Mazda 323 BA i swap silnika? – wspólna dyskusja

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Briareos » 13 wrz 2007, 16:36

Akar.Zaephyr napisał(a):W niektórych miejscach silnika widać korozję – lepiej unikać takich jednostek czy można spokojnie je brać?

Niektórzy z nas nie mają wyjścia tylko "brać" taki silnik :P Blok mam rudy zupełnie, od strony kolektora wydechu to się już nawet łuszczy – efektów ubocznych nie stwierdzono. Zawsze możesz to wyczyścić i pomalować srebrzanką. Cieknące uszczelnienia można wymienić, ważniejsze jest czy nie został np. przegrzany.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez gadula » 13 wrz 2007, 22:51

I po jakiego grzyba ja się tak produkowałem, jak nie używa się szukajki :P
W dziale 323, jest prawie tak samo nazwany temat, w którym wyjaśniłem co ja wymieniałem, aby to jeździło. Dokładnie to jest on tutaj: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=31294&start=0. A tu masz link do mojego tematu w Naszych Mazdach, w którym krótko opisałem moje kłopoty przy przekładce: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=29176&start=15.
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania, to śmiało pisz, postaram się pomóc.
PS. Mój blok również jest rudy, i w niczym to nie przeszkadza :P
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Akar.Zaephyr » 14 wrz 2007, 09:37

gadula88 – czytałem Twój temat i dzięki niemu znalazłem parę odpowiedzi których tutaj już nie zadałem. Mimo to chcialem zwrócić uwagę na mój problem i spytać o jeszcze parę rzeczy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez gadula » 14 wrz 2007, 10:58

Zawieszenie z anglika będzie pasować. I tak patrzyłem dokładniej, to jeśli masz nowe amorki te je zostaw, wg katalogu intercarsu są takie same, tak jak i ich górne mocowania. Różnią się sprężyny, i niewiem jak ze zwrotnicami, ale też chyba do wymiany, bo BP ma większe tarcze i zaciski. [waaaco?] są te same. A i jeśli miałeś zimówki na 13", to też już możesz je sprzedawać. Nic co ma mniej niż 14" nie wejdzie :]
Jeśli będziesz miał oddzielony silnik od skrzyni biegów, to sprawdź uszczelnienia na wale. Ja miałem silnik wyciągany w całości ze skrzynią, i teraz troszkę cieknie mi przez uszczelnienie od strony silnika, aż ta guma osłaniająca z przodu napuchła i jednym bokiem wyszła. Lepiej za wczasu zauważyć, niż później jeszcze raz to rozbierać.

PS do Moderatorów: Może dołączyć ten temat do już istniejącego w tym dziale? Nawet nazwę ma podobną. A szkoda go kasować, bo mogą się ludziom te informacje przydać.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez brii » 13 lis 2007, 12:32

Puhcio napisał(a):Czy możliwe byłoby połaczenie tego silnika z M/T? Tylko jaka skrzynia? Jak rozwiązać problem sprzęgła?
Pytań można zadawać tysiace.

Na to jedno mogę odpowiedzieć: jest to możliwe, skrzynia G25M-R :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez dziubek » 21 lis 2007, 11:36

Witam

Czytam sobie o swapach i tez by mi sie cos takiego marzylo ;) ale mysle o czyms bardziej "ekstremalnym" tylko nie wiem na ile jest to osiagalne wsadzenie diesla z 323 f bj do 323 f ba bo skoro jest w bj silnik i 1.5 i sa inne zblizone do ba to moze pasowac mocowanie i reszta ale nie wiem czy taka opcja nie wymaga takze wymiany oprocz kompa i silnika oczywiscie ;) plus zawieszenie takze baku i ukladu doprowadzajcego paliwo. Moze ktos sie o tej opcji orientuje jak sa montowane silniki w BJ ?

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez soul » 21 lis 2007, 13:42

swap z benzyny na diesla jest kompletnie nieoplacalny... taniej Cie wyjdzie sprzedac BA i kupic BJ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez dziubek » 21 lis 2007, 13:55

Pewnie tak ale jak napisalem to taki ekstremalny pomysl a buda z bj juz nie ma tego "czegos" ;) a widok BA F z klekoczacym dieslem moze byc ciekawy choc byly tez ba w sedanie z dieslem ale raczej muly pociagowe a nie diesle z kopem.

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez dragon123 » 13 maja 2008, 13:04

Witam wszystkich. Miał bym proźbe do was gdyż mam w planie robic kapitalny remoncik mojego Z5(główna przyczyna pierscienie <killer> +rozrzad pewnie) i pewnie wsadze w niego z 1000-1500.bo jak juz bym robił to tylko na oryginalnych czesciach. I tak sobie rozmysłem czy nie robic własnie swapa na 1.8.Te 114 kM kusi W sumie za te pieniadze dorwał by silnik a jak nie to jeszcze z jakas dopłata.przekłądke by mi zrobił kuzyn Tylko mam pytanko jakie pod zespoły musiał bym albo by pasowało dokupic lub wymienic. Był bym bardzo wdzieczny jak byscie wypisali co musiał bym zrobic zeby wszystko dobrze chodziło. Auto mam z 95 roku.
Pozdro for all
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 23:19
Posty: 36
Skąd: Sokołów Młp
Auto: Mazda 323 F BA Z5

Postprzez Devo_Y » 13 maja 2008, 13:17

użyj szukajki, juz któryś z kolegów robił niedawno swap z Z5 na BP, tam wszystko masz opisane. z tego co pamiętam, to parę rzeczy trzeba wymienić przy takiej przekładce (skrzynia, przednie tarcze i zaciski, z tyłu tarcze i zaciski zamiast bębnów i jeszcze coś tam...)
w sumie trochę kasy trzeba wyłożyć. taniej i prościej sprzedać auto i szukać sprawnego z BP :)
no chyba , że chcesz się w to bawić, to życzę powodzenia i trzymam kciuki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2007, 15:09
Posty: 500
Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
Auto: 626 GF FS 136KM

Postprzez pawlak32 » 13 maja 2008, 13:41

A 1.8 przypadkiem nie ma bębnów na tyle ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 15:37
Posty: 294
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 323F BA GT

Postprzez grodek » 13 maja 2008, 14:25

tylko uwazaj bo ten 1,8 tez moze byc do remontu:]
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Adaś » 13 maja 2008, 14:55

dr lipke napisał(a):z tyłu tarcze i zaciski zamiast bębnów i jeszcze coś tam...)

a co ma tył wspólnego z przodem?

trzeba przełozyc cały przód oraz zmienic mocowania silnika + zawieszenie, układ napędowy, układ hamulcowy + wiązka elektryczna

gadula wykonał taki SWAP więc ma największe pojęcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez dragon123 » 13 maja 2008, 16:05

uu to widze ze naprawde dosc duzo zabawy z tym by było. No auta to nie zamierzam sprzedawac bo bardzo mi sie podoba.Nie jest idealne ale coz wszystkiego nie mozna miec. I chyba zostane przy remoncie. A szkoda myslałem ze nie bedzie tak skomplikowana sprawda z tym.Ale jeszcze wszystko sobie przemysle. thx za opowiedzi na moj post
Jednak spełnianie marzeń jest piękne!!!!

Posiadanie 323F BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 23:19
Posty: 36
Skąd: Sokołów Młp
Auto: Mazda 323 F BA Z5

Postprzez Devo_Y » 13 maja 2008, 18:47

Adaś napisał(a):
dr lipke napisał(a):z tyłu tarcze i zaciski zamiast bębnów i jeszcze coś tam...)

a co ma tył wspólnego z przodem?


Adaś, już się przyznałem do błędu, pokajałem, uderzyłem w pierś po trzykroć i jestem w trakcie odbywania pokuty, więc zlituj się, proszę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2007, 15:09
Posty: 500
Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
Auto: 626 GF FS 136KM

Postprzez gadula » 13 maja 2008, 23:04

Heh, 1.8 nie dość, że miały z tyłu bębny, to jeszcze miały ABS :D
A do przekładania, najlepiej mieć cały przód z silnikiem 1.8. Trochę pojedyńczych części zawieszenia jest takich samych dla Z5 i BP, ale to już trzeba się zagłębiać w katalogi, więc jeśli ma się cały przód to lepiej całość przekładać.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Devo_Y » 13 maja 2008, 23:27

no, wreszcie głos najbardziej kompetentnego człowieka w powyższej sprawie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2007, 15:09
Posty: 500
Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
Auto: 626 GF FS 136KM

Postprzez creativedj » 14 maja 2008, 05:33

ciekawe ile by bylo zabawy i czy w ogole wykonalne przelozenie do 1.8 kl-ze <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 01:27
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 323f BA 96r 1.8 Glx BP+LPG

Postprzez Badyl » 14 maja 2008, 06:58

szkoda zachodu chyba, naprawdę szybciej i taniej wyjdzie Ci kupić inne auto – oczywiście V-kę <diabełek> po remoncie Z5 będziesz miał... zremontowaną Z5 :P a dorzucisz ze 2/3 tysie i banan z gęby Ci dłuuuugo nie zejdzie :D
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez jarekrk » 15 cze 2009, 12:53

a jak wygląda sprawa z swapem ale na V6 ?
to samo tylko ,że silnik V6 trzeba kupić czy jeszcze cos dojdzie do tego?
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323