Witam!
Mam takie pytanko, czy kąt wyprzedzenia zapłonu jest zmienny zależnie od prędkości obrotowej silnika? A dokładniej, czy jest to realizowane za pośrednictwem paska rozrządu? Bo z tego co wyczytałem w instrukcji serwisowej, jeśli dobrze to zrozumiałem, to tak właśnie jest, czyli wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika za pośrednictwem paska rozrządu zmienia się timing, a co za tym idzie kat wyprzedzenia zapłonu.
Poprawcie i wytłumaczcie o co tu chodzi, jeśli się mylę
Pozdrawiam
rdl
Zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu
Strona 1 z 1
Kąt wyprzedzenia jest zmienny, zmienia go elektronika ECU (przynajmniej w V6)
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Kąt wyprzedzenia jest zmienny, zmienia go elektronika
dokladnie.A w czasie ustawiania w zlaczy diagnostic robisz zworke miedzy TEN i GND i wowczas punkt jest staly do pomiarow
-
waldii
Bo zastanawia mnie ta podziałka przy kołach pasowych od pasków. W serwisówce pisze, żeby sprawdzić, czy się zmienia "timing" wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. To co to znaczy? Co to ten timing jest wobec tego? No i jeśli ecu, to co tam robi ten zupełnie mechaniczny wskaźnik i jak on dziala?
- Od: 22 kwi 2007, 22:22
- Posty: 76
- Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.
rdl napisał(a):zmienia "timing" wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika.
podlacz lampe pod WN pierwszego cylindra i zobaczysz jak przestawia sie zaplon w zaleznosci od wartosci ma poszczegolnych czujnikach.Zaplon jest staly*chyba na 10 na tej podzialce)tylko jak zrobisz zworke.Jesli jej nie ma to widzisz jak komp przestawia zaplon po to,zeby Twoja madzia lepiej smigala
-
waldii
Lukano napisał(a):brii napisał:
Kąt wyprzedzenia jest zmienny, zmienia go elektronika ECU (przynajmniej w V6)
W R4 też przynajmniej w DOHC
chyba raczej w kazdym,w ktorym nie ma mechanicznego przyspieszacza zaplonu
-
waldii
Ej, bo chyba mnie nie rozumiecie. Wiem, ze ecu i wiem po co sie zmienia kat wyprzedzenia, tylko chodzi mi o to, jak to sie dzieje, ze na podzialce sie zmienia? To mnie nurtuje
Bo w serwisowce pisze, ze trza sprawdzic czy sie zmienia tam.
- Od: 22 kwi 2007, 22:22
- Posty: 76
- Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.
rdl napisał(a):tylko chodzi mi o to, jak to sie dzieje, ze na podzialce sie zmienia? To mnie nurtuje
tak to się dzieje że iskrę masz wcześniej wraz ze wzrostem obrotów a zatem lampa mrugnie wcześniej (bo lampa mruga za każdą iskrą pierwszego cylindra) i dlatego na podziałce się przesuwa.
rdl napisał(a):Chyba nikt nie zrozumial mojego pytania, ale juz nie wazne
to chyba Ty nie zrozumiales naszych odpowiedzi.Podlaczasz lampe pod uklad wysokiego napiecia pierwszego cylindra.Moment iskry jest ustalany przez kompa wzgledem roznych czujnikow.W odpowiednim momencie idzie WN,lampa sie zapala a Ty widzisz w jakims punkcie na skali ten znacznik z kola pasowego.proste??Komp przestawia moment iskry a Ty wowczas widzisz ten znacznik w innym miejscu czyli zaplon sie przestawia
-
waldii
rdl napisał(a):Witam!
Mam takie pytanko, czy kąt wyprzedzenia zapłonu jest zmienny zależnie od prędkości obrotowej silnika? A dokładniej, czy jest to realizowane za pośrednictwem paska rozrządu? Bo z tego co wyczytałem w instrukcji serwisowej, jeśli dobrze to zrozumiałem, to tak właśnie jest, czyli wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika za pośrednictwem paska rozrządu zmienia się timing, a co za tym idzie kat wyprzedzenia zapłonu.
Poprawcie i wytłumaczcie o co tu chodzi, jeśli się mylę
Pozdrawiam
rdl
kat wyprzedzenia zaplonu nie jest ustawiany przez komputer na podstawie paska rozrzadu... na walku rozrzadu natomiast jest czujnik polozenia ów wałka... wg niego komputer ma podstawe do ustalenia momentu zaplonu w polaczenia z innymi sygnalami z czujnikow... a kat i predkosc obrotowa silnika jest ze soba powiazana, komp ustala wartosc obrotową silnika z danych z aparatu zaplonowego... pasek rozradu nie ma tu zadnego znaczenia
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
waldii napisał(a):lampa sie zapala a Ty widzisz w jakims punkcie na skali ten znacznik z kola pasowego
No wlasnie o to mi chodzilo, bo jak dziala ustalanie zaplonu, to ja wiem, nie wiedzialem tylko o co chodzi z ta podzialka, bo przeciez komputer raczej by nie sterowal wskaznikiem na podziałce, a ze w service'ie nie pisało jak to się sprawdza, to dlatego pytałem
Dzieki za wyjasnienie zagadki
- Od: 22 kwi 2007, 22:22
- Posty: 76
- Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.
rdl napisał(a):Dzieki za wyjasnienie zagadki
spoko tylko ciezko cos takiego wytlumaczyc.Najlepiej jakbys kiedys byl przy takim ustawianiu to bys wiedzial wszystko dokladnie
-
waldii
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość