Uszkodzony alternator.

Postprzez xedosik » 21 wrz 2007, 14:26

sprawdzilem ta wtyczke, rzeczywiscie byly troszke zasniedziale koncowki, przeczyscilem ale nadal jest to samo... ladowanie na akumulatorze 14,7V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez xedosik » 24 wrz 2007, 12:09

tadziol napisał(a):S terminal jest w złączu dwupinowym w alternatorze


sprawdzalem napiecie na terminalu S i jest...
kontrolki swieca sie nadal..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez Grześ » 25 wrz 2007, 19:20

Kup na allegro alternator i wymień. Przerabiałem to w sierpniu i miałem dokładnie te same objawy. Za alternator dałem 120 zeta a robotę zrobiłem w 4 godziny na parkingu pod blokiem. Teraz wszystko działa jak należy.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2005, 18:59
Posty: 89
Skąd: Skarbimierz
Auto: Xedos 6 2.0 1996r

Postprzez Fasola » 2 sty 2008, 22:25

Witam mam mam rowniez problem zwiazany z alternatorem mianowicie nie gasnie mi kontrolka ladowania mimo iz ladowanie jest w pozadku.
Spotkal sie juz ktos kiedys z takim problemem?
Fasola
 

Postprzez Ze_rafaelo » 7 lut 2009, 23:36

Czy taki regulator napiecia http://www.allegro.pl/item532294957_reg ... _ford.html
bedzie pasował do mojego xedosa?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2009, 23:10
Posty: 7
Skąd: Łódź
Auto: mazda xedos 6 1.6 (CA35EAJ)

Postprzez Soluks » 8 lut 2009, 00:46

tak bo to właśnie ja 2 szt kupiłem zamontowałem i po odpaleniu dobrze – kontrolka odrazu zgasła, ale na drugi dzień znowu się zapaliła, a ładowanie katalogowe czyli 14,6V od 2000 wzwyż i już nie wiem co może być, narazie tak jeżdzę ale niedługo znowu wymontuje alternator i zobaczę co nie halo
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Ze_rafaelo » 8 lut 2009, 11:11

Dzieki za info Soluks, ale mam pytanie jeszcze odnosnie czy alternato z 2.0 jest taki sam jak w 1.6 xedosie 6?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2009, 23:10
Posty: 7
Skąd: Łódź
Auto: mazda xedos 6 1.6 (CA35EAJ)

Postprzez Soluks » 8 lut 2009, 11:40

tego nie wiem ale nawet w 2.0 są dwa rodzaje alternatorów 90A i chyba 120A
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez wojtek4ws » 2 sie 2009, 16:30

tak moze nie z tej beczki ale pytanko :) po przekreceniu stacyjki nie zaswiecaja sie lampki ładowania i ta druga, po zapaleniu silnika również nic nie świeci a ładowanie jest w granicach 13,8-13,9V niezależnie praktycznie od obrotów i obciążenia silnika.. sam sobie sprowokowałem taką zasadzkę ponieważ wpiąłem sie w kabel do kontrolki ten na którym pojawiał się plus po zapaleniu silnika do sterowania przekaźnika do świateł dziennych. czy poszedł się paść regulator bo dostał dodatkowe obciążenie na tym kablu??? czy już był na wymarciu i go dobiłem?? czy jak założe sobie nowy regler lub jakis wynalazek w stylu zewnętrznego regulatora to więcej sie tak nie bawić i nic w ten kabelek nie wpinać??
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez barabanos » 6 sie 2009, 18:37

ja tam kupiłem używkę za 150 pln ,też mi paliły się kontrolki będę wymieniał w poniedziałek zobaczymy co z tego będzie .
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 13:05
Posty: 29
Skąd: warszawa
Auto: mazda protege 1,8

Postprzez wojtek4ws » 6 sie 2009, 20:52

ok, problem rozwiązany. tak jak myslalem dobiłem regulator podlaczajac sterowanie przekaznika, teraz jest przecudnej pieknosci zewnetrzny regulator i ładowanko tudzież inne prepitety dzialaja jak nalezy :) w razie czego moge polecic dobrego elekromechanika w okolicach Krosno-Sanok
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez barabanos » 10 sie 2009, 17:39

no i wymieniłem zonk kontrolki dalej się świecą napięcie 15.4 ,jutro kontynuacja naprawy przyglądnie sie temu elektryk bo ja się nie znam na tym zobaczymy?
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 13:05
Posty: 29
Skąd: warszawa
Auto: mazda protege 1,8

Postprzez Konrad 1304 » 8 mar 2010, 10:41

Witam! Mam takie pytanie jak wyjac alternator ? moze to glupie ale ja nie mam pojecia <glupek2> jesta tam tak moalo miejsca ze juz sie zastanawialem na opuszczenie silnika :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2010, 14:37
Posty: 9
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Xedos 6 v6

Postprzez bansenio » 8 mar 2010, 13:56

Ja byłem u jednego "alternatorzysty" i jak mu powiedziałem jakie auto (X6 V6) to powiedział że sie nie podejmie zadania (a to ciekawe). Inni sie podjeli ale nie pytałem czy było to trudne ;–)
Transatlantic bans
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2009, 15:37
Posty: 90
Skąd: Kraków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '97

Postprzez Konrad 1304 » 8 mar 2010, 16:19

a jakie koszta byly tego wyjecia ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2010, 14:37
Posty: 9
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Xedos 6 v6

Postprzez Hazu » 8 mar 2010, 18:36

Po wyjęciu chłodnicy tez jest problem z wyjęciem alternatora?

Ale ktoś na forum podobno dołem wyjmował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bansenio » 9 mar 2010, 09:10

Koszty? kurde to już było troche temu ale z wymianą łożyska dałem 230 pln (tak mi sie wydaje-nie pamiętam dobrze). na pewno nie więcej
Transatlantic bans
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2009, 15:37
Posty: 90
Skąd: Kraków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '97

Postprzez pawelc » 9 mar 2010, 09:16

wyjąć chłodnicę i wychodzi bez problemu ,jak nie ma klimatyzacji to można się pokusić o puszczenie go na dół bez wyjmowania chłodnicy i też da radę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Konrad 1304 » 9 mar 2010, 10:28

Super!!! dzięki wielkie za odpowiedz , wlasnie ja mam klime i mi wszystko blokowalo aby go wyciagnac a nawet nie pomyslalem zeby chlodnice wyciagnac , jeszcze raz dzieki <jupi> dzis sprobuje go wyjac :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2010, 14:37
Posty: 9
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Xedos 6 v6

Postprzez paaawel5 » 13 mar 2010, 15:13

nie trzeba wyjmować chłodnicy
ja wyjąłem tak:
1) odkręcasz plastikową płytę/osłonę silnika spod auta
2) odkręcasz sprężarkę klimatyzacji – ona przeszkadza w wyjęciu alternatora i dojściu do niego (bodajże 4 śruby o ile dobrze pamiętam) – przewody są na tyle długie ze nie trzeba nic rozpinać wystarczy pod odkręconą sprężarkę podłożyć
jakiś kołek żeby nie wisiała na przewodach.
3) odkręcasz poduszkę silnika pod maską – tą po str rozrządu (trzeba lewarek podłożyć pod silnik bo śruba od alternatora nie zawsze chce ładnie wyjść bo mało miejsca ma wiec trzeba raz podnieść kilka cm raz opuścić silnik)
4) odkręcasz alternator uprzednio ściągając pasek oraz wypinając kable (też łatwo się nie wypina/rozkręca)
teraz trochę manewrowania alternatorem i masz na wierzchu – oczywiście jak masz kanał/podnośnik to sprawa ułatwiona ja niestety musiałem się wczołgiwać pod auto :/ ale dałem rade :)
powodzenia życzę
pozdr
Ostatnio edytowano 14 mar 2010, 13:39 przez paaawel5, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6