Spalanie 12l/100km zapach bęzyny [piszemy benzyny] z wydechu słabe osiągi

Postprzez AbatinXS » 22 mar 2008, 20:14

Witam kolegow !!!

Na poczatku pochwale sie jakie mialem osiagi w spalaniu po zakupie (sprawdzane na dolewce a nie liczeniu na kartce) kupilem zimą w lutym w 2006 na miescie 6,9 l/100km a za miastem okolo 5,5 l/100km teraz czy miasto czy nie okolo 12l ani mniej... wymienialem :

-sonda lambda
-katalizator
-przewody WN
-rozdzielacz
-palec rozdzielacza
-świece
-testowany w poszukiwaniu błędów ECU ( nie mial )
-sprawdzany przepływomierz

nic nie dalo

nie jestem mechanikiem ale za młodu ryłem w silnikach motocykli wiec temat nie jest mi az tak obcy :) moje krotkie pytania

czy to moze byc wina złych luzow zaworowych (braku luzu)?
czy wtryski mogą lać paliwo zamiast rozpylać?

zastanawiam sie nad wymianą silnika na z roku 98 podobno nie mial juz błędów z wczesniejszych rocznikow. Myslę tez o zrobieniu kapitalki....mozecie koledzy mi polecic jakis serwis w poznaniu kto juz robil cos takiego? boje sie ze wydam 1500 zl lub wiecej i bedzie tak samo lub gorzej (naczytalem sie opini na forum innych osob)

pozdrawiam

Mikolaj (AbatinXS)
Nie ma drogi na skróty do miejsca do którego dojść warto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2006, 02:35
Posty: 32
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 96 klima 1.5

Postprzez Radek89 » 22 mar 2008, 20:21

moim zdaniem problemem mogą być właśnie lejące wtryski. Zwróć uwagę czy . . . nie przybywa ci oleju .

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez alf28 » 22 mar 2008, 20:35

AbatinXS napisał(a):-sprawdzany przepływomierz
znaczy jażdziłeś na innym sprawnym ??
znawcą nie jestem, ale mam wrażenie że; za to będzie odpowiedzialny jakiś czujnik temperatury,lub ssanie
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Skrzelu » 22 mar 2008, 22:21

tylko pozazdrości takiego spalania ;) w zimę na krótkich odcinkach do 2 km palił mi do 12/100 a w cieplejszym okresie min to 8/100 :D
Skrzelu
 

Postprzez AbatinXS » 22 mar 2008, 22:35

Skrzelu ale to chyba nie jest normalne dla tych slinikow co? :) co wg Was oplaca sie bardziej wydac 1,5kzł na inny silnik (młodszy) czy robic kapitalke?
Nie ma drogi na skróty do miejsca do którego dojść warto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2006, 02:35
Posty: 32
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 96 klima 1.5

Postprzez Radek89 » 22 mar 2008, 22:44

Skrzelu ale to chyba nie jest normalne dla tych slinikow co? usmiech co wg Was oplaca sie bardziej wydac 1,5kzł na inny silnik (młodszy) czy robic kapitalke?



Ani jedno, ani drugie. Na początek sprawdź ciśnienie na cylindrach ( kompresję ), jeśli jest ok to szukaj usterki i napraw ją . Napewno taniej wyjdzie. Jeśli wynik komprech będzie kijowy, to lepsza kapitalka, bo kupić silnik to jak kotka w woreczku


pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez tomm01 » 22 mar 2008, 23:30

sprawdź czujnik temperatury silnika,to częsty problem w wielu autach nie tylko w mazdach.Takich czujników na silniku jest kilka,jeden z nich przesyła sygnał do sterownika pojazdu jaka jest temperatutra silnika i na podstawie tego pomiaru dozowana jest dawka benzyny podawana przez wtryski.Jeżeli czujnik będzie uszkodzony,to sterownik będzie odbierał fałszywe dane.W tej sytuacji silnik będzie np.ciężko zapalał zimny lub wręcz przeciwnie zimny będzie zapalał pięknie ale rozgrzany będzie pochłaniał dużo paliwa lub będzie się zalewał.W skrajnych przypadkach może nawet podnosić się poziom oleju w silniku...
tomm01
 

Postprzez czakol » 22 mar 2008, 23:33

AbatinXS napisał(a):zastanawiam sie nad wymianą silnika na z roku 98 podobno nie mial juz błędów z wczesniejszych rocznikow

silniki z 98 czy 97, orientuje sie ktos kiedy dokladnie weszly te zmiany w zycie??
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 02:03
Posty: 70
Skąd: To
Auto: Nie

Postprzez AbatinXS » 23 mar 2008, 00:21

Radek89 sprawdze kompresje na cylindrach i czujniki temperatury silnika...czy ktos wie ile ich jest w Z5 i gdzie sie znajdują? jak mozna je zmierzyc? Mam multimeter, generator funkcyjny i miernik w.cz do 2,4 GHz, czy da sie to jakos pomierzyc bez proszenia sie panow serwisantow?

I jeszcze jedno pytanie czy ilosc podawanej dawki paliwa moze tylko regulować samo ECU na podstawie danych z czujnikow itp czy jest jakaś sruba regulacyjna? jak bylem u Pana Polodego z mazdy to grzebał mi srubokretem przy kolektorach jednoczesnie wprowadzajac silnik w tyb serwisowy swoim urzadzonkiem....silnik przeszedl w bardzo wolne ale stabilne obroty nie wiem jak sie ma ta sruba regulacyjna do spalania na trasie...

czy silnik krokowy moze miec wpływ na bogatą mieszanke przez caly czas?

obroty mi nie falują
silnik zimny zapala szybko (wchodzi na pare sekund na 2500 obr/min potem spada do 1500)
silnik cieply zapala jeszcze szybciej
silnik nie przerywa przed nagrzaniem i po nagrzaniu

poprostu pracuje ładnie ale.................za duzo pali :)
Nie ma drogi na skróty do miejsca do którego dojść warto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2006, 02:35
Posty: 32
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 96 klima 1.5

Postprzez Radek89 » 23 mar 2008, 00:55

czy silnik krokowy moze miec wpływ na bogatą mieszanke przez caly czas?


Silniczek krokowy jest odpowiedzialny jedynie za pracę na wolnych obrotach. To znaczy wtedy kiedy przepustnica jest zamknięta, wtedy silniczkiem krokowym idzie na cylindry. Także po dodaniu gazu czyli otwarciu przepustnicy rola kroczaka się kończy. Jeśli się mylę to mnie poprawcie ale wydaje mi się że tak właśnie jest


poprostu pracuje ładnie ale.................za duzo pali <usmiech>



Często mam taki problem, ale jak juz się przemogę i nie przekraczam 3000 rpm, to zaczyna palić mniej :D


I jeszcze jedno pytanie czy ilosc podawanej dawki paliwa moze tylko regulować samo ECU na podstawie danych z czujnikow itp czy jest jakaś sruba regulacyjna?


Dawkę paliwa i powietrza czyli optymalny sklad mieszanki ECU dobiera na podstawie danych z sondy lambda. Były takie przypadki ze sonda ciągle podawała że silnik potrzebuje bardzo bogatej mieszanki i dochodziło do lania wtryskiwaczy ( dlatego sprawdź czy ci się poziom oleju nie podnosi, bo jeśli paliwo nie spala się do końca to może przepływać przez szczeliny między pierścieniami a ścianką cylindra i dostawać się do oleju ) śruba regulacyjna powinna być tylko na dolocie i reguluje się ją właśnie w trybie serwisowym, ale gdzieś czytałem ż epo kilkuset kilometrach wolne obroty itak wracają do poprzedniego stanu.


Jeśli z wydechu czuć ewidentnie świarzą benzynką a silnik pracuje ok, to moim skromnym zdaniem napewno jest za bogata mieszanka, tylko skoro sonda wymieniona i nie ma błędów na kompie to już nie wiem. Nasówa mi się taki pomysł że może włożyłeś zamiasta kata jakieś przelotowe coś i spaliny zbyt szybko opuszczają układ wydechowy co powoduje że sonda nie osiąga temp. roboczej i wysyła złe dane do kompa. ( ale o tym słyszałem baaardzo żadko ) Słuchaj zrób test składu spalin, i jak wyjdzie zły to moze włozyłes jakąś lipną tą sonde . . . a skoro czujesz bryne z rury to napewno wyjdzie zły.


Jestem młodym automaniakiem i jeśli coś napisałem źle to mnie poprawcie, przy okazji się douczę czegoś.


Pozdrawiam i wesołych:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez miziek » 23 mar 2008, 10:08

moim skromnym zdaniem chodzi o czujnik temperatury :) przewaznie uszkodzone czujniki odejmuja z normalnej temperatury 20 stopni :P
Początkujący
 
Od: 17 lut 2008, 17:59
Posty: 21
Skąd: Galway
Auto: Galant 2.0 GLS 98

Postprzez AbatinXS » 23 mar 2008, 14:03

hmmm no ok ale gdzie poszukać tego czujnika temperatury? nie chce zakładac nowego tematu z pyt gdzie jest czujnik(ki). a test spalin zrobie swoją drogą...koncowka rury wydechowej jest czarna od sadzy a nie szara jak u innych sonde mam starą orginalną moze wymienię ją spowrotem? słyszalem ze nic nie zastąpi orginalnej sondy i jak jest ok to jej nie wolno ruszać...
Nie ma drogi na skróty do miejsca do którego dojść warto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2006, 02:35
Posty: 32
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 96 klima 1.5

Postprzez tomm01 » 23 mar 2008, 22:22

Dawkę paliwa i powietrza czyli optymalny sklad mieszanki ECU dobiera na podstawie danych z sondy lambda.
Bzdura,sonda lambda mierzy tylko temperaturę spalin,nie temperaturę silnika,jej zadaniem tak na prawdę jest nie dopuszczenie do zatkania katalizatora.
Winę za duże spalanie w twoim samochodzie jest najpewniej czujnik temperatury silnika.Który to jest ? Nie wiem.Jest ich kilka na silniku.
tomm01
 

Postprzez Adasbb » 23 mar 2008, 22:45

tomm01 co robi sonda lambda? Dziwne i nie zrozumiałe jest dla mnie Twoje stwierdzenie. Z tego co piszą wszędzie w mądrych podręcznikach sonda lambda nie mierzy temperatury spalin, a mierzy ilość tlenu w spalinach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez Docent D » 23 mar 2008, 22:54

Lambda mierzy temp spalin? Co za głupota <glupek2>
Mierzy ilość tlenu, jak napisał Adasbb, i na tej podstawie dobiera optymalny skład mieszanki paliwowej (zbyt uboga lub zbyt bogata).
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez alf28 » 23 mar 2008, 23:05

tomm01 napisał(a):Bzdura,sonda lambda mierzy tylko temperaturę spalin,

hahaha
tomm01 napisał(a):jej zadaniem tak na prawdę jest nie dopuszczenie do zatkania katalizatora.

<lol> <lol> <lol>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Radek89 » 23 mar 2008, 23:43

Dawkę paliwa i powietrza czyli optymalny sklad mieszanki ECU dobiera na podstawie danych z sondy lambda.
Bzdura,sonda lambda mierzy tylko temperaturę spalin,nie temperaturę silnika,jej zadaniem tak na prawdę jest nie dopuszczenie do zatkania katalizatora.


Brawo. Już dawno nie przeczytałem nic równie śmiesznego. :D :D:D:D


hahahahahahahhah

obyś w przyszłości nie został mechanikiem . . .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Adasbb » 24 mar 2008, 08:49

tomm01 jest nowy na forum. Dajcie mu troszku luzu. Dokształci się i będzie mądrzej odpowiadał na problemy mazdowiczów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez AbatinXS » 24 mar 2008, 11:46

koledzy widze ze sonda lambda stała sie maskotką mojego postu a ja nadal nie wiem gdzie szukać czujników temperatury... gdybym mial jakaś ksiażkę serwisową z prawdziwego zdarzenia nie pytałbym Was gdzie te czujniki są moze czyta to ktos kto taki lub takie czujniki wymienial albo wie gdzie ich szukać będę bardzo wdzięczny za pomoc :)
Nie ma drogi na skróty do miejsca do którego dojść warto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2006, 02:35
Posty: 32
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 96 klima 1.5

Postprzez grodek » 9 kwi 2008, 15:10

ja tez chciałbym sie dowiedzieć czegos o tych czujnikach mam podobne objamy to znaczy wieksze spalanie w miescie do 10L co mnie zaskakuje bo zawsze było koło 8L i czasem muli cos tego Z5 a i tak jak sie ostrzej pojezdzi to czuc benzynke ale nie wiem z kąd
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323