Jak oczyścić nagrzewnicę w Millenii? Brak ogrzewania.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mckoper » 18 lut 2008, 01:44

Italiano napisał(a):
Martinez81 napisał(a):Wyjmij jeszcze filtr przeciwpyłkowy i sprawdź może nie był wymieniany.Do filtra masz dojście od strony pasażera pod konsolą(chyba ,ze w millenii jest inaczej)

Dokładnie...Millenia nie miał tego filtra. Sprawdzone. :)



A ha czyli Millenia nie ma filtra kabiny?


EdiT

No faktycznie nie ma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez trojanrob » 20 lut 2008, 23:07

Witam
Miałem ten problem .
1.Sprawdzić szczelność chłodnicy i połączeń.
Jeżeli jest szczelne na 100% to do punktu 2
mogą być wycieki których nie widać (szybkie odparowanie) ale układ będzie się zapowietrzał, a w milerze nagrzewnica jest dość wysoko w stosunku do chłodnicy i zbiera się w niej powietrze.

2.przepłukać markowym środkiem (prestone zgodnie z instrukcją) z wodą destylowaną kilkakrotnie cały układ
3.odłączyć przewody od nagrzewnicy – podłaczyć odpowiednie przewody (średnica) gumowe.
4.wlać płyn do odkamieniania rozrobiony z gorąca (destylowaną) wodą (odpowiedni do aluminium i miedzi)
5.Odczekać zgodnie z instrukcją na opakowaniu plynu .
6.spuścić odkamieniacz z nagrzewnicy i przepłukać raz w jednę raz w drugą stronę (ja to robiłem metodą grawitacyjną przez lejek od góry). kroki 4-5 powtórzyłem tryle razy aż wylatująca woda przy płukaniu była czyściutka.
7.Wlać płynu chłodniczego do nagrzewnicy (ile się da) – szybciej się odpowietrzy
8.podłączyć przewody
zalać płynem zgodnie z zaleceniem MAZDY (jest w manualu) – system sam się po krótkim czasie odpowietrzy.

TERAZ MI DAJE JAK TA LALA – ciepluteńko

zalana płynem prestone z dodatkiem środka antykorozyjnego prestone.

OCZYWIŚCIE WSZYSTKIE OPERACJE PODŁĄCZANIA I ODŁACZANIA, SPUSZCZANIA i NAPEŁNIANIA NA CHŁODNYM SILNIKU
Ostatnio edytowano 17 lis 2008, 00:01 przez trojanrob, łącznie edytowano 3 razy
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez mckoper » 21 lut 2008, 01:02

A możesz dać namiary gdzie mniej więcej jest nagrzewnica :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez trojanrob » 21 lut 2008, 09:09

Hej
prawie na środku ścianki odzielającej kabinę od silnika wychodzą 2 króćce (one wychodzą z nagrzewnicy – z kabiny ) do których podpięte są przewody z układu chłodzenia.
Nagrzewnica chodzi razem z małym obiegiem czyli cały czas płynie przez nią gorący płyn chłodniczy (jak się już nagrzeje) .
Wyjęcie nagrzewnicy to ostateczność – duuuuuuuuużo rozkręcania w kabinie.

U MNIE PRZYCZYNĄ BYŁA CHŁODNICA – WYMIENIŁEM NA NOWĄ (za naprawę chcieli 200,– a ja kupiłem na eBay + koszty wysyłki za ok 500,–) sam osobiście 2 godzinki pracy. Było to w maju 2007.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez danny_c » 16 lis 2008, 10:25

tomekrvf napisał(a):Można spróbować wyczyścić nagrzewnicę kretem(taki udrażniacz do zlewów itp) Jak czyściłem tym układ chłodzenia to pomimo tego że wcześniej była zalana jakaś superpłukanaka to po krecie szło z układu takie błoto że szok(dziękuje poprzednim właścicielom :] ). Uwaga!Produkt mocno żrący! Roztwór ma byc taki żeby szła piana po wlaniu.


Ludzie zanim wlejecie kreta dokladnie przeczytajcie co na nim jest napisane!!
Kreta nie używa się do instalacji aluminiowych!!! a przecież chłodnica jest z aluminium.. nie dziwię się że syf wylatywał skoro wypalało ci aluminium..

TEż mam problem z nagrzewnicą..
miałem mała nieszczelność w chłodnicy i zalałem to pieprzonym uszczelniaczem i zatkało mi chyba nagrzewnicę.. Jest w stanie ktoś mi pomóc? czy to już kaplica i nagrzewnica do wymiany??
danny_c
 

Postprzez zenith839 » 16 lis 2008, 11:38

DECAVIL F – wyczyści wszystko z kamienia ale poczytaj ulotkę.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez trojanrob » 16 lis 2008, 23:59

danny_c napisał(a):TEż mam problem z nagrzewnicą..
miałem mała nieszczelność w chłodnicy i zalałem to pieprzonym uszczelniaczem i zatkało mi chyba nagrzewnicę.. Jest w stanie ktoś mi pomóc? czy to już kaplica i nagrzewnica do wymiany??

Proponuję to co wcześniej napisałem od pkt 2
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Grześ » 14 gru 2008, 14:20

Cześć
Ja odpiąłem węże od nagrzewnicy, podłączyłem szlauf z bieżącą wodą na maxa i jak gluchło syfem na glebe to od tej pory mam spokój z brakiem ogrzewania. Zabieg powtórzyłem jeszcze 2 razy po jakimś czasie i od tej pory zawsze mam cieplutko.
Polecam ten najtańszy i najbezpieczniejszy sposób przed wymianą nagrzewnicy.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2005, 18:59
Posty: 89
Skąd: Skarbimierz
Auto: Xedos 6 2.0 1996r

Postprzez Janusz626 » 4 maja 2009, 11:32

Ostatnio u mnie zrobilo sie tak ze krecac pokretlem od temp. bylo slychac jak sie cos przelacza/przestawia w srodku w nawiewie i temp. nawiewu normalnie sobie regulowalem.
Ale teraz krecac nic nie slychac i leci zimne powietrze do 22.0 stopni a od 22.5 jest normalnie im ustawie wyzsza temp. tym powietrze leci cieplejsze.
Cos jakby przycial sie regulator z klapka w srodku w nagrzewnicy... co robic ??


Aha i jeszcze, czy po wlaczeniu ustawienia AUTO wylacza sie tez przyciskiem "AUTO" bo u mnnie sie nie wylacza, trzeba OFF wcisnac...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mckoper » 4 maja 2009, 23:22

Janusz626 zrób tak:
wyciągnij radio i za radiem jest taka mała czarna "puszeczka" regulator. Wystarczy,że w nią pukniesz i wszystko powinno wrócić do normy :)

na foto wygląda tak:

widok przez otwór od radia, po demontażu
Obrazek

w ten regulator musisz puknąć bo lubi się zawieszać


Obrazek

Obrazek


pozdrawiam,
mckoper
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Janusz626 » 5 maja 2009, 00:47

Dzieki mckoper tez o tym myslalem bo przestalo "tyrkac" do 22.0 st.C, mysle czy to sie rozbiera zeby przesmarowac czy moze tylko sie klinuje jak jest wlozony w tym "ramieniu" ale dzieki sprawdze bo akurat radio mam wyjete.

A co z tym ustwieniem/przyciskiem AUTO, mam wyłączać przez OFF czy powinno tez przez AUTO sie wyłączać ?? Bo u mnie wyłączyć da sie tylko za pomoca OFF a wydaje mi sie ze wczesniej wylaczalem klawiszem AUTO... albo to jest zwiazane z regulatorem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez trojanrob » 5 maja 2009, 08:11

też to wyjmowałem rozbieralem i sprawdzałem zgodnie z danymi w manualu. (oporność przy danym wychyleniu dźwigni. I to nie było winne słabego grzania – winna była zapowietrzająca sie nagrzewnica przez nieszczelną chłodnicę.
Ostatnio edytowano 5 maja 2009, 18:55 przez trojanrob, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Globy » 5 maja 2009, 13:25

A czy ktoś z Was majstrował przy wentylatorze kabiny? Cyka mi cichutko na 1. biegu czasami ;) Ostatnio wykręcałem schowek, ale nie pomyślałem, żeby od razu to sprawdzić.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez mckoper » 5 maja 2009, 15:00

Janusz626 no problem :)
Jak będziesz rozkręcał ten regulator, to pamietaj o tym,że ciężko go tam z powrotem założyć, męczyłem się zzz 3 godziny. Smarowanie chyba nie ma sensu bo nie ma co tam smarować ;)
Wiesiek5 twierdzi,że wystarczy puknąć :)


Globy napisał(a):A czy ktoś z Was majstrował przy wentylatorze kabiny? Cyka mi cichutko na 1. biegu czasami


Mi w KLce też już cyka, wyjmowałem to,ale wina leży po stronie łożyska.
Jak je przesmarujesz to przez chwile jest spokój :)

pozdrawiam,
mckoper
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Globy » 5 maja 2009, 16:53

To już chyba Wiesiek przesmaruje <lol> Dzięki za radę!
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Janusz626 » 7 maja 2009, 12:17

mckoper dzieki za rade, miales racje z tym regulatorem. Nie wyciagalem go bo czsu braklo ale faktycznie wystarczylo go puknac... choc i tak za mocno powiedziane, raczej go tylko dotknalem i z miejsca sie ruszyl, no ale co nie zaszkodzilo go jeszcze raz puknac co by starczylo na zaś :D
Ogrzewanko chodzi w pelnym zakresie temperatur tak jak powinno i ladnie sobie tyrka prawie co 0.5 st.C.

Ponawiam pytanko o ustawieniu AUTO, czy zeby wylaczyc tryb AUTO trzeba nacisnac OFF czy ponownie klawisz AUTO ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez trojanrob » 7 maja 2009, 12:33

Janusz626 napisał(a):Ponawiam pytanko o ustawieniu AUTO, czy zeby wylaczyc tryb AUTO trzeba nacisnac OFF czy ponownie klawisz AUTO ??

Przyciskiem AC wyłącz klimę i wyłączy sie AUTO, a wentylator dalej będzie pracował automatycznie.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Janusz626 » 7 maja 2009, 12:38

trojanrob napisał(a):Przyciskiem AC wyłącz klimę i wyłączy sie AUTO

tak tez jest, ale wydaje mi sie ze wszesniej wlaczalem i wylaczalem przysiskiem AUTO i stad moje pytanko.
...jesli jest tak u Ciebie jak i u mnie czyli wszystko gra, dzieki z uspokojenie trojanrob
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez trojanrob » 7 maja 2009, 12:50

Przycisk AUTO tylko włącza (zapala się zielony led), ale nie wyłącza.
Wyłączyć można przyciskiem OFF, A/C (wyłączając klimę) i przyciskiem WENTYLATORA.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9