ściąga w lewo po wymianie opon na letnie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez piratess » 2 mar 2008, 22:18

Witam. Mam problem jak w temacie dzisiaj zmieniłem koła na letnie. Czyli felgi razem z oponami, wiec nie było potrzeby jechać do warsztatu. Po wymianie zapomniałem mocno dokręcić jednego koła. W czasie jazdy zaczęło stukać więc sie zatrzymałem i dokręciłem. Czy mogło to mieć przyczynę ze auto zaczęło mi ściągać na jedna stronę? Co mogłem przez to schrzanic :(
Ostatnio edytowano 3 mar 2008, 17:15 przez piratess, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 2 mar 2008, 00:29
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323P BA 1,5 16V '98

Postprzez waldii » 2 mar 2008, 22:48

piratess mocno byly poluzowane sruby???A moze opona jest kierunkowa i odwrotnie ja zalozyles?
waldii
 

Postprzez piratess » 2 mar 2008, 23:30

w sumie dosyć mocno były poluzowane. Opony raczej sa zalozone poprawnie, bo zalozylem tak jak mi opisali w warsztacie przy zmianie na zimowki. Chyba ze opisujac opony patrzeli na tyl auta a nie na przod, mowiąc np prawa czy lewa opona. Na opisach nie znalazlem kierunku rotacji opon.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2008, 00:29
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323P BA 1,5 16V '98

Postprzez waldii » 2 mar 2008, 23:35

piratess napisał(a):Na opisach nie znalazlem kierunku rotacji opon.

szykales dokladnie na boku opony??Moze nie sa kierunkowe.A czy cisnienie w oponach masz odpowiednie??Moze byc w jednej mniej i sciaga
waldii
 

Postprzez piratess » 3 mar 2008, 00:02

wlasnie o to chodzi ze we wszystkich czterech dopompowalem opony do 2,1. Szukalem na boku zarowno z jednej jak i drugiej strony i nie znalazlem niestety. A szukalem tego gdyz nie pasowalo mi to ze mozna by te 4 opony ustawic zadku i nie widac roznicy w bierzniku (a bierznik jest asymetryczny). Wygla to tak jakby te 4 opony byly tylko na jedna strone;/

edit: jutro zrobie fote i pokaze jak to wyglada
Początkujący
 
Od: 2 mar 2008, 00:29
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323P BA 1,5 16V '98

Postprzez waldii » 3 mar 2008, 00:05

piratess a zamien miejscami te przdnie kola(lewa na prawo i prawa na lewo) i zobacz czy bedzie sciagac w druga strone.Moze felga sie uszkodzila??

P.S. Koniecznie dokrec wszystkie sruby !!!!! :P
waldii
 

Postprzez piratess » 3 mar 2008, 00:08

hehe, dzieki waldii teraz napewno bede pamietal o dokreceniu. Jutro zamienie i zobacze jak sie bedzie zachowywal
Początkujący
 
Od: 2 mar 2008, 00:29
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323P BA 1,5 16V '98

Postprzez Adaś » 3 mar 2008, 04:49

proponowałbym pojechać wyważyć koła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez alf28 » 3 mar 2008, 10:16

piratess napisał(a):Chyba ze opisujac opony patrzeli na tyl auta a nie na przod
patrzy się na wszystko zgodnie z kierunkiem jazdy,i dlatego kierownice mamy po lewej stronie ;)
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez KyRy » 3 mar 2008, 14:18

piratess popraw temat na zgodny z regulaminem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez dziubek » 4 mar 2008, 10:32

Dodałbym propozycje by założyć jeszcze zimówki i zobaczyć jak na nich się sprawuje. Możliwe ze masz letnie do wyważenia mimo ze przedtem jeździłeś a teraz założyłeś , i sprawdź czy masz pierścienie centrujące bo niektore felgi ich nie maja i potem bywają jaja i trzeba dołożyć.
Poza tym dosyć ekstremalnie śmigasz bo okolice 0 stopni a ty letnie oponki ;)

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez Majlo » 4 mar 2008, 20:37

dziubek napisał(a):Poza tym dosyć ekstremalnie śmigasz bo okolice 0 stopni a ty letnie oponki oczko


Ja już zmieniłem 3 tygodnie temu :P A czy ja też muszę założyć pierścienie centujące jak mi jedna felga bije bo lekko przykrzywiona?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez onyxboy » 4 mar 2008, 23:55

u mnie kiedys bylo podobnie najezdzilem sie jak glupek zeby wywazyc kola zmienilem felgi a na koncu dopiero pojechalem ustawic zbieznosc bo jak to powiedzial mechanik raz na 1-3 latka wypadaloby geometrie sprawdzic
onyxboy
 

Postprzez dziubek » 5 mar 2008, 13:36

bijąca felga od krzywości to jest do wyprostowania lub do wymiany niestety , pierścień utrzymuje felgę na piaście by w miarę równo się kręciło ( mówiąc w skrócie) a nie miało bicia i mogło być jajo nawet np. o 2mm których nie widać a przy pewnych prędkościach czuć...

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323