Problem z dmuchawą, nie działa na wszystkich biegach 626 GD
Tej mazdoskiej kostce też niczego nie brakuje
wygląda tak jak w GD
Wielkie dzięki za pomoc – faktycznie jest tak jak pisaliście. udało mi się wymontować tą kostkę (nie jest wcale tak trudno dostępna jak początkowo myślałem. Bedę szukał od Poldka, ale mam przy okazji pytanko – dlaczego za rezystory "robią" druty pozwijane a nie po prostu te najbardziej popularne rezystory? Czy jest jakaś szczególna właściwość że nie można tych drutów zastąpić rezystorami??
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
czytam i czy tam i zastanawiam sie czy mam podobny problem? nie dziala mi regulacja nawiewu ta sterowana dzwignia. moge regolowac mniej wiecej nawiew pokretlem od klimy (climatronic) ale to pozwala na uzyskanie maksymalnej sily nawiewu tylko w skrajnych wychylenach pokretla. Czy brak mozliwosci regulacji dzwignia to tez sprawa tej kostki???
- Od: 22 sie 2004, 22:06
- Posty: 54
- Skąd: zabrze
mam taki problemik... Kiedy włączam dmuchawę nie działa a obroty silnika spadają... Czy da się to naprawić, czy trzeba wymienić dmuchawę??
-
daniel d
Witka kolege z najlepszą furką
NA początek szybciutko prosze o opisik autka,
:D:D potem fotki do dzxiału nasze mazdy hehe
A co do dmuchawy to czy nie działa ci na wszystkich biegach czy tylko na dwóch (1,2 albo 3,4 )
NA początek szybciutko prosze o opisik autka,
A co do dmuchawy to czy nie działa ci na wszystkich biegach czy tylko na dwóch (1,2 albo 3,4 )
Sprawdz połączenia lub sam przekaznik ktory znajduje sie przy chłodnicy ( przy lewej lampie ) moze tam brakuje kontaktu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
dużo użytkowników GD skarży się na zalewanie dmuchawy w czasie deszczu .Powoduje to korozję osi w tulejkach co utrudnia pracę silniczka.
I właśnie tego bym się spodziewał po objawie że układ jest obciążony (spadek obrotów) a dmuchawa nie działa. Gdyby przyczyną był przełącznik, rezystor, czy sam silnik dmuchawy, albo inna przerwa w obwodzie nie było by tego zjawiska.
zacząłbym więc od wyjęcia silnika dmuchawy 3 wkręty pod dolna osłoną deski rozdzielczej po stronie pasażera. Zobacz czy silnik się swobodnie obraca i spróbuj zasilić go bezpośrednio z akumulatora.
zjawisko z którym się spotkałem w kilku GD to nadpalenie styków przełacznika wentylatora. W skrajnym przypadku przełacznik przestaje zupełnie łączyć a pomaga lekkie przeczyszczenie styków.
Konstrukcja jest bardzo prosta i łatwo jest rozebrać i złożyć przełacznik.
Wyjmowanie go jest znacznie trudniejsze.
O rezystorze nie wspominam wiadomo co i jak znajduje się na dole obudowy wentylatora obok silnika. Jednak problem z rezystorem wystepuje przeważnie na pojedyńczych biegach dmuchawy.
U mnie skończyły się szczotki wentylator chodził kiedy już same sprężynki tarły o komutator. Był tylko nieco głośniejszy. Wymieniłem szczotki na takie od alternatora kupione w bendixie które trzeba było lekko dopasować i chodził dalej.
I właśnie tego bym się spodziewał po objawie że układ jest obciążony (spadek obrotów) a dmuchawa nie działa. Gdyby przyczyną był przełącznik, rezystor, czy sam silnik dmuchawy, albo inna przerwa w obwodzie nie było by tego zjawiska.
zacząłbym więc od wyjęcia silnika dmuchawy 3 wkręty pod dolna osłoną deski rozdzielczej po stronie pasażera. Zobacz czy silnik się swobodnie obraca i spróbuj zasilić go bezpośrednio z akumulatora.
zjawisko z którym się spotkałem w kilku GD to nadpalenie styków przełacznika wentylatora. W skrajnym przypadku przełacznik przestaje zupełnie łączyć a pomaga lekkie przeczyszczenie styków.
Konstrukcja jest bardzo prosta i łatwo jest rozebrać i złożyć przełacznik.
Wyjmowanie go jest znacznie trudniejsze.
O rezystorze nie wspominam wiadomo co i jak znajduje się na dole obudowy wentylatora obok silnika. Jednak problem z rezystorem wystepuje przeważnie na pojedyńczych biegach dmuchawy.
U mnie skończyły się szczotki wentylator chodził kiedy już same sprężynki tarły o komutator. Był tylko nieco głośniejszy. Wymieniłem szczotki na takie od alternatora kupione w bendixie które trzeba było lekko dopasować i chodził dalej.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Juz nie mam sil do mojego nieszczesnego nawiewu powietrza. Zimne jest, cieple jest, ale co z tego skoro wentylator nie dziala i nie wtlacza tego powietrza. Jest zima, marzne jak jade do pracy... Auto juz bylo u elektryka, wymienil "freme" (co to jest? bo niezbyt mily pan nie wytlumaczyl mi, tylko warknal cos pod nosem i skasowal 70$)
Po wymianie wszystko chodzilo... przez tydzien, teraz znowu nie dziala, dzwonilem do niego, ze nie dziala i ze zadam ponownej naprawy, odpowiedzial, ze bede musial zaplacic za (pewnie nowa, lub uzywana, bo nie mialem jak sprawdzic) freme
.
Gdzie tego cholerstwa wogole szukac, co moglo sie stac. Dopowiem, ze elektyk powiedzial, ze jak za pierwszym razem wymienl freme, to byla ona calkowicie stopiona, ale mi jej nie pokazal, bo juz wyzucil, mowil, ze wymienil i sprawdzil przewody. Wiec czy mogla sie ona znowu przepalic? Ja juz nie mam sil
. I tak sobie marzne w drodzy do pracy, nic tylko czekam az sie przeziebie
...
Bardzo prosze o pomoc...
Po wymianie wszystko chodzilo... przez tydzien, teraz znowu nie dziala, dzwonilem do niego, ze nie dziala i ze zadam ponownej naprawy, odpowiedzial, ze bede musial zaplacic za (pewnie nowa, lub uzywana, bo nie mialem jak sprawdzic) freme
Gdzie tego cholerstwa wogole szukac, co moglo sie stac. Dopowiem, ze elektyk powiedzial, ze jak za pierwszym razem wymienl freme, to byla ona calkowicie stopiona, ale mi jej nie pokazal, bo juz wyzucil, mowil, ze wymienil i sprawdzil przewody. Wiec czy mogla sie ona znowu przepalic? Ja juz nie mam sil
Bardzo prosze o pomoc...
- Od: 30 paź 2005, 06:23
- Posty: 294
- Skąd: Chicago
- Auto: '03 Ford Focus ZX3
Podejrzewam że owa "frema" to jest opornik dekadowy przed wentylatorem. Jak zajrzysz od nóg pasażera (po zdjęciu plastiku zabezpieczającego – zobaczysz po prawej stornie weilką czarną skrzynke – tam jest wentylator + tona kabelków. Kilka z tych kableków (2 lub 3 – niestety nie pamiętam) tworzą wtyczkę któa wchodzi w tunel za wentylatorem – w ten właśnie opornik. Są dwie śrubki do wykręcenia i wyciągasz cały opornik. Jest to najprościej mówiąc kawałek plastiku z trzema drutami spiralnymi tworzącymi opornik – najczęściej właśnie to urządzonko pada (druciki się przepalają). Każdy drucik wrpowadza inny opór i reguluje się w ten sposób obortu wentylatora. Druciki są w tunelu powietrznym gdyż podczas pracy nagrzewają się do bardzo wysokich temepratur i powietrze przepływające tunelem je chłodzi. Zazwyczaj zdarza się że druciki padają po kolei – najpierw wentylator przestaje działać na 1 biegu, potem 2 i 3. 4 zazwyczaj działa gdyż jest to bezpośrednie puszczenie prądu na wentylator (bez udziału oporników)
Koszt tego urządzenia to faktycznie około $70. Natomiast zdarza się to raz na dłuuuugi okres czasu (zazwyczaj raz
) – tak więc jeśli Ci się to znów przepaliło to wina nie leży tylko po stronie opornika – musi byc coś nie tak z napięciem które idzie na opornik. Ewentualnie do tunelu może dostawać się woda podczas jazdy – gorącu drut + zimna woda = pęknięcia, stopienia. Ale tak czy inaczej sadzę że albo padł przewd doprowadzający napięcie (starość nie radość
) albo jest jakaś awaria w elektryce którą trzeba usunąc – niestety do stwierdzenia takowej potrzebujesz elektryka...
Koszt tego urządzenia to faktycznie około $70. Natomiast zdarza się to raz na dłuuuugi okres czasu (zazwyczaj raz
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Poza opornikiem w samej dmuchawie masz jeszcze przekaźnik, który podaje napięcie na wentylator. Ten przekaźnik jest kontrowersyjnie umieszczony za lewą przednią lampą na takim żelastwie, które podtrzymuje skrzynkę głównych bezpieczników. Są tam dwa takie ustrojstwa. Jeden od wentylatora wewnętrznego, a drugi od chłodnicy. Dobrze obejrzyj przewody, które potrafia korodować. Nie wiem czy w Chicago sypią sól na jezdnie. Jeśli tak to korozja jest w tym roczniku prawie pewna. U mnie skorodowaly oba. Dmuchawa przez blisko rok działała z krótkimi przerwami. Potem umarła na amen i dopiero wtedy udało mi się zlokalizować usterkę. Rozbierz, wyczyść – najlepiej od razu oba. Jeśli końcówki mają kolor czerwonawy, a nie miedziany to masz korozje i kiepski kontakt. Trzeba wtedy wymienić całą kostkę. PZDR.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
I Ty sie pytasz czy sypia sol?
. No mozesz nie wiedziec, to powiem wam, ze sypia tu tony soli
. Po ktoryms tutaj dniu, jak padal snieg non-stop co ledwo bylo cos widac, to jezdzily solarki jak szalone. Na nastepny dzien jak rano ogladalem auto, to wszystkie czarne plastiki byly biale!
. Soli nie zaluja.
Dziekuje za informacje posprawdzam wszystko, zobaczymy co bedzie
. Jeszcze raz dziekuje...
Dziekuje za informacje posprawdzam wszystko, zobaczymy co bedzie
- Od: 30 paź 2005, 06:23
- Posty: 294
- Skąd: Chicago
- Auto: '03 Ford Focus ZX3
Witam
andrev001 moze podejdz do tego w nowatorski sposob. Znajdz jakiegos elektronika, ktory wykona Ci taka regulacje na tranzystorze a nie rezystorach (regulacja PWM + filtr LC – elektronik bedzie wiedzial o co chodzi). Koszt czesci to jakies 10$ max (ja licze 5$ ale reszta na gorke). Wlozysz to gdzie chcesz (nie bedzie sie grzalo nic a nic) i bedzie git. Naprawde pomysl o czyms takim, bo i taniej i chyba mniej zawodnie.
Pzdr
andrev001 moze podejdz do tego w nowatorski sposob. Znajdz jakiegos elektronika, ktory wykona Ci taka regulacje na tranzystorze a nie rezystorach (regulacja PWM + filtr LC – elektronik bedzie wiedzial o co chodzi). Koszt czesci to jakies 10$ max (ja licze 5$ ale reszta na gorke). Wlozysz to gdzie chcesz (nie bedzie sie grzalo nic a nic) i bedzie git. Naprawde pomysl o czyms takim, bo i taniej i chyba mniej zawodnie.
Pzdr
SHY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6