Zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu

Postprzez rdl » 5 mar 2008, 00:55

Witam!

Mam takie pytanko, czy kąt wyprzedzenia zapłonu jest zmienny zależnie od prędkości obrotowej silnika? A dokładniej, czy jest to realizowane za pośrednictwem paska rozrządu? Bo z tego co wyczytałem w instrukcji serwisowej, jeśli dobrze to zrozumiałem, to tak właśnie jest, czyli wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika za pośrednictwem paska rozrządu zmienia się timing, a co za tym idzie kat wyprzedzenia zapłonu.

Poprawcie i wytłumaczcie o co tu chodzi, jeśli się mylę

Pozdrawiam

rdl
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez brii » 5 mar 2008, 09:37

Kąt wyprzedzenia jest zmienny, zmienia go elektronika ECU (przynajmniej w V6)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez waldii » 5 mar 2008, 20:26

brii napisał(a):Kąt wyprzedzenia jest zmienny, zmienia go elektronika

dokladnie.A w czasie ustawiania w zlaczy diagnostic robisz zworke miedzy TEN i GND i wowczas punkt jest staly do pomiarow
waldii
 

Postprzez rdl » 6 mar 2008, 00:23

Bo zastanawia mnie ta podziałka przy kołach pasowych od pasków. W serwisówce pisze, żeby sprawdzić, czy się zmienia "timing" wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. To co to znaczy? Co to ten timing jest wobec tego? No i jeśli ecu, to co tam robi ten zupełnie mechaniczny wskaźnik i jak on dziala?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez waldii » 6 mar 2008, 00:52

rdl napisał(a):zmienia "timing" wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika.

podlacz lampe pod WN pierwszego cylindra i zobaczysz jak przestawia sie zaplon w zaleznosci od wartosci ma poszczegolnych czujnikach.Zaplon jest staly*chyba na 10 na tej podzialce)tylko jak zrobisz zworke.Jesli jej nie ma to widzisz jak komp przestawia zaplon po to,zeby Twoja madzia lepiej smigala
waldii
 

Postprzez Lukano » 6 mar 2008, 01:24

brii napisał(a):Kąt wyprzedzenia jest zmienny, zmienia go elektronika ECU (przynajmniej w V6)

W R4 też przynajmniej w DOHC
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez waldii » 6 mar 2008, 01:36

Lukano napisał(a):brii napisał:
Kąt wyprzedzenia jest zmienny, zmienia go elektronika ECU (przynajmniej w V6)

W R4 też przynajmniej w DOHC

chyba raczej w kazdym,w ktorym nie ma mechanicznego przyspieszacza zaplonu
waldii
 

Postprzez rdl » 6 mar 2008, 17:01

Ej, bo chyba mnie nie rozumiecie. Wiem, ze ecu i wiem po co sie zmienia kat wyprzedzenia, tylko chodzi mi o to, jak to sie dzieje, ze na podzialce sie zmienia? To mnie nurtuje :) Bo w serwisowce pisze, ze trza sprawdzic czy sie zmienia tam.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez marek » 6 mar 2008, 17:09

rdl napisał(a):tylko chodzi mi o to, jak to sie dzieje, ze na podzialce sie zmienia? To mnie nurtuje


tak to się dzieje że iskrę masz wcześniej wraz ze wzrostem obrotów a zatem lampa mrugnie wcześniej (bo lampa mruga za każdą iskrą pierwszego cylindra) i dlatego na podziałce się przesuwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez waldii » 6 mar 2008, 22:34

marek <faja>
waldii
 

Postprzez rdl » 7 mar 2008, 10:20

a jaka lampa? :D
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez Docent D » 7 mar 2008, 11:08

rdl napisał(a):a jaka lampa? :D

Choinkowa :PP


A poważnie... stroboskopowa.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez rdl » 8 mar 2008, 14:51

Chyba nikt nie zrozumial mojego pytania, ale juz nie wazne :)
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez waldii » 8 mar 2008, 22:42

rdl napisał(a):Chyba nikt nie zrozumial mojego pytania, ale juz nie wazne

to chyba Ty nie zrozumiales naszych odpowiedzi.Podlaczasz lampe pod uklad wysokiego napiecia pierwszego cylindra.Moment iskry jest ustalany przez kompa wzgledem roznych czujnikow.W odpowiednim momencie idzie WN,lampa sie zapala a Ty widzisz w jakims punkcie na skali ten znacznik z kola pasowego.proste??Komp przestawia moment iskry a Ty wowczas widzisz ten znacznik w innym miejscu czyli zaplon sie przestawia ;)
waldii
 

Postprzez soul » 9 mar 2008, 00:28

rdl napisał(a):Witam!

Mam takie pytanko, czy kąt wyprzedzenia zapłonu jest zmienny zależnie od prędkości obrotowej silnika? A dokładniej, czy jest to realizowane za pośrednictwem paska rozrządu? Bo z tego co wyczytałem w instrukcji serwisowej, jeśli dobrze to zrozumiałem, to tak właśnie jest, czyli wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika za pośrednictwem paska rozrządu zmienia się timing, a co za tym idzie kat wyprzedzenia zapłonu.

Poprawcie i wytłumaczcie o co tu chodzi, jeśli się mylę

Pozdrawiam

rdl


kat wyprzedzenia zaplonu nie jest ustawiany przez komputer na podstawie paska rozrzadu... na walku rozrzadu natomiast jest czujnik polozenia ów wałka... wg niego komputer ma podstawe do ustalenia momentu zaplonu w polaczenia z innymi sygnalami z czujnikow... a kat i predkosc obrotowa silnika jest ze soba powiazana, komp ustala wartosc obrotową silnika z danych z aparatu zaplonowego... pasek rozradu nie ma tu zadnego znaczenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez rdl » 9 mar 2008, 02:40

waldii napisał(a):lampa sie zapala a Ty widzisz w jakims punkcie na skali ten znacznik z kola pasowego


No wlasnie o to mi chodzilo, bo jak dziala ustalanie zaplonu, to ja wiem, nie wiedzialem tylko o co chodzi z ta podzialka, bo przeciez komputer raczej by nie sterowal wskaznikiem na podziałce, a ze w service'ie nie pisało jak to się sprawdza, to dlatego pytałem :)

Dzieki za wyjasnienie zagadki ;)
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:22
Posty: 76
Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.

Postprzez waldii » 9 mar 2008, 22:40

rdl napisał(a):Dzieki za wyjasnienie zagadki

spoko tylko ciezko cos takiego wytlumaczyc.Najlepiej jakbys kiedys byl przy takim ustawianiu to bys wiedzial wszystko dokladnie ;)
waldii
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323