Nielegalne ksenony

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Globy » 14 paź 2007, 23:46

Nie mozna. Racjonalna wypowiedz <spoko>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez darryd » 25 paź 2007, 09:12

Akar.Zaephyr napisał(a):montaż "allegrowych" żarówek HID.


tak przy okazji, nie ma czegos takiego jak żarówka HID. High Intensity Discharge znaczy dokladnie lampa wyladowcza, nie zarowka...zarowka swieci swiatlem ciaglym i ma tzw zarnik, lampa wyladowcza nie ma zarnika, tam swieci gaz...

Kawalek cytatu:
"Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie! Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już wyraźnej linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe – tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg."

BZDURA!!!
To tyczy tylko dwuwloknowych zarowek H4 i ktorych odblysnik faktycznie jest inaczej skonstruowany i starych lamp ze szklanymi szybkami ktore rozpraszaja swiatlo. Nowsze reflektory plastikowe na zarowki H7, HB4 nie powoduja takich problemow! Inna sprawa, ze sa inne lampy ksenonowe do kloszy soczewkowych jak i bez, i jesli jakis jełop założy do zwyklego klosza wersje pod soczewke to masakra...

no i nie widac granicy swiatlo/cień? zobaczcie jak w motorze wyglada, zaden halogen chyba nie moze sie poszczycic taką granicą

Obrazek

zapraszam o przesledzenie dokladnie tej strony!
http://arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen[/b]
Ostatnio edytowano 25 paź 2007, 10:49 przez darryd, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez goofy2 » 25 paź 2007, 10:26

W naszym pięknym i cudownym kraju wszystkiego zakazują. Na przykład trzecie światło też było kiedyś zakazane – teraz obowiązek hahaha , Tak samo sygnał dźwiękowy podczas cofania też jt zakazany a ja uważam że to fajny pomysł, biorąc pod uwagę zamyślonych i zabieganych pieszych w mieście.
Moim skromnym zdaniem i kit HID bedzie w przyszłości legalny

Pozdrawiam
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2007, 18:59
Posty: 195
Skąd: Kwaczała / Kiszkowo
Auto: AR 156 2.4 JTD 10v 150KM '03

Postprzez darryd » 25 paź 2007, 10:48

.... ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Postprzez ravo » 25 paź 2007, 14:52

goofy2 napisał(a):Tak samo sygnał dźwiękowy podczas cofania też jt zakazany a ja uważam że to fajny pomysł, biorąc pod uwagę zamyślonych i zabieganych pieszych w mieście.

boze jak mnnie ludzie wkurzaja :P widza, ze nic nie widze to i tak mi wlaza pod pake :P wkoncu kogos przejade :( :P
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez mcbeth » 26 paź 2007, 09:14

darryd napisał(a):nie ma czegos takiego jak żarówka HID

Czepiasz się. W palniku HID źródłem światła jest gaz (plazma?) o bardzo wysokiej temperaturze. Podobnie do klasycznej żarówki, gdzie rozgrzewa się jej włókno. Patrząc na to z tej strony można przyjąć, że HID jest żarówką z 'włóknem gazowym' :] .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez XEDOS6 » 26 paź 2007, 23:09

nigdy ie slyszalem ze xenon to zarowka...czy z gazem czy bez <lol> to palnik ktory wytwarza bardzo duza temp a przez to zmiane swiatla i koloru...jezeli chodzi Ravo o ciebie to jest bardzo dziwne ze ty nikogo nie oslepiasz! brak soczewki u ciebie rozprasza cale swiatlo jak ses ma to u ciebie..czy to jest szpan ... moze kiedys sie spotkamy i zobacze te twoje xenony ( bez soczewki)! a tak wogole panowie xenon to tak jak ciemne szyby .. jedno jest wazne zeby nie stwarzac zagrozenie innym uczestnikom ruchu..widzialem swiatla bez soczewy.i wiem ze to lipnie wyglada..i 90 % oslepia..pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez Grzyby » 26 paź 2007, 23:26

XEDOS6 napisał(a):Ravo o ciebie to jest bardzo dziwne ze ty nikogo nie oslepiasz! brak soczewki u ciebie

jak na to wpadłeś?
<lol>
Przecież ravo MA SOCZEWKI <lol>
<czytaj>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Czacha » 27 paź 2007, 01:25

Lampa ksenonowa należy do lamp wyładowczych, podobnie jak lampa sodowa, rtęciowa, metalohalogenkowa czy świetlówka. W tego typu lampach światło powstaje na skutek wyładowania elektrycznego w parach metali lub gazów szlachetnych. Na przykład w lampie sodowej, dobrze znanej z oświetlenia ulicznego, wyładowanie zaczyna się w ksenonie, dopiero po odparowaniu sodu i rtęci, wyładowanie w parach tych metali jest decydujące w wytwarzaniu strumienia świetlnego. Można wyraźnie zauważyć, że zaraz po rozruchu lampa początkowo świeci na biało. W oświetleniu samochodowym zdecydowano się użyć wyłącznie ksenonu w celu szybkiego osiągnięcia znamionowego poziomu strumienia świetlnego (rozruch lampy sodowej trwa około 5 minut). Ciepło powstaje na skutek przepływu prądu przez elektrody, jest potrzebne to wytworzenia odpowiedniego ciśnienia gazów wewnątrz lampy oraz ułatwia emisję elektronów przez elektrody, jednak teoretycznie nie jest niezbędne do wytworzenia strumienia świetlnego.
Natomiast w lampach żarowych (inkadescencyjnych, fachowo mówiąc) źródłem światła jest żarnik (najczęściej wolframowy) rozgrzany do bardzo wysokiej temperatury, w której metal zaczyna się żarzyć. Większość energii dostarczonej do żarówki zamienia się na ciepło, jedynie niewielki procent na światło.
Jaki z tego wniosek – lampa wyładowcza nie ma nic wspólnego z żarówką, są to zupełnie różne urządzenia.
Wybaczcie wykład, takie zboczenie zawodowe... <glupek2>
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez Grzyby » 27 paź 2007, 01:42

Czacha napisał(a):lampa wyładowcza nie ma nic wspólnego z żarówką

jak to nie ma?
świeci? świeci!

<lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pit » 27 paź 2007, 06:36

XEDOS6 napisał(a):... to palnik który wytwarza bardzo duzą temp

Bzdura. Ma o wiele większą sprawność od żarówki, która większość pobieranej energii przetwarza na ciepło. Planik xenonowy – odwrotnie. Ma dużą sprawność, wytwarza więcej światła a mniej ciepła. Dla wyjaśnienia – tak, robiłem testy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez slav » 27 paź 2007, 15:13

Piotruś napisał(a):Ma dużą sprawność, wytwarza więcej światła a mniej ciepła.

tez tak slyszalem i zgadzam sie z ta opinia,

Piotruś napisał(a):Dla wyjaśnienia – tak, robiłem testy

i wszystko jasne.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Czacha » 27 paź 2007, 15:43

Piotruś napisał(a):Dla wyjaśnienia – tak, robiłem testy :)

Nie trzeba tutaj żadnych specjalnych testów. Każda lampa zamienia dostarczoną energię na światło i na ciepło. Jeżeli Ksenon pobiera mniej mocy niż żarówka i dodatkowo daje więcej światła, to chyba logiczne jest, że dużo mniej energii "zostaje" na grzanie lampy.
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez slav » 27 paź 2007, 16:16

Czacha napisał(a):to chyba logiczne jest,

nie dla kazdego ,
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez ravo » 27 paź 2007, 16:22

slav napisał(a):nie dla kazdego ,

np. dla mnie nie bylo hehe bo mi sie bardziej grzeja :P
oczywiscie zgadzam sie z tymc powiedzial Piotrus na logike ale u mnie jest na odwrot :P
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Adaś » 27 paź 2007, 18:35

ravo napisał(a):
slav napisał(a):nie dla kazdego ,

np. dla mnie nie bylo hehe bo mi sie bardziej grzeja :P
oczywiscie zgadzam sie z tymc powiedzial Piotrus na logike ale u mnie jest na odwrot :P

ale Ty masz Fiata :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez mcbeth » 28 paź 2007, 17:49

Czacha napisał(a):Lampa ksenonowa należy do lamp wyładowczych, podobnie jak lampa sodowa, rtęciowa, metalohalogenkowa czy świetlówka.

Pakowanie do jednego worka lamp łukowych (jaką jest HID) i elektroluminescencyjnych (np. świetlówka, gdzie świeci luminofor) to chyba jeszcze większe pomieszanie niż zebranie razem HIDa i żarówki włóknowej :) . Przede wszystkim w elektroluminescencyjnych podwyższona temperatura jest potrzebna tylko do wywołania parowania nośnika (jonów), które potem wędrując w polu elektrycznym pobudzają luminofor. W HID jest ubocznym efektem łuku elektrycznego ('włókna' plazmy). Są to temperatury innego rzędu, inne zjawisko fizyczne leży u podstaw powstawania fotonów. Stąd uważam, że HID jest bardziej podobny do żarówki niż do świetlówki :P .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez lucas_ka » 28 paź 2007, 19:43

mcbeth napisał(a):Pakowanie do jednego worka lamp łukowych (jaką jest HID) i elektroluminescencyjnych (np. świetlówka, gdzie świeci luminofor) to chyba jeszcze większe pomieszanie niż zebranie razem HIDa i żarówki włóknowej . Przede wszystkim w elektroluminescencyjnych podwyższona temperatura jest potrzebna tylko do wywołania parowania nośnika (jonów), które potem wędrując w polu elektrycznym pobudzają luminofor. W HID jest ubocznym efektem łuku elektrycznego ('włókna' plazmy). Są to temperatury innego rzędu, inne zjawisko fizyczne leży u podstaw powstawania fotonów. Stąd uważam, że HID jest bardziej podobny do żarówki niż do świetlówki .

TAK TAK, jest dokładnie tak jak napisałeś. Bardzo przystene wytłumaczenie. haha. To zes sie wykazał teraz. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez Czacha » 28 paź 2007, 20:53

mcbeth napisał(a):Pakowanie do jednego worka lamp łukowych (jaką jest HID) i elektroluminescencyjnych (np. świetlówka, gdzie świeci luminofor) to chyba jeszcze większe pomieszanie niż zebranie razem HIDa i żarówki włóknowej :)

Lampa łukowa to coś zupełnie innego! Jak sama nazwa wskazuje, źródłem światła jest w niej bezpośrednio łuk elektryczny, który pali się między elektrodami w powietrzu o ciśnieniu zbliżonym do atmosferycznego. W lampie wyładowczej źródłem światła nie jest sam łuk, tylko gaz pobudzony do świecenia poprzez elektrony. W świetlówce gazem tym są pary rtęci, które na skutek przepływu prądu emitują promieniowanie ultrafioletowe. Luminofor dokonuje jedynie konwersji długości fali – z promieni UV na światło widzialne. Samochodowa lampa ksenonowa to "okrojona" wersja lampy metalohalogenkowej, a ta bez wątpienia należy do grupy lamp wyładowczych.
:)
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez exkita » 18 mar 2008, 00:34

Grzyby napisał(a):Czacha napisał:
lampa wyładowcza nie ma nic wspólnego z żarówką

jak to nie ma?
świeci? świeci!

Uwielbima Grzyby Twoje teksty... heheheh posmiac sie chociaz troszke mozna :D
Zbieram na MM (jak długo nie wie nikt)
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 14:27
Posty: 88 (2/1)
Skąd: Gostyń
Auto: Escort, ale bedzie Millenia S

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto