Zawór TCV, naprawiać czy wymieniać?
Kochani pomocy! Nie wiem co to za czujnik (czy inne urządzenie) pod pompą wtr. (626 TD r. 1998). Chlapie z niego ropa w miejscu, gdzie dochodzą jakieś kabelki. Mocowanie czujnika jest szczelne. Muszę taki znależć i wymienić. W serwisie mazdy w Klaudynie rozłożyli ręce. Mam nadz że nie będę musiał wymieniać całej pompy bo wszystko jest ok. Czy ktoś wie czy można kupić tę część. Może być nawet nowa.... Nie przeszkadza to w pracy silnika ale ta ropa kapie na rozrusznik, kable, wąż . Nie chcę żeby narobiło się więcej szkód. Z góry Dzięki za pomoc!... Marek Błaszczyk
Ostatnio edytowano 11 lut 2008, 21:59 przez marc_bee, łącznie edytowano 1 raz
-
marc_bee
marc_bee – masz dwie możliwości – zawór SCV albo czujnik TCV. Oba "naprawia" się tak samo. Poza tym jest o tym napisane kilkadziesiąt stron (łącznie) wystarczyło poszukać. Więc TAM zadawaj pytanie, gdzie podał Ci moderator Porek i jutro temat do kosza.
Silikon, benzyna ekstrakcyjna w dłoń i do roboty!
Silikon, benzyna ekstrakcyjna w dłoń i do roboty!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Silikon, benzyna ekstrakcyjna w dłoń i do roboty!
To nie jest naprawa tylko lepienie bata z gówna. Zawór TCV należy wymienić żeby później nie płakać że w ECU pływa ropa.
Fakt, cena nie zachęcająca ale cóż...
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf napisał(a):żeby później nie płakać że w ECU pływa ropa.
To ryzyko chyba rozwiązuje się przecinając przewody i montując złącze – usuwamy w ten sposob ryzyko efektu kapilarnego
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
xANDy napisał(a):Silikon, benzyna ekstrakcyjna w dłoń i do roboty!
I tu jest małe ale... Jak się przyjrzy dokładnie (najlepiej pod lupą) pinom w gnieździe TCV to okazuje się że olej cieknie tak naprawdę w dwóch miejscach: dookoła metalowych pinów, "mikroprzerwy" między metalem a tworzywem (pryszcz do naprawy) oraz... pinami – i tu jest BIG PROBLEM. Otóż piny zrobione są nie z jednolitego materiału a są jakby sprasowane z co najmniej 2 warstw metalu między którymi jeszcze upchnięto właściwy przewód od cewki zaworu, i właśnie tu między tymi warstwami TEŻ cieknie też sam pin. Uszczelnienie silikonem (wypełnienie kielicha wtyku wokół pinów) ograniczy w dużym stopniu przeciek ale go nie zlikwiduje bo cały czas będzie ciekło ( mało bo mało ale zawsze...) tymi nieszczęśliwie zaprojektowanymi pinami. Zawór jest konstrukcyjnie spartolony. Jedyna rada to: wybrać plastik wokół pinów na głębokość ok 3 mm., dokładnie odtłuścić wnętrze wtyku, pocynować delikatnie piny aby "scalić" wszystkie warstwy pinu, ponownie odtłuścić no i wypełnić gniazdo masą epoksydową do wysokości wybranego materiału. Najtrudniejszy jest ostatni punkt bowiem dla mnie dostępne ale wiążące się z plastikiem gniazda żywice były zbyt gęste aby precyzyjnie wypełnić dno zaworu. Dlatego ja poszedłem na "skróty" podlutowałem do pinów kabelki i zalałem całe gniazdo żywicą. Całość schnie – twardnieje ok 5 dni. W sobotę u Jaksy zawór będzie wstawiony. Czas zweryfikuje skuteczność. Na logikę powinno być trwalsze niż fabryka zrobiła...
Mały fragment operacji:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc1 ... 8f496.html
- Od: 2 lis 2005, 19:26
- Posty: 45
Poreczku – myślę, że trzeba będzie w końcu zrobić ten dział z najczęstszymi wskazówkami/fotorelacjami itp.
wolny – zrób z tego osobny temat – fotorelację, opisz dokładnie, okrasz zdjęciami i podłożymy do zbiorczego tematu fotorelacji zaś odnośnik bezpośredni znajdzie się w poradniku.
Taka silikonowa naprawa na jakiś czas starczy, zanim zniszczy alternator i komputer a człowiek zdąży poczytać inne wątki i będzie wiedział jak zabrać się do tematu.
wolny – zrób z tego osobny temat – fotorelację, opisz dokładnie, okrasz zdjęciami i podłożymy do zbiorczego tematu fotorelacji zaś odnośnik bezpośredni znajdzie się w poradniku.
No niby tak, najlepiej to kupić pewnie całą nową pompę wtryskową, bo to wtedy jest najbezpieczniej, ale...tomekrvf napisał(a):To nie jest naprawa tylko lepienie bata z gówna
Taka silikonowa naprawa na jakiś czas starczy, zanim zniszczy alternator i komputer a człowiek zdąży poczytać inne wątki i będzie wiedział jak zabrać się do tematu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy – wybacz ale jest to ostatnia rzecz jaką robię przy tym aucie – moja cierpliwość się już skończyła
. Zdecydowałem się na naprawę tego zaworu bo nie chcę już w niego więcej inwestować – ponieważ nie lubię i nie toleruje dziadostwa – zrobiłem to jak najlepiej
. Zgadzam się z tomekrvf że "To nie jest naprawa tylko lepienie bata z gówna" i polecam wymianę zaworu, ponoć nowe są już poprawione... Jak się uspokoję i mi przejdzie to dam jeszcze jakieś zdjęcia, może pomogą jakimś nieszczęśnikom. A, żeby nie było że nie lubię Mazdy to następna będzie 6.


- Od: 2 lis 2005, 19:26
- Posty: 45
Brawa dla tego Panażeby nie było że nie lubię Mazdy to następna będzie 6.

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Moje tez nie ( i jeszcze jezdzi ) i dlatego kupiłem 6magicadm napisał(a):Mi sie DITD nie psuło

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
tomekrvf napisał(a):Coś około 950PLN
TCV zawsze tyle kosztował , chyba mylisz z SPV....Riki napisał(a):To już nie aż tak tragicznie jak kiedyś (z tego co widze połowa ceny...)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Porek napisał(a):Riki napisał:
ile on kosztuje?
coś czytałem, że tyle co pompa używka? siakoś 1800? zaraz sprawdzę/poszukam.
EDIT: znalazłem:
Jaksa napisał:
Cena nowego zaworu = cenie całej uzywanej sprawnej pompy ( cos ok 1800 zł. )
Jaksa napisał(a):TCV zawsze tyle kosztował , chyba mylisz z SPV....
Więc myślałem że chodzi o TCV

U ciebie jest sucho ( przynajmniej było )Łukasz napisał(a): straszycie i straszycie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6