Awaria: Olej w płynie chłodzącym [BA Z5]

Postprzez arej » 22 cze 2007, 19:55

Witam Szanownych Forumowiczów.
Mam duży problem z moją Madzią 323f 1.5/16V rocznik 97.
Otóż znalazłem dziurę w chłodnicy, po otwarciu korka w chłodnicy okazało się ,że w płynie chłodzącym jest mnóstwo oleju. Co może byc przyczyną?
Pozdrawiam ,szczęśliwy do tej pory posiadacz Mazdy. :(
Ostatnio edytowano 13 sie 2013, 13:32 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawa tematu
arej
 

Postprzez Jacol » 22 cze 2007, 20:15

arej napisał(a):że w płynie chłodzącym jest mnóstwo oleju

uszelka pod głowicą do wymiany :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez arej » 22 cze 2007, 20:23

Dzięki, jęśli tylko uszczelka, to mnie pocieszyłeś, koszt chyba nieduży?
arej
 

Postprzez Jacol » 22 cze 2007, 20:25

arej napisał(a):Dzięki, jęśli tylko uszczelka, to mnie pocieszyłeś, koszt chyba nieduży?

jak bedziesz kupował uszczelke to tylko w ASO MAZDY... nie kupij JC ani innych wynalazków.

A na nastepny raz przed załozeniem nowego tematu przeczytaj regulamin :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Sokool » 22 cze 2007, 22:38

arej napisał(a):koszt chyba nieduży?

Coś chyba koło 200 złotych (tak gdzieś na forum kiedyś wyczytałem). I zależy jeszcze czy sam będziesz wymieniał czy gdzieś w warsztacie (kilka stówek).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Mundek » 22 cze 2007, 23:40

Kiedyś w GD mojego ojca tak się działo, wymieniona została uszczelka pod głowicą i to 3 krotnie. Raz JC, później oryginałka z ASO na końcu ręcznie dorabiana przez człowieka od uszczelek. W końcu wymiana silnika, bo blok był pęknięty i wszystko przy 350 tys:( ale mechanik co robił przekładke mówił że na bank 100 tys było odkręcone :D
Ostatnio edytowano 24 cze 2007, 13:03 przez Mundek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez logan » 11 gru 2007, 11:32

Witam Wszystkich:)

Od kilku dni jestem właścielem Mazdy mx-3, gdy kupowałem wszystko wydawało się ok, ale jak sie okazało nie do końca tak jest <killer> . Wczoraj byłem wymienić olej i filtry – mechanik przy okazji sprawdził płyn w chłodnicy i co się okazało... cała chłodnica była zabrudzona brązową mazią (zaznaczam ze nie wyglądało to jak olej a raczej jak maść (krem)), przepłukal mi chłodnice i dał wyrok... stwierdził ze silnik ma mało przejechane ( poniżej 150 tys) ale poprzedni właściciel musiła go "katować" i prawdopodobnie padła uszczelka pod głowica, a w gorszym wypadku głowica:(

I tutaj pojawia sie moje pytanie: czy jeżeli wyżej wymienione przypuszczenia okaża sie prawdziwe – pęknięta głowica to czy opłaca mi sie naprawiać silnik? czy moze lepiej sprzedać i szukasz lepszego okazu? Zaznaczam, że bardzo lubie to mazde i strasznie mi się podoba <serce> , ale nie wiem czy warto w nią wkładac ogromna kase czy lepiej poszukać lepszego modelu.

Z góry dzięki za odpowiedzi :)
Ostatnio edytowano 11 gru 2007, 12:42 przez logan, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 11:19
Posty: 36
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez Piciu » 11 gru 2007, 12:05

No wiec jak tylko to uszczelka to nie ma problemu...wymienic przeplukac calu uklad chlodzenia jest taki preparat tylko nazwy nie pamietam...a jak glowica to tez nie duzy koszt a jak autko po za tym mankamentem jest ok to oplacalo by sie wymienic sama glowice...lub caly silnik koszt 1,6 16V to kolo 700zl moze nawet taniej...
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez logan » 11 gru 2007, 12:08

mechnik, u którego byłem powidział ze koszt wymiany głowicy (czesci + robocizna) ponad 1000zł wieć zacząłem sie zastanawiać... a co do innych mankamentów to na chwilę obecna brak :) zobaczymy dalej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 11:19
Posty: 36
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez grodek » 11 gru 2007, 14:33

jak uszczelka poszła to przydałby sie planowanie głowicy zrobić bo pozniej nowa uszczelka moze nic nie dać za chwile bedzie to samo.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez logan » 11 gru 2007, 15:22

Grodek wiesz moze jaki jest koszt takiego "planowania"? i jeszcze jedno pytanie: jak szybko musze wykonac naprawę? nie robie dużej ilości kilometrów moze 500 miesięcznie, a chwilowo mam inne wydatki. Czy mogę jeździć z taką uszczelką? teoretycznie to tylko olej bedzie mi znikał, dobrze mysle?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 11:19
Posty: 36
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez grodek » 11 gru 2007, 17:03

Planowanie głowicy z tego co sie orientuje to ceny zaczynaja sie od 25zł do 50 zł zalezy pewnie gdzie :] a co do jazdy z takim przeciekiem oleju do układu chłodzenia to ja bym nie jezdził , jakby nie było roznicy miedzy olejem a płynem chłodzacym to chyba by sienic nie stało ale w chłodnicy zazwyczaj nie pływa olej:P jesli olej dostaje sie tylko do układu chłodzenia to nie jest tak zle .
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez logan » 11 gru 2007, 18:34

Dzięki Grodek ;) w takim razie mało jazdy i zbieram na naprawę, im szybciej tym lepiej. Jeszcze jedno na czym polega planowanie głowicy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 11:19
Posty: 36
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez grodek » 11 gru 2007, 20:56

powierzchnia styku głowicy z uszczelka musi być bardzo gładka jak masz jakis przeciek to w twoim przypadku olej pod cisnieniem przepływa przez uszkodzona uszczelke do układu chłodzenia całe szczeście ze nie odwrotnie albo nie przy cylindrze w kazdym razie wypłukuja sie kanaliki takie malutkie pozniej zakłądasz nowa uszczelke i głowica wszędzie dociska do uszczelki ale nie tam gdzie sa te kanaliki i nie wiem jak ale jakoś szlifuja to bardzo dokładnie na gładź i wtedy głowica przylega dokłądnie wszędzie tak samo:] o ile sie ja dokreci odpowiednio:] naprawde ja bym nie jezdizł z tym :P ciekawe co na to pompa? i temperatura silnika i samrowanie?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Widelec » 11 gru 2007, 21:09

logan napisał(a):gdy kupowałem wszystko wydawało się ok, ale jak sie okazało nie do końca tak jest

mnie tylko jedna rzecz zastanawia – toć przy zakupie auta takie rzeczy można wyhaczyć w parę sekund... czy chcesz powiedzieć że nie obejrzałeś korka oleju / płynu w chłodnicy itp?? :|
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez logan » 12 gru 2007, 10:42

zrobiłem bład i teraz za to płacę :( jak się sprawa wyjaśnie to dam znać. Dziękuję Wszystkim za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 11:19
Posty: 36
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez sps-snipers » 12 gru 2007, 13:36

ja juz teraz wiem jedno.W remont bym sie nieladowal tylko w przekladke :D Po remoncie co prawda bierze mniej ale dalej bierze i nietylko mi tu na forum.Silnik i przekladka wyjdzie tyle co remont a stary silnik sprzedajesz i masz na czesci :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez logan » 12 gru 2007, 14:36

czekam na to co powie mechnik (ale inny – mamy takiego "rodzinnego") na razie jestem gotowy na wymiane uszczelki a dalej zobaczymy... rozmawiałem z wujkiem i powiedział ze warsztat w którym wymieniałem filtry i olej to naciągacze i mam chłodno podejść do sprawy i że to moze być drobnostka, jeżeli to tylko uzczelka to koszt jest do przezycia... reszta auta wygląda ok :) wiec jestem dobrej myśli

a tak z innej bajki czy ktos może mi polecic mechanika (wielkopolska – poznań – koscian), który mógłby sie zająć moją madzią, ten rodzinny mechanik jest dobry, ale japończyków to on mało naprawiał...

a co do swapa to i istnieje takie ryzyko ze trafie na jakiegos złoma, wiec wole poczekac i powalczyc z tym silnikiem jak koszty beda duuuże to pomysle o zamianie;) (dostałem info o silniku od mazdy 323f 140KM 1.8 16V, czy to nie bedzie problem przłożyc go do mazdy mx 1.6 16V? zakładam ze skrzynie tez bym musiał przełożyć)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 11:19
Posty: 36
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez sps-snipers » 12 gru 2007, 23:35

Jak otworzysz silnik,zeby wymienic uszczelke to od razu dojdzie planowanie glowiccy,a licz sie i z tym ,ze napewno nieskonczy sie to na samej uszczelce i planowaniu. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez waldii » 12 gru 2007, 23:52

logan napisał(a):dostałem info o silniku od mazdy 323f 140KM 1.8 16V, czy to nie bedzie problem przłożyc go do mazdy mx 1.6 16V? zakładam ze skrzynie tez bym musiał przełożyć)

co to za silnik??A przelozyc musisz wszystko lacznie z elektryka oraz hamulcami z tylu,bo masz bebnowe :|
waldii
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323