Bierze olej (spalanie oleju) – diesel
hrabcio napisał(a):Castrol 5w30 EDGE
a to był taki tani że nie warto było kupować Dexelii?
hrabcio napisał(a):przy 160tys wymieniałem olej, mam teraz 163 i do tej pory dolałem 2l
nigdzie nie ma wycieków?
Grzyby napisał(a):a to był taki tani że nie warto było kupować Dexelii?
taki olej mi wlał mechanik, wiec taki sam dolałem
Grzyby napisał(a):nigdzie nie ma wycieków?
silnik czysty, delikatnie dolna osłona jest poplamiona, ale to malutka plamka, nie wskazująca aż tak dużego wycieku. Czy jest u mnie kontrolka niskiego poziomu oleju?
wczesniej passat VR6
- Od: 27 lis 2007, 20:30
- Posty: 17
- Auto: M6 GY MZR-CD 2004 136KM
hrabcio napisał(a):Czy jest u mnie kontrolka niskiego poziomu oleju?
nie
hrabcio napisał(a):silnik czysty
a przy intercoolerze? przy turbinie?
Dziwne że aż takie masz zużycie – w 626 przy zapieczonych pierścieniach nie dolewałem tyle
hrabcio napisał(a):nie dymi, w garażu żadnej plamy
no kurde, w przyrodzie nic nie ginie .....
hrabcio napisał(a):Myślę że jakby coś widział to by powiedział
jak się nastawił na sprawdzanie czy z silnika nie cieknie to mógł nie zwrócić uwagi na lewą stronę zaraz za zderzakiem – tam jest intercooler
zetek napisał(a):Czy jest jakaś norma spalania oleju podana przez Mazdę
Nie wiem jak Mazda, ale niektórzy producenci zastrzegają sobie prawo do ubytków oleju rzędu litra na 1000km – szczególnie w okresie dotarcia , jak i podczas dużego obciążania silnika...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
hrabcio napisał(a):orientujecie się może jaki jest koszt tej wymiany w dieslu 2.0 136KM
Rozrzut cenowy będzie spory, w zależności od tego gdzie to robisz. Moim zdaniem od 3 tysi zaczniesz zabawę...
Ja samodzielnie robiąc remont w benzynce zamknąłem sie w ok 500zł.
Uszczelka pod głowicę ok 100zł, pierścienie ok 120zł, planowanie ok 50zł,zawory ok 100zł uszczelniacze zaworów ok 30zł. (ceny po sporych rabatach) Przy okazji pasek i rolka za 100zł
Reszta uszczelek stara
Do tego nowe oleje, płyny...flacha za pożyczony klucz dynamo (teraz mam swój) i konsultację.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Rozrzut cenowy będzie spory, w zależności od tego gdzie to robisz. Moim zdaniem od 3 tysi zaczniesz zabawę...
ojj, a czy przy tym warto od razu wymienić rozrząd bo będzie też mnie to czekać początkiem przyszłego roku (tak żeby na robociznie zaoszczędzić)
czy jedno z drugim wiele wspólnego nie ma
wczesniej passat VR6
- Od: 27 lis 2007, 20:30
- Posty: 17
- Auto: M6 GY MZR-CD 2004 136KM
Witam!! Mam pewien problem który zaczyna mnie niepokoić. Po pierwsze samochód mi dymi jak mu dam po garach ale to podobno w "szóstkach" jest normalne, ale zauważyłem, że bierze mi olej – jakieś min. 0,5 l na 5000 km. Niby każdy silnik bierze troche oleju ale wydaje mi sie że na ten silnik jednak nowoczesny to za dużo. Silnik zbiera się prawidłowo, nie zauważyłem żadnych spadków mocy. Obejrzałem silnik i żadnych wycieków nie widze. Czysto. Troszke przy turbinie w miejscu gdzie jest podłaczona odma (tak mi sie wydaje że to odma) jest troche olejowego nalotu czarnego. Filtr powietrza tez jest czyściutki. Co może być przyczyną takiego zużycia oleju? A może tak ma być? Acha przebieg 99 000 km prawdziwy.
Sebal napisał(a):0,5 l na 5000 km. Niby każdy silnik bierze troche oleju ale wydaje mi sie że na ten silnik jednak nowoczesny to za dużo
Ja bym sie raczej cieszył tak niskim zużyciem oleju
Nowoczesność silnika nie ma wiele wspólnego z jego apetytem na olej...no chyba ,że na gorsze
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Mam dokładnie takie same objawy. Zurzycie oleju trochę mniejsze, ale jednak jest. Przy nalaniu oleju na maxa do górnej kreski odma popuszcza go na łączeniu z rurą do turbiny. Spocony jest też dolny krociec przy intercoolerze. Dymienie występuje przy ostrym daniu w palnik. Jaksa twierdzi że to normalne i póki co tego się trzymam.
Olej – dexelia 5W30
Olej – dexelia 5W30
Kumpel ściągnął sobie piękną Madzię 6
jakieś 2 m-ce temu. Do momentu, gdy jeździł na mobilu wszystko było ok, ale po wymianie na Castrol zaczął znacząco dymić. Teraz znów jest na Mobilu i jest cool. Minimalne spalanie zawsze będziesz miał – tak jak pisze Pawnik. mam służbową toyotę Yaris D-4D. Też Common i też troszkę oleju łyka 
JarunToruń
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
- Od: 13 maja 2008, 23:38
- Posty: 72
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda6 CD 136PS 2004 TOP KOMBI
Jeżdze na Castrolu Magnatec (taki mi wlali ostatnio w ASO) 5W30. Może rzeczywiście trzeba by zmienić olej bo na początku miałem laną Dextelie czy jakoś tak i wtedy nie dymiło i nie było zużycia oleju prawie wcale. Rozmawiałem właśnie z mechanikiem który powiedział mi że to całkiem normalne zużycie. No pozostaje tylko zmienić olej i zobaczyć co będzie. dymienie podobno też jest całkowicie w normie choć czasami patrze na niektóre diesle i w ogóle nie dymią ale widocznie ten typ tak ma.
Pojeździjcie sobie jakimś autem z nowymi silnikami TDI robionymi prze WV! Te to dopiero maja apetyt na olej! Nawet mają dodatkową konrolkę która infrmuje o uzupełnieniu olej (poza standardową). Wiekszy apetyt mają jesli poruszaja się w miescie dużo mniejszy na trasie. Co do dymienia to chyba z nowych disli to najbardziej kopcą TDCI forda zwałszcza w mondeo!
- Od: 30 paź 2007, 15:54
- Posty: 114
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6