Na jakiej stacji tankować? Jakość i czystość ON.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Mr Smith » 30 wrz 2007, 18:47

Z góry przepraszam, jeżeli takowy temat był wałkowany, ale starałem się w miarę uważnie przejżeć wcześniejsze posty i nie znalazłem jasnej odpowiedzi.
Tak więc jakie paliwo jest polecane do naszych autek (nowa Mazda)?
Wydawałoby się, że im droże tym lepsze – nic lepszego tylko gnać na Shella lub BP i tankować. Znajomy co jeździ Toyotą uważa, że tylko BP!
Po zadaniu przeze mnie takiego pytania mechanikowi z ASO stwierdził on, że najlepiej lać najzwyklejszego diesla na starym CPN'ie?
Więc gdzie tkwi prawda?
Jakie macie doświadczenia na tym polu?
Mr Smith
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2007, 15:49
Posty: 17
Auto: Mazda6 Kombi 2.0MZR-CD

Postprzez Riki » 30 wrz 2007, 18:59

Mr Smith :)

Mr Smith napisał(a):takowy temat był wałkowany


był był :P ale OK.... hmm ten poleci do kosza :)

Tankuj na sprawdzonych stacjach... polecam BP Shell Neste moze byc tez Statoil... (chyba o zadniej nie zapomnialem) Co do Orlenu.. niektórzy mieli problemy z ON zakupioym na tej stacji... ja dla testu (fajny test co nie? <lol>) zalałem kilka razy Vervę i było jak najbardziej OK. Zawsze leje na Shellu (generalnie Vpower i rzadko DieselPlusa) i jest <spoko>

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Mr Smith » 30 wrz 2007, 19:20

dzięki za odpowiedź i wyrozumiałość :)
Mr Smith
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2007, 15:49
Posty: 17
Auto: Mazda6 Kombi 2.0MZR-CD

Postprzez mcbeth » 30 wrz 2007, 20:08

Nie napisałeś jak poszło z pośrednikiem. Co z czujnikami ? W pudełku ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez magicadm » 30 wrz 2007, 20:13

Co do czystości paliw...
Tankuje TYLKo na BP i Shell
Po 40 tys km zmieniłem filtr paliwa – syf straszny :| Mam nadzieję, że to ""normalne" zabrudzenie...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez marek63hd » 30 wrz 2007, 20:33

magicadm napisał(a):Co do czystości paliw...
Tankuje TYLKo na BP i Shell
Po 40 tys km zmieniłem filtr paliwa – syf straszny :| Mam nadzieję, że to ""normalne" zabrudzenie...

Normalne :) Zdziwiłbym się gdyby wyglądał inaczej ;)
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez Riki » 30 wrz 2007, 21:52

magicadm napisał(a):Po 40 tys km zmieniłem filtr paliwa – syf straszny


40tkm? :P ja zmieniam co 15tkm (w GD 10tkm) czyli zawsze przed zima... sa w miare ok :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MACIEKbm » 30 wrz 2007, 23:19

Riki napisał(a):Tankuj na sprawdzonych stacjach... polecam BP Shell Neste moze byc tez Statoil...

Tankując na Shellu mam dziwne wrażenie że mam większy zbiornik... znam kilka osób którym w zbiornik 55l wchodziło 60 litrów a przecież na powietrzu nie dojechali do stacji
NIE POLECAM!!!!
Osobiście tankuję na Statoil.
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez magicadm » 1 paź 2007, 09:41

Riki napisał(a):40tkm? :P ja zmieniam co 15tkm


Zmieniam zgodnie ze wskazówkami z manuala...A tankuję najlepsze dostępne paliwo... :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Riki » 1 paź 2007, 14:42

magicadm napisał(a):Zmieniam zgodnie ze wskazówkami z manuala.


<spoko> :)

Ja zmieniam troche "na zapas"... mysle ze przed zima lepiej jest miec nowy filtr, zeby stary nie zamarzł :P (wujek w GD kiedys mial taka przygode :| )
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez maxymilianus » 1 paź 2007, 14:48

Ja tankuje na Neste i Statoil i na razie nie narzekam.Przy okazji przyznam wam się, że wcześniej nigdy nie tankowałem na Neste (dla mnie stacje przy marketach źle się kojarzyły) ale już przynajmniej wiem dlaczego wszędzie oceniają tą stację tak wysoko-tam nie ma ludzi (obsługi) <lol> .
Prawda jest taka, że jak już Polak zacznie kręcić interes ze stacja benz. to zawsze jest ta pokusa- a może by wlać do zbiornika parę beczek przepracowanego oleju od szwagra? albo 2 tys. litrów oleju rzepakowego sie sąsiadowi przeterminowało, przeca żal zmarnować? Co oczywiście na pewno nie daje 100% gwarancji jakości paliwa na Neste ale jednak chyba coś w tym jest...
Mr Smith napisał(a):Po zadaniu przeze mnie takiego pytania mechanikowi z ASO stwierdził on, że najlepiej lać najzwyklejszego diesla na starym CPN'ie?

Szczerze mówiąc do mojego VW zawsze tankowałem właśnie na takiej starej CPN, wcześniej to różnie (raz zatankowałem u nas na BP i szlag trafił pompę.. <killer> ) ale jak już zacząłem tankować w CPN to poprawiła się dynamika jazdy i trochę spadło spalanie. Teraz przy madzi mam trochę stracha (bo delikatna ta panna :D ) i na razie nie tankuje na CPN.
Myślę, że przy tych naszych kochanych paliwach to tak naprawdę trzeba się kierować zdrowym rozsądkiem, pytać znajomych i mieć oczy szeroko otwarte.Osobiście nie wierzę na dzień dzisiejszy, że wszystkie shell'e i np.każdy statoil są w 100% pewne. Poza tym każda stacja ma generalnie paliwo od ORLENU tylko daje swoje dodatki.
Podsumowując moją przydługawą wypowiedź to "poniuchaj", nie zalewaj od razu 50l,pojeździj trochę -sprawdzi się to lej i trzymaj się jej rękami i nogami :) Im więcej będziesz testował, dolewał na różnych i często- tym większy problem będziesz miał jak się coś wysypie (kto zawinił? :( )
To by było na tyle..
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 18:19
Posty: 15
Skąd: Jaworzno
Auto: PREMACY 2.0 diesel

Postprzez magicadm » 1 paź 2007, 15:52

Riki napisał(a): mysle ze przed zima lepiej jest miec nowy filtr, zeby stary nie zamarzł :P

Mi to teoretycznie nie grozi – mam podgrzewacz paliwa :D (nie myli z Webaso, które też mam)
Moje autko powinno się nazywac HUSKY (jak jakiś Peżot :P ) – zimą nigdy nie miałem problemów z rozruchem :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Riki » 1 paź 2007, 16:36

magicadm napisał(a):Mi to teoretycznie nie grozi – mam podgrzewacz paliwa


Teoretycznie :)


magicadm napisał(a):mam podgrzewacz paliwa


Też myślałem nad jego zamontowaniem.. Ty masz ori? :)


magicadm napisał(a):zimą nigdy nie miałem problemów z rozruchem


Ja tez nie..... GD/GF (w GFce bateria ma juz 8lat.. w GD oba aku prawie nowe) mróz -30 pali od pół obrotu :) w zime niektórzy sąsiedzi są zmuszeni do korzystania z komunikacji miejskiej :D hihi... moi sąsiedzi maja 2x DiTD (CP i BJ) tez zawsze zapalają..

P.S
Temat wieczorem poleci do kosza... :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez magicadm » 1 paź 2007, 17:12

Riki napisał(a):Ty masz ori? :)

TAK
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez zgrzes » 1 paź 2007, 19:12

magicadm napisał(a):Mi to teoretycznie nie grozi – mam podgrzewacz paliwa

Jak to wygląda???? Jestem zainteresowany :D
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez Bolek » 1 paź 2007, 19:53

Będąc w Pl wypaliłem 4 baki Vervy – i moim zdaniem to bardzo dobre paliwo – chyba, że trafiłem na dobre stacje (Wrocław koło Korony – jadąc w stronę centrum oraz ta między Bardem a Kłodzkiem).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez xANDy » 1 paź 2007, 20:32

Hmm – większość diesli w 626 miało podgrzewacz – okrojone były ztego holenderskie wersje dla ubogich ćpunów...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez k.el » 1 paź 2007, 22:07

xANDy napisał(a):większość diesli w 626 miało podgrzewacz

znowu czegoś nie wiem tzn. gdzie go szukać i jak włączyć, czy może to automat???
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez zgrzes » 1 paź 2007, 22:21

xANDy napisał(a):większość diesli w 626 miało podgrzewacz

Ja mam "francuzkiego pieska" i na 100% nie mam podgrzewacza w filtrze – bo o to przecież chodzi.
Jedyne kabelki jakie wchodzą do filtra to te od czujnika wody.
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez Riki » 1 paź 2007, 22:27

xANDy napisał(a):większość diesli w 626 miało podgrzewacz – okrojone były ztego holenderskie wersje dla ubogich ćpunów


Ja chyba mam taką wersję.... (nie mam podgrzewacza) :)

xANDy jak uwazasz... kosz czy niech jeszcze troche ten temat pobedzie? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto