Czy uszkodzony termostat może spowodować brak ogrzewania?

Postprzez Sebastian » 8 lis 2004, 15:03

Witam wszystkich mam pytanie, czy walnięty termostat może spowodować zanik ogrzewania. W mojej madzi obiawia się to tak że ogrzewanie pojawia sie tylko przez moment i jest tak słabe że włączenie nawiewu powoduje zanik grzania. Potem już leci tylko zimne. Ogrzewanie miłem do wakacji teraz coś się stało i padaczka. Proszę o pomoc bo zimno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 14:05
Posty: 92 (0/1)
Skąd: Minkowice Oławskie
Auto: Mazda 626 GE 2.0 Sedan 92r

Postprzez Mikołaj » 8 lis 2004, 15:27

Jeżeli masz rzeczywiście walnięty termostat (cały czas otwarty na max) to możliwości grzewcze twojego autka naturalnie spadną. Bardzo łatwo to sprawdzić. Przede wszystkim sprawdź jaką temperaturę wskazuje wskaźnik. Jeżeli względnie stałą bez względu czy jesteś w trasie czy stoisz w korku to termostat jest ok. Jeśli natomiast w trasie (przy obecnych temperaturach na zewnątrz) strzałka leży prawie na dole (brak ciepłego powietrza z nadmuchów) a podczas stania w korku strzałka wyraźnie podnosi się i pojawia się coraz cieplejsze powietrze tzn. że masz naprawdę walnięty termostat. Sam to przerabiałem :) Nie pozostaję nic innego jak założyć nowy. A ponadto powinno ci podskoczyć spalanie bo silnik jest niedogrzany.

3maj się
Mikołaj
 

Postprzez Achemenid » 8 lis 2004, 15:37

a kiedy plukales uklad chlodzenia moze masz zamulony .?????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez b2 » 8 lis 2004, 17:31

o ogrzewaniu w 626 ge już było tyle razy wałkowane! termostat czy otwarty, czy zamknięty, płyn i tak przechodzi przez nagrzewnicę. to w niej szukaj problemu. jedyne co to wóz może się bardzo długo nagrzewać/być niedogrzany, przy otwartym termostacie. ale nie sądzę, żeby w ogóle ani trochę ciepła nie szło z nawiewu. Uszkodzony termostat moe też przecież się nie otwierać – ciecz krąży tylko po małym obiegu. Powinno być ciepło w aucie, gorąco!! (przy sprawej nagrzewnicy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Smirnoff » 8 lis 2004, 17:40

1) za mało płynu w układzie chłodzenia
2) źle wpięty parownik LPG (o ile go masz)
3) zamulona nagrzewnica

Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Sebastian » 8 lis 2004, 18:48

b2 napisał(a):o ogrzewaniu w 626 ge już było tyle razy wałkowane! termostat czy otwarty, czy zamknięty, płyn i tak przechodzi przez nagrzewnicę. to w niej szukaj problemu. jedyne co to wóz może się bardzo długo nagrzewać/być niedogrzany, przy otwartym termostacie. ale nie sądzę, żeby w ogóle ani trochę ciepła nie szło z nawiewu. Uszkodzony termostat moe też przecież się nie otwierać – ciecz krąży tylko po małym obiegu. Powinno być ciepło w aucie, gorąco!! (przy sprawej nagrzewnicy)


Wałkowane czy nie ja mam problem z grzaniem. A z nawiewu leci tylko przez minute letniawe potem tylko zimne. Nagrzewnica była na wakacjach robiona i prostowana obieg powinien być bo płyn przepływa przez komore. Temp jest troche za połową tak jak zawsze i stoi. Parownik chyba mam zaraz za reduktorem jeżeli dobrze sobie przypominam musze jeszcze zerknąć, ale wątpie żeby to on był przyczyną w zeszłą zimę ogrzewanie pracowało bez zarzutów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 14:05
Posty: 92 (0/1)
Skąd: Minkowice Oławskie
Auto: Mazda 626 GE 2.0 Sedan 92r

Postprzez b2 » 8 lis 2004, 18:54

może popsute jest sterowanie klapą przy nagrzewnicy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Sebastian » 16 lis 2004, 12:52

Czy przymknięty termostat może zablokować przynajmniej częściowo obieg tak że ogrzewania nie ma chociaż nagrzewnica jest ciepła. Już nawet wyłączeyłem wentylator by zbytnio często nie chłodził nagrzewnicy i nic nie pomagai. A klapa jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 14:05
Posty: 92 (0/1)
Skąd: Minkowice Oławskie
Auto: Mazda 626 GE 2.0 Sedan 92r

Postprzez Koval » 16 lis 2004, 18:22

b2 napisał(a):termostat czy otwarty, czy zamknięty, płyn i tak przechodzi przez nagrzewnicę


Moim zdaniem (i nie tylko) nagrzewnica jest zasyfiona, albo dały jej radę specyfiki do uszczelnienia układu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez nightcomer » 17 lis 2004, 02:32

Sebastian napisał(a):Nagrzewnica była robiona i prostowana
zgięła się?
Parownik chyba mam zaraz za reduktorem
<szok>
<szok>
<szok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6