Uszkodzony alternator.
Kup na allegro alternator i wymień. Przerabiałem to w sierpniu i miałem dokładnie te same objawy. Za alternator dałem 120 zeta a robotę zrobiłem w 4 godziny na parkingu pod blokiem. Teraz wszystko działa jak należy.
- Od: 10 kwi 2005, 18:59
- Posty: 89
- Skąd: Skarbimierz
- Auto: Xedos 6 2.0 1996r
Witam mam mam rowniez problem zwiazany z alternatorem mianowicie nie gasnie mi kontrolka ladowania mimo iz ladowanie jest w pozadku.
Spotkal sie juz ktos kiedys z takim problemem?
Spotkal sie juz ktos kiedys z takim problemem?
-
Fasola
Czy taki regulator napiecia
http://www.allegro.pl/item532294957_reg ... _ford.html
bedzie pasował do mojego xedosa?

bedzie pasował do mojego xedosa?
- Od: 7 lut 2009, 23:10
- Posty: 7
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda xedos 6 1.6 (CA35EAJ)
tak bo to właśnie ja 2 szt kupiłem zamontowałem i po odpaleniu dobrze – kontrolka odrazu zgasła, ale na drugi dzień znowu się zapaliła, a ładowanie katalogowe czyli 14,6V od 2000 wzwyż i już nie wiem co może być, narazie tak jeżdzę ale niedługo znowu wymontuje alternator i zobaczę co nie halo

http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Dzieki za info Soluks, ale mam pytanie jeszcze odnosnie czy alternato z 2.0 jest taki sam jak w 1.6 xedosie 6?
- Od: 7 lut 2009, 23:10
- Posty: 7
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda xedos 6 1.6 (CA35EAJ)
tak moze nie z tej beczki ale pytanko
po przekreceniu stacyjki nie zaswiecaja sie lampki ładowania i ta druga, po zapaleniu silnika również nic nie świeci a ładowanie jest w granicach 13,8-13,9V niezależnie praktycznie od obrotów i obciążenia silnika.. sam sobie sprowokowałem taką zasadzkę ponieważ wpiąłem sie w kabel do kontrolki ten na którym pojawiał się plus po zapaleniu silnika do sterowania przekaźnika do świateł dziennych. czy poszedł się paść regulator bo dostał dodatkowe obciążenie na tym kablu??? czy już był na wymarciu i go dobiłem?? czy jak założe sobie nowy regler lub jakis wynalazek w stylu zewnętrznego regulatora to więcej sie tak nie bawić i nic w ten kabelek nie wpinać??
Wreszcie znowu Madzia!!
- Od: 3 mar 2009, 00:28
- Posty: 40
- Skąd: Rymanów
- Auto: 626 GE KL
ok, problem rozwiązany. tak jak myslalem dobiłem regulator podlaczajac sterowanie przekaznika, teraz jest przecudnej pieknosci zewnetrzny regulator i ładowanko tudzież inne prepitety dzialaja jak nalezy
w razie czego moge polecic dobrego elekromechanika w okolicach Krosno-Sanok
Wreszcie znowu Madzia!!
- Od: 3 mar 2009, 00:28
- Posty: 40
- Skąd: Rymanów
- Auto: 626 GE KL
Witam! Mam takie pytanie jak wyjac alternator ? moze to glupie ale ja nie mam pojecia
jesta tam tak moalo miejsca ze juz sie zastanawialem na opuszczenie silnika 

- Od: 4 sty 2010, 14:37
- Posty: 9
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda Xedos 6 v6
a jakie koszta byly tego wyjecia
?
- Od: 4 sty 2010, 14:37
- Posty: 9
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda Xedos 6 v6
wyjąć chłodnicę i wychodzi bez problemu ,jak nie ma klimatyzacji to można się pokusić o puszczenie go na dół bez wyjmowania chłodnicy i też da radę 
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Super!!! dzięki wielkie za odpowiedz , wlasnie ja mam klime i mi wszystko blokowalo aby go wyciagnac a nawet nie pomyslalem zeby chlodnice wyciagnac , jeszcze raz dzieki
dzis sprobuje go wyjac 

- Od: 4 sty 2010, 14:37
- Posty: 9
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda Xedos 6 v6
nie trzeba wyjmować chłodnicy
ja wyjąłem tak:
1) odkręcasz plastikową płytę/osłonę silnika spod auta
2) odkręcasz sprężarkę klimatyzacji – ona przeszkadza w wyjęciu alternatora i dojściu do niego (bodajże 4 śruby o ile dobrze pamiętam) – przewody są na tyle długie ze nie trzeba nic rozpinać wystarczy pod odkręconą sprężarkę podłożyć
jakiś kołek żeby nie wisiała na przewodach.
3) odkręcasz poduszkę silnika pod maską – tą po str rozrządu (trzeba lewarek podłożyć pod silnik bo śruba od alternatora nie zawsze chce ładnie wyjść bo mało miejsca ma wiec trzeba raz podnieść kilka cm raz opuścić silnik)
4) odkręcasz alternator uprzednio ściągając pasek oraz wypinając kable (też łatwo się nie wypina/rozkręca)
teraz trochę manewrowania alternatorem i masz na wierzchu – oczywiście jak masz kanał/podnośnik to sprawa ułatwiona ja niestety musiałem się wczołgiwać pod auto :/ ale dałem rade
powodzenia życzę
pozdr
ja wyjąłem tak:
1) odkręcasz plastikową płytę/osłonę silnika spod auta
2) odkręcasz sprężarkę klimatyzacji – ona przeszkadza w wyjęciu alternatora i dojściu do niego (bodajże 4 śruby o ile dobrze pamiętam) – przewody są na tyle długie ze nie trzeba nic rozpinać wystarczy pod odkręconą sprężarkę podłożyć
jakiś kołek żeby nie wisiała na przewodach.
3) odkręcasz poduszkę silnika pod maską – tą po str rozrządu (trzeba lewarek podłożyć pod silnik bo śruba od alternatora nie zawsze chce ładnie wyjść bo mało miejsca ma wiec trzeba raz podnieść kilka cm raz opuścić silnik)
4) odkręcasz alternator uprzednio ściągając pasek oraz wypinając kable (też łatwo się nie wypina/rozkręca)
teraz trochę manewrowania alternatorem i masz na wierzchu – oczywiście jak masz kanał/podnośnik to sprawa ułatwiona ja niestety musiałem się wczołgiwać pod auto :/ ale dałem rade
powodzenia życzę
pozdr
Ostatnio edytowano 14 mar 2010, 13:39 przez paaawel5, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6