Klocki hamulcowe

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Hazu » 16 paź 2007, 20:20

stefan
ma rację


Grzyby napisał(a):skoro tłoczek w zacisku jest jaki jest to po co takie wielkie? Wystarczą klocki o średnicy tłoczka wg twojego tłumaczenia.


chwilowo wystarczyły by ale szybko by śię przegrzały i rozpadły
im większy klocek tym mniejszy nacisk na każdy cm kwadratowy powierzczhni klocka i mniejsze nagrzewanie materiału klocka.


Bimbak napisał(a):stefan ma trochę racji bo faktycznie rozmiar talerza sam w sobie nie wpływa na poprawę hamowania

Bimbak źle zrozumiałeś rozmiar talerz ma bardzo duże znaczenie (moment obrotowy)


tomekrvf napisał(a):A hamulce w GE według Ciebie są dobre? Bo moim zdaniem są do pupy.



Też tak uważałem po przesiadce z poloneza.

Wymieniłem wszystkie tarcze klocki zregenerowałem zaciski no i dalej słabo hamował.

Teraz usunołem blokadę z korektora cisnienia i jest zdecydowanie lepiej już się pewnie hamuje ponieważ tylne hamulce biorą dużo na siebie

Cała korekcja ćiśnienia opiera się na specjalnych uszczelkach które podejrzewam z biegem lat tracą swoje właściwości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Bimbak » 17 paź 2007, 10:06

emmarek napisał(a):Teraz usunołem blokadę z korektora cisnienia i jest zdecydowanie lepiej już się pewnie hamuje ponieważ tylne hamulce biorą dużo na siebie

Simoneus mnie do tego namawiał ale bałem się zarzucania tyłem przy ostrym hamowaniu w szybkich zakrętach. Na forum mx6.com ktoś zakładał tylne zaciski i klocki od BJki które lepiej pasują na nasze tylne tarcze i w ten sposób w jego opinii praktycznie wyeliminował spore nurkowanie przodu przy hamowaniu. Jednak wymiana kompletu zacisków z klockami to dość kosztowna sprawa. Mógłbyś coś więcej napisać o tym jak auto zachowuję się po usunięciu blokady?
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Grzyby » 17 paź 2007, 10:11

Bimbak napisał(a):Mógłbyś coś więcej napisać o tym jak auto zachowuję się po usunięciu blokady?

i jak to zrobić :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stefan » 17 paź 2007, 14:35

Grzyby napisał(a):To po wuja tak marnują materiał?

I tyle stali na tarcze dają?

Ależ oni rozrzutni .......

hahaha

bez obrazy ;) ty mnie też uszczypnąłeś :P
Ale temat regulatora siły hamowania też mnie zainteresował bo zgadzam się z przedmówcami, że hamulce w GE są takie sobie.
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez Hazu » 17 paź 2007, 17:57

Bimbak napisał(a):Mógłbyś coś więcej napisać o tym jak auto zachowuję się po usunięciu blokady?


Badanie siły hamowania na stacji diagnostycznej potwierdza że siła hamowania wzrosła znacznie (nie pamiętam dokładnie danych ale chyba dwukrotnie)
Badanie robiłem przed i po usunieciu korekcji.

Jest zdecydowana poprawa przy hamowaniu z taką siłą aby nie kożystać z ABS-u
i dużo później zaczyna działać ABs
Dużo lepiej hamuje się na mokrym
Faktem jest że na suchym asfalcie najpierw zaczyna działać abs tylny wcześniej było odwrotnie i trudno powiedzieć czy tył na asfalcie wogóle blokował.

Na żużlu po wyłączeniu abs-u blokuja też koła tylne wczesniej bardzo ciężko było zblokować tył

Ale wątpię aby droga hamowania z abs-em na suchej nawierzchni o dobrej przyczepności zmniejszyła sie po usunięciu korekcji. Przy założeniu że pedał wciskamy bardzo mocno i samochód jest pusty (tylko z jedna osobą)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 17 paź 2007, 18:34

Grzyby napisał(a):i jak to zrobić


Z góry uprzedzmam że to co tu opiszę to "druciarstwo" korektor powinno się kupic nowy w ASO i wymienić.

Uwaga : inny korektor jest w 626 z abs-m i bez abs-u

Przy 626 bez abs -u podłaczony jest do korektora (chyba przewód od przedniego układu)
poza tyym korektor działa silniej niz w samochodzie z ABS

Zachecam do lektury instrukcj serwisowej .

Ja zrobiłem to tak -napiszę po kolei:

1.zakupiłem uzywany korektor, bo moim zamiarem była wymiana korektora a nie jego demontaż (nie wiedziałem czy jest rozbieralny i zawsze lepiej mieć w razie gdyby coś poszło nie tak)

2. zkupiłem butelkę płynu do odpowietrzania po wszystkim.

3. wyjałem z korka płynu element odpowietrzający a zamiast niego dociołem z dętki uszczelkę aby przy odkecaniu korektora cały płyn nie wyleciał

4. odkręciłem przewody od korektora

5.odkręciłem korektor od ściany tylnej komory silnika.

6. wyjołem podwazając nożykiem na około dwa dekielki z korektora

7. aby dlej rozebrac korektor należy go zamocowac np: w imadle
śrubokrętem wcinąć coś wrodaju tłoczka i zdjąć zabezpieczenie/pirescień który widać dopiero po wciśnięciu tłoczka.

8. po wyjęciu zabezpieczenia (bardzo ciężka sprawa trzeba uważac aby go nie pokrzywić bo wtedy nie będzie co składać)sprężyna wypchnie tłoczek.

9. po wyjęciu tłoczka i sprężyny pozostaje w środku trzpień na którego końcu znajduje się uszczelka z górkami która odpowiada za korekcję ciśnienia.

10 . korektor można by było zmodyfikowac zmieniając sprężynę na mocniejszą ale zważywszy na to ile pracy jest przy demontażu korektora stwierdziłem że nie będę robił doświadczeń.

11. więc zdjołem tylko uszczelkę i złożyłem wszystko zpowrotem tak jak było.

12 Zamocowałem go w na scianie silnika i przykręciłem przewody.

13 następnie założyłem zdjęty wcześniej odpowietrznik do korka

14 . aby dobrze odpowietrzyc tylne hamulce trzeba było przelać prawie całą btelkę płynu przez lewa i prawą część tylnego układu hamulcowego
(pnieważ miałem zalany nowy płyn hamulcowy dlo drugiej części tyłu uzyłem spuszczony wcześniej płyn z otpowietrznia)

15.koniec

Teoretycnie korektor można by było rozebrać korektor bez jego wyjmowania z samochodu ale wątpię aby udało się komuś wyjąć zabezpieczenie/pierscień się w nim znajdujący tym bardzie że jest cięćżki dostęp do tego korektora.
Ostatnio edytowano 25 mar 2009, 19:12 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Grzyby » 17 paź 2007, 21:36

emmarek napisał(a):Ale wątpię aby droga hamowania z abs-em na suchej nawierzchni o dobrej przyczepności zmniejszyła sie po usunięciu korekcji. Przy założeniu że pedał wciskamy bardzo mocno i samochód jest pusty (tylko z jedna osobą)

Mam nadzieję że w przypadku auta bez ABSu będzie to zauważalna różnica.
Ja po prostu mam wrażenie że tył nie hamuje (na przeglądach coś niby hamuje ale przy jeździe jest koszmar. Mam wrażenie że 90% hamowania bierze na siebie przód)

Orientowałeś się może ile kosztuje nowy korektor?
Bo po 15 latach to te gumy pewnikiem są dalekie od właściwych....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hazu » 17 paź 2007, 21:54

emmarek napisał(a):Ale wątpię aby droga hamowania z abs-em na suchej nawierzchni o dobrej przyczepności zmniejszyła sie po usunięciu korekcji. Przy założeniu że pedał wciskamy bardzo mocno i samochód jest pusty (tylko z jedna osobą)


Napisałem tak bo przy tak ostrym hamowaniu tył bierze znikomy udział w procesie hamowania.

Grzyby napisał(a):Orientowałeś się może ile kosztuje nowy korektor?


Nie dowiadywałem się ale zadzwoń do ASO IMPEX w Lublinie oni ostatnio podupadli z cenami części.

Pamiętaj że u ciebie jest trochę inny korektor.

Możliwe że zjawię się na zlocie w Rykach to może da się porównać czy ta zmiana dała dobry efekt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Grzyby » 17 paź 2007, 21:59

emmarek napisał(a):zadzwoń do ASO IMPEX w Lublinie oni ostatnio podupadli z cenami części

podziękował :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Widelec » 3 mar 2009, 20:20

czym w praktyce różni się system hamulcowy Akebono od Sumimoto? rozglądam się za klockami i te dwa są podane dla jednego rocznika – w zależności kto klocki stworzył...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Redoo » 4 mar 2009, 11:31

ja mam takie pytanie,spadają mi obroty silnika ostatnio odkryłem coś takiego ze jak pod pompuje hamulcem to obroty ładnie się podnoszą i trzymają równo za chwilę znowu kicha spadają ale nie gaśnie telepie całym wozem ale nie gaśnie,teraz pytanie czy przy serwie jest jakiś zawór zwrotny czy może jakiś przewód?może tamtędy mi zasysa powietrze spodkałem się kiedyś w jakimś samochodzie z takim przypadkiem a jak to jest w Mazdzie nie mam pojęcia.jeżeli jest coś takiego to ile to kosztuje,dostane nowe czy tylko używane?!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez wojtek75 » 3 kwi 2009, 16:44

Czy klocki Ferodo Premium FDB950 pasują na przód do Mazdy 626 GE r.prod.92 z ABSem? No i o co chodzi z tym Akebono, Sumitomo???

OK pasują...Właśnie założone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez Pawlo75 » 6 cze 2009, 18:58

Miał ktoś może DISC BRAKE PADS japan line na przednich tarczach?
Kupiłem przypadkiem coś takiego, może ktoś mi opisze jakieś doświadczenia z tymi klockami, oby nie niemiłe <jelen>
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6