Konstrukcja całego nawiewu jak i jego sterowanie odbywa się mechanicznie za pomocą silniczków krokowych umiejscowionych na zewnątrz obudowy nagrzewnicy czy też tunelu rozdzielczego czyli nogi, nogi+szyba, twarz, twarz+nogi. Silniczki te połączone są z klapami odpowiedzialne za odpowiednie zmiany kierunku czy też temperatury powietrza.
Silniczki przestawiające wewnętrzne klapy odpowiedzialne za żądane ustawienie z panelu klimy pracują w charakterystyczny sposób i można powiedzieć ze nie bulgoczą tylko coś jakby taka mała zabawka ala robocik, takie dźwięki przestawiających się silniczków.
Najczęściej jest to słyszalne w trybie AUTO, ciągle samoczynnie się przestawiają pilnując temperatury którą sobie ustawiliśmy.
Jeśli nawet z ustawionego trybu AUTO (zawsze wlącza się klimatyzacja) i ręcznie wyłączymy klime to dalej mamy tryb AUTO. Wtenczas silniczki dalej bedą pracować i utrzymywać pracę całego nawiewu w trybie AUTO.
Jeśli natomiast z trybu AUTO zmienimy tylko kierunek nawiewu lub jego prędkość wyłączamy całkowicie AUTO i zmienia się na zwykłe manualne sterowanie czyli silniczki ustawią sie tak jak Ty będziesz tego chciał i nie będą one w ogóle słyszalne bo będą stać w miejscu.
Piszę to po to by odróżnić całą pracę kombajnu nawiewów gdzie w trybie AUTO lub niby wyłączony tryb AUTO j/w będziemy słyszeć lub też nie dźwięki z tym związane.
Zauważ że zmieniając kierunek nawiewu również slychać pracę silniczków, jeśli o takich dźwiękach piszesz jest to jak najbardziej naturalne
Bulgotanie to tylko w wypadku zapowietrzonej nagrzewnicy.