
Nielegalne ksenony
Nie mozna. Racjonalna wypowiedz 

Akar.Zaephyr napisał(a):montaż "allegrowych" żarówek HID.
tak przy okazji, nie ma czegos takiego jak żarówka HID. High Intensity Discharge znaczy dokladnie lampa wyladowcza, nie zarowka...zarowka swieci swiatlem ciaglym i ma tzw zarnik, lampa wyladowcza nie ma zarnika, tam swieci gaz...
Kawalek cytatu:
"Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie! Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już wyraźnej linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe – tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg."
BZDURA!!!
To tyczy tylko dwuwloknowych zarowek H4 i ktorych odblysnik faktycznie jest inaczej skonstruowany i starych lamp ze szklanymi szybkami ktore rozpraszaja swiatlo. Nowsze reflektory plastikowe na zarowki H7, HB4 nie powoduja takich problemow! Inna sprawa, ze sa inne lampy ksenonowe do kloszy soczewkowych jak i bez, i jesli jakis jełop założy do zwyklego klosza wersje pod soczewke to masakra...
no i nie widac granicy swiatlo/cień? zobaczcie jak w motorze wyglada, zaden halogen chyba nie moze sie poszczycic taką granicą

zapraszam o przesledzenie dokladnie tej strony!
http://arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen[/b]
Ostatnio edytowano 25 paź 2007, 10:49 przez darryd, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
- Od: 17 sty 2007, 12:23
- Posty: 85
- Skąd: Głogów
- Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8
W naszym pięknym i cudownym kraju wszystkiego zakazują. Na przykład trzecie światło też było kiedyś zakazane – teraz obowiązek
, Tak samo sygnał dźwiękowy podczas cofania też jt zakazany a ja uważam że to fajny pomysł, biorąc pod uwagę zamyślonych i zabieganych pieszych w mieście.
Moim skromnym zdaniem i kit HID bedzie w przyszłości legalny
Pozdrawiam

Moim skromnym zdaniem i kit HID bedzie w przyszłości legalny
Pozdrawiam
- Od: 3 lut 2007, 18:59
- Posty: 195
- Skąd: Kwaczała / Kiszkowo
- Auto: AR 156 2.4 JTD 10v 150KM '03
goofy2 napisał(a):Tak samo sygnał dźwiękowy podczas cofania też jt zakazany a ja uważam że to fajny pomysł, biorąc pod uwagę zamyślonych i zabieganych pieszych w mieście.
boze jak mnnie ludzie wkurzaja
darryd napisał(a):nie ma czegos takiego jak żarówka HID
Czepiasz się. W palniku HID źródłem światła jest gaz (plazma?) o bardzo wysokiej temperaturze. Podobnie do klasycznej żarówki, gdzie rozgrzewa się jej włókno. Patrząc na to z tej strony można przyjąć, że HID jest żarówką z 'włóknem gazowym'
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
nigdy ie slyszalem ze xenon to zarowka...czy z gazem czy bez
to palnik ktory wytwarza bardzo duza temp a przez to zmiane swiatla i koloru...jezeli chodzi Ravo o ciebie to jest bardzo dziwne ze ty nikogo nie oslepiasz! brak soczewki u ciebie rozprasza cale swiatlo jak ses ma to u ciebie..czy to jest szpan ... moze kiedys sie spotkamy i zobacze te twoje xenony ( bez soczewki)! a tak wogole panowie xenon to tak jak ciemne szyby .. jedno jest wazne zeby nie stwarzac zagrozenie innym uczestnikom ruchu..widzialem swiatla bez soczewy.i wiem ze to lipnie wyglada..i 90 % oslepia..pozdro

- Od: 10 gru 2006, 23:29
- Posty: 229
- Skąd: Wroclaw
- Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996
XEDOS6 napisał(a):Ravo o ciebie to jest bardzo dziwne ze ty nikogo nie oslepiasz! brak soczewki u ciebie
jak na to wpadłeś?

Przecież ravo MA SOCZEWKI


Lampa ksenonowa należy do lamp wyładowczych, podobnie jak lampa sodowa, rtęciowa, metalohalogenkowa czy świetlówka. W tego typu lampach światło powstaje na skutek wyładowania elektrycznego w parach metali lub gazów szlachetnych. Na przykład w lampie sodowej, dobrze znanej z oświetlenia ulicznego, wyładowanie zaczyna się w ksenonie, dopiero po odparowaniu sodu i rtęci, wyładowanie w parach tych metali jest decydujące w wytwarzaniu strumienia świetlnego. Można wyraźnie zauważyć, że zaraz po rozruchu lampa początkowo świeci na biało. W oświetleniu samochodowym zdecydowano się użyć wyłącznie ksenonu w celu szybkiego osiągnięcia znamionowego poziomu strumienia świetlnego (rozruch lampy sodowej trwa około 5 minut). Ciepło powstaje na skutek przepływu prądu przez elektrody, jest potrzebne to wytworzenia odpowiedniego ciśnienia gazów wewnątrz lampy oraz ułatwia emisję elektronów przez elektrody, jednak teoretycznie nie jest niezbędne do wytworzenia strumienia świetlnego.
Natomiast w lampach żarowych (inkadescencyjnych, fachowo mówiąc) źródłem światła jest żarnik (najczęściej wolframowy) rozgrzany do bardzo wysokiej temperatury, w której metal zaczyna się żarzyć. Większość energii dostarczonej do żarówki zamienia się na ciepło, jedynie niewielki procent na światło.
Jaki z tego wniosek – lampa wyładowcza nie ma nic wspólnego z żarówką, są to zupełnie różne urządzenia.
Wybaczcie wykład, takie zboczenie zawodowe...
Natomiast w lampach żarowych (inkadescencyjnych, fachowo mówiąc) źródłem światła jest żarnik (najczęściej wolframowy) rozgrzany do bardzo wysokiej temperatury, w której metal zaczyna się żarzyć. Większość energii dostarczonej do żarówki zamienia się na ciepło, jedynie niewielki procent na światło.
Jaki z tego wniosek – lampa wyładowcza nie ma nic wspólnego z żarówką, są to zupełnie różne urządzenia.
Wybaczcie wykład, takie zboczenie zawodowe...

- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
XEDOS6 napisał(a):... to palnik który wytwarza bardzo duzą temp
Bzdura. Ma o wiele większą sprawność od żarówki, która większość pobieranej energii przetwarza na ciepło. Planik xenonowy – odwrotnie. Ma dużą sprawność, wytwarza więcej światła a mniej ciepła. Dla wyjaśnienia – tak, robiłem testy
Piotruś napisał(a):Dla wyjaśnienia – tak, robiłem testy![]()
Nie trzeba tutaj żadnych specjalnych testów. Każda lampa zamienia dostarczoną energię na światło i na ciepło. Jeżeli Ksenon pobiera mniej mocy niż żarówka i dodatkowo daje więcej światła, to chyba logiczne jest, że dużo mniej energii "zostaje" na grzanie lampy.
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
ravo napisał(a):slav napisał(a):nie dla kazdego ,
np. dla mnie nie bylo hehe bo mi sie bardziej grzeja
oczywiscie zgadzam sie z tymc powiedzial Piotrus na logike ale u mnie jest na odwrot
ale Ty masz Fiata
Czacha napisał(a):Lampa ksenonowa należy do lamp wyładowczych, podobnie jak lampa sodowa, rtęciowa, metalohalogenkowa czy świetlówka.
Pakowanie do jednego worka lamp łukowych (jaką jest HID) i elektroluminescencyjnych (np. świetlówka, gdzie świeci luminofor) to chyba jeszcze większe pomieszanie niż zebranie razem HIDa i żarówki włóknowej
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):Pakowanie do jednego worka lamp łukowych (jaką jest HID) i elektroluminescencyjnych (np. świetlówka, gdzie świeci luminofor) to chyba jeszcze większe pomieszanie niż zebranie razem HIDa i żarówki włóknowej . Przede wszystkim w elektroluminescencyjnych podwyższona temperatura jest potrzebna tylko do wywołania parowania nośnika (jonów), które potem wędrując w polu elektrycznym pobudzają luminofor. W HID jest ubocznym efektem łuku elektrycznego ('włókna' plazmy). Są to temperatury innego rzędu, inne zjawisko fizyczne leży u podstaw powstawania fotonów. Stąd uważam, że HID jest bardziej podobny do żarówki niż do świetlówki .
TAK TAK, jest dokładnie tak jak napisałeś. Bardzo przystene wytłumaczenie. haha. To zes sie wykazał teraz.
- Od: 17 lis 2006, 00:38
- Posty: 233
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 citd
mcbeth napisał(a):Pakowanie do jednego worka lamp łukowych (jaką jest HID) i elektroluminescencyjnych (np. świetlówka, gdzie świeci luminofor) to chyba jeszcze większe pomieszanie niż zebranie razem HIDa i żarówki włóknowej![]()
Lampa łukowa to coś zupełnie innego! Jak sama nazwa wskazuje, źródłem światła jest w niej bezpośrednio łuk elektryczny, który pali się między elektrodami w powietrzu o ciśnieniu zbliżonym do atmosferycznego. W lampie wyładowczej źródłem światła nie jest sam łuk, tylko gaz pobudzony do świecenia poprzez elektrony. W świetlówce gazem tym są pary rtęci, które na skutek przepływu prądu emitują promieniowanie ultrafioletowe. Luminofor dokonuje jedynie konwersji długości fali – z promieni UV na światło widzialne. Samochodowa lampa ksenonowa to "okrojona" wersja lampy metalohalogenkowej, a ta bez wątpienia należy do grupy lamp wyładowczych.
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
Grzyby napisał(a):Czacha napisał:
lampa wyładowcza nie ma nic wspólnego z żarówką
jak to nie ma?
świeci? świeci!
Uwielbima Grzyby Twoje teksty... heheheh posmiac sie chociaz troszke mozna
Zbieram na MM (jak długo nie wie nikt)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości