Jak płyn hamulcowy pasuje do Mazdy mx-3

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez winiu » 7 lut 2008, 22:10

Fachowcy doradźcie czy do Mazdy MX-3 rok prod. `94, 1.8 V6 pasuje płyn hamulcowy marki Ferodo DOT 5.1:


pozdrawiam
Ostatnio edytowano 7 kwi 2015, 22:30 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
winiu
 

Postprzez waldii » 7 lut 2008, 22:34

winiu nie obraz sie ale mam pytanko.Po co Ci taki plyn.Dzieki niemu nie poprawisz hamulcow a jesli nie stosujesz zalecanych to nawet pogorszych.A jeszcze mieszanie R z DOT ma masakryczne skutki
waldii
 

Postprzez brii » 8 lut 2008, 00:55

winiu – nie lej tego płynu do układu hamulcowego MX-3 chyba, że chcesz sobie zrobić krzywdę :|
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Sokool » 8 lut 2008, 01:08

brii napisał(a):nie lej tego płynu do układu hamulcowego MX-3 chyba, że chcesz sobie zrobić krzywdę

Chyba Ci chodziło o DOT 5 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Pit » 8 lut 2008, 08:25

Typy płynów hamulcowych:

R-3 mieszanina eterów metylowych i etylowych oraz polipropylenoglikoli,
kolor zielony, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny

DOT 3 na bazie glikoli polietylenowych, kolor żółty
z zielonkawym odcieniem, min. temp. wrzenia 205°C, higroskopijny

DOT 4 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego,
kolor jasnozółty, min. temp. wrzenia 230°C, higroskopijny

DOT 5 na bazie silikonów, kolor niebiesko-fioletowy/purpurowy,
min. temp. wrzenia 260°C, niehigroskopijny

DOT 5.1 na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego,
kolor jasnożółty, min. temp. wrzenia 260°C, higroskopijny

Należy stosować tylko taki styp płynu jaki przewidział producent! W pojazdach w których zaleca się stosowanie płynów DOT 3 lub DOT 4 (płyny syntetyczne)
elementy układu hamulcowego mają gumowe elementy wykonane z gumy z kauczuku etylenowo-propylenowego (EPM/EPDM/SBR) i w przypadku zastosowania
płynu mineralnego elementy te spuchną i rozpuszczą się (rownież w beznynie i innych rozpuszczalnikach), natomiast w pojazdach w których zaleca się
stosowanie płynów na bazie mineralnej stosuje się uszczelnienia z kauczuku butadienowo-akrylonitrylowego (NBR), czyli (ciekawostka) z tego samego co opony,
odboje, dętki i gumowe elementy silentblocków.

Mieszanie płynów hamulcowych :
Płyny DOT 5.1 nie są mieszalne z płynami typu DOT 5!
Płyny DOT 4 różnych producentów są zawsze mieszalne.
Ostatecznie można mieszać ze sobą DOT 3 i DOT 4.
Volvo w instrukcjach serwisowych zaleca stosowanie płynów DOT 4.

Oznaczenie 'DOT' jest handlowym oznaczeniem normy dla płynów hamulcowych, określającym m.in. temperatury wrzenia płynu suchego, zawodnionego i wartość pH.
Można zatem mieszać ze sobą płyny hamulcowe różnych producentów pod warunkiem, że posiadają one identyczne oznaczenie DOT x (podobna sytuacja ma miejsce w przypadku olejów typu ATF/Dexron).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323