Zmieniłem Mazdę na Seata

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez bojownik » 13 lut 2008, 14:54

Haszcz napisał(a):A fak faktem ze GF to Mazdzie nie wyszedl


Witam, nie bardzo rozumiem co nie wyszło? Posiadam 626 GF i uważam, że wykończenie wnętrza to tylko i wyłącznie rzecz gustu, a o tym się podobno nie dyskutuje. Ja osobiście jestem bardzo pozytywnie zaskoczony wnętrzem GF-ki, jak na prawie 10 letni samochód środeczek wygląda jak nówka. Może jest trochę monotonnie, ale to mi się właśnie podoba, cenię sobie skromną elegancję i prostotę. Plastiki i kokpit (deska) nie skrzypią i sprawiają wrażenie solidnych w porównaniu do Miśka Carismy i MB 190. Seat też mnie za specjalnie nie powalił na nogi pod tym względem.

Tak, że to rzecz gustu wg mnie, a może się już starzeję :)
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Aloo » 13 lut 2008, 15:56

No to moje doswiadczenia podobne do comeill ale odwrotne: zamienilem Seata Ibize 96 na mazde 323 r 2000 i jakbym sie przesiadl z poloneza do lexusa :D

to oczywiscie zart ale wykonczenie ibizy bylo tandetne wyposazenie zadne i sie ciagle cos psulo. W mazdzie wymieniam tylko to co sie powinno zuzywac, mam welurki, klime i wspomaganie (ibiza nie miala :) ).
Tak wiec przy 4 latach roznicy to mozna pisac podobne tematy na temat wielu marek i je tak porownywac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2006, 15:38
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Auto: Dodge Magnum SXT

Postprzez Riki » 13 lut 2008, 16:04

bojownik napisał(a):Tak, że to rzecz gustu wg mnie


Dokładnie :) look to kwestia gustu ale uważam że materiały wykończeniowe i ich spasowanie w GFce są na dobrym poziomie.. moja staruszka ma już 185tkm przebiegu i wnętrze wygląda b. dobrze :) (nie powiem że jak nowe bo takie nie jest :P)


bojownik napisał(a):może się już starzeję


ja chyba też :D ostatnio mam zapędy na kombi.. hahaha
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez siegu » 13 lut 2008, 18:24

Riki napisał(a):bojownik napisał:
Tak, że to rzecz gustu wg mnie


Dokładnie

Też się z tym zgodzę. ;)

Riki napisał(a):look to kwestia gustu ale uważam że materiały wykończeniowe i ich spasowanie w GFce są na dobrym poziomie..

Dokładnie materiały są trwałe i dobrze spasowane i nie trzeszczą Mnie w moje GW podobają się właściwości użytkowe (duże rodzinne kombi) i jak zarazie się sprawdza np: przy przewozie żywej ponad 2,5m choinki razem z synem, lub w czasie <spie> żony w podroży w pozycji półleżącej na tylniej kanapie.

Pozdrawiam
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez comeill » 13 lut 2008, 19:10

Aloo napisał(a):No to moje doswiadczenia podobne do comeill ale odwrotne: zamienilem Seata Ibize 96 na mazde 323 r 2000 i jakbym sie przesiadl z poloneza do lexusa :D

to oczywiscie zart ale wykonczenie ibizy bylo tandetne wyposazenie zadne i sie ciagle cos psulo. W mazdzie wymieniam tylko to co sie powinno zuzywac, mam welurki, klime i wspomaganie (ibiza nie miala :) ).
Tak wiec przy 4 latach roznicy to mozna pisac podobne tematy na temat wielu marek i je tak porownywac.


hehe, widziałem tę Ibizę nie raz pod szkołą :) z tego co pamiętam, to chyba żółta była? :)
Tylko Chuck Norris potrafi wyregulować obroty w Mazdzie
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 15:03
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Toledo II 1.8 20V '03 r

Postprzez Aloo » 14 lut 2008, 10:56

comeill napisał(a):chyba żółta była

Zielona :P

Dzisiaj znowu mialem okazje pojezdzic fiesta 2002 ojca i wykonczenie wnetrza jest o klase nizej od mojej mazdy. Nie mowiac juz o fotelach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2006, 15:38
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Auto: Dodge Magnum SXT

Postprzez Hazu » 14 lut 2008, 19:59

Bo i samochód masz o klase wyższy.
Porównaj Bj z focusem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez comeill » 14 lut 2008, 21:20

Hazu napisał(a):Bo i samochód masz o klase wyższy.
Porównaj Bj z focusem


focus zabije mazdę prowadzeniem
Tylko Chuck Norris potrafi wyregulować obroty w Mazdzie
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 15:03
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Toledo II 1.8 20V '03 r

Postprzez Pawnik » 14 lut 2008, 21:44

comeill napisał(a):
Hazu napisał(a):Bo i samochód masz o klase wyższy.
Porównaj Bj z focusem


focus zabije mazdę prowadzeniem

... i kosztami obsługi zawieszenia..., po ok 90-100 kkm ono nie istnieje..., choć i tak nieźle jak na Europę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez comeill » 14 lut 2008, 22:20

Pawnik napisał(a):
comeill napisał(a):
Hazu napisał(a):Bo i samochód masz o klase wyższy.
Porównaj Bj z focusem


focus zabije mazdę prowadzeniem

... i kosztami obsługi zawieszenia..., po ok 90-100 kkm ono nie istnieje..., choć i tak nieźle jak na Europę...


tyle, ze koszt wymiany zawieszenia w focusie to 1/4 tego co w Maździe, wiec można wymieniać cześciej :)
Tylko Chuck Norris potrafi wyregulować obroty w Mazdzie
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 15:03
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Toledo II 1.8 20V '03 r

Postprzez Paweł » 14 lut 2008, 23:37

comeill napisał(a):focus zabije mazdę prowadzeniem

Chyba na papierze i w okładce z AŚ na przedzie. :|
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Aloo » 14 lut 2008, 23:41

Hazu napisał(a):Bo i samochód masz o klase wyższy.
Porównaj Bj z focusem


Moze sie nie znam ale wydawalo mi sie ze materialy uzywane przez danego producenta sa podobne w samochodach wszystkich segmentow. Mi nie chodzi o wyglad czy funkcjonalnosc a o jakosc w fiescie (moze w fokusie rocznik 02 jest lepiej – nie wiem), ktora jest ponizej krytyki:

twarde tandetne plastiki, kierownica obwleczona atrapa skory ktora to atrapa sie wytarla po ok 50 000km (przebieg pewny bo samochod jest od nowosci), dywaniki tak samo. Wydaje mi sie ze jesli bysmy ta fieste porownali do 121 z 00r – 02r to by nadal fiesta wypadala slabo (ale moge sie mylic bo nie widzialem w srodku 121 z tych rocznikow).

comeill napisał(a):"focus zabije mazdę prowadzeniem


ale ja mowie o jakosci wykonczenia wnetrza... powyzsze to argument w stylu "a u was bija murzynow" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2006, 15:38
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Auto: Dodge Magnum SXT

Postprzez alf28 » 15 lut 2008, 00:12

tco_tm napisał(a):
comeill napisał(a):focus zabije mazdę prowadzeniem

Chyba na papierze i w okładce z AŚ na przedzie. :|
hahaha prawdopodobnie .moim skromnyn zdaniem niczym specjalnym się nie wyróżnia siedzi się w nim dobrze prowadzi też ok, ale żeby powalał na kolana :] tego nie zauważyłem przynajmniej w fokusie
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez comeill » 15 lut 2008, 07:10

tco_tm napisał(a):
comeill napisał(a):focus zabije mazdę prowadzeniem

Chyba na papierze i w okładce z AŚ na przedzie. :|


chyba nie
jezdziłem i mazdami i focusem i w kwestii prowadzenia zwycięzca jest tylko jeden
GFką rzuca na boki juz na niewielkim wietrze, nie mówiąc już o ściaganiu w kierunku nawet niezauważalnej pochyłości jezdni i niestabilnosci w zakrętach (jakby sie przewrócić zaraz miała) – zreszta kiepskie prowadzenie GFki to rzecz powszechnie znana
co innego Millennia – ta to ładnie idzie – no ale jednak dwie klasy wyzej od GF
Tylko Chuck Norris potrafi wyregulować obroty w Mazdzie
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 15:03
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Toledo II 1.8 20V '03 r

Postprzez Artiks » 15 lut 2008, 08:56

bazyl wspaniały napisał(a):a czasami zapominali o notorycznym pękaniu szyby przedniej, niestety nie pamiętam jakie to było auto
Citroen C5 <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez bazyl wspaniały » 15 lut 2008, 10:07

ArtX napisał(a):Citroen C5
dziękx

elegancja francja <lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Globy » 15 lut 2008, 14:44

comeill napisał(a):jezdziłem i mazdami i focusem i w kwestii prowadzenia zwycięzca jest tylko jeden
GFką rzuca na boki juz na niewielkim wietrze, nie mówiąc już o ściaganiu w kierunku nawet niezauważalnej pochyłości jezdni i niestabilnosci w zakrętach (jakby sie przewrócić zaraz miała) – zreszta kiepskie prowadzenie GFki to rzecz powszechnie znana

Ciezko porownywac samochod konstrukcyjnie z 1997 roku, a moze 1991 (GE) z autem opracowanym u wrot XXI wieku – nie mowiac o wiekszej budzie, bardziej podatnej na podmuchy. Nie bronie jednak Mazdy, bo faktycznie poza wzglednie bezpiecznym prowadzeniem, Jej hamulce oraz frajda z jazdy sa nie do pozazdroszczenia.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez comeill » 15 lut 2008, 14:53

Globy napisał(a):
comeill napisał(a):jezdziłem i mazdami i focusem i w kwestii prowadzenia zwycięzca jest tylko jeden
GFką rzuca na boki juz na niewielkim wietrze, nie mówiąc już o ściaganiu w kierunku nawet niezauważalnej pochyłości jezdni i niestabilnosci w zakrętach (jakby sie przewrócić zaraz miała) – zreszta kiepskie prowadzenie GFki to rzecz powszechnie znana

Ciezko porownywac samochod konstrukcyjnie z 1997 roku, a moze 1991 (GE) z autem opracowanym u wrot XXI wieku – nie mowiac o wiekszej budzie, bardziej podatnej na podmuchy. Nie bronie jednak Mazdy, bo faktycznie poza wzglednie bezpiecznym prowadzeniem, Jej hamulce oraz frajda z jazdy sa nie do pozazdroszczenia.


o właśnie, hamulce – wieeeelki minus GF – niby miałem nowe tarcze, nowe klocki (akebono), odnowione zaciski, itp. a samochód hamował o połowę gorzej (subiektywne odczucie) niż Avensis... wszystkie GFki tak mają, czy ja miałem taki egzemplarz?
teraz jak w Toledo nacisne pedał hamulca, to nos mam na przedniej szybie – hamulce jeszcze lepsze niz w nowym Ave
Tylko Chuck Norris potrafi wyregulować obroty w Mazdzie
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 15:03
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Toledo II 1.8 20V '03 r

Postprzez Globy » 15 lut 2008, 15:11

Akurat subiektywna czulosc ukladu jest malo wazna, a ta – szczegolnie w niemieckich autach – jest inaczej zestrojona. Jednak hamulce Mazdy byly slabsze i bardziej podatne na fading od konkurencji. Trzeba inwestowac w dobre zamienniki (ATE, Ferodo, Brembo, EBC, etc.)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez siegu » 15 lut 2008, 17:51

comeill napisał(a):wszystkie GFki tak mają, czy ja miałem taki egzemplarz?

Moja staje w miejscu: :D

Globy napisał(a):Trzeba inwestowac w dobre zamienniki (ATE, Ferodo, Brembo, EBC, etc.)

Właśnie byle, co wsadzisz byle jak hamujesz <lol>
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto