Ogrzewanie – leci ledwo chlodne powietrze a nie gorace

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Gość » 22 paź 2007, 19:12

GofNet napisał(a):
RobsonH napisał(a):mam wątpliwości co do opinii pana mechanika
     A ten "mechanik", to przypadkiem nie był z ASO FSO?

     Stawiam na termostat.

Powodzenia
..::GofNet::..


Mechanik w ASO Mazda, przeszłości nie znam :] . Mam takie pytanie do posiadaczy aut takich jak moje: czy chłodnica od przedniej strony jest czymś osłonięta czy tak jak u mnie widoczne są te "żeberka"? Wie ktoś czy, o ile można, gdzie taką osłonę można kupić? Bo ten karton to mi sie nie widzi. Mimo wszystko i tak udam się na wymianę tego termostatu, i opiszę czy coś się zmieniło.
Gość
 

Postprzez underground » 22 paź 2007, 19:31

o ile do jutra nikt Ci nie odpisze to ja moge Ci sprawdzic dokladnie, ale wiem jedno – w poprzednia sobote chlodnice zmienialem i oprocz odkrecenia 4ech srubek na gorze i odpiecia 3ech wezy to z zadnymi plastikami przejsc nie pamietam :| i wydaje mi sie ze im mniej chlodnica zaslonieta czymkolwiek tym lepiej jest chlodzona a chyba o to chodzi :) ja chyba celowalbym w termostat + przeplukanie nagrzewnicy (ktos niedawno opisywal jak swoja plukal octem bodajze)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 14:14
Posty: 38
Skąd: Tomaszów Maz
Auto: 323F BG 1,6i 16V '92 GLX

Postprzez mdubik » 22 paź 2007, 20:59

ja bym spr. termostat kiedys mialem fieste i pol zimy sie meczylem z nie dogrzaniem na pale wymienilem i wszystko juz bylo oki
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 00:08
Posty: 74
Skąd: hrubieszow
Auto: 323f/95r/1.5-z5/

Postprzez GofNet » 22 paź 2007, 23:09

     Problemów może być wiele. Nie zapominajmy, że są różne rodzaje termostatów, które otwierają się przy różnych temperaturach cieczy chłodzącej. Znaczenie więc może mieć i ten fakt.

     Dodatkowo jeśli silnik pracował latami na wodzie, to mógł się cakamienić cały układ chłodzenia łącznie z blokiem silnika i nagrzewnicą.

     Trzeba jeszcze sprawdzić ogrzewanie pojazdu, bo jeśli wlatuje gorąca a wylatuje zimna ciecz, to oznacza, że gdzieś energia jest oddawana. Skoro jednak ciepło w aucie nie jest, to albo jest nagrzewnica zakamieniona, albo system klapek nie jest wyregulowany i przy włączonym ogrzewaniu wraz z gorącym powietrzem wlatuje bokami zimne.

     Ogólnie jest to zabawa, którą wielu sobie odpuszcza a Ci najwytrwalsi zimą mają w aucie gorąco...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Gość » 22 paź 2007, 23:22

Akurat po jakimś czasie od odpalenia (5-10 min) z nawiewów leci w miarę ciepłe powietrze nawet jeśli wskazanie temp. na zegarach nie drgnie z samego dołu, a jak dziś na postoju go grzałem(dłuuugo;]) aż doszedł do temperatury "minimalnie powyżej połowy skali", czyli tej roboczej, i załączenia wiatraka, to z nawiewów dawało gorące powietrze, z tego powodu utwierdziłem się w przekonaniu że to termostat, tylko ten mechanik wprowadził pewną dozę niepewności z tą osłoną... chyba zacznę od termostatu bo z tego co widziałem nawet nowe chłodnice sprzedawane w sklepach nie mają żadnych osłon, a tych osobno jakoś spotkać nie mogę.

Pozdrawiam
Gość
 

Postprzez GofNet » 22 paź 2007, 23:38

RobsonH napisał(a):chyba zacznę od termostatu
     Polecam...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez underground » 22 paź 2007, 23:42

no nówki Nissensa napewno nie maja – sprawdzone przeze mnie empirycznie, chyba ze podroby maja <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 14:14
Posty: 38
Skąd: Tomaszów Maz
Auto: 323F BG 1,6i 16V '92 GLX

Postprzez Gość » 24 paź 2007, 19:12

Dla wszystkich mających podobny problem ze swoją Mazdą chciałem napisać że rozwiązaniem mojego okazała się wymienia termostatu oraz płynu chłodniczego; a porady ASO co do osłaniania chłodnicy okazały się nieprzydatne. Moje auto teraz wchodzi w zakres temperatury roboczej duuuuużo szybciej(myśle że poniżej 5 min nie mierzyłem dokładnie) niż poprzednio i w niej pozostaje. A za całość, tj. termostat, płyn 5l, wymianę zapłaciłem 115 zł.
Dzieki za porady i pozdrawiam
Gość
 

Postprzez Siwy21 » 28 paź 2007, 19:39

Wymieniłem termostat i problemy rozwiązane. Silnik szybko osiąga optymalną temp., w samochodzie szybciutko się nagrzewa i jest ciepło, no i znacznie szybciej przełącza mi się z paliwa na gaz. Myślałem, że też spadnie spalanie, ale jednak to zostało takie samo i pali ok 11l/100 km gazu na trasie przy prędkościach ok. 140km/h
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez -cocaine- » 7 lis 2007, 15:33

mam pytanko co zrobic żeby w moim samochodzie było wreszcie ciepło bo jest zima no i w aucie jest zimniej niz na dwozu właczam ogrzewanie i zima wchopdzi do madzi brrrrr :(. Słyszałem że mozna przepłukać nagrzewnice zna ktoś jakieś dobre sposoby na to?? mam mazde 323f 1.6i LPG 1990 POMOCYz góry dziekuje
Ostatnio edytowano 7 lis 2007, 15:41 przez -cocaine-, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 4 lis 2007, 18:53
Posty: 4
Auto: mazda 323f 1.6i

Postprzez Filipo » 7 lis 2007, 15:40

Czyszczenie nagrzewnucy to nic trudnego :) było juz o tym na forum, ale po krótce ci napisze jak ja to zrobiłem.Więc na początek odpinamy węże od króćców nagrzewnicy(2 dosyć grube położone obok siebie).Króćce wystają z przegrody między silnikiem a kabiną.Do jednego z króćców podpinamy wąż ogrodowy (mocno wcisnąc lub założyć opaskę uciskową),a do drugiego króćca podpinamy wąż odprowadzający wodę poza auto.Puszczamy silnym strumieniem wode.Wezem odprowadzającym poleci woda z nagrzewnicy.Nastepnie zamieniamy weze i robimy to samo tylko w druga strone :)Nastepnie uszykowalem roztwor gorącej wody (1,5 L) z Tytanem do udrazniania rur i wlałem poprzez wąż do nagrzewnicy.Wszystko zostawić na ok 8-12 h i przepłukać cały syf.Nastepnie założyć obydwa węze od nagrzewnicy i zalac uklad chlodzenia i odpowietrzyc.
Mam nadzieje ze mniej wiecej wytlumaczylem :)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 13:07
Posty: 138
Skąd: Poznań CiTy
Auto: w garażu

Postprzez dplus » 8 lis 2007, 00:07

Filipo – jak możesz ocenić efekt po odkamienianiu? po wylaniu płynu dużo wyleciało syfu? bo ja gdy robiłem to octem w temp pokojowej przy płukaniu nic nie wyleciało – nie iem czy to kamień się tak rozpuścił czy po prostu odkamienianie było słabe. Zacząłem się tym znów interesować, bo przy ostatnich chłodnych dniach musze sporo poczekać aż w samochodzie zrobi się ciepło, chociaż i tak jest o wiele lepiej niż przed płukaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez bocian » 8 lis 2007, 00:18

dplus napisał(a):Filipo – jak możesz ocenić efekt po odkamienianiu? po wylaniu płynu dużo wyleciało syfu? bo ja gdy robiłem to octem w temp pokojowej przy płukaniu nic nie wyleciało – nie iem czy to kamień się tak rozpuścił czy po prostu odkamienianie było słabe. Zacząłem się tym znów interesować, bo przy ostatnich chłodnych dniach musze sporo poczekać aż w samochodzie zrobi się ciepło, chociaż i tak jest o wiele lepiej niż przed płukaniem.

żeby ocet działał trzeba go zagotować. Przykładem jest usuwanie kamienia z czajnika. Trzeba też zwrócić uwagę by środek który lejemy do nagrzewnicy nie był szkodliwy dla aluminium. Co to znaczy że musisz sporo poczekać aż zrobi się ciepło ? Przejeżdżasz 5km i z nawiewów leci zimne powietrze ?
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 17:00
Posty: 87
Skąd: Bartoszyce
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2002

Postprzez dplus » 8 lis 2007, 00:46

po rozgrzaniu do 1/4 maksymalnej temperatury zaczyna lecieć ciepłe powietrze więc w normie. tylko, że maksymalna temperatura powietrza osiągana w obecnych warunkach nie jest za duża – po samym wypłukaniu efekt był genialny, ale teraz jakby znowu się zapchało, albo po prostu jest zimniej.

czyli twierdzisz, że zalanie nagrzewnicy octem w temp. pokojowej na 14 godzin nic mi nie dało?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez GofNet » 8 lis 2007, 15:54

czyli twierdzisz, że zalanie nagrzewnicy octem w temp. pokojowej na 14 godzin nic mi nie dało?
     Raczej tak. Bardzo dobrze w toalecie odkamienia (aż się wręcz gotuje) Cilit kamień i rdza – cytrynowy. Czyściłem też nim części alumiowe armatury, itp. i uszkodzeń żadnych nie poczynił. Plastik też nie ruszył. A śdorek na kamieniu aż się samoczynnie pieni! Sądzę, że nie uszkodzi nagrzewnicy, wręcz w to wątpię. Tani nie jest, ale skuteczności można mu pozazdrościć!

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez grigor121 » 8 lis 2007, 16:43

Przpraszam za takie pytanie/prośbę (pewnie dla wielu to rzecz oczywista):

Mógłby mi ktoś wyjaśnić tak łopatologicznie (najlepiej na obrazku) gdzie znajdę termostat w swoim silniku? Najlepiej jakby pokazał mi to ktoś na jakimś rysunku/zdjęciu. Pod maską mam 1.6 16v SOHC.

Ja po prostu nie mogę dojść do tego gdzie on jest.

Pozdrawiam.
WRC – Warcy Rycy Cescy

Galant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 00:50
Posty: 92
Skąd: Nowa Sól

Postprzez dplus » 8 lis 2007, 16:47

koło aparatu zapłonowego szukaj. powinny tam gdzies biec rurki od chłodnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Filipo » 8 lis 2007, 17:19

dplus efekt był piorunujący :) woda wyleciała BRĄZOWA.Przeczyscilem tez caly uklad chlodzenia.Teraz grzeje az za bardzo :) po przejechaniu 1,5 km leci mi juz bardzo cieple powietrze (temp na zewnatrz ok 5 stopni).Operacja jest naprawde prosta i w dodatku prawie nic nie kosztuje :) A przeciez o to nam chodzi...:)Jade teraz wymienic koncowki drazkow kierowniczych bo wala juz jak dzwony :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 13:07
Posty: 138
Skąd: Poznań CiTy
Auto: w garażu

Postprzez -cocaine- » 9 lis 2007, 21:46

Filipo dzieki za rade zrobiłem tak jak napisałes i mam wreszcie ciepłoWIELKIE DZIEKI
Początkujący
 
Od: 4 lis 2007, 18:53
Posty: 4
Auto: mazda 323f 1.6i

Postprzez dplus » 9 lis 2007, 22:47

jakiego środka użyłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323