Potrzebna instrukcja obslugi PL

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez voytecku » 13 lis 2007, 01:36

damatal napisał(a):Kupiłem ten samochód od statecznego Pana w W-wie

Wiem od kogo kupiles, jesli dobrze pamietam to byl to p. Darek. A samochod to czarna millenia S'01 z szara skorzana tapicerka, czy tak?

damatal napisał(a):Pierwsze: mam system nagłośnienia "bose". Nie widzę w nim żadnej regulacji, tzn. niskie, wysokie, tył, przód itd.

Klikasz na te duza galke po prawej stronie i pokazuje sie na wyswietlaczu BASS, TREBLE, BAL, FAD. Krecac tym pokretlem ustawiasz wybrane wartosci.

damatal napisał(a):Nie ma też żadnej reakcji na przyciski w kierownicy, których jest 6. Jak to rozgryźć

Jesli to jest ten samochod o ktorym pisalem wyzej, to mozliwe ze ktos nieumiejetnie skladal kierownice i nie podlaczyl przyciskow do sterowania radiem (przyciski po lewej stronie kierownicy).

Te po prawej stronie sluza do obslugi tempomatu. Najpierw musisz wlaczyc tempomat glownym przyciskiem, ktory znajduje sie po lewej stronie kierownicy z napisem MAIN CRUISE. Po przekroczenia 40km/h tempomat mozna dopiero uaktywnic: set ustawia zadana predkosc, Cancel kasuje ustawienie (hamulec rowniez kasuje), a Resume/Acc przywraca poprzednia predkosc. Przyciskiem Set mozna rowniez zwalniac (trzeba przytrzymac, samochod hamuje silnikiem) a Resume/Acc przyspiesza (rowniez przytrzymac).

Jesli koniecznie chcesz miec instrukcje, mozesz kupic taka na ebay.com za jakies 14.95$ (ostatnio byla).

damatal napisał(a):Mam do przejechania ok. 10 tys. miesięcznie więc chyba warto?

Ale tylko jakis dobry gaz, ten silnik nie zniesie czegos watpliwej jakosci.

damatal napisał(a):i powiedział ten Pan, że najlepszym specem w Polsce od tych samochodów jest ktoś z Dębicy, chociaż on nigdy u niego nie był.Podoba mi się ta rekomendacja. Zapewne chodzi o "Wieśka"?

Poniewaz ten pan dzwonil do mnie i wypytywal sie o wszystko, co jest zwiazane z silnikiem i tym samochodem, stad ta rekomendacja :) Oczywiscie chodzi o Wieska, kilka osob u niego juz bylo i ciagle jezdzi na przeglady serwisowe.

Uwazaj na spalanie oleju i sprawdzaj w miare regularnie :)

Daj znac, jesli bedziesz mial wiecej pytan.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez damatal » 13 lis 2007, 09:39

Już mam pytania!
Powiedz mi coś więcej o moim aucie, bo wiesz niewątpliwie więcej ode mnie.
Składanie kierownicy jest po wybiciu poduszki, czy nie tak?
I jeżeli możesz, to jeszcze więcej informacji. Będę wiedział co mnie ewentualnie czeka.
Czy teen silnik spala więcej oleju niż powinien? Moja poprzednia mazada 626, trzymała od wymiany do wymiany (10 tys)
Pozdrawiam
damatal
Początkujący
 
Od: 11 lis 2007, 12:16
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Auto: MAZDA MILLENIA 2001 r.

Postprzez voytecku » 14 lis 2007, 00:30

damatal napisał(a):Powiedz mi coś więcej o moim aucie, bo wiesz niewątpliwie więcej ode mnie.

Tobie sprzedawca na pewno powiedzial wiecej. Ja wyrobilem sobie opinie o tym aucie tylko na podstawie obserwacji. Samochod jest w dobrym stanie, jest stabilny i sztywny. Skrzynia pracuje gladko, lekko i szybko zmienia biegi. Silnik chyba nie bierze oleju. Niestety jest kilka mankamentow, np bardzo ciezko chodzacy lewarek dzwigni zmiany trybu pracy skrzyni. Powinien chodzic delikatnie, a z tego co wiem p. Darek zazyczyl sobie, zeby go usztywnic – moim zdaniem teraz chodzi o wiele za ciezko.

damatal napisał(a):Składanie kierownicy jest po wybiciu poduszki, czy nie tak?

Tak, ale w Twoim samochodzie wystrzelila chyba tylko poduszka pasazera. O poduszce kierowcy nic nie wiem. Zwroc uwage na fakture plastykowej oslony poduszki oraz na reszte deski – reszta deski jest chropowata, a poduszka gladka. To dlatego, ze poduszka pochodzi z wczesniejszego modelu. Jesli jestes zainteresowany, to mam taka poduszke pasazera z Twojego modelu i chetnie ja oddam (mi nie jest potrzebna).

damatal napisał(a):I jeżeli możesz, to jeszcze więcej informacji. Będę wiedział co mnie ewentualnie czeka.

Na pewno musisz zwracac uwage na prace silnika i sprawdzac w miare czesto stan i poziom oleju. Niestety te silniki (a w szczegolnosci kompresor) sa dosc olejozerne. Jest to spowodowane powolnym zuzywaniem sie kompresora, u Ciebie jednak autko i silnik maja wzglednie maly przebieg, wiec nie powinienes sie zbytnio martwic.

damatal napisał(a):Czy teen silnik spala więcej oleju niż powinien? Moja poprzednia mazada 626, trzymała od wymiany do wymiany (10 tys)

626GE w porownaniu z millenia jest samochodem bezobslugowym. Natomiast w milleniach trzeba czasem zajrzec tu i tam i sprawdzac regularnie poziom oleju. Nawet przy sprawnym silniku wystepuja minimalne ubytki oleju.

Nie przejmuj sie, to nie jest wcale takie zle autko, a Twoje jest w dobrym stanie i na pewno odwdzieczy sie mila i przyjemna eksploatacja. Trzeba po prostu troszke o nie dbac, aby uniknac przykrych niespodzianek. Jesli chodzi o czesci to glownie ASO, poniewaz zamienniki wystepuja w sladowych ilosciach. Innym rozwiazaniem jest sciaganie czesci z ebay.com – szybkie, duzo tansze i pewne rozwiazanie, a czasem mozna trafic na niezle perelki po kosmicznie niskich cenach :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez damatal » 15 lis 2007, 20:29

Dzięki Ci kolego. Twoje uwagi i oceny są dla mnie bezcenne.
Wczoraj nie mogłem nic pisać, bo nie mogłem wejść na stronę.
Dzisiaj niestety przeżyłem mały szok z moja milleną. W czsie jazdy zapaliła się kontrolka koloru pomarańczowego pod kontrolką ilości paliwa. Jest to chyba rysunek silnika (?). Co to oznacza?
A szok dlatego, ze byłem w trasie, we mgle i bałem sie, że samochód po prostu stanie. Dojechałem do domu, a samochód chodzi normalnie ale kontrolka się dalej pali.
Czy mógłbyś ewentualnie dać mi swój nr tel. Pewnie nie wszystkich interesuja moje "doświadczenia". Poza tym jak coś sie dzieje to trudno korzystac z komputera.
Będę wdzięczny. A, i adres Wieśka też by sie przydał, bo na pewno się do niego zaanonsuję, skoro jest specem od millenii, mimo, że mam do niego 600km, to jak piszesz – warto skorzystać.
Pozdrawiam
damatal
Początkujący
 
Od: 11 lis 2007, 12:16
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Auto: MAZDA MILLENIA 2001 r.

Postprzez voytecku » 16 lis 2007, 02:18

damatal napisał(a):Dzięki Ci kolego. Twoje uwagi i oceny są dla mnie bezcenne.

Drobiazg, milo mi ze moge pomoc.

damatal napisał(a):Dzisiaj niestety przeżyłem mały szok z moja milleną. W czsie jazdy zapaliła się kontrolka koloru pomarańczowego pod kontrolką ilości paliwa. Jest to chyba rysunek silnika (?). Co to oznacza?

Ta kontrolka oznacza, ze wystapil jakis blad np. w ukladzie sterowania sinikiem. Na odleglosc trudno ocenic dlaczego, poniewaz dopiero po podpieciu czytnika bledow mozna dostac sie do bledu. Ja dlatego kupilem sobie taki czytnik (skaner), ktory pobiera liste bledow gdy ta kontrolka sie zapali. Najlatwiej jest podjechac do ASO lub jakiegos innego porzadnego warsztatu i poprosic o odczytanie bledu. Kontrolka z reguly gasnie po kilku dniach, ale jesli razi Cie, to mozesz zresetowac glowny uklad sterujacy (komputer aka ECU/ECM) poprzez odlaczenie akumulatora (–) na kilkanascie sekund.

damatal napisał(a):Czy mógłbyś ewentualnie dać mi swój nr tel

Wyslij mi maila klikajac na ikonke email pod moim podpisem, a ja odpisze wysylajac nr telefonu.

damatal napisał(a):adres Wieśka też by sie przydał, bo na pewno się do niego zaanonsuję, skoro jest specem od millenii, mimo, że mam do niego 600km, to jak piszesz – warto skorzystać.

Telefon do Wieska jest podany w watku o polecanych warsztatach zajmujacych sie silnikami Millera. Ja mam ok. 300 i zawsze chetnie sie wybieram, nawet jesli trzeba zostawic samochod na jakis czas – ostatnio stal tam prawie miesiac :) Ale duzo bylo do zrobienia :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez damatal » 17 lis 2007, 15:36

Ok, nawiązałem kontakt z Wieśkiem. Podpowiedział mi co i jak z gazem do milleny i 26 XI robię gaz. Wycenił spec na 3300. To chyba nie tak drogo. Zakład istnieje ponad 10 lat i robili xedosy ale millenii nie. Nie robią jednak problemu.
Pytałem swojego czasu o radio i CD w millenie. Niestety prawa gałka po naciśnięciu nie reaguje. Nie mogę zatem nic regulować. Basy sa chyba na maxa i przy głośniejszej muzyce nie można wytrzymać :( . Takich małych mankamentów jest więcej ale to w końcu nie jest nowe auto. Pewnie jak się umówię z Wieśkiem na przeglą to mi to wszystko pousuwa :))
Jest jedna rzecz, która mnie irytuje. Otóż nie można normalnie otworzyć wlewu paliwa. Trzeba wiele razy "cykać" przycisk w drzwiach by łaskawie się otworzyło. Czy ktoś ma podobny problem ? A może jest inny sposób otwierania tej klapki, tak jak np. bagażnika (w drzwiach i w pilocie)? Proszę o podpowiedź.
I jeszcze jedno. Ile panowie przejeżdżacie km na jednej wymianie oleju? Mowa o syntetyku np.Mobil1.
Przejechałem już ponad 1000km i na miarce jest tyle ile było oleju.
Pozdrawiam
damatal
Początkujący
 
Od: 11 lis 2007, 12:16
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Auto: MAZDA MILLENIA 2001 r.

Postprzez voytecku » 17 lis 2007, 18:17

damatal napisał(a):Ok, nawiązałem kontakt z Wieśkiem. Podpowiedział mi co i jak z gazem do milleny i 26 XI robię gaz. Wycenił spec na 3300. To chyba nie tak drogo. Zakład istnieje ponad 10 lat i robili xedosy ale millenii nie

Nie ma az takich wielkich roznic miedzy tymi samochodami, powinni sobie poradzic.

damatal napisał(a):Pytałem swojego czasu o radio i CD w millenie. Niestety prawa gałka po naciśnięciu nie reaguje

W ogole nie reaguje? Niestety nie mam takiego radia i nie pamietam juz jak sie je obsluguje. Jesli dobrze pamietam, u Ciebie jest radio na 1CD a nie na 6CD, tak? Moze ten podluzny przycisk nad ta galka jednak ustawia cos wiecej?

damatal napisał(a):Takich małych mankamentów jest więcej ale to w końcu nie jest nowe auto

Dlatego zrezygnowalem z tego samochodu :)

damatal napisał(a):Pewnie jak się umówię z Wieśkiem na przeglą to mi to wszystko pousuwa

Na pewno wszystko usunie i naprawi :)

damatal napisał(a):Otóż nie można normalnie otworzyć wlewu paliwa. Trzeba wiele razy "cykać" przycisk w drzwiach by łaskawie się otworzyło. Czy ktoś ma podobny problem ? A może jest inny sposób otwierania tej klapki, tak jak np. bagażnika (w drzwiach i w pilocie)? Proszę o podpowiedź.

Czasem trzeba kilka razy wcisnac. Moze sprobuj nasmarowac zawias trzymajacy klapke w lewu (po lewej stronie). U mnie na szczescie po jednym wcisnieciu dziala :)


damatal napisał(a):I jeszcze jedno. Ile panowie przejeżdżacie km na jednej wymianie oleju? Mowa o syntetyku np.Mobil1.Przejechałem już ponad 1000km i na miarce jest tyle ile było oleju.

To bardzo dobrze, ze nie zre oleju. Ja od remontu jakies 3,5K zrobilem i tez nie musialem dolewac. Wlasnie w przyszlym miesiacu jade na wymiane.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez damatal » 18 lis 2007, 12:15

Dzięki kolego.
Powiedz mi tylko ile można przejechać na jednej zmianie oleju, a właściwie ile powinno.
I zapomniałem, że chciałem spytać o ciśnienie w oponach. Mam 17 calowe obręcze, jeżeli to ma jakies znaczenie. Więc ile powinno być ; przód i tyl ?
Pozdrawiam
damatal
Początkujący
 
Od: 11 lis 2007, 12:16
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Auto: MAZDA MILLENIA 2001 r.

Postprzez voytecku » 18 lis 2007, 13:09

damatal napisał(a):Powiedz mi tylko ile można przejechać na jednej zmianie oleju, a właściwie ile powinno.

Ja wymienialbym olej co 5000km, natomiast instrukcja przewiduje co 8000km.

damatal napisał(a):I zapomniałem, że chciałem spytać o ciśnienie w oponach. Mam 17 calowe obręcze, jeżeli to ma jakies znaczenie. Więc ile powinno być ; przód i tyl

To jest napisane na nalepce drzwi kierowcy po wewnetrznej stronie albo na slupku B po stronie kierowcy.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez damatal » 19 lis 2007, 15:58

Witam
Mam wydruk z komputera dotyczący kontrolki : PO421 BANK 1 WARM-UP CAT EFFICIENCY<LIMIT
Kapuję, że coś z katalizatorem, ale co? Lampka oczywiście zgasła :)
Możesz to wyjaśnić Wojtek lub Wiesiek?
Pozdrawiam
damatal
Początkujący
 
Od: 11 lis 2007, 12:16
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Auto: MAZDA MILLENIA 2001 r.

Postprzez voytecku » 20 lis 2007, 00:01

damatal napisał(a):Kapuję, że coś z katalizatorem, ale co? Lampka oczywiście zgasła

Lampka zgasla, bo pewnie skasowali blad po odczycie :)

Przyczyn moze byc kilka:
1. Nieszczelnosc w ukladzie odprowadzania spalin
2. Uszkodzony czujnik tlenu
3. Problem ze swiecami

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez wiesiek5 » 20 lis 2007, 09:36

Prawdopodobnie masz uszkodzony przytkany lub brak katalizatora wstępnego.
Jest on w kolektorze wylotowym z silnika prawa strona .
Jeżeli nie ma różnic zmian w spalinach przy pierwszej sondzie i za katalizatorem na drugiej to wyskakuje błąd 421.
Opinia najczęściej powstaje po (wydłubaniu) katalizatora wst.
Modele po 2000r są uczulone programowo na toksyczność spalin tak jak Millenie mają
3-4 sondy lambda do kontroli spalin.
Wiesiek.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez damatal » 5 gru 2007, 21:36

Witam
Może to nie miejsce na porady dotyczące spraw mechanicznych, ale skoro juz zaczęliśmy...:)
Założyłem gaz sekw. i od razu sa problemy. Auto gaśnie przy redukcji biegów i co gorsza na zakrętach. Co prawda dzieje się to przy wolnej jeździe, ..na szczęście. Ni stąd ni z owąd pokazują się napisy TSC OFF i obok TSC. Wcześniej tego nie było. Po ponownym uruchomieniu silnika napisy na chwilę gasną. Przy ruszaniu tez często gaśnie. Na trasie spisuje się jak benzyna tzn. jest szybki i nie ma problemów. Oczywiście na benzynie jest wszystko ok. Przy jeździe na gazie wyraźnie słychać chrobotanie w skrzyni biegów przy redukcji. Jestem ZŁY jak cholera i muszę zasięgnąć Waszej opinii. Może coś wiecie i pomożecie.
Firma zakładająca mi gaz oczywiście nie umywa rąk ale mam dość jeżdżeniz do nich i regulowania maszyny. Komputer nie pokazuje żadnych problemów i co ciekawe jak komp. jest podłączony to auto jakos chodzi.
Na razie tyle. Może coś się "urodzi". Chętnie sie z Wami podzielę moją wiedzą.
Pozdrawiam
damatal
Początkujący
 
Od: 11 lis 2007, 12:16
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Auto: MAZDA MILLENIA 2001 r.

Postprzez damatal » 6 gru 2007, 19:15

Dzisiaj byłem znów zbadać auto na komputerze. Komputer pokazal komunikat, że jest "wypadanie zapłonów na różnych cylindrach". Badanie było na benzynie. Po zresetowaniu, po minucie komunikat jest taki sam. Prawdopodobnie jest to przyczyną tego, że co jakiś czas silnik się "zatrzęsie". Jest to wyraźnie odczuwalne, chociaż w czasie jazdy nie przeszkadza. Czy może to być przyczyną, że na gazie nie chodzi jak trzeba? Jak to usunąć? Panowie – liczę na Was :)
Pozdrawiam
damatal
Początkujący
 
Od: 11 lis 2007, 12:16
Posty: 11
Skąd: Grudziądz
Auto: MAZDA MILLENIA 2001 r.

Postprzez voytecku » 8 gru 2007, 12:11

damatal napisał(a):Czy może to być przyczyną, że na gazie nie chodzi jak trzeba? Jak to usunąć? Panowie – liczę na Was

W przypadku gazu najlepiej zadzwon do Wieska. On ma u siebie zainstalowana taka instalacja i na pewno cos Ci doradzi. Ja o instalacji gazowej wiem tylko tyle, ze taka istnieje :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez cabage » 5 sty 2008, 22:47

Chłopcy weźcie sie w garść i pomóżcie..Napewno da sie cos załatwić:)...
Xedos 9 2.5 v6 2002r...Luksusik to podstawa:)
Początkujący
 
Od: 27 cze 2007, 12:07
Posty: 9
Skąd: Komprachcice

Postprzez frescoro » 12 lut 2008, 16:23

Cześć mam Xedosa 9 z silnikiem 2,3 i wstawiłem tam gaz sekwencyjny no i nie mam żadnych problemów. Tylko na początku był problem żeby znaleźć dobrego gazownika. Szukałem wszędzie a znalazłem pod nosem w małym warsztacie mogę dać ci jego numer może on coś pomoże
696145213
servisowany u Wieśka z Dębicy
Idzie jak rakieta
Na LPG ma lepszego kopa
Początkujący
 
Od: 9 cze 2007, 16:22
Posty: 13 (0/1)
Skąd: Słupsk
Auto: Xedos 9 poj 2,3 l 1996 z LPG

Postprzez bubanr1 » 7 cze 2009, 14:34

Witam
Ma może ktoś instrukcje czy schematy do millenia czy xedosa 9??
Mazda Millenia 2,5 i V6 180KM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 20:04
Posty: 6
Skąd: Nowa Ruda
Auto: MAZDA MILLENIA

Postprzez Janusz626 » 7 cze 2009, 14:56

Znajdz na forum kolege GofNet i w jego podpisie masz link do MAZDASPEED ver. 4.10
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Italiano » 7 cze 2009, 23:16

Jest i temat odnośnie instrukcji...przenoszę.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9