Mazda 6 2008

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Faja » 9 mar 2008, 22:56

Maciej Loret napisał(a):tim33 napisał:

Ja osobiście uważam, że ergonomia nowego modelu jest bez zarzutu.


Szkoda, że kierownica wygląda jak ... no nijak po prostu... żeby nie powiedzieć dosadniej... Deska rozdzielcza również...
Za to z zewnątrz auto jest rzeczywiście ładne. Wręcz piękne jak na auto japońskie. Zerżnięte z Lexusa ale to nie zarzut...

Sorry ale linia jak wspominał globy wcześniej jest jak najbardziej połączeniem wielu Mazd jak chcesz to ja mogę sie w Alfie doszukać Fiata 126p... Co do Alf naprawdę te samochody maja dusze no bo jaki samochód by cię zawiódł tyle razy co kobieta :)?
Ty sie do Mazdy przyczepiasz a położenie ręcznego.. i gadasz mi tu o bezpieczeństwie to co jest w Alfach w których może ci nie wiadomo co nagle wysiąść ..?
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Maciej Loret » 9 mar 2008, 23:47

Faja napisał(a):Sorry ale linia jak wspominał globy wcześniej jest jak najbardziej połączeniem wielu Mazd


Czyli taxamo nijaka jak inne auta dalekowschodnie ?

Faja napisał(a):jak chcesz to ja mogę sie w Alfie doszukać Fiata 126p


No to zaczynamy...

Faja napisał(a):Co do Alf naprawdę te samochody maja dusze


Alfisti tak mówią. Może coś w tym jest...
Ale jeśli już to raczej miały... Teraz unifikacja sprawiła, że te same silnik są w Oplach, Saabach a nawet o zgrozo jakichś amerykańskich wynalazkach...

Faja napisał(a):no bo jaki samochód by cię zawiódł tyle razy co kobieta :)?


Prawie każdy zaniedbywany przez właściciela. Oprócz Golfa II...
A Alfy nie powinno się zaniedbywać, bo odwdzięczy się szybko...
I to nie w pozytywnym tego słowa znaczeniu...

Faja napisał(a):Ty sie do Mazdy przyczepiasz a położenie ręcznego.. i gadasz mi tu o bezpieczeństwie to co jest w Alfach w których może ci nie wiadomo co nagle wysiąść ..?


Zmień prasę fachową i zostaw "Panią domu" oraz "Wiadomości kurpiowskie" w spokoju...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez pawel-kowalski » 10 mar 2008, 10:07

Jedno trzeba przyznać, samochód potrafi wywołać ostrą dyskusję :)

Maciej Loret napisał(a):Od ręcznego może zależeć bezpieczeństwo. I jego umiejscowienie jest istotne. Jeśli nie pasowało testującemu, to mógł to skrytykować (i robił to).


Współczuję tym 5% użyszkodnikom, którzy uważają, że hamulec ręczny w innym położeniu niż przy lewym fotelu to śmiertelne niebezpieczeństwo... Nie wiem czy to jakiś trend, czy kolejna teoria spiskowa, ale np. wszystki nowe Alfy mają hamulec właśnie po prawej stronie. Mnóstwo innych aut też. A co mają powiedzieć kierwocy np. Hony CRV, gdzie ręczny jest na desce rozdzielczej? Albo Lexusów? Albo Legenda?

Mi osobiście wszystko jedno po której jest ręczny – to jest detal. Każdy może pochwalić lub skrytykować za wygodę. Ale nie piszcie, że nagle wielu producentów pogodziło się z drastycznym pogorszeniem bezpieczeństwa tylko po to, aby dodatkowo utrudnić korzystanie z hamulca!!!
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 15:28
Posty: 98
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5

Postprzez michS » 10 mar 2008, 10:09

Witam !
Jestem tu nowicjuszem, nie miałem wcześniej Mazdy, ale widząc wcześniejszą wersję 6 postanowiłem sobie że jak będe zmieniał auto to właśnie na takie. No i czas nadszedł, postanowiłem że wybiorę kombi w wersji TOP w dieslu. I tu jest zonk, widomo że pierwsze kombi pojawią się u nas najwcześniej w kwietniu, do tego we Wrocławiu nie miałem jak do tej pory szans aby w nowej 6 (sedan lub hatchback) choćby usiąść, więc jak narazie zakup i odczucia czysto virtualne. Pozostaje mi tylko czytanie ocen, testów i wypowiedzi ludzi już użytkujących Mazdy, a więc tych którzy z autopsji znają tą markę najlepiej. Niestety im więcej czytam tym mniej wiem. Wiadomo, że wszystkie testy będą w mniejszym lub wiekszym stopniu subiektywną oceną testującego (testujących) (dla których np. dość duzym problemem jest włącznik grzania fotela) oraz że nikt mi zaraz w 2-3 mies. od premiery obiektywnie nie przedstawi zalet i mankamantów tego modelu. Najlepiej byłoby poczekać, ale nie mam takiej możliwości. I tu pytanie do użytkowników poprzedniej 6 i oczywiście do tych nielicznych szczęśliwców którzy jeździli nową 6. Jak się sprawdza diesel – 140KM/138KM ? Jakie ma średnie spalanie (dla mnie bardzo istotne), osiągi, dynamika itd. Tak szczerze z autopsji... Jak kosztowne są przeglądy i czy nie ma problemu z serwisem mimo braku oficjalnego przedstawiciestwa w Polsce (wiem, wiem będzie ale teraz kiedy musze podejmować decyzję nie ma), czy naprawy pogwarancyjne są w stanie wykonać "zwykłe" warsztaty, jak wygląda sprawa blach, karoserii, ew. korozji (tu pytanie dla użytkowników trochę starszych egzemplarzy), jak wytrzymałe jest zwieszenie (mieszkam we Wrocławiu, więc jazda jak na kwadratowych kołach), czy ilość miejsca dla kierowcy jest duza – pytanie do tych co maja już jazdy nową 6 za sobą (siedziałem w Mazda 5 i dla mnie niestety porażka – dla kierowcy mało miejsca, fotel ciasny, podłokietniczek cieniuteńki jak jakiś pogrzebacz, zresztą i tak wbija się w nerki :) – Nie jestem jakimś spaślakiem, ale 90Kg chłopem i może tu problem – przeciętny Japończyk jest raczej mniejszy i szczuplejszy) i czy nie ma wrażenia że siedzi się na asfalcie (czyli strasznie nisko -aż tak sportowego zacięcia nie mam a podjeżdżając np pod okienko Mc Donalds'a wolałbym je widzić a nie oglądać spodnią częśc parapetu jak np w starych CIVIC ach) . Generalnie proszę o opinie użytkowników staszych i nowych 6 oraz podpowedzi na co zwrócić uwagę, co jest najmocjnieszymi punktami (poza niską awaryjnością) a co nieco słabszymi. Z góry dzięki. Acha co do miejsca dla kierowcy, to bardzo wielu nowych modeli nie testowałem, ale jak dla mnie w nowych Mitsubishi Lancer i Outlander jest ok :). W nowej Hondzie CR-V – np. podłokietniki – taka sama klęska jak w Mazda 5, w suzuki Grand Vitara niewygodnie wpijajaca się w nogę konsola i ten dieslel moim zdaniem wcale nie jeździ tylko muli, a w Accord siedzi się jak dla mnie zbyt nisko :) Czyli jestem raczej maruda
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2008, 09:16
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '08 Kombi Top diesel 2.0

Postprzez Summit » 10 mar 2008, 10:14

makoshark napisał(a):tak samo jak nie moge powiedziec czy podoba lub nie podoba mi sie przycisk od wlaczenia ogrzewania fotela, jest to dla mnie abstrakcja zajmowanie sie taka glupota tak samo jak rozwazanie po ktorej stronie powinna byc dzwignia hamulca recznego, tak juz jest i nikt tego nie zmieni.

Jeśli wydajesz kilkadziesiąt tysięcy na samochód to masz prawo oczekiwać, że ręczny, albo głupie przyciski ogrzewania foteli będą dokładnie tam gdzie powinny być i takie jakie powinny być. Koniec i kropka. Innymi słowy za tą kasę masz prawo oczekiwać, że producent wykonał samochód, za który żąda niemałe pieniądze, najlepiej jak potrafił, a nie poszedł na łatwiznę.
Faja napisał(a):Ty sie do Mazdy przyczepiasz a położenie ręcznego.. i gadasz mi tu o bezpieczeństwie to co jest w Alfach w których może ci nie wiadomo co nagle wysiąść ..?

Faja odejdź na chwilę od kompa i idź pograć z kumplami w piłkę. Nie potrafisz zaakceptować faktu, że komuś nowa "szóstka" nie leży? Twój problem.

Miałem okazję przejechać się nową M6. Samochód jest naprawdę ładny z zewnątrz. Nie tak ładny jak poprzednia generacja, ale z nowych samochodów obecnie dostępnych najładniejszy. Irytuje mnie trochę że nowa M6 zrobiłem się trochę "krowiasta". Gorzej się robi kiedy zasiądzie się we wnętrzu. Jakościowo poprzednia generacja robiła znacznie lepsze wrażenie. Nie jest tandetnie, ale jest po prostu zwyczajnie. Bez polotu. Kierownica jest brzydka, zegary są zbyt rozsunięte, co sprawia że ciężko się na nie patrzy, fotele są niewygodne, a konsola środkowa jest jakby wyjęta z Opla. Ręczny jest po prawej i podczas jazdy nie przeszkadza to wcale. Ale burzy to moje poczucie estetyki i już. Nie podoba mi się. Jeździ się bardzo pewnie i pomimo dużych gabarytów auto jest bardzo sprawne. Nowa szóstka szybka nie jest. Wydaje się być wolniejsza od poprzedniej 2,3l. Wiem, że na papierze wygląda to zupełnie inaczej, ale subiektywnie jest wolno. O żart zakrawa fakt że diesel ma obniżoną moc o 3 konie, podczas kiedy nadwozie jest większe. Niestety, ale wszyscy widzimy czym to zaskutkowało. Czas do setki o całą sekundę dłuższy. Jak dla mnie to ma znaczenie i to naprawdę duże.
Ogólnie zgadzam się z niektórymi przedmówcami. Gdybym miał dziś kupić nowy samochód, a poprzedniego modelu szóstki nie byłoby w ofercie kupiłbym nową, bo jest z obecnie oferowanych samochodów japońskich (doktrynalnie nie jeżdżę innymi) tej klasy najciekawsza. Ale nawet przez chwilę nie cieszyłbym się z niej jak cieszę się ze swojej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Maciej Loret » 10 mar 2008, 12:58

pawel-kowalski napisał(a):Współczuję tym 5% użyszkodnikom, którzy uważają, że hamulec ręczny w innym położeniu niż przy lewym fotelu to śmiertelne niebezpieczeństwo...


Po prostu nie każdy jak Ty czy ja jeździ tylko do kościoła, sklepu czy na zakupy... Niektórzy lubią pojeździć na torze czy lotnisku, trenując różne manewry.
A czasem i na drodze publicznej taka umiejętność może się przydać...
Oni zwracają uwagę na takie pierdoły jak ustawienie pedałów czy hamulec ręczny...

pawel-kowalski napisał(a):A co mają powiedzieć kierwocy np. Hony CRV, gdzie ręczny jest na desce rozdzielczej? Albo Lexusów? Albo Legenda?


Akurat te auta chyba rzadziej wykorzystywane są do harców...

pawel-kowalski napisał(a):Mi osobiście wszystko jedno po której jest ręczny – to jest detal. Każdy może pochwalić lub skrytykować za wygodę.


Ja wolałbym tak, by był wygodny w użyciu.

pawel-kowalski napisał(a):Ale nie piszcie, że nagle wielu producentów pogodziło się z drastycznym pogorszeniem bezpieczeństwa tylko po to, aby dodatkowo utrudnić korzystanie z hamulca!!!


Ale ich jest tak niewielu (tych dla, których może to stanowić o bezpieczeństwie), że mało który producent bierze ich pod uwagę?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Faja » 10 mar 2008, 15:04

Summit napisał(a):O żart zakrawa fakt że diesel ma obniżoną moc o 3 konie, podczas kiedy nadwozie jest większe. Niestety, ale wszyscy widzimy czym to zaskutkowało. Czas do setki o całą sekundę dłuższy. Jak dla mnie to ma znaczenie i to naprawdę duże.

Widzę ze naprawdę wiesz o czym mówisz noo tak nowa 6-tka jest wie krza to pewno 300 kilo cięższa widać ze nic nie wiesz o nowym modelu, obniżyli moc ponieważ nowa 6 jest o 100 kilo lżejsza, i opór powietrza jest najmniejszy w Klasie!! ponadto doprowadziło to do zmniejszenia zużycia Paliwa, jak sie nie mylę wszyscy narzekali ze w poprzedniej wersji jest nie dość ze wolny diesel to na dodatek dość dozo pali ropy !!
michS myślę ze jak poczekasz do Maja nowe kombi w 175 konnym diesel-ku już powinno być w Polsce do kupienia :) :D
Maciej Loret napisał(a):pawel-kowalski napisał:

A co mają powiedzieć kierwocy np. Hony CRV, gdzie ręczny jest na desce rozdzielczej? Albo Lexusów? Albo Legenda?


Akurat te auta chyba rzadziej wykorzystywane są do harców...

Do Harców? nie pojmuje... to po to jest tworzona spokojna limuzyna :D Mazdy :P ? jak chcesz poharcować:D polecam Harcerstwo :D
Ustawienie ręcznego jest również takie w Cx-7 aaa po jeździe tym samochodem na parkingu mogłem sie przekonać, ze ręczny z ABS-ami i tak za dozo nie daje... To samo jest w MPS-ie tam jest tak mocny ręczny żeby du*a obrócić MPS-a to trzeba lecieć ponad 140 km/h bo jak jedziesz mniej to ABS-y tak wyprowadzają samochód ze ten nie chce baczka zakręcić.... Nie wydaje mi sie ze nowa 6 można sobie dajmy na to po "driftować" nawet gdyby ręczny był po stronie kierowcy..:)

Zapomniałem o porównaniu fiata 126p z Alfa.. no wiec pierwsze żeby w aucie klasy średniej w kombi tylne siedziska nie składały sie tworząc płaska podłogę to możliwe jest teraz tylko w baku:D alfa 149 o to dowód:
http://www.autoblog.com/photos/geneva-2 ... on/660165/
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Maciej Loret » 10 mar 2008, 15:25

Faja napisał(a):Do Harców? nie pojmuje... to po to jest tworzona spokojna limuzyna :D Mazdy :P ? jak chcesz poharcować:D polecam Harcerstwo :D


Niektórych stać tylko na jedno auto. I do zawiezienia dzieci do przedszkola i do harców. Taki kompromis...

Faja napisał(a):Nie wydaje mi sie ze nowa 6 można sobie dajmy na to po "driftować" nawet gdyby ręczny był po stronie kierowcy..:)


Nie wiem, nie próbowałem – jestem kapeluszem...

Faja napisał(a):Zapomniałem o porównaniu fiata 126p z Alfa.. no wiec pierwsze żeby w aucie klasy średniej w kombi tylne siedziska nie składały sie tworząc płaska podłogę to możliwe jest teraz tylko w baku:D alfa 149 o to dowód:


1. Chwilowo nie ma takiego auta jak Alfa 149.
2. W Alfie równa podłoga w bagażniku ma znaczenie marginalne. To jest auto dla sprawiania przyjemności z jazdy, a nie wożenia wózków dziecięcych...
3. W mojej "6" wygląda to trochę lepiej, ale podłoga również nie jest idealnie płaska. Takich aut jest zresztą więcej.
4. Idąc tropem Twojego sposobu myślenia – Mazda6 jest podobna do Fiata 126p, bo nawet w wersji benzynowej, żeby skręcić trzeba godzinami kręcić kierownicą...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Summit » 10 mar 2008, 15:42

Dane techniczne starej 6:
http://www.mazda-lodz.pl/test/applicati ... niczne.pdf
Dane techniczne nowej 6:
http://www.mazda-lodz.pl/application/cm ... a%20m6.pdf

Porównaj sobie Einsteinie czas do setki. Następnym razem proponuję najpierw myśleć, później pisać. Druga sprawa: poćwicz czytanie ze zrozumieniem. NIGDZIE nie napisałem że nowa M6 jest cięższa, co mi uparcie imputujesz.
O nowym modelu wiem na pewno więcej od Ciebie, choćby dlatego że nim jeździłem.
Faja napisał(a):wersji jest nie dość ze wolny diesel to na dodatek dość dozo pali ropy

że dużo pali to fakt, ale nie jest to spowodowane gabarytami, a DPF-em, ale znajdź mi choć jednego posta w którym ktoś narzekał na dynamikę. Po raz kolejny "wykrzywiasz" rzeczywistość.

Rozmowa z Tobą ma tyle sensu co okopywanie się w wodzie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Grzyby » 10 mar 2008, 16:02

Faja, weź już przestań ...
Wiemy że świata poza Mazdą nie widzisz i każdy gram krytyki działa na Ciebie jak płachta na byka ale litości ...
Piszesz takie głupoty usilnie twierdząc że to super argumenty że aż przykro czytać.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 10 mar 2008, 16:14

Żeby zakończyć dysputę o ręcznym:
W Legacy mamy ręczny po lewej stronie tunelu – ma to zaletę – jest bardzo blisko.
Ma też wadę – jest za blisko – jak jadę to cały czas mam ręczny przy brzuchu i nodze (opieram się o niego, tunel jest wysoki). Moim zdaniem najlepszą opcją jest kiedy ręczny jest po środku :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Paweł » 10 mar 2008, 16:41

brii napisał(a):Moim zdaniem najlepszą opcją jest kiedy ręczny jest po środku

A ja wolę w tym miejscu podstawkę pod piwo. :]
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez brii » 10 mar 2008, 16:44

tco_tm napisał(a):A ja wolę w tym miejscu podstawkę pod piwo.

Podstawka na piwo powinna być z przodu na kokpicie przy wylocie powietrza z klimy (schładza dodatkowo piwo) – z tym Subaru pokazało klasę :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Paweł » 10 mar 2008, 16:46

Oj, nie chwytaj mnie za słówka – oczywiście miałem na myśli podstawkę schładzaną, a w przypadku M/T z automatycznym podajnikiem.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez brii » 10 mar 2008, 16:59

Jak z podajnikiem to ok ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez tim33 » 10 mar 2008, 21:48

Maciej Loret napisał w sprawie ergonomii:
Szkoda, że kierownica wygląda jak ... no nijak po prostu... żeby nie powiedzieć dosadniej... Deska rozdzielcza również...
Mam wrażenie,że ergonomiczny samochód to taki w którym można optymalnie dobrać komfortową pozycję za kierownicą a większość dostępnych przełączników i schowków jest łatwo osiągalna. Wydaje mi się, że ewentualna nijakość i i estetyka to kwestia gustu. Ale może się mylę......
[b]Maciej Loret napisał :[/b]
Dokładnie. Wszystkie są kupowane. Tylko dlaczego raz wygrywa jedno auto, a raz inne? Przelew nie doszedł?
To jest akurat wyjątkowo proste-ktoś dał więcej.
[b]Maciej Loret napisał :[/b]
A ktoś, kto potrafi dodawać na poziomie klasy czwartej (w latach siedemdziesiątych – nie wiem jaka to teraz klasa), potrafi z tym zrobić co trzeba.
Rozwiewam wątpliwości-też czwarta, gimnazjum zaczyna się po 6 (klasie nie Mazdzie) Pozdrowienia. <czytaj>
P.S. Czemu nie wybrałeś znowu Alfy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 22:40
Posty: 30
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 2,5 TOP Sport

Postprzez mrufek » 10 mar 2008, 22:12

nie wiem skad pan Pertyn wzial swoj test nowej Szostki i skad jego informacje o niskich ocenach tego auta na zachodzie.
Brytyjska prasa bardzo czesto porownuje Mazde do nowego Mondeo, przewaznie na korzysc tej pierwszej.
W wersji z kierownica z prawej strony hamulec reczny jest przy fotelu pasazera (po lewej). Komputer, jak juz wczesniej pisalem, tez jest – co zreszta jest wyraznie napisane w specyfikacji.

na koniec – nie cierpie nierzetelnych dziennikarzy ;)
Ostatnio edytowano 10 mar 2008, 22:27 przez mrufek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 mar 2008, 10:28
Posty: 6
Skąd: Milton Keynes
Auto: Mazda 6 Sport'08

Postprzez Maciej Loret » 10 mar 2008, 22:18

tim33 napisał(a):Mam wrażenie,że ergonomiczny samochód to taki w którym można optymalnie dobrać komfortową pozycję za kierownicą a większość dostępnych przełączników i schowków jest łatwo osiągalna. Wydaje mi się, że ewentualna nijakość i i estetyka to kwestia gustu. Ale może się mylę......


Nie pisałem w sprawie ergonomii. Chciałem raczej zaznaczyć, że najbardziej ergonomiczne auto może być do pupy, jeśli nie jest zwyczajnie ładne...
A kierownica w nowej "6" jest brzydka, podobnie jak w większości BMW i wstyd powiedzieć Alfie 159...

tim33 napisał(a):To jest akurat wyjątkowo proste-ktoś dał więcej.


Dlaczegóż więc ten ktoś nie daje więcej wszystkim czasopismom motoryzacyjnym?

tim33 napisał(a):P.S. Czemu nie wybrałeś znowu Alfy?


W Bydgoszczy ani chyba w całym kuj-pomie, nie ma chyba specjalistycznego, niezależnego serwisu Alfy Romeo. Jeśli do tego dodać bydgoskie ASO, które z ciekawszych numerów np. zerwało mi pasek rozrządu, to szlag może człowieka trafić, że auta, którym się tak fajnie jeździ, nie ma gdzie serwisować. O ile w Warszawie, Na Górnym Śląsku, w Krakowie nie ma większego problemu, to w Bydgoszczy jest po prostu kiszka... Dość powiedzieć, że pod koniec jechałem 200km do Kolegi do Olsztyna, żeby wymienił mi wahacze i parę innych drobiazgów...
A to auto trzeba serwisować. Żaden świadomy użytkownik benzynowej 145, 146, 156 nie czeka z rozrządem do książkowych 120kkm, bo rzadko kiedy nie wiąże się to z remontem silnika. Podobnie z olejem – jeśli ktoś korzysta z obrotów ponad 7krpm, to nie wymienia oleju książkowo, tylko co 7-10kkm. Auto ma też swoje knyfy, o których serwisant musi wiedzieć, bo jeśli jego znajmość aut kończy się na Golfie III, to w Alfie może narobić kuku. Itd.
Co innego jeśli chodzi o diesle. Tu akurat większych problemów czy niespodzianek nie ma, tym bardziej że te silniki są również we Fiatach, Oplach, Saabach... I jest to jakaś paranoja – firma znana kiedyś ze świetnych silników benzynowych, teraz robi dobre diesle... Tfu...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez tim33 » 10 mar 2008, 22:38

Nie przejmuj się – koledze w katowickim serwisie Alfy w 145 nie wymieniano oleju. Naszą uwagę wzbudził metaliczny dzwięk silnika. To co spuściliśmy u znajomego mechanika przypominało smołę.
Za 10 lat czytając tę dyskusję z forum bedziemy rzewnie plakać. Będą 3 koncerny samochodowe, które będą rąbać prawie identyczne modele. Później już tylko Orwell.
Pozdrowienia.
Ekspert to ktoś, kto w pewnej dziedzinie popełnił wszystkie możliwe błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 22:40
Posty: 30
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 2,5 TOP Sport

Postprzez Maciej Loret » 10 mar 2008, 22:57

tim33 napisał(a):Za 10 lat czytając tę dyskusję z forum bedziemy rzewnie plakać. Będą 3 koncerny samochodowe, które będą rąbać prawie identyczne modele. Później już tylko Orwell.


A ja mam nadzieję, że tak nie będzie, czego sobie życzę...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto