Bierze olej (spalanie oleju) – diesel

Postprzez hrabcio » 11 lut 2008, 11:27

masakra... przy 160tys wymieniałem olej, mam teraz 163 i do tej pory dolałem 2l, olej Castrol 5w30 EDGE... załamka, nie dymi, w garażu żadnej plamy
wczesniej passat VR6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2007, 20:30
Posty: 17
Auto: M6 GY MZR-CD 2004 136KM

Postprzez Grzyby » 11 lut 2008, 12:11

hrabcio napisał(a):Castrol 5w30 EDGE

a to był taki tani że nie warto było kupować Dexelii?

hrabcio napisał(a):przy 160tys wymieniałem olej, mam teraz 163 i do tej pory dolałem 2l

nigdzie nie ma wycieków?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez hrabcio » 11 lut 2008, 15:25

Grzyby napisał(a):a to był taki tani że nie warto było kupować Dexelii?

taki olej mi wlał mechanik, wiec taki sam dolałem
Grzyby napisał(a):nigdzie nie ma wycieków?

silnik czysty, delikatnie dolna osłona jest poplamiona, ale to malutka plamka, nie wskazująca aż tak dużego wycieku. Czy jest u mnie kontrolka niskiego poziomu oleju?
wczesniej passat VR6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2007, 20:30
Posty: 17
Auto: M6 GY MZR-CD 2004 136KM

Postprzez Grzyby » 11 lut 2008, 15:30

hrabcio napisał(a):Czy jest u mnie kontrolka niskiego poziomu oleju?

nie

hrabcio napisał(a):silnik czysty

a przy intercoolerze? przy turbinie?

Dziwne że aż takie masz zużycie – w 626 przy zapieczonych pierścieniach nie dolewałem tyle :|
hrabcio napisał(a):nie dymi, w garażu żadnej plamy

no kurde, w przyrodzie nic nie ginie .....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez hrabcio » 11 lut 2008, 15:41

Grzyby napisał(a):a przy intercoolerze? przy turbinie?


ja w sumie nie wchodziłem w kanał, kumpel jest mechanikiem i to on wykonywał "brudną" robotę. Myślę że jakby coś widział to by powiedział
wczesniej passat VR6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2007, 20:30
Posty: 17
Auto: M6 GY MZR-CD 2004 136KM

Postprzez Grzyby » 11 lut 2008, 16:06

hrabcio napisał(a):Myślę że jakby coś widział to by powiedział

jak się nastawił na sprawdzanie czy z silnika nie cieknie to mógł nie zwrócić uwagi na lewą stronę zaraz za zderzakiem – tam jest intercooler
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zetek » 11 lut 2008, 23:48

Czy jest jakaś norma spalania oleju podana przez Mazdę czy po prostu przypadki, które są opisane na forum wynikają ze złej eksploatacji????????????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez magicadm » 12 lut 2008, 00:53

zetek napisał(a):Czy jest jakaś norma spalania oleju podana przez Mazdę

Nie wiem jak Mazda, ale niektórzy producenci zastrzegają sobie prawo do ubytków oleju rzędu litra na 1000km – szczególnie w okresie dotarcia , jak i podczas dużego obciążania silnika... :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez zetek » 12 lut 2008, 08:41

to, że inni to wiem np. Opel z silnikiem 1,3 diesla (czyli JTD Fiata) 1 litr na 1000 i podczas gwarancji serwis daje olej za darmo !!!!
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez hrabcio » 21 maja 2008, 16:21

orientujecie się może jaki jest koszt tej wymiany w dieslu 2.0 136KM
wczesniej passat VR6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2007, 20:30
Posty: 17
Auto: M6 GY MZR-CD 2004 136KM

Postprzez magicadm » 21 maja 2008, 16:30

hrabcio napisał(a):orientujecie się może jaki jest koszt tej wymiany w dieslu 2.0 136KM

Rozrzut cenowy będzie spory, w zależności od tego gdzie to robisz. Moim zdaniem od 3 tysi zaczniesz zabawę...

Ja samodzielnie robiąc remont w benzynce zamknąłem sie w ok 500zł.
Uszczelka pod głowicę ok 100zł, pierścienie ok 120zł, planowanie ok 50zł,zawory ok 100zł uszczelniacze zaworów ok 30zł. (ceny po sporych rabatach) Przy okazji pasek i rolka za 100zł
Reszta uszczelek stara :) – i nie cieknie
Do tego nowe oleje, płyny...flacha za pożyczony klucz dynamo (teraz mam swój) i konsultację.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez hrabcio » 21 maja 2008, 19:15

magicadm napisał(a):Rozrzut cenowy będzie spory, w zależności od tego gdzie to robisz. Moim zdaniem od 3 tysi zaczniesz zabawę...

ojj, a czy przy tym warto od razu wymienić rozrząd bo będzie też mnie to czekać początkiem przyszłego roku (tak żeby na robociznie zaoszczędzić)
czy jedno z drugim wiele wspólnego nie ma
wczesniej passat VR6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2007, 20:30
Posty: 17
Auto: M6 GY MZR-CD 2004 136KM

Postprzez Sebal » 25 maja 2008, 23:39

Witam!! Mam pewien problem który zaczyna mnie niepokoić. Po pierwsze samochód mi dymi jak mu dam po garach ale to podobno w "szóstkach" jest normalne, ale zauważyłem, że bierze mi olej – jakieś min. 0,5 l na 5000 km. Niby każdy silnik bierze troche oleju ale wydaje mi sie że na ten silnik jednak nowoczesny to za dużo. Silnik zbiera się prawidłowo, nie zauważyłem żadnych spadków mocy. Obejrzałem silnik i żadnych wycieków nie widze. Czysto. Troszke przy turbinie w miejscu gdzie jest podłaczona odma (tak mi sie wydaje że to odma) jest troche olejowego nalotu czarnego. Filtr powietrza tez jest czyściutki. Co może być przyczyną takiego zużycia oleju? A może tak ma być? Acha przebieg 99 000 km prawdziwy.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Jarun » 26 maja 2008, 08:56

A na jakim oleju jeździsz? Podaj troche więcej informacji :|
JarunToruń
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:38
Posty: 72
Skąd: Toruń
Auto: Mazda6 CD 136PS 2004 TOP KOMBI

Postprzez magicadm » 26 maja 2008, 10:05

Sebal napisał(a):0,5 l na 5000 km. Niby każdy silnik bierze troche oleju ale wydaje mi sie że na ten silnik jednak nowoczesny to za dużo

Ja bym sie raczej cieszył tak niskim zużyciem oleju :)
Nowoczesność silnika nie ma wiele wspólnego z jego apetytem na olej...no chyba ,że na gorsze :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawnik » 26 maja 2008, 10:11

Mam dokładnie takie same objawy. Zurzycie oleju trochę mniejsze, ale jednak jest. Przy nalaniu oleju na maxa do górnej kreski odma popuszcza go na łączeniu z rurą do turbiny. Spocony jest też dolny krociec przy intercoolerze. Dymienie występuje przy ostrym daniu w palnik. Jaksa twierdzi że to normalne i póki co tego się trzymam.
Olej – dexelia 5W30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Jarun » 26 maja 2008, 10:19

Kumpel ściągnął sobie piękną Madzię 6 :D jakieś 2 m-ce temu. Do momentu, gdy jeździł na mobilu wszystko było ok, ale po wymianie na Castrol zaczął znacząco dymić. Teraz znów jest na Mobilu i jest cool. Minimalne spalanie zawsze będziesz miał – tak jak pisze Pawnik. mam służbową toyotę Yaris D-4D. Też Common i też troszkę oleju łyka ;)
JarunToruń
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:38
Posty: 72
Skąd: Toruń
Auto: Mazda6 CD 136PS 2004 TOP KOMBI

Postprzez Sebal » 26 maja 2008, 13:04

Jeżdze na Castrolu Magnatec (taki mi wlali ostatnio w ASO) 5W30. Może rzeczywiście trzeba by zmienić olej bo na początku miałem laną Dextelie czy jakoś tak i wtedy nie dymiło i nie było zużycia oleju prawie wcale. Rozmawiałem właśnie z mechanikiem który powiedział mi że to całkiem normalne zużycie. No pozostaje tylko zmienić olej i zobaczyć co będzie. dymienie podobno też jest całkowicie w normie choć czasami patrze na niektóre diesle i w ogóle nie dymią ale widocznie ten typ tak ma.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez magicadm » 26 maja 2008, 13:39

Sebal napisał(a):Jeżdze na Castrolu Magnatec

Od dawna na forum piszę sie, że CASTROL nadaje sie conajwyżej do smażenia frytek :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez kiero » 26 maja 2008, 14:21

Pojeździjcie sobie jakimś autem z nowymi silnikami TDI robionymi prze WV! Te to dopiero maja apetyt na olej! Nawet mają dodatkową konrolkę która infrmuje o uzupełnieniu olej (poza standardową). Wiekszy apetyt mają jesli poruszaja się w miescie dużo mniejszy na trasie. Co do dymienia to chyba z nowych disli to najbardziej kopcą TDCI forda zwałszcza w mondeo!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 15:54
Posty: 114
Skąd: Kraków
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6