Na jakiej stacji tankować? Jakość i czystość ON.
Z góry przepraszam, jeżeli takowy temat był wałkowany, ale starałem się w miarę uważnie przejżeć wcześniejsze posty i nie znalazłem jasnej odpowiedzi.
Tak więc jakie paliwo jest polecane do naszych autek (nowa Mazda)?
Wydawałoby się, że im droże tym lepsze – nic lepszego tylko gnać na Shella lub BP i tankować. Znajomy co jeździ Toyotą uważa, że tylko BP!
Po zadaniu przeze mnie takiego pytania mechanikowi z ASO stwierdził on, że najlepiej lać najzwyklejszego diesla na starym CPN'ie?
Więc gdzie tkwi prawda?
Jakie macie doświadczenia na tym polu?
Tak więc jakie paliwo jest polecane do naszych autek (nowa Mazda)?
Wydawałoby się, że im droże tym lepsze – nic lepszego tylko gnać na Shella lub BP i tankować. Znajomy co jeździ Toyotą uważa, że tylko BP!
Po zadaniu przeze mnie takiego pytania mechanikowi z ASO stwierdził on, że najlepiej lać najzwyklejszego diesla na starym CPN'ie?
Więc gdzie tkwi prawda?
Jakie macie doświadczenia na tym polu?
Mr Smith
- Od: 17 wrz 2007, 15:49
- Posty: 17
- Auto: Mazda6 Kombi 2.0MZR-CD
Mr Smith
był był
ale OK.... hmm ten poleci do kosza
Tankuj na sprawdzonych stacjach... polecam BP Shell Neste moze byc tez Statoil... (chyba o zadniej nie zapomnialem) Co do Orlenu.. niektórzy mieli problemy z ON zakupioym na tej stacji... ja dla testu (fajny test co nie?
) zalałem kilka razy Vervę i było jak najbardziej OK. Zawsze leje na Shellu (generalnie Vpower i rzadko DieselPlusa) i jest
Pozdrawiam
Mr Smith napisał(a):takowy temat był wałkowany
był był
Tankuj na sprawdzonych stacjach... polecam BP Shell Neste moze byc tez Statoil... (chyba o zadniej nie zapomnialem) Co do Orlenu.. niektórzy mieli problemy z ON zakupioym na tej stacji... ja dla testu (fajny test co nie?


Pozdrawiam
Co do czystości paliw...
Tankuje TYLKo na BP i Shell
Po 40 tys km zmieniłem filtr paliwa – syf straszny
Mam nadzieję, że to ""normalne" zabrudzenie...
Tankuje TYLKo na BP i Shell
Po 40 tys km zmieniłem filtr paliwa – syf straszny
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Co do czystości paliw...
Tankuje TYLKo na BP i Shell
Po 40 tys km zmieniłem filtr paliwa – syf strasznyMam nadzieję, że to ""normalne" zabrudzenie...
Normalne
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
www.weteran.warszawa.pl
- Od: 2 sty 2006, 17:09
- Posty: 158
- Skąd: Warszawa
Riki napisał(a):Tankuj na sprawdzonych stacjach... polecam BP Shell Neste moze byc tez Statoil...
Tankując na Shellu mam dziwne wrażenie że mam większy zbiornik... znam kilka osób którym w zbiornik 55l wchodziło 60 litrów a przecież na powietrzu nie dojechali do stacji
NIE POLECAM!!!!
Osobiście tankuję na Statoil.
- Od: 29 mar 2007, 17:01
- Posty: 70
- Skąd: Sokoły/Warszawa
- Auto: MAZDA 626 DITD 1999r
magicadm napisał(a):Zmieniam zgodnie ze wskazówkami z manuala.

Ja zmieniam troche "na zapas"... mysle ze przed zima lepiej jest miec nowy filtr, zeby stary nie zamarzł
Ja tankuje na Neste i Statoil i na razie nie narzekam.Przy okazji przyznam wam się, że wcześniej nigdy nie tankowałem na Neste (dla mnie stacje przy marketach źle się kojarzyły) ale już przynajmniej wiem dlaczego wszędzie oceniają tą stację tak wysoko-tam nie ma ludzi (obsługi)
.
Prawda jest taka, że jak już Polak zacznie kręcić interes ze stacja benz. to zawsze jest ta pokusa- a może by wlać do zbiornika parę beczek przepracowanego oleju od szwagra? albo 2 tys. litrów oleju rzepakowego sie sąsiadowi przeterminowało, przeca żal zmarnować? Co oczywiście na pewno nie daje 100% gwarancji jakości paliwa na Neste ale jednak chyba coś w tym jest...
Szczerze mówiąc do mojego VW zawsze tankowałem właśnie na takiej starej CPN, wcześniej to różnie (raz zatankowałem u nas na BP i szlag trafił pompę..
) ale jak już zacząłem tankować w CPN to poprawiła się dynamika jazdy i trochę spadło spalanie. Teraz przy madzi mam trochę stracha (bo delikatna ta panna
) i na razie nie tankuje na CPN.
Myślę, że przy tych naszych kochanych paliwach to tak naprawdę trzeba się kierować zdrowym rozsądkiem, pytać znajomych i mieć oczy szeroko otwarte.Osobiście nie wierzę na dzień dzisiejszy, że wszystkie shell'e i np.każdy statoil są w 100% pewne. Poza tym każda stacja ma generalnie paliwo od ORLENU tylko daje swoje dodatki.
Podsumowując moją przydługawą wypowiedź to "poniuchaj", nie zalewaj od razu 50l,pojeździj trochę -sprawdzi się to lej i trzymaj się jej rękami i nogami
Im więcej będziesz testował, dolewał na różnych i często- tym większy problem będziesz miał jak się coś wysypie (kto zawinił?
)
To by było na tyle..
Pozdrawiam

Prawda jest taka, że jak już Polak zacznie kręcić interes ze stacja benz. to zawsze jest ta pokusa- a może by wlać do zbiornika parę beczek przepracowanego oleju od szwagra? albo 2 tys. litrów oleju rzepakowego sie sąsiadowi przeterminowało, przeca żal zmarnować? Co oczywiście na pewno nie daje 100% gwarancji jakości paliwa na Neste ale jednak chyba coś w tym jest...
Mr Smith napisał(a):Po zadaniu przeze mnie takiego pytania mechanikowi z ASO stwierdził on, że najlepiej lać najzwyklejszego diesla na starym CPN'ie?
Szczerze mówiąc do mojego VW zawsze tankowałem właśnie na takiej starej CPN, wcześniej to różnie (raz zatankowałem u nas na BP i szlag trafił pompę..

Myślę, że przy tych naszych kochanych paliwach to tak naprawdę trzeba się kierować zdrowym rozsądkiem, pytać znajomych i mieć oczy szeroko otwarte.Osobiście nie wierzę na dzień dzisiejszy, że wszystkie shell'e i np.każdy statoil są w 100% pewne. Poza tym każda stacja ma generalnie paliwo od ORLENU tylko daje swoje dodatki.
Podsumowując moją przydługawą wypowiedź to "poniuchaj", nie zalewaj od razu 50l,pojeździj trochę -sprawdzi się to lej i trzymaj się jej rękami i nogami
To by było na tyle..
Pozdrawiam
- Od: 4 sie 2007, 18:19
- Posty: 15
- Skąd: Jaworzno
- Auto: PREMACY 2.0 diesel
Riki napisał(a): mysle ze przed zima lepiej jest miec nowy filtr, zeby stary nie zamarzł![]()
Mi to teoretycznie nie grozi – mam podgrzewacz paliwa
Moje autko powinno się nazywac HUSKY (jak jakiś Peżot
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Mi to teoretycznie nie grozi – mam podgrzewacz paliwa
Teoretycznie
magicadm napisał(a):mam podgrzewacz paliwa
Też myślałem nad jego zamontowaniem.. Ty masz ori?
magicadm napisał(a):zimą nigdy nie miałem problemów z rozruchem
Ja tez nie..... GD/GF (w GFce bateria ma juz 8lat.. w GD oba aku prawie nowe) mróz -30 pali od pół obrotu
P.S
Temat wieczorem poleci do kosza...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Hmm – większość diesli w 626 miało podgrzewacz – okrojone były ztego holenderskie wersje dla ubogich ćpunów...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):większość diesli w 626 miało podgrzewacz – okrojone były ztego holenderskie wersje dla ubogich ćpunów
Ja chyba mam taką wersję.... (nie mam podgrzewacza)
xANDy jak uwazasz... kosz czy niech jeszcze troche ten temat pobedzie?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości