Mazda MX-3 (EC) – Opinie i Informacje

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez Kamil T » 3 sty 2008, 02:04

Dzięki.To samo słyszałem jak kupowałem 626 :D, jak patrzę na ceny części do MX-3 to wydają mi się przyzwoite, najbardziej martwi mnie zawieszenie w MX (Polskie drogi to poligon, niedawno walczyłem z zawiechą w GE 3000+ ) i to jak mocnego zaliczyła dzwona, w bez wypadki w takich rocznikach poprostu nie wierze. Co do silnika to... zakładałem, że jeśli się posypie to może przeszczepię zwykłego 2.5 V6 Kla z jakiejś 626, oile to wykonalne...
przy tych cenach Pb, biorę pod uwagę również montaż SGI...

P.S. Dochodzimy tu (jak wszyscy kupujący niepospolite auto) do wspólnego wniosku... Wszystko super... "Jeśli nie kupisz szrota"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 12:06
Posty: 57
Skąd: Ostrów Maz ...
Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro

Postprzez starlet » 5 sty 2008, 08:06

Ja swoją MX-3 mam od maja 2007 poprzednio jeździłam Toyotą Starlet z 1995 r żadnej awarii tylko wymiana części eksploatacyjnych , oddałam ją siostrze bo bardzo mi sie spodobała MX-3 a potem miałam dusze na ramieniu bo w ogóle nie znałam tej marki .
Kupiłam ją w Auto-Handlu jeden właściciel – kobieta, Mazda jest z Salonu w Polsce
Nic jej nie mogę zarzucić badanie techniczne przeszła bez problemu bardzo sie cieszę , że ja mam . No ale apetyt rośnie i już oglądam się za MX-3 1.8 V6 z 97-98 r w dobrym stanie jakby ktos wiedział to proszę o kontakt gotówke będę miała pod koniec stycznia
<jupi> <jupi> <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2007, 06:49
Posty: 40
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda MX-3 1995 1.6 DOHC

Postprzez brii » 5 sty 2008, 12:09

Kamil T napisał(a):martwi mnie zawieszenie w MX (Polskie drogi to poligon

Jak zamontujesz dobre części to jest względny spokój, lepiej zapłacić raz więcej i się nie martwić :) Gumki trzeba kupić oryginalne i zapomnieć o problemie :)

Kamil T napisał(a):zakładałem, że jeśli się posypie to może przeszczepię zwykłego 2.5 V6 Kla z jakiejś 626, oile to wykonalne...

Zerknij tutaj – to temat o mojej Maździe :)
Klikni na "Swap z K8 na KL-ZE" (K8 – 1.8V6, KL-ZE – 2.5V6 J-Spec)
Ostatnio edytowano 13 sty 2008, 16:58 przez brii, łącznie edytowano 2 razy
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ToMeKKoWaL » 13 sty 2008, 10:07

Witam jestem Nowy zamierzam kupić w najbliższej przyszłości ten wóz i dlatego od 2 dni czytam o nim jak najwięcej.
Napaliłem się na niego maxymalnie :) :) :)
Małe pytanko dlaczego na głównej stronie w danych technicznych
1991-1994 1.6i 88 KM 16V ten jest sohc – jeden wałek
1994-1998 1.6i 107 KM 16V ten jest dohc -dwa wałki
to o co chodzi z V6
Ten drugi ma oznaczenie V6 bo ma dwa wałki ?? ??
pewnie głupie pytanie ale kto pyta nie błądzi :) :)
Pozdro dla całej ekipy
i zapraszam do klanu na stronie http://www.fotka.pl/klan/27263/MaZdA_FaNs/
W <Mych Marzeniach ten o to wóz <M><X>–<3> :)
Zapraszam do klanu na fotce
http://www.fotka.pl/klan/27263/MaZdA_FaNs/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 09:55
Posty: 8
Skąd: Łódż

Postprzez 2Nol » 13 sty 2008, 10:43

ToMeKKoWaL napisał(a):Witam jestem Nowy zamierzam kupić w najbliższej przyszłości ten wóz i dlatego od 2 dni czytam o nim jak najwięcej.
Napaliłem się na niego maxymalnie :) :) :)

Witam

Tylko pamiętaj żeby kupić z głową,

ToMeKKoWaL napisał(a):Małe pytanko dlaczego na głównej stronie w danych technicznych
1991-1994 1.6i 88 KM 16V ten jest sohc – jeden wałek
1994-1998 1.6i 107 KM 16V ten jest dohc -dwa wałki
to o co chodzi z V6
Ten drugi ma oznaczenie V6 bo ma dwa wałki ?? ??


W MX-3 były montowane trzy silniki:

1.6 16V SOHC (B6) – Jeden wałek rozrządu
1.6 16V DOHC (B6D) – Dwa wałki rozrządu
1.8 V6 24V DOHC (K8) – dwie głowice, po dwa wałki rozrządu w każdej

Kupuj MX-3 i dbaj o nią, a ona ci się odwdzięczy frajdą z jazdy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez KyRy » 13 sty 2008, 12:30

ToMeKKoWaL napisał(a):to o co chodzi z V6

na stronie głównej też masz opis danych technicznych V6
:)
Mazda MX-3 1.8 V6 24V
Pojemność skokowa: 1845 ccm
Moc maksymalna: 133 KM
Liczba cylindrów: 6
Liczba zaworów: 24
Maksymalny moment obrotowy: 157 Nm przy 5300 obr./min.
Wymiary: 422x170x131 cm
Poj. bagażnika: 289 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 sek.
V maksymalna: 202 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 50 l
Średnie zużycie paliwa: 9,0 l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez ToMeKKoWaL » 13 sty 2008, 22:56

ok ale jeśli dobrze wiem to silnik 1,6 też ma opcje V6 więc twoja odpowiedz nie zgadzała by się bo to silnik 1,8 tak ??
W <Mych Marzeniach ten o to wóz <M><X>–<3> :)
Zapraszam do klanu na fotce
http://www.fotka.pl/klan/27263/MaZdA_FaNs/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 09:55
Posty: 8
Skąd: Łódż

Postprzez ToMeKKoWaL » 13 sty 2008, 22:59

czyli mam rozumieć że V6 to tak naprawde największy silnik tej mazdy
W <Mych Marzeniach ten o to wóz <M><X>–<3> :)
Zapraszam do klanu na fotce
http://www.fotka.pl/klan/27263/MaZdA_FaNs/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 09:55
Posty: 8
Skąd: Łódż

Postprzez Jacol » 13 sty 2008, 23:10

ToMeKKoWaL napisał(a):czyli mam rozumieć że V6 to tak naprawde największy silnik tej mazdy

nie ma 1,6 V6

w serii są tylko:
1,6 R4 (rzedowy 4-cylindorowy) SOHC
1,6 R4 (j.w.) DOHC
1,8 V6 (widlasty 6-cylindrowy) DOHC

Inne silniki to już tylko SWAP który wykonujemy sami :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez brii » 13 sty 2008, 23:11

ToMeKKoWaL napisał(a):czyli mam rozumieć że 1.8 V6 to tak naprawde największy silnik tej mazdy

Seryjnie największy, ale nie całkowicie największy ;)

Silnik 1.6 nie ma "opcji" V6 – V6 to zupełnie inna konstrukcja silnika (6 cylindrów w dwóch głowicach, 4 wałki rozrządu). Opcję V6 w 1.6 można rozumieć jako dodatkowe elementy stylizacji – nakładki na progi i pod zderzak.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez 2Nol » 13 sty 2008, 23:18

ToMeKKoWaL napisał(a):ok ale jeśli dobrze wiem to silnik 1,6 też ma opcje V6 więc twoja odpowiedz nie zgadzała by się bo to silnik 1,8 tak ??


Silniki 1,6 to silnik rzędowy, czterocylindrowy. http://en.wikipedia.org/wiki/Straight_engine

Silnik 1,8 to silnik w układzie V, sześciocylindrowy, http://en.wikipedia.org/wiki/V6_engine

Silniki 1,6 występują w wersjach SOHC i DOHC, o różnicach można poczytać o tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Overhead_camshaft

Generalnie V6 to ten mocny, R4 to ten bardziej ekonomiczny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez ToMeKKoWaL » 14 sty 2008, 20:24

wielkie dzięki :) :)
W <Mych Marzeniach ten o to wóz <M><X>–<3> :)
Zapraszam do klanu na fotce
http://www.fotka.pl/klan/27263/MaZdA_FaNs/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 09:55
Posty: 8
Skąd: Łódż

Postprzez michasiek » 14 sty 2008, 22:34

Tylko nie kup trupa, bo to zabije ci frajdę z posiadania MX'a. Wiem co mówie :P
Dobry mechanik – a nawet lepiej – auto na warsztat zabrać do oględzin. Niska cena nie oznacza, że wszystkie MXy są w stanie do użycia. Dla przykładu swojego kupiłem za 7tyś, po tygodniu potrzebny był remont silnika 3tyś w plecy. Do dziś w auto włożyłem drugie tyle... i nie żartuje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez ToMeKKoWaL » 15 sty 2008, 20:41

michasiek napisał(a):Tylko nie kup trupa, bo to zabije ci frajdę z posiadania MX'a. Wiem co mówie :P
Dobry mechanik – a nawet lepiej – auto na warsztat zabrać do oględzin. Niska cena nie oznacza, że wszystkie MXy są w stanie do użycia. Dla przykładu swojego kupiłem za 7tyś, po tygodniu potrzebny był remont silnika 3tyś w plecy. Do dziś w auto włożyłem drugie tyle... i nie żartuje ;)


Jak można poznać MX-3 że jest w stanie użytkowania (Nie trup) tak jak mówiłeś :)
Po czym można poznać że to jest trup

Z góry dzięki za wskazówki :)
W <Mych Marzeniach ten o to wóz <M><X>–<3> :)
Zapraszam do klanu na fotce
http://www.fotka.pl/klan/27263/MaZdA_FaNs/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 09:55
Posty: 8
Skąd: Łódż

Postprzez brii » 15 sty 2008, 21:18

ToMeKKoWaL napisał(a):Jak można poznać MX-3 że jest w stanie użytkowania (Nie trup) tak jak mówiłeś
Po czym można poznać że to jest trup

Mega skomplikowana sprawa... Można na ten temat napisać nie jedną książkę.
Względną pewność możesz mieć kupując egzemplarz od kogoś z klubu.

Najlepiej zabrać samochód do dobrego warsztatu i niech go prześwietlą, jeśli idzie o silnik to wyjdzie dopiero po kilku tysiącach km.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 15 sty 2008, 23:34

brii napisał(a):Najlepiej zabrać samochód do dobrego warsztatu i niech go prześwietlą, jeśli idzie o silnik to wyjdzie dopiero po kilku tysiącach km.


a z tym może być ciężko, bo znalezienie dobrego mechanika do mazdy to niezła sztuka... tym bardziej kogoś do aut typu mx-3. Chyba, że tylko ja mam takiego pecha na fachowców :P Mnie sie udało na szczęscie pod względem mechanicznym dobrze trafić. Był to czysty fart, bo osoba którą brałem ze sobą pooglądała auto dość ogólnie. Z reszta zawsze cuda wychodzą po kupnie ;)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Lukano » 16 sty 2008, 09:11

loockas napisał(a):znalezienie dobrego mechanika do mazdy to niezła sztuka.

Popieram w 100% ;) ja się odbijam od mechanika do mechanika, a mazda chodzi coraz gorzej :(
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez brii » 16 sty 2008, 09:39

Lukano napisał(a):Popieram w 100% ja się odbijam od mechanika do mechanika, a mazda chodzi coraz gorzej

Zapraszam do Częstochowy :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez mX-MEN » 16 sty 2008, 19:07

Kto wie jakiej średnicy musze kupić złączki do dolotu na przepustnice i na przepływkę??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez ToMeKKoWaL » 21 sty 2008, 15:15

Ja mam takie zapytanie

Jak to jest z tym Momentem obrotowym

Kiedy jest lepiej gdy maxymalny moment obrotowy sięga przy 3600 obr\min czy 4000 obr\min

z danych technicznych MX-3 3600 czyli chodzi tu o to że od tych obrotów on ma największą moc ???

Próbuje wejść w sprawy mechaniki aby poznać wszystko więc się pytam :)
Dzięki z góry

:D
:] :)
W <Mych Marzeniach ten o to wóz <M><X>–<3> :)
Zapraszam do klanu na fotce
http://www.fotka.pl/klan/27263/MaZdA_FaNs/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2008, 09:55
Posty: 8
Skąd: Łódż

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323