Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Maciej Loret » 23 paź 2007, 14:39

brii napisał(a):10W30 jest praktycznie nie osiągalny w tym kraju


Bez przesady. W Bydgoszczy stoi na półce. Co prawda wybór oszałamiający nie jest, bo tylko Dexelia i Elf chyba...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez brii » 23 paź 2007, 14:43

Elf napewno już nie – Dexelia moża, ale jej dostępność (przynajmniej w moim regionie) jest żadna...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mirek » 23 paź 2007, 14:55

Grzyby napisał(a):
Sokool napisał(a):A gdzie Majlo napisał że teraz ma syntetyk?

a co to zmienia?
Jak bym miał półsyntetyk i zmieniał olej to i tak bym zalał syntetykiem.


wszystko fajnie tylko w moim wypadku po wlaniu Shella 10W40 Rimula Ultra – pełny syntetyk, który ma dobre właściwości myjące, cały osad wypłukało, nie chodzi bynajmniej o rozszczelnienie silnika, bo z tym problemu niema, tylko pozapychały się hydrauliczne popychacze. Trzeba było wszystkie ręcznie opróżnić z oleju czy może bardziej mazutu, 6 poleciało do kosza a reszta czeka na wymianę.
Tak więc radziłbym ostrożność przy doborze oleju, zwłaszcza przy większym przebiegu (w moim wypadku 190000). Poprzednio lany był Elf 10W40 półsyntetyczny ponoć, tak przynajmniej twierdził poprzedni właściciel auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez GofNet » 23 paź 2007, 15:18

bazakbal napisał(a):lepsze jest wrogiem dobrego
     To ja miałem to napisać... <jelen>

     Olej należy zmieniać tak często, jak napisane jest o tym w instrukcji obsługi do konkretnego pojazdu. Jedne silniki mogą mieć zmieniany olej co 10kkm a inne co 30kkm (zazwyczaj jest to olej syntetyczny 0W-.. tudzież 5W-..). Na przykład mineralnego oleju 10W-50 firmy Lotos nie zalałbym na 30kkm. Zresztą chyba żadnego innego również...

     Dodatkowo należy przestrzegać nie tylko przebiegów, ale i terminów – wymiana raz do roku w cyklu mieszanym, lub dwa razy do roku przy cyklu miejskim i krótkich odcinkach.

     Większość ludzi raczej nie poleca Castrol, ale większość nie oznacza wszyscy. Jeśli więc u Ciebie w silniku jest dobrze, to masz dwa wyjścia. Albo zostawić ten sam typ oleju, co bieżący i nie martwić się, co będzie, gdy... Albo pobawić się i poeksperymentować, w celu dobrania jeszcze lepszego do tej jednostki napędowej. Musisz mieć jednak świadomość, że jeśli trafisz na kiepski olej, to następna wymiana związana jest z kosztem ponownego zakupu nowego oleju. Musisz też patrzeć przez pryzmat swojego silnika – DiTD. Turbiny nie lubią oleju...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Majlo » 23 paź 2007, 15:22

Ja też mam 182000 więc chodź olej się nie pojawia i wydaje się że silnik jest czysty to nie będę ryzykował. Kupię półsyntetyk 10w40 i tyle. Do tego filtr oleju, rozrząd, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy, olej do skrzyni biegów, filtr paliwa i powietrza i akumulator :/ W 700zł się nie zmieszcze raczej na pewno. :/

Aha i pytanie. Czy przy rozrządzie trzeba bedzie zmieniać pompe wody czy nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez Grzyby » 23 paź 2007, 16:04

Don Szturchen, pisałem to kilkanaście razy (w tym wątku też) :)
Przy każdej zmianie oleju robię płukankę silnika (STP) i jest lux
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 23 paź 2007, 16:28

Grzyby napisał(a):Przy każdej zmianie oleju robię płukankę silnika (STP) i jest lux

Wziąłem przykad z Grzyby i też to robię – zero problemów, ale leję 10W40 :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 23 paź 2007, 17:03

Ja zalewam 5W40 Lotosa (SL) – już od kilku wymian na nim jeżdżę
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez spike72 » 23 paź 2007, 22:22

Jak w wielu autach ciągniętych z Niemiec, w swojej Madzi nie miałem żadnej informacji jaki olej jest w silniku, po długotrwałych i rzetelnych "studiach internetowych" do swojego maleństwa zalałem CASTROL edge 5W-30
Olej całkowicie spełnia specyfikację producenta samochodu, a w bańkach 4 litrowych rozlewany jest w Szwajcarii (ja akurat taki mam).
Silnik (mam 122500 tyś.km) chodzi na tym oleju bezproblemowo, cicho, a co ważne wszędzie jest sucho.
Osobiście polecam, ale każdy zrobi jak uważa.
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez Grzyby » 23 paź 2007, 22:28

spike72 napisał(a):Osobiście polecam

też swego czasu polecałem (jeździłem na Castrolu 10W60) ale przestałem.
Doszedłem do wniosku że wyższa klasa oleju niż zalecana na pewno nie zaszkodzi (a wręcz przeciwnie), a skoro przy okazji ten olej kosztuje mnie o 1/3 mniej to leję LOTOSA :)
Po Castrolu robi się w silniku paskudny osad (widziałem) i co najważniejsze – to nie jest syntetyk.
Castrol przegrał z Mobilem sprawę sądową o używanie nazwy SYNTHETIC. Robił to bezprawnie bo te oleje co prawda spełniają normy ale są robione na bazie minerali (pewnie stąd te osady)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lucas_ka » 23 paź 2007, 23:07

Grzyby napisał(a):Doszedłem do wniosku że wyższa klasa oleju niż zalecana na pewno nie zaszkodzi (a wręcz przeciwnie), a skoro przy okazji ten olej kosztuje mnie o 1/3 mniej to leję LOTOSA


Masz dokładnie racje. Ostatnio kumpel miał problem z silnikiem kl bo juz drugi raz zatarł mu sie wał. Dochodził co jest przyczyną. Jako ze kiepsko sie zna na olejach to powiedział mi zebym mu znalazł olej o klasie juz nawet nie pamietam jakiej bo taka zaleca "mazda". Mazda w 1994 roku. Myslał ze to jest przyczna usterek. Ze leje zły olej. Niestety oleju takiego mu nie znalazłem bo... Nawet najgorszy olej jaki jest obecnie dostepny na rynku ta klase przewyższa. Moim zdaniem mozna lac obojetnie jakiej marki olej. Do samochodów starszych niz 10 lat bo i tak wtedy o takich olejach jak teraz sa na najniższym poziomie mogli inzynierowie tylko śnić. Ja osobiscie jeżdze na Midlandzie i nie narzekam. Najważniejsza jest regularna i czesta wymiana. Ja osobiscie robie to co 10 tys .km. A produceent auta moze mi to zalecać nawet raz na 30.
PS. Lotos tylko marką odstrasza co niektórych. Są to bardo dobre oleje. Choć dla mnie najlepsze są Elfy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez Grzyby » 23 paź 2007, 23:14

lucas_ka napisał(a):Ja osobiscie robie to co 10 tys .km. A produceent auta moze mi to zalecać nawet raz na 30.

dokładnie.
Najlepsze jest to że w USA dla nowych aut wymiana oleju zalecana jest co ...... 5 tys. mil.
Inna sprawa że czterolitrowa bańka oleju jest tam tańsza od paczki fajek.
I sobie silniczki śmigają prawie cały czas na prawie nowiutkim oleju.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Sokool » 24 paź 2007, 10:47

lucas_ka napisał(a):Ja osobiscie robie to co 10 tys .km. A produceent auta moze mi to zalecać nawet raz na 30.

Hmmm. Bo ja wiem. To zależy od stylu jazdy. Jeśli sobie spokojnie jeździsz, producent określa okres wymiany na 30 tysięcy i używasz wysokiej klasy syntetyka to nie widzę powodu aby zmieniać olej znacznie wcześniej niż podaje producent.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez brii » 24 paź 2007, 10:50

Moi rodzice zmieniają co 30 000km (ja im zalecam co 15 000km), ale problemów nie mają żadnych (ubytków oleju też nie ma), zalewają 0W40. Co najciekawsze olej po 30 000km z ich silnika wygląda na mniej zmęczony niż z mojego po 10 000km...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Sokool » 24 paź 2007, 10:56

Bo minerał czy półsyntetyk a syntetyk to ziemia a niebo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Grzyby » 24 paź 2007, 10:57

Sokool napisał(a):Jeśli sobie spokojnie jeździsz, producent określa okres wymiany na 30 tysięcy i używasz wysokiej klasy syntetyka to nie widzę powodu aby zmieniać olej znacznie wcześniej niż podaje producent.

poczekaj aż te silniki w nowych autach w których olej jest zmieniany raz na 30kkm dojadą do przebiegów aut z tego forum (czyli pewnie powyżej 200 albo i 300kkm) – jak dadzą radę.

Poczytaj na innych forach jak to padają pierścienie w nowych Toyotach, jak nowe VW zaczynają żłopać olej , Brii – nie jestem pewien ale których z francuskich producentów zrezygnował z tak długich okresów pomiędzy wymianą (wrócił z 30kkm na 15) itd, itp. O czymś to świadczy.


brii napisał(a):Co najciekawsze olej po 30 000km z ich silnika wygląda na mniej zmęczony niż z mojego po 10 000km...

Porównaj przebiegi (total) i fakt że oni jeżdżą chyba ciut inaczej niż ty :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Sokool » 24 paź 2007, 11:03

Grzyby napisał(a):poczekaj aż te silniki w nowych autach w których olej jest zmieniany raz na 30kkm dojadą do przebiegów aut z tego forum (czyli pewnie powyżej 200 albo i 300kkm) – jak dadzą radę.

No zobaczymy. Według mnie dadzą.

Grzyby napisał(a):Poczytaj na innych forach jak to padają pierścienie w nowych Toyotach, jak nowe VW zaczynają żłopać olej

No jak nimi jeżdżą przedstawiciele handlowi to nie dziwota :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Grzyby » 24 paź 2007, 11:24

Sokool napisał(a):No jak nimi jeżdżą przedstawiciele handlowi to nie dziwota

właśnie że "dziwota". Auta którymi jeżdżą PH są z reguły w leasingu lub jako flota i administratorzy pilnują takich rzeczy.
Poza tym wcale nie chodzi o tak ekstremalnych użytkowników
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Sokool » 24 paź 2007, 11:29

Grzyby napisał(a):Auta którymi jeżdżą PH są z reguły w leasingu lub jako flota i administratorzy pilnują takich rzeczy.

Ale popatrz jak PH jeżdżą. Pełen ogień cały czas. Wtedy według mnie ten olej przydałoby się jednak wcześniej zmienić...

Grzyby napisał(a):Poza tym wcale nie chodzi o tak ekstremalnych użytkowników

A ilu "nieekstremalnych" użytkowników widziałem w uturbionych autach którzy kompletnie źle je eksploatowali (chodzi o turbinę).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Grzyby » 24 paź 2007, 12:40

Sokool napisał(a):A ilu "nieekstremalnych" użytkowników widziałem w uturbionych autach którzy kompletnie źle je eksploatowali (chodzi o turbinę).

dlatego chociażby olej powinien być zmieniany częściej niż co 30kkm :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki