Rozrząd-jak to zrobić?
Strona 1 z 1
Witam! Mam taki problem, zabrałem się dzisiaj za wymianę paska rozrządu i napotkałem taki problem , mianowicie nie mogę odkręcić śruby mocującej koło pasowe. Chciałbym się dowiedzieć czy ta śruba ma lewy czy prawy gwint??? Czy znacie jakiś dobry sposób na jej odkręcenie?
Ostatnio edytowano 2 lis 2007, 22:41 przez alchemikus7, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 paź 2007, 18:54
- Posty: 9
- Skąd: Lubań
- Auto: Mazda MX3 1.6 16v 1993 SOHC
Moim zdaniem to zwykły prawy gwint.
Ja śrubę na kole pasowym odkręcam blokując skrzynią na 4-tym lub 5-tym biegu.
Trzeba to robić wyczuciem i głową. Widziałem na allegro silnki z ukręconym wałem korobowym
Ja śrubę na kole pasowym odkręcam blokując skrzynią na 4-tym lub 5-tym biegu.
Trzeba to robić wyczuciem i głową. Widziałem na allegro silnki z ukręconym wałem korobowym
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
ha! Gwint jest "normalny". Pare miesiecy temu tez pierwszy raz w zyciu zmienialem rozrzad. Doradzili mi wówczas metode – założyć porządny klucz nasadowy na śrubę wału oraz porządnie zablokować klucz o jakąś nieruchomą powierzchnię. Następnie wystarczy z wyczuciem zakręcić rozrusznikiem i śruba puszcza
. Faktycznie – ta metoda zadziałała i u mnie. Rozrząd zmieniłem i do dzisiaj działa bez problemów. 
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
- Od: 2 lut 2007, 07:48
- Posty: 165
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994
Dzięki za rady. Już zrobiłem, Madzia śmiga jak złoto.
Pozdrawiam!!!!!!!!!!
Pozdrawiam!!!!!!!!!!
- Od: 21 paź 2007, 18:54
- Posty: 9
- Skąd: Lubań
- Auto: Mazda MX3 1.6 16v 1993 SOHC
Yard napisał(a):Odkręciłem kluczem pneumatycznym i tak samo zakręciłem. Możesz podjechać do wulkanizacji. Odkręcą, a ty ręcznie dokręcisz i wrócisz do domu. Potem odkręcić to już łatwizna.
A mnie od kilku miesięcy straszy i odstrasza od zmiany paska w Lancerze to ogłoszenie na allegro:

Cytat:
silnik ma uszkodzoną końcówkę wału która pękła przy nieumiejętnym dokręcaniu pneumatykiem śruby koła pasowego po wymianie paska rozrządu
Dociąganie śruby TYLKO kluczem dynamo (siła coś ok 100Nm). a raz dokręciłem napinacz "na wyczucie" – odkręcił się i buuum.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość