Turbosprężarka- regeneracja, wymiana, problemy
Riki napisał(a):IHI
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Dokładnie , 100KM to nie 136Pawnik napisał(a):może mniej wysilone DiDT

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Riki napisał(a):Pawnik napisał(a):może mniej wysilone DiDT – to jest to
Mniejsza moc w DiTD to nie tylko sprawa turbo....
Wiem, ale to wszystko chyba jest bez sensu. Musiałby ktoś zakupić w saloonie M6 w dieslu i przekulać 100kkm przestrzegając zaleceń eksploatacyjnych co do obchodzeniem się z dmuchawą, wymianą oleju, itd... i zdać relację... Takich nie ma i trudno....
A swoją drogą ile śmiga obrotów na minutkę ta sama turbinka w DiDT, a ile w CiDT???
Pawnik napisał(a):Musiałby ktoś zakupić w saloonie M6 w dieslu i przekulać 100kkm przestrzegając zaleceń eksploatacyjnych co do obchodzeniem się z dmuchawą, wymianą oleju, itd... i zdać relację... Takich nie ma i trudno....
Racja
Pozdr.
Jakie jest ciśnienie doładowania w MZR-CD?
W DiTD było ledwie 0,35 bar'a i to robiło swoje a tutaj ile jest? Nie zdziwię się jak będzie po "niemiecku" w granicach jedynki.
W DiTD było ledwie 0,35 bar'a i to robiło swoje a tutaj ile jest? Nie zdziwię się jak będzie po "niemiecku" w granicach jedynki.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
To jak w końcu z tymi turbinkami jest? Można regenerować czy nie?
Kupiłem szóstkę z traktorkiem pod maską, bo miała być oszczędna a tutaj czytam o 9.5 tysiach na turbinę, obok o pompie wtryskowej za 12 a jeszcze muszę rozrząd wymienić kiedyś (2500). To ja takie coś chrzanię – dostałem sporą podwyżkę i cała ma iść na samochód?
Kupiłem szóstkę z traktorkiem pod maską, bo miała być oszczędna a tutaj czytam o 9.5 tysiach na turbinę, obok o pompie wtryskowej za 12 a jeszcze muszę rozrząd wymienić kiedyś (2500). To ja takie coś chrzanię – dostałem sporą podwyżkę i cała ma iść na samochód?
Madzia i Misiek to zgrana para.
- Od: 27 maja 2007, 16:03
- Posty: 237
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 diesel kombi
Dortann napisał(a):Można regenerować czy nie?
Moim zdaniem, tak samo jak każdej innej firmy. Minęły czasy, kiedy na widok silnika z turbodoładowaniem mechanicy bledli ze strachu przed "nowym".
Budowa turbinki jest prosta jak budowa cepa – nie ubliżając cepowi.
Dortann napisał(a):czytam o 9.5 tysiach na turbinę, obok o pompie wtryskowej za 12
To taki forumowy "wycig zbrojeń" – lub inaczej "nakręcanie spirali strachu".
Każdy napierwo podaje ceny z ASO, a jak potem wszyscy się pukają w główę – wpisuję co trzeba w google i sprawa się wyjaśnia tj. tanieje
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=regeneracja+turbospr%C4%99%C5%BCarek+ihi&btnG=Szukaj+w+Google&lr=lang_pl
Jak widać, są ludzie w kraju, którzy to robią – i napewno dają gwarancję na swoją robotę
Dortann napisał(a):dostałem sporą podwyżkę i cała ma iść na samochód?
Pozazdrościć
Witam,
mam to samo w mojej 6, przy intercoolerze jest mokro
Ogólnie turbina nie wydaje absolutnie żadnych dziwnych dźwięków, oleju w silniku nie ubywa, przyspieszenie ok, spalanie też.
Może ktoś doradzić, co rozebrać, żeby sprawdzić co dokładnie się dzieje? Czy jeździć dalej i nie zawracać
sobie tym głowy? Tylko wtedy do kiedy, jak wóz stanie
Pozdrawiam.
mam to samo w mojej 6, przy intercoolerze jest mokro
Może ktoś doradzić, co rozebrać, żeby sprawdzić co dokładnie się dzieje? Czy jeździć dalej i nie zawracać
sobie tym głowy? Tylko wtedy do kiedy, jak wóz stanie
Pozdrawiam.
- Od: 11 paź 2007, 19:48
- Posty: 11
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 GG 2003r, diesel 136KM
lukbob napisał(a):mam to samo w mojej 6, przy intercoolerze jest mokro
Generalnie najniższe miejsce – olej z odmy tam się gromadzi.
Poprzednie modele (GF) miały montowane te węże i uszczelniane pastą. Po demontażu i powtórnym zmontowaniu suche przedtem węże zaczynały się tak samo pocić właśnie w tych najniższych miejscach. Z tego co zaobserwowałem to norma także w innych samochodach (markach).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):lukbob napisał(a):mam to samo w mojej 6, przy intercoolerze jest mokro
Generalnie najniższe miejsce – olej z odmy tam się gromadzi.
Poprzednie modele (GF) miały montowane te węże i uszczelniane pastą. Po demontażu i powtórnym zmontowaniu suche przedtem węże zaczynały się tak samo pocić właśnie w tych najniższych miejscach. Z tego co zaobserwowałem to norma także w innych samochodach (markach).
"zmartwionego pocieszyć", nie wiem czy dobrze cytuję święte pisma, ale xANDy robi to profesjonalnie i z uzasadnieniem
pojeździłem po paru zakładach w UK, gdzie naprawiają turbo,
i wszędzie mowili co samo, że nie naprawiają turbiny w Maździe,
ze względu na brak części (a Mazda 6 to dosyć popularne auto)
podzwoniłem też po zakładach w Polsce i każdy z nich to robi (ceny ok. 1500zł)
czy w Polsce te części są dostępne?
czy po prostu przy wstępnej rozmowie mowią,że to robią,
a poźniej jak dochodzi do konkretów odsyłają z kwitkiem?
xANDy pociesza, że to olej z odmy,
ale ile tego oleju może się zebrać?
bo u mnie widać jak cieknie olej po przewodach i kapie na wydech (czuć zapach palonego oleju)
innych objawów nie ma (spalanie, przyspieszenie w normie, oleju bierze 150-180gramów na 1000km)
co jeszcze może być tego przyczyną (zakładając,że to nie wina turbo)?
jakie przewody trzeba uszczelnić? bo ja dokręciłem przewód od spodu turbiny (metalowy)
oraz jakiś z boku (czarny, szeroki, plastikowy)
dzięki i pozdrawiam
Daniel H.
i wszędzie mowili co samo, że nie naprawiają turbiny w Maździe,
ze względu na brak części (a Mazda 6 to dosyć popularne auto)
podzwoniłem też po zakładach w Polsce i każdy z nich to robi (ceny ok. 1500zł)
czy w Polsce te części są dostępne?
czy po prostu przy wstępnej rozmowie mowią,że to robią,
a poźniej jak dochodzi do konkretów odsyłają z kwitkiem?
xANDy pociesza, że to olej z odmy,
ale ile tego oleju może się zebrać?
bo u mnie widać jak cieknie olej po przewodach i kapie na wydech (czuć zapach palonego oleju)
innych objawów nie ma (spalanie, przyspieszenie w normie, oleju bierze 150-180gramów na 1000km)
co jeszcze może być tego przyczyną (zakładając,że to nie wina turbo)?
jakie przewody trzeba uszczelnić? bo ja dokręciłem przewód od spodu turbiny (metalowy)
oraz jakiś z boku (czarny, szeroki, plastikowy)
dzięki i pozdrawiam
Daniel H.
- Od: 25 kwi 2007, 20:53
- Posty: 35
- Skąd: Leeds - UK
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003
Nie wiem ile. Kolega z forum w 323 DiTD zrobił taki test:deha napisał(a):xANDy pociesza, że to olej z odmy,
ale ile tego oleju może się zebrać?
Wyczyścił dokładnie cały dolot. Założył wszystko z powrotem i po ok tygodniu jeżdżenia w wężach miał "leżący" olej (jak odbezpieczył to mu wyciekło).
Przez drugi tydzień jeździł z odmą "wykolegowaną" w przestrzeń powietrzną i zaśelpionym wejściem w układ dolotu. Po czasie testowym miał suchuśkie węże przy IC. Możesz zrobić tak samo i będziesz wiedział CO puszcza olej.
Ilość oleju w układzie odmy zależy od wielu czynników – od oleju (rodzaju, marki), od stylu jazdy, prędkości czy temperatury zewnętrznej. Jednemu będzie ubywać więcej a innemu mniej. To wymaga sprawdzenia.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Tak , ja widziałemtomekrvf napisał(a):Tak płaczecie nad tymi turbinami, a widział ktoś rozwaloną turbosprężarkę od M6

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jeśli przy Twojej ilości aut widziałeś jedną to znaczy, że są niezniszczalne...Jaksa napisał(a):Tak , ja widziałem
Ja mogę na mojej krótkiej ulicy wyliczyć na palcach obu rąk ilu ludziom padły sprężarki w saabach, volvach, szmelcwagenach, audikach i beemkach. No – te fiatoskie o dziwo jakoś są wytrzymałe (przynajmniej w okolicy)....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6