Montaż halogenów przeciwmgielnych

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jsq » 9 kwi 2006, 19:39

Mam zamiar kupic sobie halogeny do swojego auta.
Mam juz upatrzone, przewody polaczeniowe sa na miejscu, problem jest tylko z wlacznikiem.
Mam aktualnie 1 z wlacznikow – ten od tylnego p.mgielniego, nie mam zas drugiego.

Czy na miescu przednich przeciwmgielnych mozna uzyc innego (drugiego) wlacznika takiego samege jak od tylnych. Chodzi mi o to, czy podlaczenie jest takie same, zebym nie musial nic przerabiac.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2011, 13:48
Posty: 26

Postprzez Paweł » 9 kwi 2006, 23:20

Sam przelacznik jest nieskomplikowany w budowie, wiec zawsze mozesz przelozyc blaszki w kostce, ale w ASO kupisz przelacznik przednich przeciwmgielnych od BA za grosze... Chyba, ze cos sie zmienilo, a cena 30-40 PLN dotyczyla tylko magazynu na Rydygiera.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez cbl13 » 9 paź 2007, 15:13

Witam!
Kupiłem sobie halogeny do mojej Madzi. Zamontowałem bez problemu, podłączyłem kabelki, dokupiłem włącznik do nich. Dzisiaj w końcu dorwałem przekaźniki, które pasują. Przy włączaniu halogenów przekaźnik "cyka" ale niestety halogeny i kontrolka(nie wiem czy w ogóle jest i powinna dzialać) nie świeci. Sprawdzilem żarówki i są dobre. Co mam jeszcze zrobić? naprawde już nic nie wiem...

Pomocy!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 20:17
Posty: 27
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 626 GE 95r. 1.8 B+G

Postprzez Grzyby » 9 paź 2007, 15:32

cbl13 napisał(a):Co mam jeszcze zrobić? naprawde już nic nie wiem...

pozostaje żmudna zabawa w szukanie napięcia za przekaźnikami – skoro "cykają" to dostają napięcie.
Pytanie gdzie jest +12 V które powinno dochodzić do halogenów?
A masa na halogenach jest?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cbl13 » 9 paź 2007, 15:37

Muszę sprawdzić. Gdzieś mi miernik wcięło:( Czy jak prąd nie dochodzi do żarówek to nie powinna się zapalić kontrolka na desce że coś nie tak? W ogóle się nie zapala...

Dodam, że jak odłącze żarówkę od tylnego przeciwmgielnego to jak włącze od niego przycisk to kontrolka się normalnie zapala..tak jakby było wszystko ok. Jakby nie dochodził prąd do żarówek to przynajmniej powinna kontrolka się zapalić...Możliwe że to nie ten przekaźnik? Cyka co prawda jak naciskam przycisk...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 20:17
Posty: 27
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 626 GE 95r. 1.8 B+G

Postprzez Grzyby » 9 paź 2007, 16:26

cbl13 napisał(a):Czy jak prąd nie dochodzi do żarówek to nie powinna się zapalić kontrolka na desce że coś nie tak? W ogóle się nie zapala...

a masz żarówkę w jej miejscu?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cbl13 » 9 paź 2007, 16:31

A możliwe że jak nie miałem halogenów to i żarówki nie ma?? Teraz mam pytanie..jak ktoś domontowywał halogeny do 626GE i miał już wszystkie wiązki to musiał dokładać żarówkę?? Jak sprawdzić czy jest żarówka? Jak tam się dostać?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 20:17
Posty: 27
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 626 GE 95r. 1.8 B+G

Postprzez qlesh » 9 paź 2007, 16:45

cbl13 przeczyściłeś styki we wtyczkach do halogenów?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez cbl13 » 9 paź 2007, 16:53

Owszem. Prądu nie ma na końcu wtyczek które sobie wisiały i czekały na halogeny:( Przekaźnik dostaje prąd z włącznika bo styka a dalej to już nie wiem co jest grane...Co z tą kontrolką w desce?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 20:17
Posty: 27
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 626 GE 95r. 1.8 B+G

Postprzez Grzyby » 9 paź 2007, 17:20

cbl13 napisał(a):Jak sprawdzić czy jest żarówka? Jak tam się dostać?

wszystko jest na forum – szukajka działa

cbl13 napisał(a):Przekaźnik dostaje prąd z włącznika bo styka a dalej to już nie wiem co jest grane

to że przekaźnik styka znaczy tylko tyle że napięcie sterujące do niego dochodzi. To czy napięcie daje na halogeny to inna bajka.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cbl13 » 9 paź 2007, 17:27

Czyli możliwe że walnięty przekaźnik tak? Sprawdzę miernikiem czy jest połączenie ze skrzynki do końca kabla od halogenów to powie mi czy jest połączenie. Jeśli tak to przekaźnik(?)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 20:17
Posty: 27
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 626 GE 95r. 1.8 B+G

Postprzez Grzyby » 9 paź 2007, 17:42

cbl13 napisał(a):Czyli możliwe że walnięty przekaźnik tak?

nie

cbl13 napisał(a):Jeśli tak to przekaźnik(?)

nie

Ciężko tłumaczyć wirtualnie budowę przekaźnika i zasadę jego działania (nie nadaję się na szczęście na nauczyciela)
Przekaźnik ma z reguły 4 styki – dwa są tzw. sterujące (do nich dochodzą przewody od włącznika które powodują że się włącza lub wyłącza) a dwa pozostałe dają prąd na urządzenie którym steruje
tak mniej więcej to wygląda
Przekaźnik u ciebie na 99,9999% działa natomiast problem może być w tym napięciem na urządzenie. Pytanie czy do przekaźnika dochodzi napięcie które ten ma podawać na urządzenie.
Nie wiem czy sobie z tym poradzisz a nie potrafię tego wytłumaczyć jak się za to zabrać :(
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez milo27 » 9 paź 2007, 17:49

napewno nie masz masy ja tak miałem i wielu innych
Początkujący
 
Od: 14 gru 2006, 22:08
Posty: 9
Skąd: szczawnica
Auto: COMPREX 95

Postprzez cbl13 » 9 paź 2007, 17:58

Witam właśnie sprawdziłem co i jak..Na kablach do halogenów nie ma masy jak i zasilania czy to po włączeniu przełącznika czy nie... Wrzucam zdjęcie w celu opisania co i jak z przekaźnikiem. Powiedzcie mi..jak tu powinien działać przekaźnik? może po prostu jest walnięty albo nie jest od tego?

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 20:17
Posty: 27
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 626 GE 95r. 1.8 B+G

Postprzez Grzyby » 9 paź 2007, 18:01

ja ci nie powiem bo moje halogeny są nieoryginalne i inaczej podpiete ale coś mi się to nie podoba
Zajrzyj do serwisówki i sprawdź co dochodzi i odchodzi do przekaźnika halogenów.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cbl13 » 9 paź 2007, 18:12

Może zadam głupie pytanie....Gdzie znajdę to serwisówkę? I jak się dostać do działu download na mazdaspeed.pl?

EDIT: Juz znalazłem serwisówkę!

Koledzy jak to z masą rozwiązaliście?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 20:17
Posty: 27
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 626 GE 95r. 1.8 B+G

Postprzez waldii » 9 paź 2007, 21:30

Grzyby napisał(a):Pytanie czy do przekaźnika dochodzi napięcie które ten ma podawać na urządzenie.

cbl13pewnie nie dochodzi,bo bezpiecznika od halogenow nie wlozyles.Dlatego nie swieca halusie i nie zapala sie kontrolka,ktora znajduje sie w samym przycisku.

Koledzy jak to z masą rozwiązaliście?

Idz po kablach od halogenow w kierunku przekaznika.po drodze znajdziesz kostke rozdzielajaca mase.Tam wyczysc styki.
waldii
 

Postprzez cbl13 » 9 paź 2007, 22:36

Jak nie dochodzi napięcie? Przecież dochodzi..Na pierwszej nodze jest masa sterująca przekaźnikiem(włącza się jak włączymy przycisk) na drugiej nóżce jest +12V sterująca przekaźnikiem(włącza się jak załączymy postojowe/mijania), na 4 nożce jest zawsze 12V które przechodzi na 3 nózkę gdy przekaźnik jest załączany...więc teoretycznie powinno być wszystko OK. A poza tym to wkładałem przekaźnik. Przed chwilą sprawdziłem go w domu i przekaźnik jest sprawny...Może jak masy nie ma to czego 12V nie dochodzi do wtyczek, kontrolka na desce i podświetlenie przycisku nie działa...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 20:17
Posty: 27
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 626 GE 95r. 1.8 B+G

Postprzez waldii » 9 paź 2007, 22:45

cbl13 napisał(a):kontrolka na desce

ja takiej kontrolki nie mam


cbl13 napisał(a):na 4 nożce jest zawsze 12V które przechodzi na 3 nózkę gdy przekaźnik jest załączany

a moze to napiecie stale na 4 nozce jest to przejscie przez jakies urzadzenie czy zarowke.Czyli mierzysz miernikiem to napiecie jest a dasz obciazenie czyli zarowki to napiecie ginie.Wez kawalek kabla i zrob zworke miedzy 4 a 3 i wtedy zmierz napiecie na tej zworce
waldii
 

Postprzez cbl13 » 9 paź 2007, 23:22

No rzeczywiście nie ma takiej kontrolki na desce...Czyli sugerujesz puścić to napięcie "ręcznie" na tą nóżkę i sprawdzić czy 12V idzie na wtyczki halogenów?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 20:17
Posty: 27
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 626 GE 95r. 1.8 B+G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6