LPG a turbo
Weźcie Panowie pod uwagę taką rzecz: założycie gaz (tylko sekwencja wchodzi w rachubę) i będzie Was to kosztowało 4000zł. Jak wiadomo na tym się nie skończy więc dołożymy jeszcze z 1000zł.
Samochód na gazie wymaga troszkę droższego serwisowania (niewiele ale jednak).
Zakładając, że nic się nie stanie po jakiś 30 000km wychodzicie na zero i dopiero wtedy zaczynacie oszczędzać. Załóżmy jednak, że coś się stanie (np.: z turbiną z powodu za wysokiej temperatury spalin – rozreguluje się instalacja i tego nie zauważycie) – jesteście z 2000zł w plecy. Silniki z turbo są troszkę bardziej wrażliwe od N/A...
Nie twierdzę, że się nie da zagazować auta z turbo i że straci ono na mocy – zastanawiam się czy ma to sens (finansowy)...
Samochód na gazie wymaga troszkę droższego serwisowania (niewiele ale jednak).
Zakładając, że nic się nie stanie po jakiś 30 000km wychodzicie na zero i dopiero wtedy zaczynacie oszczędzać. Załóżmy jednak, że coś się stanie (np.: z turbiną z powodu za wysokiej temperatury spalin – rozreguluje się instalacja i tego nie zauważycie) – jesteście z 2000zł w plecy. Silniki z turbo są troszkę bardziej wrażliwe od N/A...
Nie twierdzę, że się nie da zagazować auta z turbo i że straci ono na mocy – zastanawiam się czy ma to sens (finansowy)...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Jak wiadomo na tym się nie skończy więc dołożymy jeszcze z 1000zł.
na co na waciki ?
brii napisał(a):Samochód na gazie wymaga troszkę droższego serwisowania (niewiele ale jednak).
wiele 90 zl przeglad i 20 zl filtr to wydatki roczne
brii napisał(a):Zakładając, że nic się nie stanie po jakiś 30 000km wychodzicie na zero i
dokaldnie po 15
brii napisał(a):(np.: z turbiną z powodu za wysokiej temperatury spalin
ciekawa teoria
brii napisał(a): jesteście z 2000zł
od 2-4 tys
ravo napisał(a):wiele 90 zl przeglad i 20 zl filtr to wydatki roczne
kable WN, świece, częstsze wymiany oleju (ostatniego nie jestem pewien)
na co na waciki ?
zawsze coś wypadnie – chociażby kasa na paliwo na dodatkowe dojazdy dostrajające, jakąś elektrykę dodatkową (odcięcie pompy paliwa) itp. Zawsze jak się grzebie w samochodzie to wychodzi się ponad budżet
dokaldnie po 15
Niech będzie po 20
ravo napisał(a):ciekawa teoria
Rozumiem, że według Ciebie temperatura spalin nie ma wpływu na turbinę – fajnie
ravo napisał(a):od 2-4 tys
to jeszcze weselej
Zastanawiałem się w przypadku mojego samochodu czy warto założyć gaz i doszedłem do wniosku, że jak nie będę nim robił więcej niż 20 000km rocznie to nie warto i tyle.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):kable WN, świece, częstsze wymiany oleju (ostatniego nie jestem pewien)
dla mnie nie ma roznicy czy to LPG czy BP kable wytrzymuja tyle samo a komplet NGK do 4 cylindrow to 50 zl
brii napisał(a):Rozumiem, że według Ciebie temperatura spalin nie ma wpływu na turbinę – fajnie
nie ma
ravo napisał(a):brii napisał:
Rozumiem, że według Ciebie temperatura spalin nie ma wpływu na turbinę – fajnie
nie ma
ugryzłem się w język


ile postów w tym temacie było napisane przez osoby mające autko turbo z lpg ?
ja mam i nie ma problemów z silnikiem tyrbiną czy co tam jeszcze z czymś
pisanie o kosztach typu kable wn czy czestrze wymiany oleju to
od ponad 10 lat brykam na lpg wieloma autkami i bawi mnie opinia że gaz nie nadaje się do takiego czy innego silnika
mam obecnie gtx z gazem i po małych "regulacjach" na lpg śmiga lepiej niż na bp
ja mam i nie ma problemów z silnikiem tyrbiną czy co tam jeszcze z czymś
pisanie o kosztach typu kable wn czy czestrze wymiany oleju to

od ponad 10 lat brykam na lpg wieloma autkami i bawi mnie opinia że gaz nie nadaje się do takiego czy innego silnika
mam obecnie gtx z gazem i po małych "regulacjach" na lpg śmiga lepiej niż na bp
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
ravo napisał(a):brii napisał:
Rozumiem, że według Ciebie temperatura spalin nie ma wpływu na turbinę – fajnie
nie ma
Od wyższej temperatury tłoki mogą spłynąć a turbina się nie uszkodzi – git – nie odzywam się bo nie mam w tym temacie za dużo doświadczenia – napisałem co myślałem.
mx6sc napisał(a):mam obecnie gtx z gazem i po małych "regulacjach" na lpg śmiga lepiej niż na bp
Patrząc na właściwości gazu, jest to możliwe jeżeli wszystko jest dobrze zrobione
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii
uwierz że jeżdzi masę np fordów probe I 2,2T na gazie i to drugiej generacji i jeżeli jest dobrze założona to nic sie z turbiną i innymi podzespołami nie dzieje. Przy żle założonej instalce zdarzają sie strzały tak jak i przy wonossących, natomiast na sekwencji wogóle tego problemu nie ma.
uwierz że jeżdzi masę np fordów probe I 2,2T na gazie i to drugiej generacji i jeżeli jest dobrze założona to nic sie z turbiną i innymi podzespołami nie dzieje. Przy żle założonej instalce zdarzają sie strzały tak jak i przy wonossących, natomiast na sekwencji wogóle tego problemu nie ma.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Nie to, że nie wierzę, bo wiem, że się da ale się zastanawiam na zaś czy coś się nie spierniczy...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
trewor napisał(a):Banior napisał(a):Witam znajomy ma VW 1.8T i sekwencję BRC zrobił na tym juz około 150tyś km i śmiga bez zarzutów,a samochodu wcale nie oszczędza i nic się nie dzieje, kwestia dobrego warsztatu.
mozesz dac jakis namiar na znajomego? najlepiej maila/gg, jesli byla by mozliwosc zadal bym kilka pyan, bo cos m isie wydaje ze to osoba o ktorej czytalem na jakims forum/ i jego samochod byl na allegro? bo zgadza sie auto i okolice Deblina, pozdro.
Zapytam go czy mogę dać namiar, bo z reguły sam nie lubię jak ktoś rozdaje nr tel itp do mnie bez urazy, ale wątpię że go chciał sprzedać nic mi o tym nie wiadomo lecz zapytam i sie odezwę pzdr.
Edit by mod: Proszę o stosowanie się do zaleceń FAQ (przyklejonego w każdym z działów) dotyczących rozmiaru podpisu/grafiki w podpisie.
- Od: 5 sty 2007, 03:49
- Posty: 132
- Skąd: Dęblin
- Auto: Madzi nie ma....:(
Banior wielkie dzieki / nie mam zamiaru kupowac jego samochodu;) poprostu kilka pytan mi sie nasowa do kogos kto posiada taki wynalazek.
co do obliczen kosztow, i wyceny "zwrocenia".
hm, w moim przypadku zalozenie gazu oplaca sie z 2 powodow, racjonalnych:
jezeli miata ma pozsotac w rodzinie w najblizszym "czasie" > patrz wiosna/lato, to zostanie juz na dluzej (oby kilka dobrych lat). a zalozenie sekwencji BRC to dla mnie koszta 50% cen rynkowych. Więc jestem na starcie nieco do przodu. Mimo wszystko przemawia do mnie jakoś wyłozenie gotówki "póki" mam, a później tankowanie za 2zł zamiast 4zł.
co do obliczen kosztow, i wyceny "zwrocenia".
hm, w moim przypadku zalozenie gazu oplaca sie z 2 powodow, racjonalnych:
jezeli miata ma pozsotac w rodzinie w najblizszym "czasie" > patrz wiosna/lato, to zostanie juz na dluzej (oby kilka dobrych lat). a zalozenie sekwencji BRC to dla mnie koszta 50% cen rynkowych. Więc jestem na starcie nieco do przodu. Mimo wszystko przemawia do mnie jakoś wyłozenie gotówki "póki" mam, a później tankowanie za 2zł zamiast 4zł.
Z tego co pamiętam to instalke ma u siebie już długo i kilka lat temu nikt nie chciał zagazować turbo ale znalazł ludzi którzy to zrobili na instalce BRC i lata to juz tyle lat więc warto, cieszę się że mogę w jakis sposób pomóc pzdr 
Edit by mod: Proszę o stosowanie się do zaleceń FAQ (przyklejonego w każdym z działów) dotyczących rozmiaru podpisu/grafiki w podpisie.
- Od: 5 sty 2007, 03:49
- Posty: 132
- Skąd: Dęblin
- Auto: Madzi nie ma....:(
Kilka miesięcy temu interesował mnie swap na 1,8T z GTX'a (ew GTR). Robiłem też rozeznanie czy da się to zagazować. Problemów z tym nie ma. Z tego co pamiętam opierało się to o STAG'a 300 i dwa reduktory połączone równolegle o mocy 150KM każdy. Cena wszystkich części potrzebnych do wykonania tego (STAG, wtryski, elektryka, filtry, 2 reduktory, zestaw dysz wkręcanych w kolektor, itp. ) to było 1800zł (bez butli i przewodów do niej – nie liczyłem tego bo mam II gen). Koszt na gotowo w warsztacie firmowym producenta STAGA zamykał się w 2800 zł (do zwrotu była jeszcze reszta mojej II gen.) Ceny bodajże są z maja. Na chwilę obecną przestałem śledzić temat. Niemniej wiem że da się to zrobić 
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Co do turbo to można popatrzeć czy się da, np tutaj:
http://www.ecoautogas.de/pages/galerie/galerie.html
2x Ford Focus ST 2.5 Turbo
Seat Leon Cupra R 1.8 Turbo, chyba grubo ponad 200 KM
poszukaj, znajdą się jeszcze inne.

http://www.ecoautogas.de/pages/galerie/galerie.html
2x Ford Focus ST 2.5 Turbo
Seat Leon Cupra R 1.8 Turbo, chyba grubo ponad 200 KM
poszukaj, znajdą się jeszcze inne.
[url=http://www.wszystkodokuchni.pl]Akcesoria meblowe – zawiasy, prowadnice, tandembox, systemy drzwi przesuwnych, BLUM PEKA SEVROLL SIBU GTV SIRO[/url]
- Od: 30 sie 2004, 13:47
- Posty: 193
- Skąd: Białystok
Hej . Witam wszystkich sympatyków tej marki.
Niedawno udało mi się poskładać moje autko.
Auto ma lekki tuning zewnętrzny. Zamontowałem instalacje gazową "sekwencyjną" firmy BRC ( pali ok 11 L gazu )
Mam PYtanie. Czy ktoś wie czy da się założyć Turbo do tego silnika ( 1.8 16v 114 KM )
Jaki byłby koszt takiej operacji. Może jakieś za i przeciw.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Niedawno udało mi się poskładać moje autko.
Auto ma lekki tuning zewnętrzny. Zamontowałem instalacje gazową "sekwencyjną" firmy BRC ( pali ok 11 L gazu )
Mam PYtanie. Czy ktoś wie czy da się założyć Turbo do tego silnika ( 1.8 16v 114 KM )
Jaki byłby koszt takiej operacji. Może jakieś za i przeciw.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
- Od: 8 mar 2008, 21:56
- Posty: 18
- Skąd: Koronowo/Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 323F BJ 1.8 114KM
Zamieszczam jeszcze link do strony gdzie możecie ściągnąć fotki
http://www.speedyshare.com/866952724.html
http://www.speedyshare.com/866952724.html
Z autem się nie żenimy. A jak już się ktoś ożeni , to czy może zrobić "skok w bok"
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 8 mar 2008, 21:56
- Posty: 18
- Skąd: Koronowo/Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 323F BJ 1.8 114KM
Prawdopodobnie na 100% nie ten dzial. LPG i TURBO
aha a mozna tak w ogole
??????
zostawie to bez kometarza




Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Ale jesli chodzi o mazde to WYPAS naprawde fajnie sie prezentuje
szkoda ze ten gaz zalozyles, trzeba bylo turbo wrzucic zamiast sekwencji
a tak pozatym ile zaplaciles za LPG?? P.S. Madzia jest COOOOOOLL nie jeden by Ci pozazdroscil








Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Capazo napisał(a):LPG i TURBO![]()
aha a mozna tak w ogole pytajnik
Owszem. Można
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje