Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Hitman » 7 sty 2008, 21:53

michauuu napisał(a):auto było do niego przyzwyczajone?? krzywy

he dolaczam sie... :) ja mam olej GM Genuine polsyntetyk i nie narzekam nie kopci i nie bierze oleju wlalem ten bo taki byl od poprzedniego wlascieciela czy powinienem go zmienic?? dalem za niego 75pln=5l
Mariusz Pozdrawia....

Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, że jesteś. Nikt nie zauważy różnicy.

http://www.youtube.com/watch?v=MF0kKIyT ... re=related
Zastanów się dwa razy zanim zaczniesz robić prawko! hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 21:12
Posty: 241
Skąd: (WLKP)
Auto: Mazda 323C Biała strzała;p

Postprzez brii » 7 sty 2008, 22:20

Xavier napisał(a):Przykładowo...Texaco ma takie dodatkowe zabezpieczenie.

Nie używałem. Wiem, że nie ma takowych w:
– Mobil
– Midland
– Elf
– Total
– Shell
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez mirbie » 8 sty 2008, 00:14

opinia znajomego mechanika --> magnatec jest do nowszych silników..
według innych mechanikow Castrol jest do %@$@%... ledwo zalejesz zaraz sie robi czarny..
ja bym sie upierał przy półsyntetyku Vavoline MaxLife dla silnikow z przebiegiem powyzej 100.000 km.
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 19:15
Posty: 44
Skąd: Poznan
Auto: Mazda 1.6 16 V + LPG `97

Postprzez MvG » 8 sty 2008, 01:06

Wlewam Elf Competiotion STI 10W40 (dwa razy juz było zalewane przeze mnie) i chodzi pieknie.
Takie pytanko do Ciebie: Piszesz, że olej był niewiadomego pochodzenia. A skąd wiesz, że był zalany akurat przed Twoim zakupem samochodu? Chyba, że znajomy, rodzina. W innym przypadku takich rzeczy nie jest się pewnym bo w ogłoszeniach przewaznie sprzedający wymienia połowe elementów akurat przed sprzedażą <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 15:26
Posty: 99 (1/1)
Skąd: mazowsze
Auto: 323S BA Z5 96r. nobble green

Postprzez Sokool » 8 sty 2008, 01:21

mirbie napisał(a):ledwo zalejesz zaraz sie robi czarny

I co z tego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez waldek2000 » 8 sty 2008, 09:21

GofNet napisał(a):Czyli co...? Dzięki zastosowaniu oleju mineralnego silnik jest szczelny i nie ma wycieków? Więc jak się zastosuje syntetyk i nagar naniesiony przez kiepski minerał zejdzie, to nagle pojawią się wycieki? A skąd te dziury, którymi niby ma wypłynąć olej? Zrobił nagar z oleju mineralnego? Może były już wcześniej i olej się wylewał, ale dzieki magicznemu olejowi mineralnemu wszystko się uszczelniło?

Dzięki stosowaniu oleju mineralnego (jak sam piszesz) silnik będzie miał szansę dłużej przeżyć bez wycieków. Oczywiście są wady takiego rozwiązania (tworzenie nagarów i gorsze parametry smarne i krótsze okresy między wymianami) ale jest jedna niezaprzeczalna zaleta. Otóż olej z mineralną bazą przyczynia się do zwiększenia elastyczności wszelkich uszczelek i uszczelniaczy na bazie gumy. I własnie ta właściwość minaralnych baz olejowych sprawia że prawdopodobieństwo wycieków jest mniejsze. Pomijam inne aspekty stosowania mineralnych olejów – sam stosuję półsyntetyk mimo niewiadomego przebiegu (na liczniku 200tys a zapewne coś koło 300tys).
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez GofNet » 8 sty 2008, 19:03

waldek2000 napisał(a):Dzięki stosowaniu oleju mineralnego (jak sam piszesz) silnik będzie miał szansę dłużej przeżyć bez wycieków.
     Ja? To manipulacja albo nadinterpretacja moich słów ;).
waldek2000 napisał(a):olej z mineralną bazą przyczynia się do zwiększenia elastyczności wszelkich uszczelek i uszczelniaczy na bazie gumy.
waldek2000 napisał(a):Oczywiście są wady takiego rozwiązania (tworzenie nagarów i gorsze parametry smarne...)
     A czy nagar nie powoduje twardnienia uszczelek? Bo mnie się wydaje, że chyba właśnie tak. Dlatego uszczelniacze nie lubią oleju mineralnego. Poza tym jeśli olej syntetyczny dba o silnik i lepiej go smaruje, to jego elementy znacznie wolniej się zużywają. Nie mniej jednak mogę spróbować zgodzić się z jedną możliwością. Jest nagar, to przykrywa ten drobny fragment uszczelki i olej nie ma do niej dostępu, a więc i nie jest przepłukiwana/wypłukiwana. Brak nagaru, to brak złudnej "ochrony" ale olej ma dostęp od uszczelek i regularnie je przepłukuje/wypłukuje. Czy jednak tak jest? Tyle aut jeździ na syntetykach i jakoś ich właściciele nie narzekają. Jeszcze nie słyszałem, aby w Mazdzie silnik po zmianie oleju na syntetyk się rozszczelnił. Ktoś słyszał?

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez brii » 8 sty 2008, 19:18

GofNet napisał(a):Ktoś słyszał?

Nie :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ravi » 8 sty 2008, 23:27

mirbie napisał(a):
według innych mechanikow Castrol jest do %@$@%... ledwo zalejesz zaraz sie robi czarny..


Bzdura, zależy pewnie od kondycji silnika, częstości zmian oleju, itd. U mnie 9tyś po ostatniej wymianie castrol magnatec 10w40 jest dopiero ciemnobrązowy... A czy to dobry olej? To tylko silnik wie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez brii » 9 sty 2008, 00:06

ravi napisał(a):U mnie 9tyś po ostatniej wymianie castrol magnatec 10w40 jest dopiero ciemnobrązowy...

To raczej nie za dobrze – znaczy, że kiepsko myje i mało syfu chwyta :|
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ravi » 9 sty 2008, 08:58

brii napisał(a):
ravi napisał(a):U mnie 9tyś po ostatniej wymianie castrol magnatec 10w40 jest dopiero ciemnobrązowy...

To raczej nie za dobrze – znaczy, że kiepsko myje i mało syfu chwyta :|


Albo przez regularne wymiany na dobry olej, tego nagaru jest mało do wypłukania...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez waldek2000 » 9 sty 2008, 08:59

GofNet napisał(a):waldek2000 napisał:
Dzięki stosowaniu oleju mineralnego (jak sam piszesz) silnik będzie miał szansę dłużej przeżyć bez wycieków.
Ja? To manipulacja albo nadinterpretacja moich słów .

Tylko zacytowałem... ;)
Faktem jest że olej mineralny wpływa na zwiększenie elastyczności uszczelniaczy wykonanych z gumy i żadne dywagacje tego nie zmienią. Wynika to z własności fizykochemicznych bazy oleju opartej na naturalnych węglowodorach.
GofNet napisał(a):Dlatego uszczelniacze nie lubią oleju mineralnego.

Jeśli się takie kontrowersyjne zdania wygłasza na forum należałoby je uzasadnić, bo są akurat całkowicie błędne.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez Dry » 9 sty 2008, 10:57

Dzis pytanie, dzis odpowiedz: :)
Mam sie czego obawiac kupujac olej na allegro??
http://moto.allegro.pl/item294809369_sh ... ezent.html
zawsze lalem shell'a uwazem ze to dobre oleje i nie pytam sie tu 'co sadziecie' na jego temat – Tylko o sama forme zakupu? Kupujecie na allegro czy wolicie go 'dotykac' przy zakupie (chodzi mi tu o te kody kreskowe czy cos)? Jest duuuuuzo taniej na allegro, bo ten sam olej zawsze kupije za ok 120zl jesli nie wiecej.

dzieky
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez GofNet » 9 sty 2008, 15:54

     Wnioskuję z tego, że najczęściej silniki dymią przy eksploatacji na oleju mineralnym lub kiepskim semi... Nie posiadam labu na dowodzenie w/w zdania...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Luki 323F » 9 sty 2008, 16:25

ja juz jeżdze na mineralnym
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 20:44
Posty: 69
Auto: 323F BA 1,5 16v

Postprzez michauuu » 9 sty 2008, 18:11

Moim zdaniem zakup na Allegro wiąże się na pewno z większym ryzykiem. Jeżeli dojdzie do jakiś przygód z samochodem i olejem łatwiej będzie dochodzić swoich praw w sklepie w którym kupiliśmy olej (wiadome źródło) a nie na allegro u niewiadomo kogo który przywiózł niby banieczkę z niemiec.... co do kodów to shell ma kod chyba 501- castrola widziałem i 590(Polska) i z 900 więc dołączam sie do pytania czy olej nie mający kodu 590 może być rozlewany/produkowany w Polsce??
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 11:36
Posty: 32
Skąd: Oława
Auto: 626GE 2.016V

Postprzez qbass » 9 sty 2008, 20:53

Wróć chyba 3 strony do tyłu i przeczytaj...
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Pioteq25 » 9 sty 2008, 21:40

Luki 323F napisał(a):ja juz jeżdze na mineralnym


Moja efka ma oryginalny przebieg 180tys i jadę na full syntetyku 5W40. Mineralny to zło do tych silników i jak najszybciej wlałbym 10W40 – po wcześniejszej płukance. Nawet jakbyś miał dolewać dwa razy więcej oleju, co w cale nie jest zasadą, to i tak wymień ten mineralny na półsyntetyk.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez michauuu » 10 sty 2008, 23:10

faktycznie się powtarzam chyba:) wczoraj wymieniłem olej na magnateca jednak bo miałem niezły mętlik.
Czyli zalałem to co było cały czas lane- jak narazie nie mam żadnych złych objawów poprostu wszystko jest normalnie. Znam historię hurtowni olejowej która podrabiała olej nawet w bańkach(była sprawa głośna) więc późneij się biorą takie opinie i plotki, ale nic dziwnego jak przez nieuczciwych sprzedawców mamy selectola w mobilu... <killer>
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 11:36
Posty: 32
Skąd: Oława
Auto: 626GE 2.016V

Postprzez ktr » 10 sty 2008, 23:57

mam pytanko ile wchodzi oleju do silnika 1.8, chce wymienic i nie wiem czy 4 l wystarczy, pozdrawiam
miało być niemieckie GTI a jest japońskie GT
Początkujący
 
Od: 7 sty 2008, 00:58
Posty: 4
Skąd: lubelskie
Auto: 323 1.8 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki