Mazda 323F KF-ZE Ferrari Rosso Corsa

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez xXx » 7 lut 2008, 11:08

Darek moim zdaniem sprzedaj te felgi, zrobiłeś błąd że kupiłeś felgi nie zastanawiając się wcześniej czy wejdą. Szczerze, to jeżeli chodzi o dystanse to maksymalnie 20mm na koło, wyobraź sobie jakie będą działały siły w samochodzie, w którym koło odsunięte jest dodatkowo o 30mm od piasty(łożyska-piasty)

Sprzedaj felgi i kupi inne, ponieważ jeżeli w tym momencie jest na styk z obrysem auta to przy tej wielkości koła na 100% będzie zahaczać po zamontowaniu dystansów nawet 15mm na koło, czyli przy doprowadzeniu ET do 35.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez xXx » 7 lut 2008, 11:10

brii napisał(a):Tarcze hamulcowe od BA w takich felgach będą wyglądać przekomicznie oczko



Maćku na pewno lepiej niż w większości "starych" mazd, ponieważ BA ma tarczę o średnicy 274mm z przodu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Bartek1986 » 7 lut 2008, 13:44

xXx napisał(a):Darek moim zdaniem sprzedaj te felgi


Sprzedaj i kup jakieś ładne 17'... 18' w BA to przerost formy nad treścią...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez mihal85 » 7 lut 2008, 13:50

Zgadzam się z przedmówcą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 23:09
Posty: 110
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda6 GH LF-VD

były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI

Postprzez darekk86 » 7 lut 2008, 14:17

Ooo nie, na 17" nie zmienie :] Tym bardziej ze opony mam na 18" a ich nie chce sprzedac na pewno.
A znowu 7,5x18" da niewiele mniejsza roznice, nawet 7x18" bedzie robilo problemy. Wiec wole sobie z tymi co mam poradzic jakos.

Chcialem jeszcze wyklepac jakos blotniki przed malowaniem, ale jak wczoraj pojechalem przywiezyc dokladnie kolo to juz samochod byl w podkladzie. Trudno, cos pozniej wymysle, w najgorszym wypadku bedzie do pomalowania kawalek znow.

Dzisiaj samochod jest lakierowany, jutro na wieczor powinien juz wyschnac wiec bede mogl zakladac felgi do sprawdzenia dokladnego. Sprawdze ile musze dystansu kupic, kupie jakies moze troche tansze i zobaczymy jak sie na tym ujedzie. Jak bedzie zle to wtedy dopiero moze zmienie felgi. Narazie poki co mam jeszcze 16", wiec nie ma problemu.

A czy da sie zalozyc sprezyny tak twarde zeby zawieszenie prawie sie nie uginalo? Ja to bym byl sklonny nawet zaspawac amortyzatory ;) hehe. Byle tylko felgi weszly :D

Obrazek

No tutaj jeszcze na obnizonym zawieszeniu to musi byc twarde zawieszenie zeby sie nie uginalo i nie haczylo. To wystarcza sprezyny obnizone? Jamexy -40mm?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Pajko » 7 lut 2008, 15:28

darekk86 dla chcacego nic trudnego wiec nic sie nie martw cos wymyslisz , ja np lekko podcialem nadkola i zaklepalem na wszelki wypadek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez xXx » 7 lut 2008, 15:43

Darek, przy nowych amorkach oraz sprężynie -40mm tył ugina się minimalnie...


Zrób zdjęcia gdy będziesz przymierzał, może jakoś pomożemy...


Pamiętaj, że 18" + obniżone zawieszenie = 30km/h przy większości dziurawych dróg w Wa-wie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez marcus_87 » 7 lut 2008, 16:34

tak czytam i musze powiedziec ze bardzo chaotyczne te zmiany decyzje itd. malo czasu duzo przerobek, w wiekszosci nie przemyslanych. nie przygotowales sie do tematu, pewnie jakby nikt nie napisal o Et to byloby wielkie zdziwienie na wiosne. mysle ze w tym momencie masz duzy problem, 30mm dystans to juz przegiecie, chyba ze auto bedzie stalo jak regal w garazu. inaczej bedziesz zmienial lozyska czesciej niz olej. watpie zebys na samych sprezynach -40mm i amortyzatorach przeznaczonych do serii, uzyskal taka sztywnosc zeby ci nie tarlo o nadkola. pomijajac fakt ze -40mm to juz za duzo na seryjny amortyzator. takze rzezba gwarantowana. pytanie o dystanse do przodu- jakbys poczytal troche to bys wiedzial ze dystans na przodzie znacznie pogarsza prowadzenie wiec jak nie ma takiej potrzeby to jest to totalnie bez sensu

PS jak wsadzales palec miedzy kolo a amortyzator z tylu to akurat bylo tam ok 15mm :P

tak to jest. zeby wsadzic 2-3 rozmiary wieksze kolo od serii trzeba wszystko przeliczyc bo pozniej sa kombinacje, rzezby i niemale koszta. to tak jak nakrecanie nakretki 10 na srube 11. ale widze ze jest duzo osob ktore nie zdaja sobie sprawy z komplikacji. bo na forum angielskim wsadzili 19 to czego u mnie mialaby 18 nie wejsc nie?

zaczniesz klepac i wyciagac blotniki o 15-20mm, kiedys dojdziesz do wniosku ze jednak 18 to nie za dobry wybor na polskie drogi zalozysz 'normalne' kola i jak ten samochod bedzie wygladal? jak buda kempingowa z kolami schowanymi 10cm w nadkola...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez Piotrek » 7 lut 2008, 19:37

marcus_87 napisał(a):to tak jak nakrecanie nakretki 10 na srube 11. ale widze ze jest duzo osob ktore nie zdaja sobie sprawy z komplikacji. bo na forum angielskim wsadzili 19 to czego u mnie mialaby 18 nie wejsc nie?

zaczniesz klepac i wyciagac blotniki o 15-20mm, kiedys dojdziesz do wniosku ze jednak 18 to nie za dobry wybor na polskie drogi zalozysz 'normalne' kola i jak ten samochod bedzie wygladal? jak buda kempingowa z kolami schowanymi 10cm w nadkola...

dawno nie widziałem tak sensownego posta :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez darekk86 » 7 lut 2008, 20:18

wszystko ok, tylko ze felgi od dawna planowalem i szukalem odpowiednich. Wiedzialem ze musza byc z innym ET, ale te sie trafily w takiej cenie ze musialem je kupic. I wiedzialem ze na pewno bez problemow ich nie zaloze. Ale zawsze jak bede chcial je sprzedac, to na pewno na tym i tak nie strace...

O ET i wszystkim dotyczacym felg wiedzialem dokladnie. Myslalem jednak ze troche wiecej tam luzu jest. No coz...

A sprezyny -40mm jakos sporo osob ma i na seryjnych amortyzatorach i nie slyszalem zeby cos strasznego sie dzialo... Hmm, moze lepiej najpierw samemu sprawdzic niz tylko teoretyzowac?

Z przodu najchetniej wogole bym nie nalozyl dystansow, ale zobaczymy ile bede musial dac z tylu. Jak beda w miare nieduze to przod zostanie seryjnie, tak zeby tylko nie bylo duzej roznicy.

A zmiany raczej chaotyczne nie sa i nie byly, wszystko bylo dokladnie zaplanowane. Akurat z felgai trafila sie okazja to trzeba bylo skorzystac. A i tak mialy byc zawsze od rx-8, a z tamtymi byly by jeszcze wieksze problemy.

Jakos moze sie uda to rozwiazac, cos wymysle. Najgorszy wariant to sprzedaz tych felg i kupno innych wezszych, ale takich zadne dobre firmy nie maja...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez mihal85 » 7 lut 2008, 20:21

Noo bo moim zdaniem marcus_87 ma całkowitą rację. Rozumiem, że fajnie jest mieć 18", fajnie na nie patrzeć i w ogóle są wypasione i przyciągają wzrok, ale... jakim kosztem. Kto czytał od początku o tych "kółkach" tutaj wie o czym mowa. Dlatego jeszcze raz mówie, że 17" byłyby w zupełności wystarczające. To oczywiście tylko mój punkt widzenia, ale coś mi podpowiada, że jest rosądny.

Oczywiście jeśli "chęć" pozostania przy tych felernych 18" będzie na tyle duża, że zwycięży wszystko to mogę tylko życzyć powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 23:09
Posty: 110
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda6 GH LF-VD

były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI

Postprzez xXx » 7 lut 2008, 23:04

Darek założysz dystanse na tył, bez zakładania na przód, a samochód stanie się nadsterowny. Miałem tak w poprzedniej BA...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez darekk86 » 7 lut 2008, 23:06

hmm, a jak z przodu by byly np. po 5mm a z tylu po 15mm? Bo to by bylo jeszcze rozsadne i chyba malo widoczne na pierwszy rzut oka.
Najlepiej by bylo zmienic naped na tyl... ;) wtedy wysuniete kola z tyl byly by ok :)

A wogole czy przy oponach 225 powinno sie myslec ze samochod moze sie zle prowadzic? Bo chyba przy takiej szerokosci i tak i tak bedzie sie dobrze trzymal, nawet z dystansami z tylu tylko. Czy nie za bardzo?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez xXx » 7 lut 2008, 23:10

Prowadzanie w zakrętach było by na pewno w porządku, jednak przy jeździe na wprost szczególnie w koleinach miałbym dziwne i niemiłe wrażenie, że auto wymyka Ci się spod kontroli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez dawidek578 » 7 lut 2008, 23:18

A ja jestem zaaa ... 18 nastkami :] jak to nie ma robić za dużo km to spoko,chetnie się przejade na jakiś zlot żeby ją zobaczyć bo napewno warto w końcu ktoś musi być pierwszy w klubie co wrzuci do BA 18 naski gcy by damian nie wyjechał i nie sprzedał mazdy to ... :(
SPRZDEAM CZĘŚCI MAZDA 323f 323c FORD PROBE TEL.BEZPOŚREDNIO NA PLAC 602600238
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 21:04
Posty: 100
Skąd: Poznań/puszczykowo
Auto: TOYOTA AVENSIS

Postprzez Don Corleone » 7 lut 2008, 23:25

darekk86 napisał(a):A wogole czy przy oponach 225 powinno sie myslec ze samochod moze sie zle prowadzic?

Gwarantuje ci że tak jak ja (mam 225) nauczysz się nie odrywać ani na chwilę chociażby jednej ręki od kierownicy :P
W koleinach to jest walka, ale za to rekompensuje wszystko w zakrętach. No i oczywiście się trochę zmuli.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez brii » 8 lut 2008, 01:17

Panowie – nie chcę nikogo obrażać, ale chyba macie mało pojęcia o jeżdzeniu po zakrętach – szeroka guma i niski profil nie są dobre przy ostrej jeździe po zakrętach... Niski profil i szerokie gumy = rewelacyjna stabilność przy jeździe na wprost z dużymi prędkościami po równych drogach... Nie wiem skąd u nas moda na takie gumy skoro dróg dobrych nie mamy.
Niski profil i szeroka guma przy ostrej jeździe po zakrętach równa się nagłe utraty przyczepności bez ostrzeżenia (mało czucia dają) i mniejsza powierzchnia styku z asfaltem (boki takiej opony nie biorą udziału w jeździe, a wewnętrzna część i tak się odrywa od asfaltu).
Większa szerokość opony bez zwiększenia masy skutkuje niższym naciskiem na cm2 niż przewidziano dla jakiś konkretnych nastaw zawieszenia...
Pewnie zaraz dostanę opieprz i powiecie, że się nie znam, ale wiedzcie, że kiedyś też myślałem, że szeroka guma i niski profil to lepsza jazda w zakrętach.
Ostatnio edytowano 8 lut 2008, 02:04 przez brii, łącznie edytowano 2 razy
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bartek1986 » 8 lut 2008, 02:00

Miałem okazje jeździć nie długi okres czasu na oponach 225.. jazda w koleinach to jak walka z wiatrakami <lol> lepiej w ogóle się zatrzymać i pojechać autobusem :| ale jak ktoś woli wyglądać, a nie jechać to jego sprawa :) moim skromnym zdaniem 205 na polskie drogi to max ;)

Niestety Brii ma 100 % racji.. nie ma tak kolorowo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez darekk86 » 14 lut 2008, 00:04

Mazda juz po lakierowaniu, poskladana, jeszcze tylko przod zostal. Jutro ma byc napelniana i naprawiana klima (bo wezyki sie pourywaly itd.), pozniej jeszcze skrzynie musza zrobic bo podczas wypadku zablokowala sie na 1 biegu bo oslona silnika czy cos pod spodem pokrzywilo ciegna. Po odgieciu oslony skrzynia dziala ale tylko 2 i wsteczny bieg. Wiec musza labo wyprostowac ciegna albo wymienic. Zobaczymy.
Jeszcze mazde czeka polerka calosci, ale juz bez polerki wyglada jak z salonu :D Zakochalem sie znow...

Lakier to czerwony Ferrari Rosso Corsa, czyli tak jak bylo planowane. I wyszlo bardzo sympatycznie, bo balem sie ze bedzie kicha. Tylko musze stanac obok normalnej czerwonej mazdy zeby zobaczyc jaka dokladnie jest roznica.
A no i jeszcze listwy na drzwiach beda naklejone, bo bez nich glupio wyglada. I pomalowane zaciski, wyczyszczone tarcze i wypolerowany wydech koniecznie. Niestety, prawie 2 miesiace stania na dworze w zimie u mechanika dalo o sobie znac na tych elementach. Nie byla wogole jezdzona, dlatego tarcze sa paskudne.

I pare fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


No i piekne zdjecie ze spotkania wtorkowego...
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez jErEk1987 » 14 lut 2008, 00:09

Dziekujemy za zdjecia ...powiedz mi czy dobrze widze czy masz na tylnym zderzaku to przetłoczenie na dole zrobione na czarno??? Czym i jak to zrobiłes czy to pomalowane na czarno czy jakos innaczej......
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2008, 15:34
Posty: 67
Skąd: KRAKÓW
Auto: Mazda 323F 1.5 16v DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy