LPG a turbo

Postprzez brii » 4 gru 2007, 22:53

Weźcie Panowie pod uwagę taką rzecz: założycie gaz (tylko sekwencja wchodzi w rachubę) i będzie Was to kosztowało 4000zł. Jak wiadomo na tym się nie skończy więc dołożymy jeszcze z 1000zł.
Samochód na gazie wymaga troszkę droższego serwisowania (niewiele ale jednak).
Zakładając, że nic się nie stanie po jakiś 30 000km wychodzicie na zero i dopiero wtedy zaczynacie oszczędzać. Załóżmy jednak, że coś się stanie (np.: z turbiną z powodu za wysokiej temperatury spalin – rozreguluje się instalacja i tego nie zauważycie) – jesteście z 2000zł w plecy. Silniki z turbo są troszkę bardziej wrażliwe od N/A...
Nie twierdzę, że się nie da zagazować auta z turbo i że straci ono na mocy – zastanawiam się czy ma to sens (finansowy)...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ravo » 4 gru 2007, 23:08

brii napisał(a):Jak wiadomo na tym się nie skończy więc dołożymy jeszcze z 1000zł.

na co na waciki ?


brii napisał(a):Samochód na gazie wymaga troszkę droższego serwisowania (niewiele ale jednak).

wiele 90 zl przeglad i 20 zl filtr to wydatki roczne

brii napisał(a):Zakładając, że nic się nie stanie po jakiś 30 000km wychodzicie na zero i

dokaldnie po 15

brii napisał(a):(np.: z turbiną z powodu za wysokiej temperatury spalin

ciekawa teoria


brii napisał(a): jesteście z 2000zł

od 2-4 tys
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez brii » 4 gru 2007, 23:28

ravo napisał(a):wiele 90 zl przeglad i 20 zl filtr to wydatki roczne

kable WN, świece, częstsze wymiany oleju (ostatniego nie jestem pewien)

na co na waciki ?

zawsze coś wypadnie – chociażby kasa na paliwo na dodatkowe dojazdy dostrajające, jakąś elektrykę dodatkową (odcięcie pompy paliwa) itp. Zawsze jak się grzebie w samochodzie to wychodzi się ponad budżet ;)

dokaldnie po 15

Niech będzie po 20

ravo napisał(a):ciekawa teoria

Rozumiem, że według Ciebie temperatura spalin nie ma wpływu na turbinę – fajnie :)

ravo napisał(a):od 2-4 tys

to jeszcze weselej :)

Zastanawiałem się w przypadku mojego samochodu czy warto założyć gaz i doszedłem do wniosku, że jak nie będę nim robił więcej niż 20 000km rocznie to nie warto i tyle.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ravo » 4 gru 2007, 23:31

brii napisał(a):kable WN, świece, częstsze wymiany oleju (ostatniego nie jestem pewien)

dla mnie nie ma roznicy czy to LPG czy BP kable wytrzymuja tyle samo a komplet NGK do 4 cylindrow to 50 zl :)


brii napisał(a):Rozumiem, że według Ciebie temperatura spalin nie ma wpływu na turbinę – fajnie

nie ma
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Bartek1986 » 4 gru 2007, 23:45

ravo napisał(a):brii napisał:
Rozumiem, że według Ciebie temperatura spalin nie ma wpływu na turbinę – fajnie

nie ma



ugryzłem się w język <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez mx6sc » 5 gru 2007, 00:50

ile postów w tym temacie było napisane przez osoby mające autko turbo z lpg ?
ja mam i nie ma problemów z silnikiem tyrbiną czy co tam jeszcze z czymś
pisanie o kosztach typu kable wn czy czestrze wymiany oleju to <glupek2>
od ponad 10 lat brykam na lpg wieloma autkami i bawi mnie opinia że gaz nie nadaje się do takiego czy innego silnika
mam obecnie gtx z gazem i po małych "regulacjach" na lpg śmiga lepiej niż na bp
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez brii » 5 gru 2007, 10:45

ravo napisał(a):brii napisał:
Rozumiem, że według Ciebie temperatura spalin nie ma wpływu na turbinę – fajnie

nie ma

Od wyższej temperatury tłoki mogą spłynąć a turbina się nie uszkodzi – git – nie odzywam się bo nie mam w tym temacie za dużo doświadczenia – napisałem co myślałem.

mx6sc napisał(a):mam obecnie gtx z gazem i po małych "regulacjach" na lpg śmiga lepiej niż na bp

Patrząc na właściwości gazu, jest to możliwe jeżeli wszystko jest dobrze zrobione :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez sołtys » 5 gru 2007, 11:25

brii

uwierz że jeżdzi masę np fordów probe I 2,2T na gazie i to drugiej generacji i jeżeli jest dobrze założona to nic sie z turbiną i innymi podzespołami nie dzieje. Przy żle założonej instalce zdarzają sie strzały tak jak i przy wonossących, natomiast na sekwencji wogóle tego problemu nie ma.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez brii » 5 gru 2007, 13:33

Nie to, że nie wierzę, bo wiem, że się da ale się zastanawiam na zaś czy coś się nie spierniczy...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Banior » 5 gru 2007, 19:48

trewor napisał(a):
Banior napisał(a):Witam znajomy ma VW 1.8T i sekwencję BRC zrobił na tym juz około 150tyś km i śmiga bez zarzutów,a samochodu wcale nie oszczędza i nic się nie dzieje, kwestia dobrego warsztatu.

mozesz dac jakis namiar na znajomego? najlepiej maila/gg, jesli byla by mozliwosc zadal bym kilka pyan, bo cos m isie wydaje ze to osoba o ktorej czytalem na jakims forum/ i jego samochod byl na allegro? bo zgadza sie auto i okolice Deblina, pozdro.

Zapytam go czy mogę dać namiar, bo z reguły sam nie lubię jak ktoś rozdaje nr tel itp do mnie bez urazy, ale wątpię że go chciał sprzedać nic mi o tym nie wiadomo lecz zapytam i sie odezwę pzdr.
Edit by mod: Proszę o stosowanie się do zaleceń FAQ (przyklejonego w każdym z działów) dotyczących rozmiaru podpisu/grafiki w podpisie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 03:49
Posty: 132
Skąd: Dęblin
Auto: Madzi nie ma....:(

Postprzez Banior » 7 gru 2007, 19:13

trewor poszło pa PW
Edit by mod: Proszę o stosowanie się do zaleceń FAQ (przyklejonego w każdym z działów) dotyczących rozmiaru podpisu/grafiki w podpisie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 03:49
Posty: 132
Skąd: Dęblin
Auto: Madzi nie ma....:(

Postprzez Grzesiu » 8 gru 2007, 10:08

Banior wielkie dzieki / nie mam zamiaru kupowac jego samochodu;) poprostu kilka pytan mi sie nasowa do kogos kto posiada taki wynalazek.

co do obliczen kosztow, i wyceny "zwrocenia".

hm, w moim przypadku zalozenie gazu oplaca sie z 2 powodow, racjonalnych:
jezeli miata ma pozsotac w rodzinie w najblizszym "czasie" > patrz wiosna/lato, to zostanie juz na dluzej (oby kilka dobrych lat). a zalozenie sekwencji BRC to dla mnie koszta 50% cen rynkowych. Więc jestem na starcie nieco do przodu. Mimo wszystko przemawia do mnie jakoś wyłozenie gotówki "póki" mam, a później tankowanie za 2zł zamiast 4zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Banior » 10 gru 2007, 02:01

Z tego co pamiętam to instalke ma u siebie już długo i kilka lat temu nikt nie chciał zagazować turbo ale znalazł ludzi którzy to zrobili na instalce BRC i lata to juz tyle lat więc warto, cieszę się że mogę w jakis sposób pomóc pzdr :D
Edit by mod: Proszę o stosowanie się do zaleceń FAQ (przyklejonego w każdym z działów) dotyczących rozmiaru podpisu/grafiki w podpisie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 03:49
Posty: 132
Skąd: Dęblin
Auto: Madzi nie ma....:(

Postprzez Orin » 13 gru 2007, 01:39

Kilka miesięcy temu interesował mnie swap na 1,8T z GTX'a (ew GTR). Robiłem też rozeznanie czy da się to zagazować. Problemów z tym nie ma. Z tego co pamiętam opierało się to o STAG'a 300 i dwa reduktory połączone równolegle o mocy 150KM każdy. Cena wszystkich części potrzebnych do wykonania tego (STAG, wtryski, elektryka, filtry, 2 reduktory, zestaw dysz wkręcanych w kolektor, itp. ) to było 1800zł (bez butli i przewodów do niej – nie liczyłem tego bo mam II gen). Koszt na gotowo w warsztacie firmowym producenta STAGA zamykał się w 2800 zł (do zwrotu była jeszcze reszta mojej II gen.) Ceny bodajże są z maja. Na chwilę obecną przestałem śledzić temat. Niemniej wiem że da się to zrobić :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez cwaniaq » 13 gru 2007, 10:02

Co do turbo to można popatrzeć czy się da, np tutaj:
http://www.ecoautogas.de/pages/galerie/galerie.html
2x Ford Focus ST 2.5 Turbo
Seat Leon Cupra R 1.8 Turbo, chyba grubo ponad 200 KM
poszukaj, znajdą się jeszcze inne. :P ;)
[url=http://www.wszystkodokuchni.pl]Akcesoria meblowe – zawiasy, prowadnice, tandembox, systemy drzwi przesuwnych, BLUM PEKA SEVROLL SIBU GTV SIRO[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 13:47
Posty: 193
Skąd: Białystok

Postprzez Bartasek87 » 8 maja 2008, 18:09

Hej . Witam wszystkich sympatyków tej marki.
Niedawno udało mi się poskładać moje autko.
Auto ma lekki tuning zewnętrzny. Zamontowałem instalacje gazową "sekwencyjną" firmy BRC ( pali ok 11 L gazu )

Mam PYtanie. Czy ktoś wie czy da się założyć Turbo do tego silnika ( 1.8 16v 114 KM )
Jaki byłby koszt takiej operacji. Może jakieś za i przeciw.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2008, 21:56
Posty: 18
Skąd: Koronowo/Bydgoszcz
Auto: MAZDA 323F BJ 1.8 114KM

Postprzez Bartasek87 » 8 maja 2008, 18:26

Zamieszczam jeszcze link do strony gdzie możecie ściągnąć fotki :)

http://www.speedyshare.com/866952724.html
Z autem się nie żenimy. A jak już się ktoś ożeni , to czy może zrobić "skok w bok" :D
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2008, 21:56
Posty: 18
Skąd: Koronowo/Bydgoszcz
Auto: MAZDA 323F BJ 1.8 114KM

Postprzez Capazo » 8 maja 2008, 18:52

Prawdopodobnie na 100% nie ten dzial. LPG i TURBO hahaha hahaha aha a mozna tak w ogole ???????? <jelen> <jelen> zostawie to bez kometarza
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Capazo » 8 maja 2008, 19:10

Ale jesli chodzi o mazde to WYPAS naprawde fajnie sie prezentuje :) :) szkoda ze ten gaz zalozyles, trzeba bylo turbo wrzucic zamiast sekwencji ?? a tak pozatym ile zaplaciles za LPG?? P.S. Madzia jest COOOOOOLL nie jeden by Ci pozazdroscil <jupi> <jupi> <jupi> <jupi> <jupi> <jupi> <jupi>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez BratCukierka » 8 maja 2008, 19:13

Capazo napisał(a):LPG i TURBO hahaha hahaha aha a mozna tak w ogole pytajnik


Owszem. Można :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje