Wymiana oleju w silniku z DPF
witam
mam taki problem ze wszyscy mowia jaki jest wazny olej silnikowy do samochodow
wyposażonych w filtr czastek stalych "dpf"
ale nikt nie mowi o filtrach oleju a mi sie zdaje ze jakosc filtra tez ma olbrzymia wage.
moze ktos cos wie na ten temat i chcial by sie podzielic swoja opinia
pozdrowienia
skibcze
ps.
jakie lejecie oleje do silnika i jakie zakrecacie fitry??
mam taki problem ze wszyscy mowia jaki jest wazny olej silnikowy do samochodow
wyposażonych w filtr czastek stalych "dpf"
ale nikt nie mowi o filtrach oleju a mi sie zdaje ze jakosc filtra tez ma olbrzymia wage.
moze ktos cos wie na ten temat i chcial by sie podzielic swoja opinia
pozdrowienia
skibcze
ps.
jakie lejecie oleje do silnika i jakie zakrecacie fitry??
- Od: 10 wrz 2007, 13:19
- Posty: 26
- Skąd: Bilgoraj
- Auto: mazda 6 143PS
Filtr oryginalny , olej Dexelia DPF .skibcze napisał(a):jakie lejecie oleje do silnika i jakie zakrecacie fitry
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Riki tak myslalem ( ale chcialem sie mylic)
a mam jeszcze jedno pytanko
czy jak na czas nie wymienie oleju +
jezdzilem na krótkie odcinki , DPF sie nie wypalal
moglo sie tak stac ze kompuer zablokowal silnik ( nie mozna go uruchomic )
a odczulem ze juz komputer zmniejszyl parametry silnika??????
pozdrawiam skibcze
a mam jeszcze jedno pytanko
czy jak na czas nie wymienie oleju +
jezdzilem na krótkie odcinki , DPF sie nie wypalal
moglo sie tak stac ze kompuer zablokowal silnik ( nie mozna go uruchomic )
a odczulem ze juz komputer zmniejszyl parametry silnika??????
pozdrawiam skibcze
- Od: 10 wrz 2007, 13:19
- Posty: 26
- Skąd: Bilgoraj
- Auto: mazda 6 143PS
Może tak zrobić – ale przedtem chyba zawczasu coś powinno błyskać na desce!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Może tak zrobić – ale przedtem chyba zawczasu coś powinno błyskać na desce!
moze i blyskalo ja nie wiem
zonka moja jedyna jezdzila ale dla niej to odpalic i jechac
a ja leze w szpitalu i sie denerwuje
czyli zostaje laweta i ASO
powinni to naprawic
pozdrawiam
- Od: 10 wrz 2007, 13:19
- Posty: 26
- Skąd: Bilgoraj
- Auto: mazda 6 143PS
Trzeba wysłać zapytanko do Sławka "Dlugi" z forum, on Ci podpowie może jak to zrobić "na siłę" (jeśli taka opcja jest). Po ew. odpaleniu trzeba przjechać się ładnych kilka km, z rozsądną prędkością przelotową (tak min. 60-80) i dokonać wypalenia DPF'u.
Lepiej, żebyś to zrobił, bo jak go zatkasz całkowicie to kosztuje zaledwie 9kpln...
Lepiej, żebyś to zrobił, bo jak go zatkasz całkowicie to kosztuje zaledwie 9kpln...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
skibcze napisał(a):czyli zostaje laweta i ASO
powinni to naprawic
Dokładnie tak. A w ASO wymuszona regeneracja DPF.
xANDy napisał(a):Trzeba wysłać zapytanko do Sławka "Dlugi" z forum, on Ci podpowie może jak to zrobić "na siłę" (jeśli taka opcja jest). Po ew. odpaleniu trzeba przjechać się ładnych kilka km, z rozsądną prędkością przelotową (tak min. 60-80) i dokonać wypalenia DPF'u.
Samodzielnie (czyli bez testera) nie można wykonać wymuszonej regeneracji. Jeśli dojdzie do zbyt dużego nagromadzenia sadzy w DPF regeneracja się nie odbędzie. Użytkownik zawse jest ostrzegany że DPF wymaga regeneracji i wtedy jest pora żeby auto trochę przegonić. Jeśli już świeci się MIL i miga DPF to tylko ASO.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
No cóż – żona na przyszłość będzie wyczulona na wszystko, co pojawi się na desce – to będzie akurat dobre (miejmy nadzieję, że migacze nie będą jej podnosić ciśnienia).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
WIDZE ZE MIALES PROBLEM Z DPF MOGŁ BYS MI DORADZIC CO ZROBIC
MI TEZ SIE SWIECI TEN DPF I NA DODATEK PO CHWILI ZAPALA SIE KONTROLKA SILNIKA Z TRAKCJA CO ZROBIC WIESZ COS????
MI TEZ SIE SWIECI TEN DPF I NA DODATEK PO CHWILI ZAPALA SIE KONTROLKA SILNIKA Z TRAKCJA CO ZROBIC WIESZ COS????
-
AREK10
Póki DPF się tylko świeci (a nie miga), można filtr "przepalić" – jest to opisane w kilku wątkach. Nie pamiętam dokładnie, ale kilkadziesiąt kilometrów (20 minut?) na obrotach powyżej 2000 i powinno się unormować.
Zrób krótką traskę jadąc płynnie i trzymając obroty na około 2500 – powinno pomóc.
Mi się ta kontrolka jeszcze nigdy nie objawiła (poza chwilą przed zapłonem) – może wypowie się ktoś, komu udało się ją zgasić w opisany sposób?
Zrób krótką traskę jadąc płynnie i trzymając obroty na około 2500 – powinno pomóc.
Mi się ta kontrolka jeszcze nigdy nie objawiła (poza chwilą przed zapłonem) – może wypowie się ktoś, komu udało się ją zgasić w opisany sposób?
NIESTETY KONROLKA DPF MRUGA I PALI SIE CHECK I TRAKCJA POZATYM AUTKO PRZESZLO W TRYB AWRYJNY. JUTRO PRUBUJE SIE PRZEJECHAC TAK KILKA KILOMETRÓW DAM ZNAC CO WYSZLO Z TEGO WSZYSTKIEGO JESTEM ZAŁAMANY.
-
AREK10
Czy wymiana oleju w silniku z DPF rozni sie od normalnej wymiany?
Tzn. czy sam filtr DPF tez co jakis czas sie wymienia lub regeneruje? Czy jest on w ogole wymienny czy trzeba tylko o niego dbac zalewajac olej Dexelia i wymieniajac zawsze filtr oleju?
Czy po samej wymianie oleju trzeba w aucie z DPF na cos zwrocic uwage?
Tzn. czy sam filtr DPF tez co jakis czas sie wymienia lub regeneruje? Czy jest on w ogole wymienny czy trzeba tylko o niego dbac zalewajac olej Dexelia i wymieniajac zawsze filtr oleju?
Czy po samej wymianie oleju trzeba w aucie z DPF na cos zwrocic uwage?
- Od: 30 mar 2008, 20:48
- Posty: 174
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD
Wlasnie...czy w 3-ce tez trzeba tak robic ?
Jeśli jest taki sam DPF, to raczej tak. Pytanie powinno być inaczej postawione: czy w silniku 1.6 MZ-CD trzeba ? Bo są przecież '3' z silnikiem 2.0 MZR-CD i tam z pewnością trzeba.
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6