Fachowcy doradźcie czy do Mazdy MX-3 rok prod. `94, 1.8 V6 pasuje płyn hamulcowy marki Ferodo DOT 5.1:
pozdrawiam
Jak płyn hamulcowy pasuje do Mazdy mx-3
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 7 kwi 2015, 22:30 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
Powód: Korekta tematu
-
winiu
winiu nie obraz sie ale mam pytanko.Po co Ci taki plyn.Dzieki niemu nie poprawisz hamulcow a jesli nie stosujesz zalecanych to nawet pogorszych.A jeszcze mieszanie R z DOT ma masakryczne skutki
-
waldii
winiu – nie lej tego płynu do układu hamulcowego MX-3 chyba, że chcesz sobie zrobić krzywdę 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Typy płynów hamulcowych:
R-3 mieszanina eterów metylowych i etylowych oraz polipropylenoglikoli,
kolor zielony, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
DOT 3 na bazie glikoli polietylenowych, kolor żółty
z zielonkawym odcieniem, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
DOT 4 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego,
kolor jasnozółty, min. temp. wrzenia 230°C, higroskopijny
DOT 5 na bazie silikonów, kolor niebiesko-fioletowy/purpurowy,
min. temp. wrzenia 260°C, niehigroskopijny
DOT 5.1 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego,
kolor jasnożółty, min. temp. wrzenia 260°C, higroskopijny
Należy stosować tylko taki styp płynu jaki przewidział producent! W pojazdach w których zaleca się stosowanie płynów DOT 3 lub DOT 4 (płyny syntetyczne)
elementy układu hamulcowego mają gumowe elementy wykonane z gumy z kauczuku etylenowo-propylenowego (EPM/EPDM/SBR) i w przypadku zastosowania
płynu mineralnego elementy te spuchną i rozpuszczą się (rownież w beznynie i innych rozpuszczalnikach), natomiast w pojazdach w których zaleca się
stosowanie płynów na bazie mineralnej stosuje się uszczelnienia z kauczuku butadienowo-akrylonitrylowego (NBR), czyli (ciekawostka) z tego samego co opony,
odboje, dętki i gumowe elementy silentblocków.
Mieszanie płynów hamulcowych :
Płyny DOT 5.1 nie są mieszalne z płynami typu DOT 5!
Płyny DOT 4 różnych producentów są zawsze mieszalne.
Ostatecznie można mieszać ze sobą DOT 3 i DOT 4.
Volvo w instrukcjach serwisowych zaleca stosowanie płynów DOT 4.
Oznaczenie 'DOT' jest handlowym oznaczeniem normy dla płynów hamulcowych, określającym m.in. temperatury wrzenia płynu suchego, zawodnionego i wartość pH.
Można zatem mieszać ze sobą płyny hamulcowe różnych producentów pod warunkiem, że posiadają one identyczne oznaczenie DOT x (podobna sytuacja ma miejsce w przypadku olejów typu ATF/Dexron).
R-3 mieszanina eterów metylowych i etylowych oraz polipropylenoglikoli,
kolor zielony, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
DOT 3 na bazie glikoli polietylenowych, kolor żółty
z zielonkawym odcieniem, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny
DOT 4 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego,
kolor jasnozółty, min. temp. wrzenia 230°C, higroskopijny
DOT 5 na bazie silikonów, kolor niebiesko-fioletowy/purpurowy,
min. temp. wrzenia 260°C, niehigroskopijny
DOT 5.1 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego,
kolor jasnożółty, min. temp. wrzenia 260°C, higroskopijny
Należy stosować tylko taki styp płynu jaki przewidział producent! W pojazdach w których zaleca się stosowanie płynów DOT 3 lub DOT 4 (płyny syntetyczne)
elementy układu hamulcowego mają gumowe elementy wykonane z gumy z kauczuku etylenowo-propylenowego (EPM/EPDM/SBR) i w przypadku zastosowania
płynu mineralnego elementy te spuchną i rozpuszczą się (rownież w beznynie i innych rozpuszczalnikach), natomiast w pojazdach w których zaleca się
stosowanie płynów na bazie mineralnej stosuje się uszczelnienia z kauczuku butadienowo-akrylonitrylowego (NBR), czyli (ciekawostka) z tego samego co opony,
odboje, dętki i gumowe elementy silentblocków.
Mieszanie płynów hamulcowych :
Płyny DOT 5.1 nie są mieszalne z płynami typu DOT 5!
Płyny DOT 4 różnych producentów są zawsze mieszalne.
Ostatecznie można mieszać ze sobą DOT 3 i DOT 4.
Volvo w instrukcjach serwisowych zaleca stosowanie płynów DOT 4.
Oznaczenie 'DOT' jest handlowym oznaczeniem normy dla płynów hamulcowych, określającym m.in. temperatury wrzenia płynu suchego, zawodnionego i wartość pH.
Można zatem mieszać ze sobą płyny hamulcowe różnych producentów pod warunkiem, że posiadają one identyczne oznaczenie DOT x (podobna sytuacja ma miejsce w przypadku olejów typu ATF/Dexron).
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość