Short shifter DIY.

Postprzez xXx » 9 paź 2007, 23:48

Nie poddam się tak łatwo, temat przepustnicy zamknięty teraz shoft-shifter oraz wlot powietrza z przodu = doładowanie dynamiczne <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez damian » 10 paź 2007, 18:06

mX-MEN dzieki za fotorelacje :) dzis sobie zrobilem shoft shifterka :D :D fajnie teraz biegi wchodza, taka mala odleglosc miedzy nimi :) wszystko zajelo mi ok 1godz, przy uzyciu jedynie mlotka, kluczyka 12, srubokreta i szlifierki :D imadla niestety nie mam, ale dalo rade bez tego. dzieki jeszcze raz i pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez xXx » 11 paź 2007, 13:57

Short-shifter zrobiony <jupi> W prawdzie nie jadłem śniadania tak jak pisał Morda, dokładnie byłem naczczo ale udało się. W przypadku lewarka z 95 roku sprawa wygląda o wiele łatwiej, bez podgrzewania, podszlifowana kulka zeszła przy lekkim uderzeniu. Przesunąłem kulkę w górę o 20mm, więcej nie mogłem ponieważ i tak w tym momencie jest prawie na styk z wydechem.

Efekt jest naprawdę przyjemny, biegi wchodzą o wiele bardziej prezycyjne, nie ma problemu ze wstecznym, chodzą troszkę ciężej ale przy szybkiej zmianie jest bardzo dobrze. Wysokość lewarka jest teraz idealna, dodatkowo w moim samochodzie drążek ustalający jest przymocowany do innego fabrycznego otworu w skrzyni biegów, dlatego jest troszkę przesunięty do tyłu. W połączeniu z short-shifterem pozycja za kierownicą jest idealna. Biegi można zmieniać bez zdejmowania ręki z podłokietnika.

Dzięi MX-MEN, świetny pomysł <ganja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez pawelMX6 » 11 paź 2007, 15:34

Brawo :D kolejny SS

a i tutaj, fotki znalezione na forum mx6.com, pokazana dokladnie ta zawleczka, z ktora mialem "najwieksze" problemy w MX-6 GE:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez mX-MEN » 11 paź 2007, 17:24

xXx napisał(a):Short-shifter zrobiony


<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez Beny » 11 paź 2007, 18:24

xXx napisał(a):. W połączeniu z short-shifterem pozycja za kierownicą jest idealna. Biegi można zmieniać bez zdejmowania ręki z podłokietnika.

Dzięi MX-MEN, świetny pomysł <ganja>


Czyli FULL WYPASS <faja> kurde ja sie jakos nie moge zebrac do zrobienia.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Adaś » 11 paź 2007, 19:45

BenyV6 napisał(a):kurde ja sie jakos nie moge zebrac do zrobienia.

działaj działaj bo coraz zimniej na dworze i juz nie tak przyjemnie się robi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez MadziaForever » 29 paź 2007, 16:51

Pierwsza 626 melduje wykonanie zadania :P
Biegi chodzą jak po szynach.. 20mm w górę :] <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Filipo » 10 lis 2007, 20:10

Kolejna Madzia 323F BG z shortem :) Swietna sprawa.Skok jest krociutki, biegi wchodza ciezej ale bardzo pewnie:)Obnizylem o 25 mm :) Polecam :)) i dziekuje Mx-men za swietny artykuł !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 13:07
Posty: 138
Skąd: Poznań CiTy
Auto: w garażu

Postprzez Kanies » 12 lis 2007, 23:45

Po przeczytaniu calej relacji...i rozmowie z Cukierkiem nakrecilem sie na short shifter..i niedlugo zabiore sie do pracy..:)
2FAST 4YOU..!!
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 09:15
Posty: 166
Skąd: Włocławek // Gdańsk
Auto: 323F BG GT
323F BA GT
CRX EH6

Postprzez tomi323f » 4 gru 2007, 23:36

W mojej Madzi to wyszło tak

Obrazek

Do tego jeszcze gałka i ręczny od Madzi 6. robi warzenie
Początkujący
 
Od: 4 gru 2007, 23:13
Posty: 11
Skąd: Kraków
Auto: 323f bg 1.6 16v

Postprzez tomi323f » 5 gru 2007, 18:11

auto jeszcze w fazie prac
Początkujący
 
Od: 4 gru 2007, 23:13
Posty: 11
Skąd: Kraków
Auto: 323f bg 1.6 16v

Postprzez Bogdan9999 » 5 gru 2007, 21:51

Widac ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2006, 00:04
Posty: 41
Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT

Postprzez Beny » 11 sty 2008, 19:52

Beny napisał(a):xXx napisał:
. W połączeniu z short-shifterem pozycja za kierownicą jest idealna. Biegi można zmieniać bez zdejmowania ręki z podłokietnika.

Dzięi MX-MEN, świetny pomysł


Czyli FULL WYPASS kurde ja sie jakos nie moge zebrac do zrobienia.

Nie mineły trzy miesiace i tez mam :D ten fajny wynalazek.Kulka poszla bardzo letko z wypowiedzi na forum myslalem ze bedzie gorzej.Niestety dwojka dalej kiepsko wchodzi :( ale za to szybciej.

Podziekowania dla MX-MEN'a :)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Gapcio » 11 sty 2008, 20:17

to i moze jo tysz se takie cudo sprawie ?? hmm....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:06
Posty: 1644
Skąd: Miasto Świecącej wieży
Auto: Opel Vectra C 2.2

Postprzez Docent D » 11 sty 2008, 20:25

Wiosna, wiosna, wiosna!! ... oby szybciej przyszla bo tyle w autko do zrobienia (między innymi S-S) :D
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez mX-MEN » 15 sty 2008, 10:34

Więc do roboty panowie !! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez Gapcio » 16 sty 2008, 19:38

mX-MEN napisał(a):Więc do roboty panowie

jak mi auto rozbiora to se to zrobie <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:06
Posty: 1644
Skąd: Miasto Świecącej wieży
Auto: Opel Vectra C 2.2

Postprzez qbus » 17 sty 2008, 19:00

Kolejny Short-Shifter gotowy :D . W sumie nie sprawiło mi to większego problemu kulkę zbiłem sposobem. W dolną tuleję wsadziłem metalowy pręt i postawiłem lewarek tak by opierał się na tym pręcie. A na kule nasunąłem metalowy pierścień, w którego uderzałem. Kulka ruszyła się po trzecim uderzeniu <jupi> . Później tylko zeszlifowanie, przesunięcie kuli wyżej ( o 2 cm) i pomalowanie drążka :) . Biegi wchodzą rzeczywiście dużo ciaśniej i drogi prowadzenia są krótsze. A co najważniejsze wsteczny działa wreszcie tak jak powinien. A przy okazji dowiedziałem się że mam podświetlaną popielniczkę i zapalniczkę tylko żaróweczki były popalone. <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 22:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez mX-MEN » 19 sty 2008, 21:30

Dopisany do listy szczęśliwców :D

qbus napisał(a):A co najważniejsze wsteczny działa wreszcie tak jak powinien. A przy okazji dowiedziałem się że mam podświetlaną popielniczkę i zapalniczkę tylko żaróweczki były popalone.


Szort-Schifter mX-MEN'a = niezliczone korzyści <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje