Turbosprężarka- regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez Riki » 26 paź 2007, 22:39

Jakiej firmy jest turbo w CiTD? IHI tak jak w DiTD? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pawnik » 26 paź 2007, 22:40

Riki napisał(a):Jakiej firmy jest turbo w CiTD? IHI tak jak w DiTD? :)

Może to samo co Renault.... hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Jaksa » 26 paź 2007, 22:47

Riki napisał(a):IHI

:D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 26 paź 2007, 22:52

Pawnik napisał(a):Może to samo co Renault


Jak widać... nie :) cóż w DiTD turbinki maja spooooro więcej przejechane i są chyba trwalsze :] (z tego co ja zauważyłem)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pawnik » 26 paź 2007, 22:55

Żartowałem, myślę że chyba nie jest to kwestia jakości turbin, ale eksploatacji...,
a może mniej wysilone DiDT – to jest to!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Jaksa » 26 paź 2007, 23:03

Pawnik napisał(a):może mniej wysilone DiDT
Dokładnie , 100KM to nie 136 <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 26 paź 2007, 23:05

Pawnik napisał(a):może mniej wysilone DiDT – to jest to


Mniejsza moc w DiTD to nie tylko sprawa turbo....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pawnik » 26 paź 2007, 23:39

Riki napisał(a):
Pawnik napisał(a):może mniej wysilone DiDT – to jest to


Mniejsza moc w DiTD to nie tylko sprawa turbo....

Wiem, ale to wszystko chyba jest bez sensu. Musiałby ktoś zakupić w saloonie M6 w dieslu i przekulać 100kkm przestrzegając zaleceń eksploatacyjnych co do obchodzeniem się z dmuchawą, wymianą oleju, itd... i zdać relację... Takich nie ma i trudno....
A swoją drogą ile śmiga obrotów na minutkę ta sama turbinka w DiDT, a ile w CiDT???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Riki » 27 paź 2007, 10:23

Pawnik napisał(a):Musiałby ktoś zakupić w saloonie M6 w dieslu i przekulać 100kkm przestrzegając zaleceń eksploatacyjnych co do obchodzeniem się z dmuchawą, wymianą oleju, itd... i zdać relację... Takich nie ma i trudno....


Racja :) ale... tym bardziej starsze DiTD mają wiecej przejechane co jak co ale.. nawet w zajechanych, wypchniętych do Polski przez handlarzy, tanich egzemplarzach te motory raczej nie miewają problemów z doładowaniem. Wg mnie wniosek jest prosty... turbinka w CiTD jest nie najlepsza (jakość?) nie jest odporna na różne traktowanie i stad nawet przy relatywnie niskim przebiegu wymaga regeneracji :) (nie we wszystkich autach oczywiscie)

Pozdr.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 27 paź 2007, 14:36

Jakie jest ciśnienie doładowania w MZR-CD?
W DiTD było ledwie 0,35 bar'a i to robiło swoje a tutaj ile jest? Nie zdziwię się jak będzie po "niemiecku" w granicach jedynki.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Dortann » 2 lis 2007, 12:50

To jak w końcu z tymi turbinkami jest? Można regenerować czy nie?
Kupiłem szóstkę z traktorkiem pod maską, bo miała być oszczędna a tutaj czytam o 9.5 tysiach na turbinę, obok o pompie wtryskowej za 12 a jeszcze muszę rozrząd wymienić kiedyś (2500). To ja takie coś chrzanię – dostałem sporą podwyżkę i cała ma iść na samochód? :|
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez magicadm » 2 lis 2007, 14:27

Dortann napisał(a):Można regenerować czy nie?

Moim zdaniem, tak samo jak każdej innej firmy. Minęły czasy, kiedy na widok silnika z turbodoładowaniem mechanicy bledli ze strachu przed "nowym".
Budowa turbinki jest prosta jak budowa cepa – nie ubliżając cepowi.
Dortann napisał(a):czytam o 9.5 tysiach na turbinę, obok o pompie wtryskowej za 12

To taki forumowy "wycig zbrojeń" – lub inaczej "nakręcanie spirali strachu".
Każdy napierwo podaje ceny z ASO, a jak potem wszyscy się pukają w główę – wpisuję co trzeba w google i sprawa się wyjaśnia tj. tanieje :)
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=regeneracja+turbospr%C4%99%C5%BCarek+ihi&btnG=Szukaj+w+Google&lr=lang_pl
Jak widać, są ludzie w kraju, którzy to robią – i napewno dają gwarancję na swoją robotę
Dortann napisał(a):dostałem sporą podwyżkę i cała ma iść na samochód? :|

Pozazdrościć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez lukbob » 4 lis 2007, 22:09

Witam,
mam to samo w mojej 6, przy intercoolerze jest mokro :( Ogólnie turbina nie wydaje absolutnie żadnych dziwnych dźwięków, oleju w silniku nie ubywa, przyspieszenie ok, spalanie też.
Może ktoś doradzić, co rozebrać, żeby sprawdzić co dokładnie się dzieje? Czy jeździć dalej i nie zawracać
sobie tym głowy? Tylko wtedy do kiedy, jak wóz stanie ;)
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 11 paź 2007, 19:48
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 GG 2003r, diesel 136KM

Postprzez tomekrvf » 4 lis 2007, 23:03

Tak płaczecie nad tymi turbinami, a widział ktoś rozwaloną turbosprężarkę od M6?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xANDy » 4 lis 2007, 23:20

lukbob napisał(a):mam to samo w mojej 6, przy intercoolerze jest mokro

Generalnie najniższe miejsce – olej z odmy tam się gromadzi.
Poprzednie modele (GF) miały montowane te węże i uszczelniane pastą. Po demontażu i powtórnym zmontowaniu suche przedtem węże zaczynały się tak samo pocić właśnie w tych najniższych miejscach. Z tego co zaobserwowałem to norma także w innych samochodach (markach).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Pawnik » 4 lis 2007, 23:24

xANDy napisał(a):
lukbob napisał(a):mam to samo w mojej 6, przy intercoolerze jest mokro

Generalnie najniższe miejsce – olej z odmy tam się gromadzi.
Poprzednie modele (GF) miały montowane te węże i uszczelniane pastą. Po demontażu i powtórnym zmontowaniu suche przedtem węże zaczynały się tak samo pocić właśnie w tych najniższych miejscach. Z tego co zaobserwowałem to norma także w innych samochodach (markach).

"zmartwionego pocieszyć", nie wiem czy dobrze cytuję święte pisma, ale xANDy robi to profesjonalnie i z uzasadnieniem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez deha » 5 lis 2007, 14:34

pojeździłem po paru zakładach w UK, gdzie naprawiają turbo,
i wszędzie mowili co samo, że nie naprawiają turbiny w Maździe,
ze względu na brak części (a Mazda 6 to dosyć popularne auto)
podzwoniłem też po zakładach w Polsce i każdy z nich to robi (ceny ok. 1500zł)

czy w Polsce te części są dostępne?
czy po prostu przy wstępnej rozmowie mowią,że to robią,
a poźniej jak dochodzi do konkretów odsyłają z kwitkiem?

xANDy pociesza, że to olej z odmy,
ale ile tego oleju może się zebrać?
bo u mnie widać jak cieknie olej po przewodach i kapie na wydech (czuć zapach palonego oleju)
innych objawów nie ma (spalanie, przyspieszenie w normie, oleju bierze 150-180gramów na 1000km)

co jeszcze może być tego przyczyną (zakładając,że to nie wina turbo)?
jakie przewody trzeba uszczelnić? bo ja dokręciłem przewód od spodu turbiny (metalowy)
oraz jakiś z boku (czarny, szeroki, plastikowy)

dzięki i pozdrawiam
Daniel H.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:53
Posty: 35
Skąd: Leeds - UK
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez xANDy » 5 lis 2007, 16:21

deha napisał(a):xANDy pociesza, że to olej z odmy,
ale ile tego oleju może się zebrać?
Nie wiem ile. Kolega z forum w 323 DiTD zrobił taki test:
Wyczyścił dokładnie cały dolot. Założył wszystko z powrotem i po ok tygodniu jeżdżenia w wężach miał "leżący" olej (jak odbezpieczył to mu wyciekło).
Przez drugi tydzień jeździł z odmą "wykolegowaną" w przestrzeń powietrzną i zaśelpionym wejściem w układ dolotu. Po czasie testowym miał suchuśkie węże przy IC. Możesz zrobić tak samo i będziesz wiedział CO puszcza olej.
Ilość oleju w układzie odmy zależy od wielu czynników – od oleju (rodzaju, marki), od stylu jazdy, prędkości czy temperatury zewnętrznej. Jednemu będzie ubywać więcej a innemu mniej. To wymaga sprawdzenia.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 5 lis 2007, 20:00

tomekrvf napisał(a):Tak płaczecie nad tymi turbinami, a widział ktoś rozwaloną turbosprężarkę od M6
Tak , ja widziałem <lol> auto miało ze 3 paki przelatane , olej lał sie strumieniem z intercoolera ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 5 lis 2007, 23:40

Jaksa napisał(a):Tak , ja widziałem
Jeśli przy Twojej ilości aut widziałeś jedną to znaczy, że są niezniszczalne...

Ja mogę na mojej krótkiej ulicy wyliczyć na palcach obu rąk ilu ludziom padły sprężarki w saabach, volvach, szmelcwagenach, audikach i beemkach. No – te fiatoskie o dziwo jakoś są wytrzymałe (przynajmniej w okolicy)....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron