyna na co trzeba uważać, moim zdaniem to żeby nie porysować plastików ostrymi elementami ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez kubi2410 » 12 kwi 2008, 16:30

tak trzeba by pompę paliwową od 1,5 wkładać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez lama » 13 kwi 2008, 18:19

to teraz powiem coś ciekawego... wracając ze szkoły przed samym domem zapaliła mi się rezerwa... hmm wszytko fajnie tylko że w poprzednim liczniku mi się nie świeciła ze względu na brak żarówki któej tam fabrycznie nie było, bo widać na stykach czy żarówka już tam była czy ją ktoś przełożył. Auto mam prawie golasa bez elektryki tylko abs, poduchy i klima a gdiześ czytałem że w tych małych pojemnościach brakowało takich szczegółów a wychodzi na to że wystarczy żarówkę podłączyć i kontrolka działa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez 323EJ » 14 kwi 2008, 13:31

kubi2410 napisał(a):
Cr@cker napisał(a):Dobrze wiedzieć bo tez będę wymieniał

Jak będziesz wymieniał to sie odezwij bo przy rozbieraniu jest kilka pułapek to ci wytłumaczę wtedy jakich


Wlasnie kupilem rowniez okazyjnie ten licznik od 1.5 na jakies pułapki mam uwazać bo niedlugo biore sie za przekladanie? Z gory dzieki za odp.

PS Jak to zaswiecila Ci sie kontrolka rezerwy? Przeczytalem ze wersja P byla produkowana od 1997 r wiec moze wsadzali juz nowe pompy od 1.5....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 13:41
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Auto: 323 S BA 96r 1.3L 16V SGI

Postprzez kubi2410 » 14 kwi 2008, 13:47

323EJ napisał(a):Wlasnie kupilem rowniez okazyjnie ten licznik od 1.5 na jakies pułapki mam uwazać bo niedlugo biore sie za przekladanie? Z gory dzieki za odp.

Nie wiem jak w twojej wersji chodziło mi w 323c tam są takie śrubki ukryte ich nie widać i trzeba uważać żeby plastiku nie złamać przy rozbieraniu deski. W 323 sedan nie wiem jak tam deka wygląda ale trzeba pamiętać jedno nic na siłę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez 323EJ » 14 kwi 2008, 13:52

Deska wyglada dokladnie tak samo jak u Ciebie i podejrzewam ze mocowania sa tez dokladnie takie same. A regulowałeś przy tym stan kilometrow licznika? <diabełek>

A propos sprzedales moze swoj stary licznik od 1.3? Jezeli tak to za ile okolo poszedl? Bo nie bedzie mi juz potrzebny jak bedzie nowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 13:41
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Auto: 323 S BA 96r 1.3L 16V SGI

Postprzez kubi2410 » 14 kwi 2008, 16:23

323EJ napisał(a):A regulowałeś przy tym stan kilometrow licznika? diabelek

Tak regulowałem stan licznika tamten miał 200000 to o 70000 więcej niż ja mam

323EJ napisał(a):A propos sprzedales moze swoj stary licznik od 1.3?

Chciałem ale nawet za 30zł nie było chętnych niestety trzymaj go sobie na wypadek jak by nowy się zespół hehe <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez lama » 14 kwi 2008, 19:53

323EJ napisał(a):PS Jak to zaswiecila Ci sie kontrolka rezerwy? Przeczytalem ze wersja P byla produkowana od 1997 r wiec moze wsadzali juz nowe pompy od 1.5....


no najnormlaniej na świecie się zaświeciła ;) jak wskaźnik opadł na dolną linię, byłem w szoku bo myślałem że muszę zmienić pompę co jest nieopłącalne dla głupiej kontrolki ;) z drugiej strony mała rzecz a cieszy ;)

Jeżeli chodzi o swapa licznika to nie ma żadnych pułapek... uważaj tylko żeby nie porysować kokpitu tą czarną obudową a potem licznikiem, najlepiej połuz jakiś ręcznik na kolumnę kierownicy. Obudowa wychodzi bez problemu a od licznika musisz wcześniej odkręcić taki metalowy dyszel i włożyć w kierownicę po czym skręcić ją w lewo i włala ;) licznik wyciągnięt potem w odwrotnej kolejności. Mi się od razu lepiej jeździ z oborotmierzem heheheh


Chyba się troszkę spóźniłem <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez Kufel » 16 kwi 2008, 22:12

Witam.

Ja też sie przymierzam do rozkrecania licnika, tyle ze ja chce zmienic kolor podswietlenia/wpakowac indiglo. Na co mam szczegolnie uwazac przy tej operacji? Cy macie moze zdjecia kiedy sami to robiliscie? Bylbym wdzieczny za pomoc...

Pozdrawiam
Jest ryzyko – jest zabawa!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 00:25
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: 323C BA`96 1.5i 16v 199tkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323