"buczenie" przy 2100-2300 obr.

Postprzez Szukający Myśliciel » 23 wrz 2007, 19:49

Witam!
Może jestem przewrażliwiony, ale obojętnie na którym biegu (na wstecznym nie testowałem ;) ) w zakresie obrotów 2100-2300 silnik dziwnie "buczy"...jest głośniejszy, takie nawet poniekąd upierdliwe "nagłośnienie buczenia". Tak jak wspomniałem, na każdym z biegów w wspomnianym zakresie obrotów jest to słyszalne. Poza tym zakresem – silnik śmiga i tyka ekstra, jak to zresztą mazda! przebieg 196tys.
Pozdrawiam
Piter
Piter

...każdy takim jest zuchwalcem, że chce szczęścia dotknąć palcem...:)
[i]Mazda 323 BA sedan 1,5 Z-5 95r[/i]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2007, 20:42
Posty: 44 (0/1)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3 II BL 2009r 105kM 1,6 Z6

Postprzez Maciek 251 » 23 wrz 2007, 21:34

...ciekawe, ja też tak mam tylko od 2800 do 3000 obr/min, to buczenie jest tak silne że czasami nawet lewarek zmiany biegów wpada w rezonas i drga jak oszalały, tylko ja u siebie podejrzewam końcowy tłumik, mam LASER'a na dwururce (2*fi50mm) i w tym zakresie obrotów buczy najbardziej, ale może ktoś ma jakiś pomysł :|
fakt, jest to bardzo upierdliwe <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez Szukający Myśliciel » 23 wrz 2007, 21:48

...no, u mnie póki co jecio lewarek i inne elementy nie wpadają w rezonans.. :) choć może jednak...??? Tak! to ucho wpada w rezonans od tego buczenia...:) ciekawe, czy ktoś nam to wyjaśni to buczenie...
pozdrawiam
Piter

...każdy takim jest zuchwalcem, że chce szczęścia dotknąć palcem...:)
[i]Mazda 323 BA sedan 1,5 Z-5 95r[/i]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2007, 20:42
Posty: 44 (0/1)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3 II BL 2009r 105kM 1,6 Z6

Postprzez darecki 323 » 23 wrz 2007, 22:34

u mnie jest podobnie buczenie aż czasem irytuje już. Co to może być?
Mazda 323F(BA) 1.5 16v –> -Z5 –> BP –> LPG
Chcesz pomóc kliknij tutaj http://www.pajacyk.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2007, 18:06
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Skarżysko - Kamienna
Auto: Obecnie Mazda Premacy 2.0 sport
Jakiś czas temu mazda 323F BA 1,5 B + LPG 5d

Postprzez Gość » 24 wrz 2007, 00:19

może to kończący się kat...musisz zlukać od dołu czy nie wypadła gdzieś dziura
Gość
 

Postprzez banan11 » 24 wrz 2007, 09:52

u mnie coś buczy powyżej 6.000 :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 19:39
Posty: 116
Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)

Postprzez Pioteq25 » 24 wrz 2007, 10:14

Buczenie przy określonych obrotach pojawiło się zaraz po wymianie tłumika końcowego na Izawit <killer> . Jak przyspieszałem i silnik osiągał 3500tys obr/min tłumik końcowy zaczynał wpadać w silny rezonans i wydawał z siebie bardzo głośne buczenie bardzo słyszalne z kabiny. Zwiększenie lub zmniejszenie obrotów o jakieś 200-300 całkowicie eliminowały te efekty. Także długo nie musiałem szukać, bo efekt pojawił się po wymianie tłumika. Dziadowskie wykonanie tłumika izawit – nie pasujące zaczepy, dziadowska blacha i rezonans gotowy.
Po około pół roku tłumik się przepalił i jest deczko ciszej co nie zmienia sprawy, że już zaczynam zbierać na następny.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Szukający Myśliciel » 24 wrz 2007, 21:05

banan11 napisał(a):u mnie coś buczy powyżej 6.000 :D

...nooo, przy takich obrotach to Madzia musiiiii buczeć! :P ;)
Piter

...każdy takim jest zuchwalcem, że chce szczęścia dotknąć palcem...:)
[i]Mazda 323 BA sedan 1,5 Z-5 95r[/i]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2007, 20:42
Posty: 44 (0/1)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3 II BL 2009r 105kM 1,6 Z6

Postprzez Szukający Myśliciel » 24 wrz 2007, 21:08

Pioteq25 napisał(a):Buczenie przy określonych obrotach pojawiło się zaraz po wymianie tłumika końcowego na Izawit <killer> . Jak przyspieszałem i silnik osiągał 3500tys obr/min tłumik końcowy zaczynał wpadać w silny rezonans i wydawał z siebie bardzo głośne buczenie bardzo słyszalne z kabiny. Zwiększenie lub zmniejszenie obrotów o jakieś 200-300 całkowicie eliminowały te efekty. Także długo nie musiałem szukać, bo efekt pojawił się po wymianie tłumika. Dziadowskie wykonanie tłumika izawit – nie pasujące zaczepy, dziadowska blacha i rezonans gotowy.
Po około pół roku tłumik się przepalił i jest deczko ciszej co nie zmienia sprawy, że już zaczynam zbierać na następny.


...tyle tylko, że ja tam żadnych innowacji "tłumnikowych" ;) nie przeprowadzałem, ale to może być dobry drogowskaz.... :) dzięki
Piter

...każdy takim jest zuchwalcem, że chce szczęścia dotknąć palcem...:)
[i]Mazda 323 BA sedan 1,5 Z-5 95r[/i]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2007, 20:42
Posty: 44 (0/1)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3 II BL 2009r 105kM 1,6 Z6

Postprzez Szukający Myśliciel » 24 wrz 2007, 21:11

KEEL napisał(a):może to kończący się kat...musisz zlukać od dołu czy nie wypadła gdzieś dziura

...hmm, prawdopodobne i wręcz możliwe, jeśli dodać do tego warkot Madzi na zimno niczym diesel, to... chyba trzeba będzie poczekać na konkretną dziurkę w układzie wydechowym... :D
... <głaszcze> mam nadzieję, że to nic ze strony silnika...? :( ech...oby
Piter

...każdy takim jest zuchwalcem, że chce szczęścia dotknąć palcem...:)
[i]Mazda 323 BA sedan 1,5 Z-5 95r[/i]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2007, 20:42
Posty: 44 (0/1)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 3 II BL 2009r 105kM 1,6 Z6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323