Zawór TCV, naprawiać czy wymieniać?

Postprzez marc_bee » 11 lut 2008, 21:42

Kochani pomocy! Nie wiem co to za czujnik (czy inne urządzenie) pod pompą wtr. (626 TD r. 1998). Chlapie z niego ropa w miejscu, gdzie dochodzą jakieś kabelki. Mocowanie czujnika jest szczelne. Muszę taki znależć i wymienić. W serwisie mazdy w Klaudynie rozłożyli ręce. Mam nadz że nie będę musiał wymieniać całej pompy bo wszystko jest ok. Czy ktoś wie czy można kupić tę część. Może być nawet nowa.... Nie przeszkadza to w pracy silnika ale ta ropa kapie na rozrusznik, kable, wąż . Nie chcę żeby narobiło się więcej szkód. Z góry Dzięki za pomoc!... Marek Błaszczyk
Ostatnio edytowano 11 lut 2008, 21:59 przez marc_bee, łącznie edytowano 1 raz
marc_bee
 

Postprzez xANDy » 11 lut 2008, 22:39

marc_bee – masz dwie możliwości – zawór SCV albo czujnik TCV. Oba "naprawia" się tak samo. Poza tym jest o tym napisane kilkadziesiąt stron (łącznie) wystarczyło poszukać. Więc TAM zadawaj pytanie, gdzie podał Ci moderator Porek i jutro temat do kosza.
Silikon, benzyna ekstrakcyjna w dłoń i do roboty!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tomekrvf » 11 lut 2008, 23:47

xANDy napisał(a):Silikon, benzyna ekstrakcyjna w dłoń i do roboty!

To nie jest naprawa tylko lepienie bata z gówna. Zawór TCV należy wymienić żeby później nie płakać że w ECU pływa ropa.
Fakt, cena nie zachęcająca ale cóż...
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Riki » 12 lut 2008, 00:04

tomekrvf napisał(a):Fakt, cena nie zachęcająca


już nie pamiętam... Tomku, ile on kosztuje?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Riki » 12 lut 2008, 00:12

Dzięki Poruś :) dostaniesz ptasie mleczko na zlocie :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez magicadm » 12 lut 2008, 00:21

tomekrvf napisał(a):żeby później nie płakać że w ECU pływa ropa.

To ryzyko chyba rozwiązuje się przecinając przewody i montując złącze – usuwamy w ten sposob ryzyko efektu kapilarnego :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez wolny » 12 lut 2008, 00:49

xANDy napisał(a):Silikon, benzyna ekstrakcyjna w dłoń i do roboty!

I tu jest małe ale... Jak się przyjrzy dokładnie (najlepiej pod lupą) pinom w gnieździe TCV to okazuje się że olej cieknie tak naprawdę w dwóch miejscach: dookoła metalowych pinów, "mikroprzerwy" między metalem a tworzywem (pryszcz do naprawy) oraz... pinami – i tu jest BIG PROBLEM. Otóż piny zrobione są nie z jednolitego materiału a są jakby sprasowane z co najmniej 2 warstw metalu między którymi jeszcze upchnięto właściwy przewód od cewki zaworu, i właśnie tu między tymi warstwami TEŻ cieknie też sam pin. Uszczelnienie silikonem (wypełnienie kielicha wtyku wokół pinów) ograniczy w dużym stopniu przeciek ale go nie zlikwiduje bo cały czas będzie ciekło ( mało bo mało ale zawsze...) tymi nieszczęśliwie zaprojektowanymi pinami. Zawór jest konstrukcyjnie spartolony. Jedyna rada to: wybrać plastik wokół pinów na głębokość ok 3 mm., dokładnie odtłuścić wnętrze wtyku, pocynować delikatnie piny aby "scalić" wszystkie warstwy pinu, ponownie odtłuścić no i wypełnić gniazdo masą epoksydową do wysokości wybranego materiału. Najtrudniejszy jest ostatni punkt bowiem dla mnie dostępne ale wiążące się z plastikiem gniazda żywice były zbyt gęste aby precyzyjnie wypełnić dno zaworu. Dlatego ja poszedłem na "skróty" podlutowałem do pinów kabelki i zalałem całe gniazdo żywicą. Całość schnie – twardnieje ok 5 dni. W sobotę u Jaksy zawór będzie wstawiony. Czas zweryfikuje skuteczność. Na logikę powinno być trwalsze niż fabryka zrobiła...
Mały fragment operacji:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc1 ... 8f496.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2005, 19:26
Posty: 45

Postprzez xANDy » 12 lut 2008, 09:55

Poreczku – myślę, że trzeba będzie w końcu zrobić ten dział z najczęstszymi wskazówkami/fotorelacjami itp.
wolny – zrób z tego osobny temat – fotorelację, opisz dokładnie, okrasz zdjęciami i podłożymy do zbiorczego tematu fotorelacji zaś odnośnik bezpośredni znajdzie się w poradniku.


tomekrvf napisał(a):To nie jest naprawa tylko lepienie bata z gówna
No niby tak, najlepiej to kupić pewnie całą nową pompę wtryskową, bo to wtedy jest najbezpieczniej, ale...
Taka silikonowa naprawa na jakiś czas starczy, zanim zniszczy alternator i komputer a człowiek zdąży poczytać inne wątki i będzie wiedział jak zabrać się do tematu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez wolny » 12 lut 2008, 21:25

xANDy – wybacz ale jest to ostatnia rzecz jaką robię przy tym aucie – moja cierpliwość się już skończyła <jelen> . Zdecydowałem się na naprawę tego zaworu bo nie chcę już w niego więcej inwestować – ponieważ nie lubię i nie toleruje dziadostwa – zrobiłem to jak najlepiej <glupek2> . Zgadzam się z tomekrvf że "To nie jest naprawa tylko lepienie bata z gówna" i polecam wymianę zaworu, ponoć nowe są już poprawione... Jak się uspokoję i mi przejdzie to dam jeszcze jakieś zdjęcia, może pomogą jakimś nieszczęśnikom. A, żeby nie było że nie lubię Mazdy to następna będzie 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2005, 19:26
Posty: 45

Postprzez Jaksa » 12 lut 2008, 21:32

żeby nie było że nie lubię Mazdy to następna będzie 6.
Brawa dla tego Pana <spoko>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 12 lut 2008, 21:55

Jaksa napisał(a):Brawa dla tego Pana

Za odwagę :D

PS
Mi sie DITD nie psuło dlatego kupuję drugą Mazdę :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez wolny » 12 lut 2008, 22:10

magicadm napisał(a):Mi sie DITD nie psuło

Jakoś ci nie wierzę <lol> <lol> <lol> ale cóż... cuda się zdarzają :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2005, 19:26
Posty: 45

Postprzez Jaksa » 12 lut 2008, 22:26

magicadm napisał(a):Mi sie DITD nie psuło
Moje tez nie ( i jeszcze jezdzi ) i dlatego kupiłem 6 hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 13 lut 2008, 00:19

Riki napisał(a):już nie pamiętam... Tomku, ile on kosztuje?

Coś około 950PLN
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Riki » 13 lut 2008, 00:29

tomekrvf napisał(a):Coś około 950PLN


To już nie aż tak tragicznie jak kiedyś :) (z tego co widze połowa ceny...) ale mimo wszystko to spory wydatek (przynajmniej dla mnie....)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez magicadm » 13 lut 2008, 00:58

wolny napisał(a):Jakoś ci nie wierzę

To przeczytaj moje posty :P
Po prostu trafiłem na autko nie bite z przodu – a to połowa sukcesu :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 13 lut 2008, 10:50

tomekrvf napisał(a):Coś około 950PLN


Riki napisał(a):To już nie aż tak tragicznie jak kiedyś (z tego co widze połowa ceny...)
TCV zawsze tyle kosztował , chyba mylisz z SPV....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 13 lut 2008, 12:43

Porek napisał(a):Riki napisał:
ile on kosztuje?

coś czytałem, że tyle co pompa używka? siakoś 1800? zaraz sprawdzę/poszukam.
EDIT: znalazłem:
Jaksa napisał:
Cena nowego zaworu = cenie całej uzywanej sprawnej pompy ( cos ok 1800 zł. )


Jaksa napisał(a):TCV zawsze tyle kosztował , chyba mylisz z SPV....


Więc myślałem że chodzi o TCV <lol> zresztą... moje DiTD jak na razie (odpukać) chodzi bardzo dobrze :) więc nie muszę kupować żadnego zaworu :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Łukasz » 13 lut 2008, 23:09

Już normalnie nie zaglądam na dział "Diesel" bo co przeczytam cokolwiek to póżniej chodzę obsr...y cały tydzień.Jutro z ciekawości i ja wejde do kanału i sprawdzę bo straszycie i straszycie..... :| :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Jaksa » 14 lut 2008, 00:39

Łukasz napisał(a): straszycie i straszycie
U ciebie jest sucho ( przynajmniej było )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6