branie oleju, kopcenie przy odpalaniu, klekot zaworów

Postprzez waldii » 14 lut 2008, 22:17

piottr napisał(a):Waldii miałeś racją cieknie z pod aparatu zapłonowego..

no widzisz,nie narzekaj na autko,bo to akurat nie jest awaria.Koszt jak pisalem smieszny


piottr napisał(a):Czy może mi ktoś powiedzieć jaki jest koszt wymiany rozrządu w mojej madzi !

o koszt czesci zapytaj kolege Smirnoffa(znajdziesz go na forum lub na www.carspeed.pl )


piottr a tak BW widzisz teraz jak naciagaja partacze mechanicy.Bys zaplacil jak za zboze za wymiane uszcz.pod glowica a o ring by wymienil tylko i tak samo z tymi zaworami.Nawet mnie w blad wprowadziles,ze jest hydraulika(czlowiek sie uczy cale zycie).I to wszystko po pierwszym dniu na forum :P Wiec chyba sie zapiszesz do klubu ;)
waldii
 

Postprzez GofNet » 14 lut 2008, 23:42

     Ehhh Panowie... Miałem nie czytać tego tematu, bo nazwany jest tak, że nawet do takowych nie wchodzę – już sama nazwa odrzuca. Zazwyczaj na początku takiego tematu jest napisane [kosz]. Nie mniej jednak zaintrygowała mnie ilość stron w temacie. Tak nazwane tematy mają nie więcej, jak trzy posty, a tu aż trzy strony!

     No i dobrze zrobiłem, że wszedłem! Od razu poprawiło mi się samoprzeczucie ;).
piottr napisał(a):Czy ktoś borykał się już z takim problemem
waldii napisał(a):dziwna sprawa, nie kojarzę, żeby ktoś miał taki problem w maździe. Chyba jesteś pierwszy.
nemi napisał(a):Faktycznie dziwna sprawa.
piottr napisał(a):a jednak też nie wierzyłem że moja mazda może mi to zrobić, przecież te samochody są naprawdę dobre
     No niewątpliwie ;) Pierwszy w tym dniu ;).
piottr napisał(a):słyszałem że przy wymianie zaworu jakiegoś musiałbym wymienić popychacze razem ze szklankami na wszystkich zaworach
waldii napisał(a):Zmieniasz tylko zaworek i po sprawie(pod warunkiem,ze w Twoim silniczku wystepuje hydraulika)
piottr napisał(a):zawory są hydrauliczne!
soul napisał(a):zacznijmy od tego ze w 1.5 nie ma hydraulicznej regulacji zaworow
     Ano właśnie. Jeśli coś "cyka", to trzeba wyregulować płytkami.     
piottr napisał(a):jeśli będzie uszkodzona też uszczelka to muszę ściągać głowicę?
waldii napisał(a):Jak chcesz ja wymienic bez sciagania glowicy to tak jakby sciagnac gacie nie sciagajac spodni.Raczej sie nie da(Jas Fasola tylko to umie ale on Mazd nie naprawia)
     To nie uszczelniacze – głowicę do wymiany trzeba podnieść.
waldii napisał(a):no zdjecie pierwsza klasa Jaki masz aparat smiena?
Waluś napisał(a):spod dekla wyłazi
waldii napisał(a):chyba nie,Waluś looknij na zdjecie
Waluś napisał(a):a przepraszam, nie zauważyłem że zdjęcie jest zrobione od strony podszybia
piottr napisał(a):zdjęcie jest robione od góry
Grzyby napisał(a):zdjęcie to chyba lustrzanką z jakimś filtrem robione
     No nie dam rady. Oba boki zerwałem...
piottr napisał(a):a wogóle piszę bo byłem u mechanika i mi koleś nawciskał że uszczelniacz jakiś poszedł i trzeba by było wymienić, a klekotanie jest od zaworu, a że to zawory hydrauliczne to trzeba będzie wymienić je wszystkie
     W pewnym sensie mechanik się nie mylił. Faktycznie jeśli kopci Ci trochę z rana, to wymiana uszczelniacza/uszczelniaczy może pomóc. Sek w tym, że to wymiana uszczelniaczy a nie zaworów, od których nie jest klekotania, tylko ewentualnie od luzów regulowanych płytkami.
Sokool napisał(a):Popraw temat na zgodny z regulaminem.
piottr napisał(a):Co jest nie tak z tym tematem?
michi napisał(a):A ja myślę że cały ten temat nadaje się do tematu "post dnia"
     Mogłem sobie zostawić jeszcze choć jeden bok – teraz bym go chętnie zerwał <jelen> hahaha...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez piottr » 15 lut 2008, 00:38

teraz temat powinien być zgodny! po jednym dniu się dużo nauczyłem to fakt nie wspomnę że zdjęcia też mi zaczęły wychodzić wkońcu :P czytałem równierz ten pościk
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... azda+kopci .
który napędził mi pietra :) ..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2008, 21:39
Posty: 20
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323F BA 1996 r 1.5 dohc

Postprzez waldii » 15 lut 2008, 00:51

piottr napisał(a):czytałem równierz ten pościk
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... azda+kopci .
który napędził mi pietra ..

jak nie kopci Twoj to sie ciesz i tyle.Nie szukaj dziury w calym.Wymien ten o-ring na aparacie zaplonowym i w weekend wpadniemy z chlopakami opic,zeby trzymalo ;)
waldii
 

Postprzez piottr » 15 lut 2008, 00:58

właśnie mi kopci z rańca jak chłopaki pisali w tym poście ale zobaczę po wymianach uszczelek regulacji zaworów i możliwie że uszczelniaczy, szkoda że grzebanie w z5 do tanich nie nalezy.... :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2008, 21:39
Posty: 20
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323F BA 1996 r 1.5 dohc

Postprzez waldii » 15 lut 2008, 02:42

piottr napisał(a):szkoda że grzebanie w z5 do tanich nie nalezy....

to moze sie zamienimy :| .Z5 to jest taniutki silnik
waldii
 

Postprzez Artiks » 15 lut 2008, 08:51

piottr napisał(a):zobaczę po wymianach uszczelek regulacji zaworów i możliwie że uszczelniaczy
Piotr przede wszystkim pierścienie do wymiany. Jak pisali przedmówcy-porozmawiaj ze Smirnoffem (Adrian Bugaj) z CarSpeed, jak mu powiesz że masz Z5 padnięte to już będzie wiedział o soo chodzi.
piottr napisał(a): grzebanie w z5 do tanich nie nalezy
Zależy ile skasuje cię mechanik,same częśći nie wyjdą dużo.
waldii napisał(a):Z5 to jest taniutki silnik
jak to rzędówka ;) musimy wkładać wielkie jak wiadro stożki żeby mieć namiastkę V6 <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez jarekj82 » 19 lut 2008, 17:27

ArtX napisał(a):Piotr przede wszystkim pierścienie do wymiany


a jak to sprawdzić dokładnie, jeśli okaże się, że auto będzie miało ciśnienie w cylindrach OK to pierścienie nie powinny mieć winy, tylko same uszczelniacze?? Ciekawa sprawa, czytałem sporo postów na ten temat (przede wszystkim przed kupnem Z5) i nadal sie w tym gubię, jak za pewne inni użytkownicy...
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 23:45
Posty: 34
Skąd: Środkowe Pomorze
Auto: ostatnio: 323F 1,6 16V 92r, 323C 1,5 96r.
Czasami: 323F BA 1,5 96r.,BMW Compact. Na codzień Corsa D oraz E36 320 coupe Vanos R6

Postprzez alf28 » 19 lut 2008, 17:33

jarekj82 napisał(a):a jak to sprawdzić dokładnie, jeśli okaże się, że auto będzie miało ciśnienie w cylindrach OK to pierścienie nie powinny mieć winy, tylko same uszczelniacze??
pod warunkiem, że wychodzisz z założenia że; pierścienie olejowe odpowiadają za kompresje.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez sps-snipers » 19 lut 2008, 18:06

A co ja mam z sobą zrobić? :( Silnik po remoncie juz 10 tys.km. Przed remontem 1l /500km .Po remoncie 1l/1000km :| Chmurka z ranca jest ale malutka.Doctora nielej,bo to może pogorszyc .Zastanawiam sie nad mineralnym,ale siedzac troche na tym forum ,nikt niepoleca 15w-40 do 16 zaworowego silnika.Sprzedac niechce,bo za duzo wsadziłem kaski i szkoda Madzki.Chyba pomoc jej moze tylko porzadny dzwonek z nieswojej winy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez jarekj82 » 19 lut 2008, 20:50

alf28 napisał(a):pod warunkiem, że wychodzisz z założenia że; pierścienie olejowe odpowiadają za kompresje


jeżeli są ok, to i kompresja winna być ok. Jeśli nie, to i kompresja nie będzie prawidłowa jeśli się nie mylę...ale ręki uciąć nie dam :D Ciężka sprawa z tymi Z5...hmm...
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 23:45
Posty: 34
Skąd: Środkowe Pomorze
Auto: ostatnio: 323F 1,6 16V 92r, 323C 1,5 96r.
Czasami: 323F BA 1,5 96r.,BMW Compact. Na codzień Corsa D oraz E36 320 coupe Vanos R6

Postprzez krisstraznik » 20 lut 2008, 16:32

Zrobiłem u siebie uszczelniacze i zacząłem regularnie wymieniać olej i na razie nie kopci, ale oleju troszkę chlipie. W Z5 to normalka. A co do motodoktora to rzeczywiście w tym silniku raczej pogorszył sprawę ( no przynajmniej u mnie ). Teraz zapodaję sam półsyntetyk i nic nie dymi ani przy odpalaniu z rana ani później.
krisstraznik
 

Postprzez piottr » 20 lut 2008, 20:12

wszystkie uszczelniacze wymieniałeś krisstraznik ? słyszałem że jest możłiwość wymiany uszczelniaczy bez ściągania głowicy przy pomocy jakiegoś urządzenia ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2008, 21:39
Posty: 20
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323F BA 1996 r 1.5 dohc

Postprzez jarekj82 » 20 lut 2008, 20:17

piottr napisał(a):słyszałem że jest możłiwość wymiany uszczelniaczy bez ściągania głowicy przy pomocy jakiegoś urządzenia ?



może być ciężko :D ale jak ktoś ma patent, to sam poczytam z ciekawości. Nigdzie nie wyczytałem na forum o tym patencie również
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 23:45
Posty: 34
Skąd: Środkowe Pomorze
Auto: ostatnio: 323F 1,6 16V 92r, 323C 1,5 96r.
Czasami: 323F BA 1,5 96r.,BMW Compact. Na codzień Corsa D oraz E36 320 coupe Vanos R6

Postprzez krisstraznik » 22 lut 2008, 01:13

oj nie uszczelniacze były wymieniane w ramach większego grzebania w silniku i nie słyszałem żeby można było to zrobić bez ściągania głowicy. ale nie było nic robione z pierścieniami więc wnioskuję, że tylko to było przyczyną. Może się źle wypowiedziałem i wynikało z tego że same uszczelniacze były wymienione sorki :) :) :) a przyznam że parę razy pojechało z dymem tak że myślałem że zaraz prom odleci he he ale na razie jest spoczko i nic nie dymi. przy motodoktorze dymiło przy uruchamianiu
krisstraznik
 

Postprzez sps-snipers » 22 lut 2008, 13:30

krisstraznik napisał(a): przy motodoktorze dymiło przy uruchamianiu
Jestes w błędzie bo przy tym preparacie niema prawa zakopcic. W koncu leja go tylko handlarze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez krisstraznik » 22 lut 2008, 18:58

oj wątpię, zanim nie lałem nie kopciło. zalałem zaczęło kopcić, przestałem nie kopci. Zalałem bo myślałem że ograniczy łykanie oleju, ale okazało się że przyczyną było co innego. po zrobieniu dalej bierze olej ale już tak normalnie. Mam madzię 2,5 lata i nigdy nie kopciła do momentu zalania tego preparatu. Wniosek jest prosty
krisstraznik
 

Postprzez chuchErro » 27 lut 2008, 22:49

krisstraznik napisał(a):nawet papier toaletowy musi być z JAPONII ;–)))





szkoda że paliwo z polski;/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez bulaj » 28 lut 2008, 20:28

witam.wydaje mi się,że mojej 323f są zapieczone pierścienie bo długo stała nie odpalana.czy ktoś zna sposób,żeby temu zaradzić?
bulaj
 

Postprzez Gnat80 » 28 lut 2008, 21:25

He He panowie,miałem kiedyś opelka astrę i na 200km litr oleju mu musiałem wlać to jest dopiero wynik co <lol>
Jak wyjąłem katalizator i dałem mu porządnie w piz....,to nie pytajcie jaka chmura za mną była,z reszta bez też ładnie kopcił.Jak jechałem nad morze na wczasy to w bagażniku zawsze miałem baniaczek 5l oliwki :D
Też mu wlałem moto doktora,ale go osikał,poza tym że z oleju smoła się zrobiła :]
Na szczęście Madzia nie bierze oleju w ogóle.

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323