Rozrząd-jak to zrobić?

Postprzez alchemikus7 » 2 lis 2007, 20:01

Witam! Mam taki problem, zabrałem się dzisiaj za wymianę paska rozrządu i napotkałem taki problem , mianowicie nie mogę odkręcić śruby mocującej koło pasowe. Chciałbym się dowiedzieć czy ta śruba ma lewy czy prawy gwint??? Czy znacie jakiś dobry sposób na jej odkręcenie?
Ostatnio edytowano 2 lis 2007, 22:41 przez alchemikus7, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 paź 2007, 18:54
Posty: 9
Skąd: Lubań
Auto: Mazda MX3 1.6 16v 1993 SOHC

Postprzez magicadm » 2 lis 2007, 22:10

Moim zdaniem to zwykły prawy gwint.
Ja śrubę na kole pasowym odkręcam blokując skrzynią na 4-tym lub 5-tym biegu.
Trzeba to robić wyczuciem i głową. Widziałem na allegro silnki z ukręconym wałem korobowym :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez ravi » 3 lis 2007, 00:39

ha! Gwint jest "normalny". Pare miesiecy temu tez pierwszy raz w zyciu zmienialem rozrzad. Doradzili mi wówczas metode – założyć porządny klucz nasadowy na śrubę wału oraz porządnie zablokować klucz o jakąś nieruchomą powierzchnię. Następnie wystarczy z wyczuciem zakręcić rozrusznikiem i śruba puszcza :). Faktycznie – ta metoda zadziałała i u mnie. Rozrząd zmieniłem i do dzisiaj działa bez problemów. :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez Yard » 3 lis 2007, 02:30

Odkręciłem kluczem pneumatycznym i tak samo zakręciłem. Możesz podjechać do wulkanizacji. Odkręcą, a ty ręcznie dokręcisz i wrócisz do domu. Potem odkręcić to już łatwizna.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez alchemikus7 » 4 lis 2007, 21:24

Dzięki za rady. Już zrobiłem, Madzia śmiga jak złoto.
Pozdrawiam!!!!!!!!!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 paź 2007, 18:54
Posty: 9
Skąd: Lubań
Auto: Mazda MX3 1.6 16v 1993 SOHC

Postprzez magicadm » 4 lis 2007, 21:53

Yard napisał(a):Odkręciłem kluczem pneumatycznym i tak samo zakręciłem. Możesz podjechać do wulkanizacji. Odkręcą, a ty ręcznie dokręcisz i wrócisz do domu. Potem odkręcić to już łatwizna.


A mnie od kilku miesięcy straszy i odstrasza od zmiany paska w Lancerze to ogłoszenie na allegro:
http://moto.allegro.pl/item261058093_mitsubishi_colt_lancer_96_silnik_1_3_niekompletny.html
:(-mimo, ze już to 3 razy robiłem :D
Cytat:
silnik ma uszkodzoną końcówkę wału która pękła przy nieumiejętnym dokręcaniu pneumatykiem śruby koła pasowego po wymianie paska rozrządu
Dociąganie śruby TYLKO kluczem dynamo (siła coś ok 100Nm). a raz dokręciłem napinacz "na wyczucie" – odkręcił się i buuum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323