Dogrzewacz silnika i spaliny
Witam,
Mam małe pytanko dotyczące webasta, mianowicie.
Skląd webasto bierze impuls do włączenia się i przy jakiej temp. silnika powinno się wyłączyć?
Chodzi mnie o to że, u mnie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ono chodzi cały czas i kiedy powinno się wyłączyć.
Dzięki z góry za rozsądne podpowiedzi bo wiem że coś nie jest tak z tym webastem.
Pozdrawiam
Mam małe pytanko dotyczące webasta, mianowicie.
Skląd webasto bierze impuls do włączenia się i przy jakiej temp. silnika powinno się wyłączyć?
Chodzi mnie o to że, u mnie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ono chodzi cały czas i kiedy powinno się wyłączyć.
Dzięki z góry za rozsądne podpowiedzi bo wiem że coś nie jest tak z tym webastem.
Pozdrawiam
- Od: 22 sty 2008, 09:51
- Posty: 27
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM
z tego co czytalem na forum wlacza sie jak temp powietrza spadnie ponizej 7 stopni, u mnie webasto dziala do momentu nagrzania sie silnika do temp pracy (wskazowka na srodku), jak wczesniej np. wylacze silnik to jeszcze przez kilka sekund slychac jak pracuje
Andrew_War napisał(a):Chodzi mnie o to że, u mnie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ono chodzi cały czas
zauważyłem ostatnio to samo – przejechałem kilkadziesiąt kilometrów (było -2 stopnie) i po zgaszeniu silnika webasto jeszcze chwilę pracowało.
Też mnie zastanawia czy ono pracuje cały czas czy w zależności od temp. silnika może się włączać co jakiś czas żeby utrzymać temperaturę optymalną?
w M6 webasto jest sterowane cyfrową linią CAN, komputer znając temp. zewnętrzną (czujniki) sam wysterowuje webasto.
Jak będziesz jechał na luzie 4km (np. w górach), to webasto załączy się automatycznie szybciej niż myślisz (bo komputer wykryje obniżoną temperaturę). Nawet przy mrozie na postoju (po 100km drogi, gdy motor jest zagrzany) webasto może się włączyć jeśli będziesz stał za długo.
Jak będziesz jechał na luzie 4km (np. w górach), to webasto załączy się automatycznie szybciej niż myślisz (bo komputer wykryje obniżoną temperaturę). Nawet przy mrozie na postoju (po 100km drogi, gdy motor jest zagrzany) webasto może się włączyć jeśli będziesz stał za długo.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):komputer znając temp. zewnętrzną (czujniki) sam wysterowuje webasto.
Kilkoma słowami o webasto w M6 "żyje swoim życiem".
Widzę że xAndy masz sporą wiedzę i pomożesz w jeszcze jednej kwestii, co jest!!!!
W mojej M6, wskaźnik temp. nie podnosi się nawet po kilkunastu km., chyba że, postoję w sporych korkach i poruszam się raczej wolno oraz wyłączę "nagrzany" silnik na klikanaście minut, wtedy wskaźnik podskoczy do połowy czyli generalnie do temp. jaka powinien mieć. Ale jeśli wyjechałbym już za miasto to wskaźnik zacznie opadać.
Dodam że wymieniłem już czujnik temp. i termostat i nadal to samo.
Pozdrawiam
- Od: 22 sty 2008, 09:51
- Posty: 27
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM
Andrew_War napisał(a):Dodam że wymieniłem już czujnik temp. i termostat i nadal to samo.
termostat – na pewno założony jest właściwy?
To typowy objaw cały czas otwartego termostatu.
Przepraszam za pytanie – a czy jak jedziesz i silnik jest ciepły chociaż wskazówka pokazuje, że zimny – działa wtedy webasto czy nie?
Co jest z ogrzewaniem w kabinie? Czy grzeje Ci w ogóle? Ustaw na dwie kreski (klimatronik), żeby nie wypompowywało Ci całego ciepła i wtedy sprawdź.
Poza tym – tak jak mówi Grzybuś – typowy objaw zawsze otwartego termostatu (chyba, że komputer w szafie walnął).
Tak do tematu: komputer CYFROWO steruje wskaźnikiem temperatury (jakby rozgrzewać silnik i wpatrywać się w jego ruch to widać, że podskakuje po milimetrze). Dlatego wskazania na połowie są raczej objawem, który KOMPUTER określa za prawidłowy (temperatura) i w żadnym wypadku nie należy oczekiwać, że ten wskaźnik jest liniowy (chociaż może tak być).
Co jest z ogrzewaniem w kabinie? Czy grzeje Ci w ogóle? Ustaw na dwie kreski (klimatronik), żeby nie wypompowywało Ci całego ciepła i wtedy sprawdź.
Poza tym – tak jak mówi Grzybuś – typowy objaw zawsze otwartego termostatu (chyba, że komputer w szafie walnął).
Tak do tematu: komputer CYFROWO steruje wskaźnikiem temperatury (jakby rozgrzewać silnik i wpatrywać się w jego ruch to widać, że podskakuje po milimetrze). Dlatego wskazania na połowie są raczej objawem, który KOMPUTER określa za prawidłowy (temperatura) i w żadnym wypadku nie należy oczekiwać, że ten wskaźnik jest liniowy (chociaż może tak być).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):czy jak jedziesz i silnik jest ciepły chociaż wskazówka pokazuje, że zimny – działa wtedy webasto czy nie?
Właśnie, apropos tego wątku był mój post poprzedni. Bo mam wrażenie że webasto zbyt często pracuje jak silnik jest "ciepły". Dziś przd dojazdem do pracy słyszałem webasto, w południe (dziś chłodne około 4st.) Po kilku jazdach i postojach po mieście nie słyszałem webasta. Sprawdzę to dokładnie jutro.
Wydaje mnie się że ogrzewanie jest raczej słabe.
Dodam że po przejechaniu około 2 km (w rannym zmiennym ruchu – jazda szybsza, korki)jest jeszcze zimno w środku (w poprzednich postach wyczytałem że w 6-tkach już po kilkuset metrach jest ciepło) oraz obroty silnika nie powinny już spadnąć poniżej 1000obr/min??????
Chyba zainwestuję w wymianę jeszcze jednego termstatu.
Ostatnio edytowano 11 lut 2008, 22:32 przez Andrew_War, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 sty 2008, 09:51
- Posty: 27
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM
Andrew_War napisał(a):oraz obroty silnika nie powinny już spadnąć poniżej 1000obr/min?pytajnikpytajnik
u mnie praktycznie po kilkunastu sekundach są poniżej 1000.
Zobacz jeszcze z tym ogrzewaniem ale wszystko wskazuje na termostat.
Witam
Od kilku dni jestem posiadaczem szósteczki 2.0 diesel kombi. Jak dobrze, że jest to forum
W pierwszym dniu posiadania auta jak usłyszałem huczenie od strony silnika po jego wyłączeniu przestraszyłem się, że jest z autem coś nie tak
Uff teraz już wiem, że to webasto, dzięki. Nie wiedziałem, że w tych autach występują. Swoją drogą super urządzenie, bo tak szybko silnik nagrzewa i można normalnie jeździć. Mam przy okazji do Was pytanie. Niektórzy z Was piszą, że mają programator webasto. Chyba tego nie mam :/ Jak to wygląda i gdzie to się u Was znajduje? Macie to wewnątrz auta czy przy pilocie? Jakie macie możliwości programowania?
Od kilku dni jestem posiadaczem szósteczki 2.0 diesel kombi. Jak dobrze, że jest to forum

Uff teraz już wiem, że to webasto, dzięki. Nie wiedziałem, że w tych autach występują. Swoją drogą super urządzenie, bo tak szybko silnik nagrzewa i można normalnie jeździć. Mam przy okazji do Was pytanie. Niektórzy z Was piszą, że mają programator webasto. Chyba tego nie mam :/ Jak to wygląda i gdzie to się u Was znajduje? Macie to wewnątrz auta czy przy pilocie? Jakie macie możliwości programowania?
Wcześniej jeździłem: Nissan Sunny 1.4 `95, Toyota Yaris 1.0 `03,`04,`05, Renault Clio 1.5 DCI `06, VW Passat 1.9 TDI `03, Mazda 323F 1.5`96
- Od: 22 mar 2007, 21:59
- Posty: 101
- Auto: była 323f, BA, 1996,
była 6 GY MZR-CD 2003,
był Xedos 9, 2,5l 2001, automat
jest BMW 3 (E46), 2,0 diesel, 2001,polift, automat
Honestus wewnatrz auta, po lewej od kierownicy, na dole przy przycisku od reg. wysokosci swiatel itp. jest taki maly schowek, tam u mnie jest zamontowany programator (w tej wnece)
jest to takie jajko
ma mozliwosc wlaczenia webasto w kazdej chwili, albo ustawienia godziny o ktorej webasto wlaczy sie samo
jest to takie jajko

ma mozliwosc wlaczenia webasto w kazdej chwili, albo ustawienia godziny o ktorej webasto wlaczy sie samo
martinpl napisał(a):wewnatrz auta, po lewej od kierownicy, na dole przy przycisku od reg. wysokosci swiatel itp. jest taki maly schowek, tam u mnie jest zamontowany programator (w tej wnece)
TRZEBA DODAĆ ŻE NIE KAŻDA M6 TO POSIADA
- Od: 22 sty 2008, 09:51
- Posty: 27
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM
Eh moja 6-ka ma w tym miejscu schowek
Szkoda, bo regularnie wychodzę do pracy więc taki programator bardzo by mi się przydał w celu wcześniejszego rozgrzania silnika.
Mam pytanko. Czy przekręcając kluczyk ale nie uruchamiając silnika webasto załącza się?
Byłoby dobrze bo jak się ma czas to można wystartować webasto i dopiero po chwili uruchomić silnik.
Mam pytanko. Czy przekręcając kluczyk ale nie uruchamiając silnika webasto załącza się?
Byłoby dobrze bo jak się ma czas to można wystartować webasto i dopiero po chwili uruchomić silnik.
Wcześniej jeździłem: Nissan Sunny 1.4 `95, Toyota Yaris 1.0 `03,`04,`05, Renault Clio 1.5 DCI `06, VW Passat 1.9 TDI `03, Mazda 323F 1.5`96
- Od: 22 mar 2007, 21:59
- Posty: 101
- Auto: była 323f, BA, 1996,
była 6 GY MZR-CD 2003,
był Xedos 9, 2,5l 2001, automat
jest BMW 3 (E46), 2,0 diesel, 2001,polift, automat
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6